Viskere til en Micra eller generelt
Fra : Kate

Dato : 24-11-05 20:18

Jeg har jo dennehersens Micra og viskerblade er blevet lidt en
pestilens for mig.
For det første: hvor ofte skifter i på jeres biler?
For det andet: hvad køber i?
For det tredje: er der andre biler der er ligeså sindssyg som Nissan,
at viskerbladene på forruden ikke er lige store? Det i førersiden er
længere en det i passagerersiden.
Jeg synes at jeg meget kort tid efter et skift får problemer, specielt
med bladet i min side, førersiden, og det irriterer mig. Nu er det
begyndt på at vende, så ruden ikke bliver renset ordentligt. Ellers
larmer de enormt når det er bare få måneder gamle. Men vigtigst, hvor
tit skifter i?

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-11-05 20:37

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

.. Men vigtigst, hvor
> tit skifter i?

Ikke ret tit, 1* hvert el. hvert 2år. Valeo fra onkel Høyer er de bedste til
prisen: http://www.hoyer-autodele.dk/default.asp?id=3 . Mål de gl. og se om
han ikke kan levere nogle som passer :). Man kan være heldig med de billige,
men tit skal der "hekses" lidt først..

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-11-05 20:43

Et link direkte til: http://makeashorterlink.com/?W1AE5163C

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-11-05 22:55

Kate skriver:

> For det tredje: er der andre biler der er ligeså sindssyg som Nissan,
> at viskerbladene på forruden ikke er lige store? Det i førersiden er
> længere en det i passagerersiden.

Det er _meget_ normalt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-11-05 23:01

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Det er _meget_ normalt.

Ja. Jeg vil endda kalde det mere normalt end omvendt at de er ens..

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Bo Velschow

Dato : 25-11-05 10:08

> Jeg har jo dennehersens Micra og viskerblade er blevet lidt en
> pestilens for mig.
> For det første: hvor ofte skifter i på jeres biler?

Da jeg skiftede i sommer, havde de andre siddet der i 2½ år (og jeg kunne
_stadig_ se ud af ruden! ).

> For det andet: hvad køber i?

Bosch Twin. Dyrt, men godt (er min erfaring - men emnet har været oppe før,
og andre har også haft gode (og dårlige) erfaringer med både Bosch og andre
mærker).

> For det tredje: er der andre biler der er ligeså sindssyg som Nissan,
> at viskerbladene på forruden ikke er lige store? Det i førersiden er
> længere en det i passagerersiden.

Ja, det er det også på Mondeo. Det er vist helt normalt?

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Ole Sørensen

Dato : 25-11-05 18:27

Kate wrote:
> [...]
> begyndt på at vende, så ruden ikke bliver renset ordentligt. Ellers
> larmer de enormt når det er bare få måneder gamle. Men vigtigst, hvor

Jeg skifter enten en gang om året eller en gang hver sæson (altså før
vintersæsonen og før sommersæsonen begynder). Sidstnævnte er måske rigeligt
tit, men når man sidder i en bil til flere hundrede tusinde kroner, så kan
man vel også ofre de håndører der betyder, at man kan se noget på de
regnvåde og mørke aftener. Jeg tager ingen chancer.

Hvis du har problemer med at nye viskerblade larmer eller ikke visker
ordenligt, så er der efter min mening to ting at gøre: Det ene er at få
justeret vinklen på visker-armene, således at de "står" rigtigt i forhold
til ruden. Eller køb noget "Sonax Rudepolish" og rengør både rude OG
vinduesviskere grundigt. Det gør underværker.

hilsen ole

Fra : Mogens

Dato : 25-11-05 22:35

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message

> For det første: hvor ofte skifter i på jeres biler?

Når viskerne begynder at trække striber samt larmer,
hvor sidstnævnte ikke kan justeres væk, skifter jég.

> For det andet: hvad køber i?

Nu kører jeg i en amerikasnk vogn, hvorfor man ikke
har det store udvalg. Tidligere kørte jeg med Bosch...

> For det tredje: er der andre biler der er ligeså sindssyg som Nissan,
> at viskerbladene på forruden ikke er lige store?

Jow jow...

> [...]
> begyndt på at vende, så ruden ikke bliver renset ordentligt. Ellers
> larmer de enormt når det er bare få måneder gamle. Men vigtigst, hvor

Jeg har poleret ruden i Rain-X - så er man helt fri
for at anvende viskerne !

John skriver:
Rain-X er et ret lækkert produkt faktisk, og forsøger man
at beskrive, hvordan det virker, kommer man til at lyde som
en ren TV-Shop reklame. Men det ER virkelig så godt.

1. Vasker ruden helt ren.
2. Påfører Rain-X med en svamp i cirkelbevægelser over hele ruden.
3. Lader den tørre lidt.
4. Påfører Rain-X med en svamp i cirkelbevægelser over hele ruden.
5. Lader det tørre lidt.
6. Tager et drivvådt viskestykke og "polerer" ruden med det.
7. Tørrer ruden med et tørt viskestykke.
8. Polerer ruden med et tørt viskestykke, og polerer ruden så
kraftigt at det er som om jeg ville fjerne det Rain-X jeg har påført.
9. Nyder resultatet

Fra : A.Kaup

Dato : 26-11-05 18:37

Har også købt Valeo til min Micra, og de virker fint - Købt hos Hr.
Høyer. De sælger både størrelsen til højre og venstre side - så
ingen problemer her.
Kan også anbefale Valeo frem for andre billigere mærker - gav ca 100
kr for 2 med 12% FDM rabat.
Desværre larmer de også lidt - men det gør alle viskere vist på min
bil
Kan ikke lige se om tricket med at vride viskerarmene lidt med en
skiftenøgle vil virke - er bange for at gøre ondt værre!

Har tidligere kørt med Alaskas til 20 kr i Fakta - og der skiftede jeg
ca hver ½ år. Håber Valeo holder længere!
Husk at rengøre ruden samt viskere jævnligt - det forlænger
holdbarheden betydeligt samt effekten af viskerne!

Mvh. Akaup.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-11-05 19:22

"A.Kaup" <andreaskaup@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Kan ikke lige se om tricket med at vride viskerarmene lidt med en
skiftenøgle vil virke - er bange for at gøre >ondt værre!

Du har ikke noget at tabe, bliver det værre, vrider du lidt den anden vej
:). Man kan som regel se det: Den vej armen bevæge sig, når den hyler mest,
står bladet for meget op.

Fra : Kate

Dato : 14-12-05 21:14

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in

> Jeg har jo dennehersens Micra og viskerblade er blevet lidt en
> pestilens for mig.

Tak for alle jeres svar og undskyld den sene tilbagemelding. De sidste
viskere jeg købte var fra T.Hansen og ja, jeg ved det
godt......T.Hansen Men den ligger på vejen hjem i Holbæk.
Måske jeg skulle forsøge mig med nogle Valeo'er for jeg bliver
vanvittig af dem jeg har nu.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk

Fra : Brian

Dato : 14-12-05 22:10

Kate wrote:

> [...]
> godt......T.Hansen Men den ligger på vejen hjem i Holbæk.
> Måske jeg skulle forsøge mig med nogle Valeo'er for jeg bliver

Så er det da meget passende at T-Hansen er begyndt at forhandle
Valeo viskere

/Brian

Fra : Kate

Dato : 14-12-05 22:35

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in

> Så er det da meget passende at T-Hansen er begyndt at forhandle
> Valeo viskere

Øvvv, så skulle jeg været gået derind i dag da jeg alligevel var i
forretningen ved siden af....Nå, men det må blive på lørdag så. Tak for
den oplysning.