Hvor meget kan en Civic klare?
Fra : Rune Larsen

Dato : 24-11-05 22:40

Jeg har fundet en ny, men ret brugt bil til salg. Det er en 1998 Honda
Civic 1.5 V-tec (114 hk), som har kørt ikke mindre end 310.000 km. Den
har kørt som kørelærerens private og skolevogn, så den har fået noget
"massage" af gearkasse osv. Til gengæld er alle service minutiøst
overhold af aut. værksted. Kobling skiftet v. 200.000km, ellers ingen
større ting skiftet.

Jeg var ude at køre i den, og den kører overraskende godt. Motor,
kobling og gear går fint. Absolut ingen problemer ved gearskift, men
lidt konstant støj fra gearkassen. Sandsynligvis lejerne. Skal man være
bange for det? Er renovering eller skift af gearkasse skrækindjagende dyrt?

Min intuition siger man det er en god bil, med masser af kilometer
endnu, min fornuft siger, den har kørt for langt. Hvad siger i?

Mvh Rune Larsen
---------------------------------------
Citroen ZX 1.8, 1994, 328kkm.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-11-05 23:03

Rune Larsen <tazlyold@hotmail.com> wrote in

> [...]
> "massage" af gearkasse osv. Til gengæld er alle service minutiøst
> overhold af aut. værksted. Kobling skiftet v. 200.000km, ellers ingen

Det faktum at det er en skolevogn gør, at jeg ville holde mig fra den.

Med mindre den har fået skiftet _alle_ sliddele, renoveret gearkasse samt
motor, så ville jeg holde mig langt fra den.

Den bil er blevet mishandlet over mange km. af uerfarene elever som har sat
sine spor.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-11-05 23:05

Rune Larsen skriver:

> Hvad siger i?

At en hondamotor er "uopslidelig", men en skolevogn ville jeg gå langt
udenom.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-05 23:29

"Rune Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min intuition siger man det er en god bil, med masser af kilometer endnu,
> min fornuft siger, den har kørt for langt. Hvad siger i?

Glem en skolevogn. Den er blevet mishandlet på det groveste

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-05 08:54

> Glem en skolevogn. Den er blevet mishandlet på det groveste

Så er det heller ikke værre. Den er fx. ikke blevet brugt til boulevard-race
hver aften, som så mange andre honda'er, DET er mishandling.

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-05 15:49

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det heller ikke værre. Den er fx. ikke blevet brugt til
> boulevard-race hver aften, som så mange andre honda'er, DET er
> mishandling.

Det er fatisk temmelig slemt. En meget god ven har været kørerlærer i mange
år (jeg fik GRATIS kørekort).
Hans SAAB blev udsat for vildt koblingsfilen, skift til gear uden brug af
kobling, skift til forekerte gear så den måtte sejtrække vildt, flere
bilkabuler, allllt for hårde opbremsninger, vildt mange rpm på motoren i
frigear når et gear "misses", meget træning med at vende på smal vej hvilket
slider umådelig meget på styretøj, allllt for hurtigt kørsel over
fartbump/kantsten fordi eleven fejlbedømmer, kængurubenzin og koblingsrusken
var hverdag for bilen. Jeg mener endda han fik skiftet kobling 2-3 gange på
den ene bil.

JEG ville ikke røre en sådan bil med en ildtang. Det er dømt til at give
masser af problemer og med det antal Km, så ....

--
Tom

Fra : ena

Dato : 25-11-05 16:38

"Tom" Hvad skal du give for den?

Civic er en fin bil så efter en grundig gennemgang og til den rigtige pris
ville jeg ikke have noget imod at købe den

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-05 16:42

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

> "Tom" Hvad skal du give for den?

Ikke noget

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 25-11-05 16:43

ena wrote:

> Civic er en fin bil så efter en grundig gennemgang og til den rigtige
> pris ville jeg ikke have noget imod at købe den

Ligegyldig hvor fin bilen er, er der sgu mange ukendte faktorer på en gammel
skolevogn. Selvfølgelig har den fuld servicebog, men det ville ikke være nok
for mig.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-05 17:21

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Ligegyldig hvor fin bilen er, er der sgu mange ukendte faktorer på en
> gammel skolevogn. Selvfølgelig har den fuld servicebog, men det ville ikke
> være nok for mig.

Du kan måske have gavn af det ekstra sæt pedaler, som følger med ?

Fra : Kent Friis

Dato : 25-11-05 20:04

Den Fri, 25 Nov 2005 15:48:40 +0100 skrev Tom:

> [...]
> [...]
> allllt for hurtigt kørsel over fartbump/kantsten fordi eleven

Hmm, hvordan kan den lade sig gøre? Da jeg tog kørekort, bremsede jeg
ned henimod et fartbump, og kørelæreren sagde "vi må køre 30 her, så
skal man kunne køre over bumpet med 30".

Jeg havde ondt i hovedet i flere minutter bagefter, som om noget
deroppe var blevet rystet (sikkert derfra ordet hjernerystelse kommer,
selvom der nok skal mere til en rigtig hjernerystelse).

> kængurubenzin

WTF?

Mvh
Kent

Fra : alexbo

Dato : 25-11-05 19:14

"Rune Larsen" skrev

> [...]

> Min intuition siger man det er en god bil, med masser af kilometer endnu,
> min fornuft siger, den har kørt for langt. Hvad siger i?

Der kan sagtens være mange kilometer i den endnu, en velpasset Honda holder
meget længe.
At det er en skolevogn synes jeg ikke er noget problem, det er efter min
mening en myte at de bliver mishandlet.
De fleste køreskoleelever kører stille og roligt, og et par kiksede
gearskift ind imellem betyder ingenting, den er da i hvet fald slubbet for
stribekørsel.

mvh
Alex Christensen