Rør istedet for mellempotte.
Fra : Unlimited

Dato : 24-11-05 23:07

Jeg står og skal have lavet et rør til min udstødning til
testarollaen..
Røret skal erstatte mellempotten. Hvor får jeg lavet sådan et,
det skal bukkes lidt, i storkbh ?

Mvh Flemming Hansen

Fra : KASO

Dato : 25-11-05 18:38

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg står og skal have lavet et rør til min udstødning til
> testarollaen..
> Røret skal erstatte mellempotten. Hvor får jeg lavet sådan et,
> det skal bukkes lidt, i storkbh ?

Øhh - hvorfor?

Mellempotten har jo et formål - et formål du så "ødelægger" ved at sætte et
rør istedet. Der er en vis risiko for, at det manglende modtryk giver dig
færre hk - foruden at bilen støjer mere til gene for andre - og iøvrigt vil
være ulovlig (konstruktiv ændring).

Fra : Unlimited

Dato : 25-11-05 20:26

> Øhh - hvorfor?
Bilen har brug for lidt kunstigt åndedræt... Og da livet først begynder
efter 200 hk jamen så må der jo pustes lidt i indsugningen. Og så er det jo
rart at den kan komme af med luften igen når den nu ikke skal igennem en
std. katalysator længere...

> [...]
> rør istedet. Der er en vis risiko for, at det manglende modtryk giver dig
> færre hk - foruden at bilen støjer mere til gene for andre - og iøvrigt
Konstruktive ændringer er jo kun af betydning HVIS bilen skal synes... Og
den skal jo kun bruges på bane :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-11-05 09:44

Unlimited wrote:

> Konstruktive ændringer er jo kun af betydning HVIS bilen skal
> synes... Og den skal jo kun bruges på bane :)

Ja og banen hedder Roskildevej

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Unlimited

Dato : 26-11-05 19:05

> Ja og banen hedder Roskildevej
Nej godt nok ikke.. Hehe

Fra : KASO

Dato : 26-11-05 18:08

> Konstruktive ændringer er jo kun af betydning HVIS bilen skal synes... Og
> den skal jo kun bruges på bane :)

En ikke uvæsentlig detalje