Hjælp til valg af Vinterdæk/Fælge til Pug ~
Fra : Nippo

Dato : 25-11-05 13:30

Hej Gruppe.

Jeg skal ha monteret lidt vinterdæk på min Peugeot 405 1.6 GLX 91´

Jeg vil købe brugt, dæk inkl. stålfælge.
Er det muligt for mig at købe stålfælge monteret med dæk fra en Pug 406 ?

Det er en del flere sæt vinterhjul til salg til 406, derfor denne interesse

Er denne størrelse evt. ok fra en 406 195/65/R15 T

På forhånd tak for hjælpen

Fra en der vil skynde sig at blive vinterklar

Nicolai Pedersen

nip at vesterkopi dot dk

Fra : Nippo

Dato : 25-11-05 13:59

Ja nu brugte jeg jo mine øjne og kiggede tilbage i gruppen
Tjekke boltesirkel siden.

men af det afsprang så dette spørgsmål.

Alle tal på 405 og 406 er ens, dog pånær ET.
En 405 = ET20
En 406 = ET18

Har det en betydning ?

Tak på forhånd

Nicolai Pedersen

nip at vesterkopi dot dk

Fra : Brian

Dato : 25-11-05 14:40

Nippo wrote:

> Alle tal på 405 og 406 er ens, dog pånær ET.
> En 405 = ET20
> En 406 = ET18
>
> Har det en betydning ?

Nej, du må ændre sporvidden maks 20mm så vidt jeg husker, så om det er ET20
eller 18 har ingen betydning.

/Brian

Fra : Nippo

Dato : 25-11-05 15:31

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Nej, du må ændre sporvidden maks 20mm så vidt jeg husker, så om det er
> ET20 eller 18 har ingen betydning.
>
> /Brian

Tusind tak Brian.

Jeg får strax fundet nye sko til slæden