Jeg har kørt med aviser VII..
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-11-05 11:04

... fordi det har jeg altså (kørt med aviser)!

Når jeg nu har været ude for så mange "incidents" kan I måske forestille jer
der går sport i det?

Det gjorde der! Jeg læste avisen hver dag - selvfølgelig - og var der nogle
efterlysninger af stjålne biler, så blev de forsøgt husket.

En dag kommer jeg kørende ad Sædding Ringvej. Fra Grønlandsparken kører der
en bil ud foran mig. Damned jeg blev irriteret - her kommer man kørende pænt
jf. hastighedsbegrænsningen, som dengang var 70 km/t - og så kan man ikke
engang få lov til at fortsætte på fartpiloten fordi en eller anden idiot
ikke alene overtræder den ubetingede vigepligt, men heller ikke har særligt
travlt med at bringe orden i det.

Jeg dytter irriteret og skal lige til at lave en fagte :) da jeg på
nummerpladen ser at den har været i avisen dagen før som efterlyst.

Jeg er kørende i Mondeo (tm) den dag, og ringer til policen over telefonen -
standard procedure, efterhånden :). Jeg følger efter bilen mens jeg får
kontakt med politiet, som i første omgang optræder lidt forvirret fordi
edb´en er brudt ned. Jeg insisterer dog og betjenten fortæller så at der
også er nogle manuelle lister man kan gå ud fra. Efter lidt tid er min
antagelse bekræftet. Bilen er meldt stjålet.

I mellemtiden er bilen kørt på Statoil skråt over for Bilka, hvor den bliver
tanket af en i mand af arabisk udseende. Det er i øvrigt første gang at jeg
har fanget en ikke-dansker. Jeg parkerer ude på vejen Esbjerg-Varde, så jeg
kan se bagenden (og ikke mere) på bilen, mens jeg venter på politiet.

Det (politiet) tager sig god tid. Og jeg bliver faktisk også lidt nervøs for
om den mistænkte er stukket af. Men pludselig dukker han op ved bilen. Jeg
ringer til politiet og kører - nervøs for at vedkommende skal finde på at
køre fra Statoil ad bagvejen - om på den anden side af statoil blot for at
konstatere, at politiet er ankommet i mellemtiden og har fuld kontrol over
situationen.

Jeg kører videre med mine aviser, rimelig tilfreds med min hukommelse :)

Desværre husker jeg ikke mere i hvilken forbindelse bemeldte bil var meldt
stjålet.

Så meget om min hukommelse :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-11-05 11:16

Per Henneberg Kristensen wrote:
> .. fordi det har jeg altså (kørt med aviser)!

Kan det betale sig i bil ?
Eller har du bragt dem ud til depoterne ?

--

Christian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-11-05 13:43

Per Henneberg Kristensen wrote:
> .. fordi det har jeg altså (kørt med aviser)!

Kan det betale sig i bil ?

I forhold til scooter - nej. Tidsmæssigt var bilen et flop. Men scooteren
var ikke oppe på dupperne hele tiden. Punkteringer eller store reparationer
holdt den væk fra gaden i små og store perioder.

Eller har du bragt dem ud til depoterne ?

Nej.

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-11-05 13:44

> I forhold til scooter - nej. Tidsmæssigt var bilen et flop. Men scooteren
> var ikke oppe på dupperne hele tiden. Punkteringer eller store reparationer
> holdt den væk fra gaden i små og store perioder.

Det kan jeg så godt se.

> Nej.

Så må de dage hvor du har delt aviser ud i bil have været
underskudsdage

--

Christian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-11-05 14:09

Så må de dage hvor du har delt aviser ud i bil have været
underskudsdage

Jeg kunne hvert fald godt mærke jeg havde løbet betydeligt mere end jeg
plejede.. :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-11-05 14:17

> [...]
> underskudsdage
>
> Jeg kunne hvert fald godt mærke jeg havde løbet betydeligt mere end jeg

Ha Ha, det tror jeg gerne.
Vi bor på landet, så vores reklamer og aviser kommer med posten i
hverdagene og lørdag. Søndag smides avisen i indkørslen og
reklamerne bliver delt rundt i bil, utrolig at det kan betale sig.

--

Christian

Fra : Ole Sørensen

Dato : 24-11-05 14:33

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Jeg er kørende i Mondeo (tm) den dag

TM? Trade Mark? hehe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-11-05 14:41

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asdfjalsdjfa.com> skrev i en meddelelse

> TM? Trade Mark? hehe

Kørte små 200KKm i den inkl. konens kørsel. Udemærket bil - hvis man kan
nøjes med at betale en formue i brændstofudgifter :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ole Sørensen

Dato : 24-11-05 21:33

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Kørte små 200KKm i den inkl. konens kørsel. Udemærket bil - hvis man
> kan nøjes med at betale en formue i brændstofudgifter :)

Jeg tænkte mere på, hvad "tm" stod for?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-11-05 15:19

>- om på den anden side af statoil blot for at konstatere, at politiet er
>ankommet i mellemtiden og har fuld kontrol over situationen.

Per - du skal indstilles til en fortjenstmedalje.

/Jan W Nielsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-11-05 18:03

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Per - du skal indstilles til en fortjenstmedalje.

Det synes jeg er en rigtig god ide.

Skriver du et eller andet sted hen?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-11-05 21:03

> Skriver du et eller andet sted hen?

Jeg skal se, hvad jeg kan gøre - ville du kunne give møde på Amalienborg i
morgen formiddag klokken 10:15..?

)

/Jan W Nielsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-11-05 07:17

> Jeg skal se, hvad jeg kan gøre - ville du kunne give møde på Amalienborg i
> morgen formiddag klokken 10:15..?

Du kan meddele dronningen at det kan jeg ikke - jeg skal flytte :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-11-05 07:39

> Du kan meddele dronningen at det kan jeg ikke - jeg skal flytte :)

*ROFL*

--
/Jan "Dolph" W Nielsen - 100 % asshole...!!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-11-05 21:04

> Skriver du et eller andet sted hen?

I øvrigt - hvilken by er det..?