Hvad for vinterdæk i 155/65/13?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-11-05 16:16

Hello,
Udvalget er jo ikke ligefrem helt vildt når man skal have vinterhjul til en
motoriseret trillebør (=Daewoo Matiz).
Uniroyal f.eks er det noget skidt eller hvordan?
Jeg mener det var dem jeg havde på min pegøj i tidernes morgen og der var
ikke det store at pege fingre af så vidt jeg husker.
Daekonline er hverken leveringsdygtig i continental, goodyear eller
micheling i den dimension. Andre bud?

--

/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm

Fra : Mogens

Dato : 25-11-05 18:52

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> [...]
> en
> motoriseret trillebør (=Daewoo Matiz).
> Daekonline er hverken leveringsdygtig i continental, goodyear eller

Korrekt

> Uniroyal f.eks er det noget skidt eller hvordan?

Nope -> de ligger på 5. pladsen !
www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/165-70-R14-TQ-2004-10/default.asp?ComponentID=94912&SourcePageID=8979%230#

> Andre bud?

Semperit Wintergrip ligger på 4. pladsen i samme test !
--
Mvh Mogens

Fra : Bo Velschow

Dato : 26-11-05 00:08

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Semperit Wintergrip ligger på 4. pladsen i samme test !

- men testen er for en helt anden dimension dæk, end den, der bliver spurgt
til (155/65R13). Da man ikke kan overføre resultater fra én dimension til en
anden, kan man desværre ikke bruge testen for 165/70R14 til særlig meget. Et
glimrende eksempel på dette er f.eks. Michelin Alpin A2, der scorer
topkarakter i 195/60R15 - men ligger _langt_ nede i dimension 195/65R15.

Jeg har ikke set en test af dæk i dimensionen 155/65R13 (men ikke dermed
være sagt, at en sådan ikke findes!). Der er derfor så vidt jeg kan se 2
muligheder:
1) Vælg et anerkendt mærke; så går man typisk ikke helt galt i byen. Jeg
valgte f.eks. Michelin Alpin i 175/70R13 til min kones Kadett - og de må
siges at gøre det glimrende!
2) Vælg en anden dimension (gå f.eks. op i 14", og find en størrelse, der
har samme rullediameter som de eksisterende dæk), og find et dæk, der er
testet i denne størrelse.

Vær i øvrigt opmærksom på, at mange at de nyeste dæk (Alpin A2, UG7, TS810
for at nævne 3) indtil videre(?) kun findes i f.eks. 14" eller 15" og
opefter - skal man have 13", er der typisk tale om andre (ældre?) mønstre,
f.eks. Alpin, UG6 og TS780.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow