Forslag til forsikring
Fra : Ukendt

Dato : 24-11-05 11:07

Hej Gruppe

Vil lige lave en forespørgsel om forsikring.

Jeg er ny billist (ikke helt men i hvert fald ny bilejer)
Har haft kørekort siden 98, er 26 år, skal købe brugt bil (fra 97) og finde
en billig forsikring.

Nogen der har nogen forslag til hvor, man kan få en billig forsikring?

Mvh Kasper

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-11-05 11:16

"Flindt" <info[at]kasperflindt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde en billig forsikring.
>
> Nogen der har nogen forslag til hvor, man kan få en billig forsikring?

Ved forhandleren? Nogle forhandlere har forholdsvis billige forsikringer -
skriver de i hvert til fælde :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-11-05 11:16

Flindt skriver:

> Nogen der har nogen forslag til hvor, man kan få en billig forsikring?

Man tager telefonen og bruger en 3-4 timer på de forskellige
forsikringsselskaber.

Pris afhænger meget af alder, område og bil.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-05 11:29

> Man tager telefonen og bruger en 3-4 timer på de forskellige
> forsikringsselskaber.
>
> Pris afhænger meget af alder, område og bil.

Ok det er også min plan. Ville bare også lige høre her.

Jeg skal købe bilen privat, så ingen forhandlerforsikring, det ville i hvert
fald være mystisk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-11-05 12:16

"Flindt" <info[at]kasperflindt.dk> wrote in

> Ok det er også min plan. Ville bare også lige høre her.

Prøv Aros Forsikring som en af dine første opkald..

Jeg er samme årgang som dig og fik også kortet i 98, men først nu bil i
eget navn.

Ingen... _ingen_ andre end Aros kunne være med.

Hvor bor du henne i landet?

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-05 12:28

> [...]
> eget navn.
>
> Ingen... _ingen_ andre end Aros kunne være med.

Interessant. Jeg bor i Værløse en forstad til København, tak for tippet

Fra : Søren Helskov

Dato : 24-11-05 19:16

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> eget navn.
>
> Ingen... _ingen_ andre end Aros kunne være med.

Hmm Aros var 5000kr dyrer end GF-forsikring.
Min status er 26år.
Bil i eget navn i 4år.
Kørekort siden 98.
Bil til værdi af 110000 og egenvægt på optil 1100kg.
Pris hos aros forsikring 13700kr.
Pris hos GF forsikring med overskudsdeling. 8400kr med friskade.
Bliver bare pænt hvor jeg er.

Venligst

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-11-05 19:28

"Søren Helskov" <soren_helskov@hotmail.com> wrote in news:4386037e$0$78284
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> [...]
> Pris hos aros forsikring 13700kr.
> Pris hos GF forsikring med overskudsdeling. 8400kr med friskade.

Åh ja, GF havde jeg lige afskrevet i mit hovede :)

De ville slet ikke have min bil husker jeg nu.. noget med turbo og alle
mulige dårlige undskyldninger fra de varme lande.

> Bliver bare pænt hvor jeg er.

Forståeligt nok med den prisforskel.

Fra : Brian

Dato : 24-11-05 13:18

Flindt wrote:

> Jeg skal købe bilen privat, så ingen forhandlerforsikring, det ville
> i hvert fald være mystisk

Joo... det der menes med forhandlerforsikring, er nok de aftaler som
bl.a Skoda og Peugeot har med TopDanmark. Det har været oppe i gruppen før,
at Skoda er ligeglad med om du har købt bilen hos dem eller ej - bar det er
en Skoda

Om Peugeot har det på samme måde, ved jeg ikke. Men når du har fundet ud af
hvilken bil du køber, kunne du da bare ringe til en mærkeforhandler og høre
om de har en sådan aftale.

Personligt har jeg gode erfaringer med FDM Forsikring, men de har ændret
lidt i reglerne, så man nu skal have været medlem af FDM i mindst 6 måneder,
før man kan tegne en forsikring..

/Brian

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-11-05 13:36

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse news:4385af62$0$41145$14726298@news.sunsite.dk...

> Personligt har jeg gode erfaringer med FDM Forsikring, men de har ændret lidt i reglerne, så man nu skal have været medlem af FDM
> i mindst 6 måneder, før man kan tegne en forsikring..

Det er da for åndsvagt! Typisk melder man sig vel ind
i FDM når man anskaffer sig en bil - nøjagtig samtidig
med at man har brug for en forsikring - ak ja....

/Jakob

Fra : Brian

Dato : 24-11-05 14:21

Jakob Jeppesen wrote:

> Det er da for åndsvagt!

Tjoo... sådan var det heller ikke da de først startede med forsikringer.

> Typisk melder man sig vel ind
> i FDM når man anskaffer sig en bil - nøjagtig samtidig
> med at man har brug for en forsikring - ak ja....

"Mange" har jo et medlemsskab af FDM i forvejen, så man kan også se det som
et tilbud til de trofaste medlemmer

Priserne er ihvertfald fine. Ved min forrige bil og den nuværende, har ingen
været bare tæt på at matche deres priser... men jeg er heller ikke
elitebilist.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-11-05 15:36

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in

> Priserne er ihvertfald fine. Ved min forrige bil og den nuværende, har
> ingen været bare tæt på at matche deres priser... men jeg er heller
> ikke elitebilist.

Det lyder mærkeligt.. FDM nåede ikke engang Aros til sokkeholderne hos
mig...

Der var flere tusinde kroner til forskel.

Fra : Brian

Dato : 24-11-05 16:09

Martin Johansen [6000] wrote:
> Det lyder mærkeligt.. FDM nåede ikke engang Aros til sokkeholderne hos
> mig...

Jeg var også omkkring Aros, men jeg kunne ikke blive forsikret hos dem pga.
et eller andet pjat. Så hut jeg visker, var det noget med at man skal være
fyldt 25 år...

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-11-05 16:38

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in

> Jeg var også omkkring Aros, men jeg kunne ikke blive forsikret hos dem
> pga. et eller andet pjat. Så hut jeg visker, var det noget med at man
> skal være fyldt 25 år...

Okay.

Til gengæld kan Aros ikke betale sig for mig når jeg når elite status. Så
er bilen for tung.

Fra : Brian

Dato : 24-11-05 16:54

Martin Johansen [6000] wrote:

> Til gengæld kan Aros ikke betale sig for mig når jeg når elite
> status. Så er bilen for tung.

Det er lidt pudsigt. De er klart de billigste hvis man er nybilist - man
skal bare være fyldt 25 år. Ikke specielt brugbart for de fleste nybilister.

/Brian

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-11-05 15:46

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in message

> [...]
>
> Priserne er ihvertfald fine. Ved min forrige bil og den nuværende, har
> ingen været bare tæt på at matche deres priser... men jeg er heller ikke

Du kan få de samme priser hos www.lb.dk eller www.runa.dk hvis du kan passe
ind i nogen af deres grupper - lb er firmaet bag alle tre kan man måske
svagt ane på websiden

Mvh
flemming

Fra : A.Kaup

Dato : 24-11-05 20:55

>De ville slet ikke have min bil husker jeg nu.. noget med turbo og alle
>mulige dårlige undskyldninger fra de varme lande.

Prøvede at forhandle med at min bil måtte være den
mindste/letteste/mindst Brian-agtige i DK - men det fik dem heller ikke
til at sænke prisen på ansvar
Måtte slippe 7400 kr pr år som 22 årig bilist med 4 års
køreerfaring.

Mvh. Akaup - der stadig var tilfreds med prisen - skulle have betalt op
mod 16.000 ved Tryg!

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 25-11-05 00:07

"A.Kaup" <andreaskaup@gmail.com> skrev i en meddelelse news:1132862127.567524.257190@f14g2000cwb.googlegroups.com...

> [...]
> køreerfaring.
>
> Mvh. Akaup - der stadig var tilfreds med prisen - skulle have betalt op

Dav Andreas

Sjovt nok var Tryg (gruppe i ingeniørforeningen) klart
billigst for mig (også billigere end Aros/Runa/LB/GF)
dengang jeg startede.... 25år 0 ancinnitet.

/Jakob