/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hva skete der mon? (Strøm)
Fra : Martin Bak


Dato : 24-11-05 21:35

Er lige kommet hjem fra en lille køretur (ca. 20 km)

Jeg bemærkede, at lyset i instrumentbordet var svagt, svagere end det plejer
at være synes jeg. Tænkte, at jeg måske skulle skifte pærerne, de har det jo
med, at blive sorte i glasset på gamle biler.

Så blev lyset svagere endnu, og så stod radioen af.

Også bilens hovedlys blev nu mærkbart svagere. Jeg slukkede for blæser og
bagrude for at spare lidt på strømmen. Jeg blændede ned, også for at spare
så meget som muligt. Tænkte at bilen nok ikke ladede, men ladelampen lyste
ikke. Det gav et ryk i bilen, idet jeg blændede ned.

De sidste næsten 10 km kørte jeg med lys der svarer i styrke til
positionslys, og da jeg drejede ind af min indkørsel gik bilen i stå.

Jeg trillede ind. Har lige haft en telefonsamtale af 1½ times varighed, og
ville gå ud for at sætte laderen på bilen.

Stor er min forbavselse, da bilen starter uden vrøvl, radioen med, og ingen
problemer med det lange lys eller noget????

Har lige hurtigt tjecket forbindelserne på batteriet, de er ok
(tilsyneladende) og stikkene ved forlygterne ligeså.

Jeg har haft bilen i over 2 år, og har aldrig oplevet problemer af den art.
Nogen der har et bud?

Mazda 626 2.0i stationcar1992

--
Martin
www.martinbak.dk/



 
 
Martin Bak (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 24-11-05 21:41


"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:dm584r$2dc7$1@newsbin.cybercity.dk...
> Jeg har haft bilen i over 2 år, og har aldrig oplevet problemer af den
> art.
> Nogen der har et bud?
>
> Mazda 626 2.0i stationcar1992
>

Og nu stod den lige i tomgang mens jeg skrev dette indlæg, da jeg kom ud var
den gået i stå igen, helt tom for strøm. Der må være noget der æder seriøst
meget strøm når den er igang?

> --
> Martin
> www.martinbak.dk/
>
>



alexbo (24-11-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 24-11-05 22:10


"Martin Bak" skrev

> Og nu stod den lige i tomgang mens jeg skrev dette indlæg, da jeg kom ud
> var den gået i stå igen, helt tom for strøm. Der må være noget der æder
> seriøst meget strøm når den er igang?

Ikke nødvendigvis, den lader simpelthen ikke, når så batteriet får lidt fred
kan det stå og samle sig sammen, så kan du starte igen, men det går kun en
gang eller to, så er det helt tomt.

Lad batteriet op med din lader.
Kontroller om ladelampen virker når du sætter tænding på, uden start.
Kontroller om remmen er løs.

mvh
Alex Christensen



Niels Bjerretoft Esp~ (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bjerretoft Esp~


Dato : 25-11-05 14:09


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:43862c3a$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Martin Bak" skrev
>
>> Og nu stod den lige i tomgang mens jeg skrev dette indlæg, da jeg kom ud
>> var den gået i stå igen, helt tom for strøm. Der må være noget der æder
>> seriøst meget strøm når den er igang?
>
> Ikke nødvendigvis, den lader simpelthen ikke, når så batteriet får lidt
> fred kan det stå og samle sig sammen, så kan du starte igen, men det går
> kun en gang eller to, så er det helt tomt.
>
> Lad batteriet op med din lader.
> Kontroller om ladelampen virker når du sætter tænding på, uden start.
> Kontroller om remmen er løs.
>
> mvh
> Alex Christensen

mig bekendt kan man starte bilen op og derefter afmonterer +polen på
batteriet og derefter tænde for alt elektrisk udstyr på bilen med motoren
kørende med god speeder, hvis generatoren kan trække tingende så fungerer
generatoren formodentlig optimalt, man kan naturligvis ikke aflæse volt/amp.
mhv.NBE
>
>



Uffe Ravn (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 24-11-05 22:10


"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev

> Er lige kommet hjem fra en lille køretur (ca. 20 km)
>
> Jeg bemærkede, at lyset i instrumentbordet var svagt, svagere end det
plejer
> at være synes jeg. Tænkte, at jeg måske skulle skifte pærerne, de har det
jo
> med, at blive sorte i glasset på gamle biler.
>
> Så blev lyset svagere endnu, og så stod radioen af.
>
> Også bilens hovedlys blev nu mærkbart svagere. Jeg slukkede for blæser og
> bagrude for at spare lidt på strømmen. Jeg blændede ned, også for at spare
> så meget som muligt. Tænkte at bilen nok ikke ladede, men ladelampen lyste
> ikke. Det gav et ryk i bilen, idet jeg blændede ned.
>
> De sidste næsten 10 km kørte jeg med lys der svarer i styrke til
> positionslys, og da jeg drejede ind af min indkørsel gik bilen i stå.
>
> Jeg trillede ind. Har lige haft en telefonsamtale af 1½ times varighed, og
> ville gå ud for at sætte laderen på bilen.
>
> Stor er min forbavselse, da bilen starter uden vrøvl, radioen med, og
ingen
> problemer med det lange lys eller noget????
>
> Har lige hurtigt tjecket forbindelserne på batteriet, de er ok
> (tilsyneladende) og stikkene ved forlygterne ligeså.
>
> Jeg har haft bilen i over 2 år, og har aldrig oplevet problemer af den
art.
> Nogen der har et bud?

Jeg sætter en DemoCD på højkant på, at det er en dårlig stelforbindelse ved
generatoren.

Mvh. Uffe Ravn



Martin Bak (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 24-11-05 22:52


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:43862c3f$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev
>
Nu har jeg ladet lidt på den. Og faktisk så lader det til, at ladelampen
IKKE virker. Det har jeg bare aldrig bemærket før. Pæren er vel næppe brændt
over, kan det indikere nogen anden specifik fejl?

Stelforbindelsen til generatoren er alene de faste beslag. Der er ikke nogen
supplerende stelforbindelse, og generatoren er ikke ophængt med
gummibøsninger eller lignende. justeringsarmens befæstigelsespunkter har jeg
bearbejdet for at sikre en god forbindelse.

Hvis nu, at kullene i genratoren skulle være nedslidte, vil det så hjælpe at
give den en på go´daen med en hammer, som man kan med starteren, eller vil
dette have så ringe effekt, at det er uden betydning? Jeg mener starteren
skal jo bare køre nogle få omgange, mens generatoren skal køre hele tiden...

--
Martin
www.martinbak.dk/




Klaus D. Mikkelsen (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-11-05 23:04

Martin Bak skriver:
>
> Nu har jeg ladet lidt på den. Og faktisk så lader det til, at ladelampen
> IKKE virker. Det har jeg bare aldrig bemærket før. Pæren er vel næppe brændt
> over, kan det indikere nogen anden specifik fejl?

Det er som regel sådan at når man sætter tændig på bilen tændes alle
lamper (så du kan se om de virker). Prøv lige at tjekke der.


> Hvis nu, at kullene i genratoren skulle være nedslidte, vil det så hjælpe at
> give den en på go´daen med en hammer, som man kan med starteren, eller vil
> dette have så ringe effekt, at det er uden betydning? Jeg mener starteren
> skal jo bare køre nogle få omgange, mens generatoren skal køre hele tiden...

Du slår bare - det mest positive der kommer ud af det er at du kan
ødelægge generatoren.

Har du et måleinstrument der kan måle spænding ?
(har vi ikke lige haft den her 25 gange i de sidste 2 måneder - det må
være en oplagt case for dkfritidbil.dk)


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Martin Bak (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 24-11-05 23:16


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:438638B3.473D8559@du.kan.finde.den...
> Martin Bak skriver:
>>
>> Nu har jeg ladet lidt på den. Og faktisk så lader det til, at ladelampen
>> IKKE virker. Det har jeg bare aldrig bemærket før. Pæren er vel næppe
>> brændt
>> over, kan det indikere nogen anden specifik fejl?
>
> Det er som regel sådan at når man sætter tændig på bilen tændes alle
> lamper (så du kan se om de virker). Prøv lige at tjekke der.
>
>
Jamen det er naturligvis sådan jeg har gjort... På min bil tændes alle
lamperne dog ikke.. Lampen for lav benzinstand tændes ikke når jeg sætter
tænding på, og jeg ved helt positivt, at den virker :o -det er kun
olielampen der tændes, og håndbremselampen hvis denne er aktiveret.


--
Martin
www.martinbak.dk/



Ukendt (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-11-05 23:31


"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:dm5e37$2gts$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:438638B3.473D8559@du.kan.finde.den...
>> Martin Bak skriver:
>>>
>>> Nu har jeg ladet lidt på den. Og faktisk så lader det til, at ladelampen
>>> IKKE virker. Det har jeg bare aldrig bemærket før. Pæren er vel næppe
>>> brændt
>>> over, kan det indikere nogen anden specifik fejl?
>>
>> Det er som regel sådan at når man sætter tændig på bilen tændes alle
>> lamper (så du kan se om de virker). Prøv lige at tjekke der.
>>
>>
> Jamen det er naturligvis sådan jeg har gjort... På min bil tændes alle
> lamperne dog ikke.. Lampen for lav benzinstand tændes ikke når jeg sætter
> tænding på, og jeg ved helt positivt, at den virker :o -det er kun
> olielampen der tændes, og håndbremselampen hvis denne er aktiveret.

Start med at lade batteriet op igen. Køb derefter en ny generator og vær
glad

--
Tom



Martin Bak (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 24-11-05 23:35


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:43863f0f$0$84012$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>>
>> Jamen det er naturligvis sådan jeg har gjort... På min bil tændes alle
>> lamperne dog ikke.. Lampen for lav benzinstand tændes ikke når jeg sætter
>> tænding på, og jeg ved helt positivt, at den virker :o -det er kun
>> olielampen der tændes, og håndbremselampen hvis denne er aktiveret.
>
> Start med at lade batteriet op igen. Køb derefter en ny generator og vær
> glad
>

Øhh nå!!
Skal jeg forstå det sådan, at du mener at generatoren er færdig ud fra det
beskrevne? Kan den defekte generator være skyld i, at ladelampen ikke lyser
ved tænding? Jeg vil såmænd være glad nok, men kan du motivere dit svar?

Martin



Ukendt (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-11-05 23:45


"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:dm5f7e$2hho$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:43863f0f$0$84012$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>>>
>>> Jamen det er naturligvis sådan jeg har gjort... På min bil tændes alle
>>> lamperne dog ikke.. Lampen for lav benzinstand tændes ikke når jeg
>>> sætter tænding på, og jeg ved helt positivt, at den virker :o -det er
>>> kun olielampen der tændes, og håndbremselampen hvis denne er aktiveret.
>>
>> Start med at lade batteriet op igen. Køb derefter en ny generator og vær
>> glad
>>
>
> Øhh nå!!
> Skal jeg forstå det sådan, at du mener at generatoren er færdig ud fra det
> beskrevne? Kan den defekte generator være skyld i, at ladelampen ikke
> lyser ved tænding? Jeg vil såmænd være glad nok, men kan du motivere dit
> svar?

Når du har ladet batteriet op kan du jo rokke lidt ved ledningerne ved
generatoren (tror ikke det hjælper). Så kan du måle spændingen over
batteriet når motoren kører. Den SKAL være mellem 13.5 og 14.5V. Hvis den er
mindre er det med stor sansynlighed generatoren.
Tror ikke det kan betale sig at prøve at købe dioder, laderelæ, kul eller
andre reservedele til generatoren hvis den ikke giver nævnte spænding fra
sig.

--
Tom



Uffe Ravn (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 25-11-05 00:04


"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev

> > Start med at lade batteriet op igen. Køb derefter en ny generator og vær
> > glad

> Skal jeg forstå det sådan, at du mener at generatoren er færdig ud fra det
> beskrevne? Kan den defekte generator være skyld i, at ladelampen ikke
lyser
> ved tænding? Jeg vil såmænd være glad nok, men kan du motivere dit svar?

En defekt generator kan sagtens være problemet, men der er ingen garenti.

Mvh. Uffe Ravn



Steen Andersen (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Steen Andersen


Dato : 25-11-05 01:12



>> Start med at lade batteriet op igen. Køb derefter en ny generator og vær
>> glad
>>
>
> Øhh nå!!
> Skal jeg forstå det sådan, at du mener at generatoren er færdig ud fra det
> beskrevne? Kan den defekte generator være skyld i, at ladelampen ikke
> lyser ved tænding? Jeg vil såmænd være glad nok, men kan du motivere dit
> svar?


Sidst der var en der havde sådan et problem skrev jeg til ham, at dårlige
generatorkul kunne gøre som du beskriver. Jeg skrev at ladelampen får stel
gennem kullene, så når den ikke lyser OG ikke lader kan det skyldes dårlige
kul. Så kom Jan fra Stevns og "tæskede" mig. Så denne gang vil jeg ikke
skrive at ladelampen får stel gennem kullene. Men det der gør at en lampe
kan lyse, når der er +12V på den anden side, det får den gennem kullene.
(Kald det så stel eller minus eller negativt spændingspotentiale, jeg er
ligeglad)

Så, som Tom skriver, skift nu den dynamo og vær glad!
- Nå jo forresten, ham med Nissanen fra sidst skrev jo 14 dage efter, og da
han havde skiftet generator var alt fryd igen!
Den koster 1500 penge til en gammel mazda. (har været der 3 - 4 gange selv,
dog på biler med 3 - 400 kkm på klokken)

-Steen



jan@stevns.net (25-11-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 25-11-05 08:02

"Steen Andersen" <duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> skrev :

>Så kom Jan fra Stevns og "tæskede" mig. Så denne gang vil jeg ikke
>skrive at ladelampen får stel gennem kullene. Men det der gør at en lampe
>kan lyse, når der er +12V på den anden side, det får den gennem kullene.
>(Kald det så stel eller minus eller negativt spændingspotentiale, jeg er
>ligeglad)

Hehe - nu var det jo ikke ligefrem "tæsk", der var formålet, nok mere
at rette lidt til på en funktionsmæssigt misforståelse ;)

Jeg har nu din opfattelse af virkemåden i erindringen, så når jeg
laver en fejlfindings-guide, vil jeg da gøre lidt ekstra ud af at
beskrive tingene på en måde der gør at folk får en aha oplevelse,
altså at de kan se de symptomer de har, matcher med noget som skrevet
står.

Mange tror stadig på begrebet "gammel strøm" i ledningerne, så jeg
skal tænke mig godt om når teksten forfattes




--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Broegger (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 25-11-05 10:50

"Steen Andersen" <duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> skrev
news:438656b8$0$11673$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Så, som Tom skriver, skift nu den dynamo og vær glad!

Dynamoen... Wow det må være en gammel slæde....

Og som autoelektriker (ikke atktiv i 15 år) er jeg også overbevist om at
det er generatoren der er problemet, og formodentligt kullene. Med lidt
snilde kan man skifte dem selv, men som regel trænger kommutatorringene
også til at blive drejet af.

<snip>

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Uffe Ravn (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 25-11-05 10:57


"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev

> > Så, som Tom skriver, skift nu den dynamo og vær glad!
>
> Dynamoen... Wow det må være en gammel slæde....
>
> Og som autoelektriker (ikke atktiv i 15 år) er jeg også overbevist om at
> det er generatoren der er problemet, og formodentligt kullene. Med lidt
> snilde kan man skifte dem selv, men som regel trænger kommutatorringene
> også til at blive drejet af.

Ikke for at være krakiler, men det vel være mere korrekt at afdreje
slæberingene?

Mvh. Uffe Ravn



Ukendt (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-11-05 12:38


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

men som regel trænger kommutatorringene
>> også til at blive drejet af.
>
> Ikke for at være krakiler, men det vel være mere korrekt at afdreje
> slæberingene?
>
Ikke hvis det er en dynamo ;).



Uffe Ravn (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 25-11-05 19:18


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev

> men som regel trænger kommutatorringene
> >> også til at blive drejet af.
> >
> > Ikke for at være krakiler, men det vel være mere korrekt at afdreje
> > slæberingene?
> >
> Ikke hvis det er en dynamo ;).



Mvh. Uffe Ravn



Broegger (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 25-11-05 12:57

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev news:4386dfe8$0$2106
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:


> Ikke for at være krakiler, men det vel være mere korrekt at afdreje
> slæberingene?

Jow... De trænger nok... Det var det med de 15 år....

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

jan@stevns.net (24-11-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 24-11-05 23:35

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>(har vi ikke lige haft den her 25 gange i de sidste 2 måneder - det må
>være en oplagt case for dkfritidbil.dk)

Jep - det er jo også årstiden til den slags skærmydsler

Jeg tænker lige lidt - hmmmmm..... alle mine biler kan jo starte når
det er koldt, så de dur ikke som eksempler ;(

Spøg til side ;) jeg skribler noget sammen




--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Klaus D. Mikkelsen (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-11-05 05:58

jan@stevns.net skriver:
>
> Jep - det er jo også årstiden til den slags skærmydsler

Netop

> Jeg tænker lige lidt - hmmmmm..... alle mine biler kan jo starte når
> det er koldt, så de dur ikke som eksempler ;(

Har samme problem her med "alle min (kones) bil"


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Uffe Ravn (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 25-11-05 00:02


"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev

> Nu har jeg ladet lidt på den. Og faktisk så lader det til, at ladelampen
> IKKE virker. Det har jeg bare aldrig bemærket før. Pæren er vel næppe
brændt
> over, kan det indikere nogen anden specifik fejl?

Tjeck om ledningen til ladelampen er knækket ude ved generatoren, ledningen
her det med at blive stiv med årene.

> Stelforbindelsen til generatoren er alene de faste beslag. Der er ikke
nogen
> supplerende stelforbindelse, og generatoren er ikke ophængt med
> gummibøsninger eller lignende. justeringsarmens befæstigelsespunkter har
jeg
> bearbejdet for at sikre en god forbindelse.

Fint.

> Hvis nu, at kullene i genratoren skulle være nedslidte, vil det så hjælpe
at
> give den en på go´daen med en hammer, som man kan med starteren, eller vil
> dette have så ringe effekt, at det er uden betydning? Jeg mener starteren
> skal jo bare køre nogle få omgange, mens generatoren skal køre hele
tiden...

Prøv i stedet at give motoren nogle omdrejninger, og hvis lyset bliver
kraftigere, er fejlen i kredsløbet til ladelampen.

Hvis ikke bør du kigge nærmere på generatoren.

Mvh. Uffe Ravn



alexbo (25-11-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 25-11-05 19:27


"Martin Bak" skrev i

> Nu har jeg ladet lidt på den. Og faktisk så lader det til, at ladelampen
> IKKE virker. Det har jeg bare aldrig bemærket før. Pæren er vel næppe
> brændt over, kan det indikere nogen anden specifik fejl?

Ja enten får den ikke stel gennem generatoren os er generatoren defekt,
eller også er ledningen brudt, ladelampeledningen er en tynd ledning på
generatoren, tag den af og sæt den direkte til stel, så skal lampen lyse.

Bortset fra det har der i den seneste tid været flere strømtråde, læs dem og
benyt dig af nogle af de råd der er givet.

mvh
Alex Christensen



Finn Guldmann (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 10-01-06 11:38

Martin Bak wrote:
> Nu har jeg ladet lidt på den. Og faktisk så lader det til, at ladelampen
> IKKE virker. Det har jeg bare aldrig bemærket før. Pæren er vel næppe brændt
> over, kan det indikere nogen anden specifik fejl?
> Stelforbindelsen til generatoren er alene de faste beslag. Der er ikke nogen
> supplerende stelforbindelse, og generatoren er ikke ophængt med
> gummibøsninger eller lignende. justeringsarmens befæstigelsespunkter har jeg
> bearbejdet for at sikre en god forbindelse.
>
Har du så kigget på stelforbindelse mellem motor og stel?

Det problem havde jeg engang med en Fiat. En morgen kunne jeg ikke
starte da jeg skulle på arbejde. Min mor, der absolut ikke ved noget
om biler kom ud og kiggede ned i motorrummet, og kom med spørgsmålet;
"Hvad er det der brænder?" Mig ud og kigge. Ingenting at se.

Efter megen overtalelse fik jeg hende til at sætte sig ind og dreje
nøglen. Og ganske rigtig, det stod ud med gnister fra en forbindelse.
Den skruetrækker jeg havde i hånden blev jokket ned i gnisterne og
motoren startede straks. Det havde nær taget livet af min mor.

Det viste sig at være stelkablet fra motoren der var gået løs hvor det
er skruet på stellet.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Uffe Bærentsen (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 24-11-05 22:56


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:43862c3f$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg sætter en DemoCD på højkant på, at det er en dårlig stelforbindelse
> ved
> generatoren.

Det vil jeg gerne se dig gøre.

Altså sætte en CD på højkant




--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Uffe Ravn (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 25-11-05 00:06


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev

> > Jeg sætter en DemoCD på højkant på, at det er en dårlig stelforbindelse
> > ved
> > generatoren.
>
> Det vil jeg gerne se dig gøre.
>
> Altså sætte en CD på højkant

Jeg skal se om ikke jeg kan få taget et billede imorgen. Øh idag.

Mvh. Uffe Ravn



Uffe Ravn (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 25-11-05 19:31


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev

> > Jeg sætter en DemoCD på højkant på, at det er en dårlig stelforbindelse
> > ved
> > generatoren.
>
> Det vil jeg gerne se dig gøre.
>
> Altså sætte en CD på højkant

Så kig i news:dk.binaer.motor

DemoCD på højkant.



Mvh. Uffe Ravn



Uffe Bærentsen (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 25-11-05 20:58


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:43875851$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> DemoCD på højkant.
>
>

Det er jo snyd.
Den hænger jo på et stykke pap.











Ok, godt gået



--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Lars Jensen (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 24-11-05 22:15

Martin Bak wrote:
> Er lige kommet hjem fra en lille køretur (ca. 20 km)

> Jeg trillede ind. Har lige haft en telefonsamtale af 1½ times varighed, og
> ville gå ud for at sætte laderen på bilen.
>
> Stor er min forbavselse, da bilen starter uden vrøvl, radioen med, og ingen
> problemer med det lange lys eller noget????

UFO'er! Jeg har set det flere gange på film! Du check lige dit ur, at du
ikke tabte nogle minutter eller timer!



Undskyld! :)

Lars B

Jakob Jeppesen (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 24-11-05 23:46

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:dm584r$2dc7$1@newsbin.cybercity.dk...
> Er lige kommet hjem fra en lille køretur (ca. 20 km)
>
> Jeg bemærkede, at lyset i instrumentbordet var svagt, svagere end det plejer at være synes jeg. Tænkte, at jeg måske skulle skifte
> pærerne, de har det jo med, at blive sorte i glasset på gamle biler.
>
> Så blev lyset svagere endnu, og så stod radioen af.
>
> Også bilens hovedlys blev nu mærkbart svagere. Jeg slukkede for blæser og bagrude for at spare lidt på strømmen. Jeg blændede ned,
> også for at spare så meget som muligt. Tænkte at bilen nok ikke ladede, men ladelampen lyste ikke. Det gav et ryk i bilen, idet
> jeg blændede ned.
>
> De sidste næsten 10 km kørte jeg med lys der svarer i styrke til positionslys, og da jeg drejede ind af min indkørsel gik bilen i
> stå.
>

Det lyder 100% som da generatoren i min gamle opel
stod af en januaraften med snestorm for et par år siden.

/Jakob



Uffe Ravn (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 25-11-05 00:11


"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev

, og da jeg drejede ind af min indkørsel gik bilen i
> > stå.
> >
>
> Det lyder 100% som da generatoren i min gamle opel
> stod af en januaraften med snestorm for et par år siden.

Så er jeg mere til UFOteorien, for netop den januaraften, kunne Martin
nemlig heller ikke komme ud af indkørselen

Mvh. Uffe Ravn






Martin Bak (26-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 26-11-05 11:21


"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:dm584r$2dc7$1@newsbin.cybercity.dk...
> Er lige kommet hjem fra en lille køretur (ca. 20 km)
>

Tak folks... 1129,- hos thansen og 20 minutter på en snebelagt gårdsplads.
Så er jeg glad igen

> --
> Martin
> www.martinbak.dk/
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste