Egoistiske bilister og lidt retfærdighed
Fra : Steen

Dato : 24-11-05 15:27

Hej Alle,

For et par dage siden havde jeg en morsom oplevelse i Københavns
morgentrafik som jeg lige vil dele med jer.

Jeg kom kørende over Dronning Louises Bro og skulle svinge til højre
ad Nørre Søgade. Som altid er der en hules masse trafik og idet der
er mange cyklister som skal ligeud kommer der aldrig mere en 2-3 biler
med rundt i højresvinget før lyset skifter til rødt.

Nå men lige inden jeg kommer frem til svinget skifter lyset og jeg
bremser ned, hvilket bilisten bagved mig åbenbart ikke havde regnet
med da han må lave en hård opbremsning for ikke at køre op i mig
(mange vælger at køre selv om det har skiftet til rødt). Dette
ophidser ham åbenbart så han dytter længe af mig og gestikulerer
kraftigt. Jeg kigger på ham i bakspejlet og trækker sigende på
skuldrene medens jeg peger på det røde lys for ligesom at
anskueliggøre at jeg holder pga det røde lys.

Nå men lyset skifter atter til grønt hvorefter jeg foretager mit
højresving. Bilisten bagved kører meget aggresivt med rundt i svinget
og jeg har en klar fornemmelse af at nu "skal jeg have en lærestreg".
Ganske rigtigt: Så snart vi kører ligeud trykker han sømmet i bund
og foretager en hasarderet overhaling (hvorved han overskider midter
linien og dermed presser bilerne i den modsatte kørebane) et kort
stykke længere henne ad gaden er der et helleanlæg som han lige når
at komme inden om før han klodser bremserne for dermed at tvinge mig
til at bremse. Hermed fik jeg min 'lærestreg' og historien kunne have
endt her...

Men hvad manden ikke havde set i sin ophidselse (og jeg iøvrigt heller
ikke havde set da bilisten spærrede for udsynet) var den politibil som
holdt lige bagved ham i krydset.

For enden af Nørre Søgade skal jeg svinge til venstre af
Gyldenløvesgade men manden skal lige ud så vi kommer til at holde ved
siden af hinanden. Han har stadig ikke opdaget betjenten som nu holder
bag ham og er steget ud af bilen og går op mod hans siderude.

Jeg drejer hovedet og kigger på ham idet han giver mig fingeren med et
trimferende ansigtsudtryk - For jeg er nemlig blevet overhalet... "Så
kan jeg lære det"!

Øjeblikket derefter banker betjenten på hans siderude og jeg begynder
at grine. Til min store ærgelse skifter lyset til grønt og jeg er
nødt til at køre. Jeg håber fandeme at det kostede et klip, samt en
bøde.

Resten af vejen på arbejde sad jeg med det bredeste smil

-Steen

PS: Er der iøvrigt nogen som kan forklare den adfærd med "straf
overhalinger" - Jeg har oplevet det adskillige gange.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-11-05 15:30

Steen wrote:
> Hej Alle,

snip en masse

> [...]
> at grine. Til min store ærgelse skifter lyset til grønt og jeg er
> nødt til at køre. Jeg håber fandeme at det kostede et klip, samt en

Så kan han (måske) lære det, for det giver sandsynligvis et klip.

> Resten af vejen på arbejde sad jeg med det bredeste smil

Det kan jeg godt forstå

> PS: Er der iøvrigt nogen som kan forklare den adfærd med "straf
> overhalinger" - Jeg har oplevet det adskillige gange.

Har ikke oplevet det, men det er vel selvregulerende efterhånden som
klaphattene får nok klip i kortet ?

--

Christian

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-11-05 16:51

"Steen" <steenge@gmail.com> wrote in message
[...]

Hej Steen.

Den slags er SØD poesi!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Rander

Dato : 24-11-05 19:02

24 Nov 2005 06:26:42 -0800 brugte Steen 55 linier på at fortælle dette til
dk.fritid.bil:

> [...]
>bøde.
>Resten af vejen på arbejde sad jeg med det bredeste smil

Hvor er det genialt!

>PS: Er der iøvrigt nogen som kan forklare den adfærd med "straf
>overhalinger" - Jeg har oplevet det adskillige gange.

Jeg fatter det heller ikke, men jeg tror at der er noget jantelov i det.
Hvis han har taget dne rundt for rødt tre-fire gange før uden at der er
sket noget, så skal der fandeme ikke komme sådan en latterlig lovlydig
narrøv og blokere hans fremfærd, så han skal have en lærestreg...

http://rander.dk (temporarily down!)

Hvis kronprinsen ikke vil overtage kongeriget, så må arveprinsen. (Brian, 8 år)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-01-06 11:03

Rander wrote:
> [...]
> sket noget, så skal der fandeme ikke komme sådan en latterlig lovlydig
> narrøv og blokere hans fremfærd, så han skal have en lærestreg...

Måske det var derfor politiet også var der.

Det er desværre for sjældent man oplever at politiet er der når men
mener der er mest brug for det.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 24-11-05 19:58

Det skulle vel ikke har været den 21. november 2005

http://www.politi.dk/Koebenhavn/da/lokalnyt/Doegnrapporter/Doegnrapport_211105.htm

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-11-05 20:07

"Steen" <steenge@gmail.com> skrev :

>PS: Er der iøvrigt nogen som kan forklare den adfærd med "straf
>overhalinger" - Jeg har oplevet det adskillige gange.

Det kan da kun være for at vide omverdnen at man har en for lille
tissemand ;) og ikke rigtigt kan tåle, at man ikke altid får sin egen
vilje (på beskostning af andre)

Men - jo - man oplever det da en sjælden gang imellem - af og til når
man et sted hvor der er flettepligt, riemligt stædigt holder på at
sådan et sted, jamen, der finder vi nu engang ud af at skiftes til at
køre frem, når så en "sælgertype" ikke kan acceptere at måtte vente,
jamen, så varer det bestemt ikke længe før han hænger helt oppe i
røven på en, og ved førstkommende lejlighed lufter sin utilfredshed

Oplevede det i går på vejen fra Gørlev til Hellerup - lå på motorvejen
med de 130, og overhalede en bunke lastbiler, hvor en type mente at
det måtte *jeg* da vente med, så han kunne komme frem og klare *sine*
vigtige sager.

Den gik ikke Granberg! - han måtte skam pænt vente 20 sekunder, til
jeg var forbi lastbilerne, og kunne trække ind, hvilket åbenbart
bragte hans pis betydeligt over kogepunktet. ind foran mig, og bremse
op - blot for at demonstrere , og så fuld knald fremad igen

WEll - ham om det ;) 10 minutter længere fremme ved Ringsted, holdt
samme type inde i rabatten og snakkede med en MC-betjent, han havde
vist ikke set dem stå oppe på broen : gnæk gnæk ;)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-11-05 08:59

Allan Schuster Bach wrote:
> Det skulle vel ikke har været den 21. november 2005
>
> http://www.politi.dk/Koebenhavn/da/lokalnyt/Doegnrapporter/Doegnrapport_211105.htm

Hold da op jeg er glad for at bo på landet:

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-11-05 09:03

Steen wrote:
> [...]
> at grine. Til min store ærgelse skifter lyset til grønt og jeg er
> nødt til at køre. Jeg håber fandeme at det kostede et klip, samt en

Der bliver da heldigvis uddelt klip:

http://www.politi.dk/Koebenhavn/da/search/?query=dagens+klip

--

Christian

Fra : mcsvin@fallos.dk

Dato : 28-11-05 11:48

jan@stevns.net wrote:
> [...]
> bragte hans pis betydeligt over kogepunktet. ind foran mig, og bremse
> op - blot for at demonstrere , og så fuld knald fremad igen

Well, er det ikke noget med at du ikke må være til gene når du
foretager en overhaling? AltsÃ¥ er det dig der er helt galt pÃÃ¥
den
ved at trække ud foran ham! Hvis du laver samme nummer med mig,
så kan du kigge efter dit sidespejl der bliver revet af mens jeg
overhaler dig på den hvide MC stribe til venstre.

MC Svin.

Fra : Henning

Dato : 28-11-05 13:38

> [...]
>så kan du kigge efter dit sidespejl der bliver revet af mens jeg
>overhaler dig på den hvide MC stribe til venstre.

Jeg kan ikke se din smiley nogen steder??
Du mener ikke seriøst, at kommer du med 130+ bagfra mens jeg er i gang
med en overhaling, skal jeg bare flytte mig? Jeg er trods alt så
gammel at jeg ikke bliver provokeret af en hurtigerekørende bagfra,
til selv at overskride hastighedsbegrænsningerne!

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-11-05 17:52

<mcsvin@fallos.dk> skrev i en meddelelse

Well, er det ikke noget med at du ikke må være til gene når du
foretager en overhaling? AltsÃ¥ er det dig der er helt galt pÃÃ¥
den

Hvor læser du at han trak ud foran nogen?, kunne det ikke tænkes at han blev
indhentet?. I så fald har man bare at blive bag ved i passende afstand, og
SLUK SÅ DET TÅBELYS, sådanne ekvipager køre typisk med "fuldt blus på".

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-11-05 13:46

mcsvin@fallos.dk skriver:

> Hvis du laver samme nummer med mig,
> så kan du kigge efter dit sidespejl der bliver revet af mens jeg
> overhaler dig på den hvide MC stribe til venstre.

Nu skal du passe på, Jan er ikke helt ung, sådan en overraskelse kan få
ham til at lave et umotiveret sving til venstre af ren overraskelse. Så
bliver MC striben først til let græs og derefter autoværn.

Men det er selvfølgeligt den risiko man må tage, når man vil hærge andre
folks biler.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe