Bilimport tyskland - Porsche Cayenne
Fra : thomassloth@hotmail.~

Dato : 23-11-05 22:50

Nogen der kender til, om der er penge at spare v at købe lettere brugt
(1-2år) Porsche Cayenne S i Tyskland, m alt i udstyr, og få den på
danske gule nummerplader?
Kan der spares/refunderes tysk moms, og hvor meget moms/afgift
(hvormange %) skal der betales herhjemme for de gule plader?
Takker....

Fra : Jasper Norman

Dato : 23-11-05 22:59

Uha.. har lige forsikret sådan en fætter... >15.000,- som elite. endda i et
meget meget fredeligt område.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-11-05 20:24

Hej,

On Wed, 23 Nov 2005 22:59:29 +0100, "Jasper Norman"
<ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote:

>Uha.. har lige forsikret sådan en fætter... >15.000,- som elite. endda i et
>meget meget fredeligt område.

Phew.. Tør slet ikke tænke på hvad ham der parkerer sin Cayenne Turbo
hver aften omkring Kbh K/Østerport - lige ved mit arbejde - gi'r i
forsikring. Den er i øvrigt på hvide plader...

** Lars

Fra : thomassloth@hotmail.~

Dato : 23-11-05 23:10

Føj, den var ikke god. Dertil kommer at den er umådelig tørstig.
Men når det så er sagt, så er jeg overbevist om den er det værd...?

Fra : Jasper Norman

Dato : 24-11-05 11:00

Føj, den var ikke god. Dertil kommer at den er umådelig tørstig.
Men når det så er sagt, så er jeg overbevist om den er det værd...?

Ja, havde jeg ikke to unger der ikke så godt kan proppes ind i lastrummet,
var jeg med på vognen!

/Jasper

Fra : RP

Dato : 24-11-05 12:02

Jasper Norman skrev:

> Føj, den var ikke god. Dertil kommer at den er umådelig tørstig.
> Men når det så er sagt, så er jeg overbevist om den er det værd....?

mener afgiften var mellem 50-60.000 kr på den cayenne turbo jeg
hentede i 2003 (gule plader, selvf.).

Tørstig? ja tak... skulle da ihvertfald tanke et par gange fra Bonn og
hjem.

Fra : Mogens

Dato : 24-11-05 23:36

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> wrote in message

> mener afgiften var mellem 50-60.000 kr på den cayenne turbo jeg
> hentede i 2003 (gule plader, selvf.).

Ja, den vejer over 3 tons total.

> Tørstig? ja tak... skulle da ihvertfald tanke et par gange fra Bonn og
> hjem.

Man siger, at Cayenne S er det bedste valg...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-11-05 16:11

> Man siger, at Cayenne S er det bedste valg...

Rigtige mænd tænker ikke på prisen for brændstof - eller også har de aktier
i Dansk Shell A/S..

Man skulle da være et skan, hvis man ikke kunne bruge de ekstra 156 hk op
til den nye turbo-model....for ikke at tale om den chippede version...

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5894

--
/Jan "Dolph" W Nielsen - 100 % asshole...!!

Fra : thomassloth@hotmail.~

Dato : 25-11-05 12:39

Men tilbage til mit oprindelige spørgsmål:
Var der penge sparet at købe den i tyskland?
Og hvordan udregnes afgiften til gule plader...?

Fra : Mogens

Dato : 25-11-05 17:40

<thomassloth@hotmail.com> wrote in message

> Men tilbage til mit oprindelige spørgsmål:

Jow jow...

> Var der penge sparet at købe den i Tyskland?

Svært at vurdere - det koster jo også at bygge om...
(mindst 5.000 kr)

> Og hvordan udregnes afgiften til gule plader...?

Aner det ikke med så tung en bil - send en forhåndsvurdering
til T&S. Så ved du mere om, hvor du lander...
www.toldogskat.dk

/Mogens

Fra : RP

Dato : 25-11-05 12:43

tja sikkert, men turboen er nok lidt sjovere... køb af en porsche
cayenne er alligevel ikke et fornuftskøb efter min mening...

Mener at turboen endte på ca. 700.000 inkl alt. (2003 model m. 30.000
km på bagen, alt i udstyr)

Ovenstående er frit fra hukommelsen...

Fra : RP

Dato : 29-11-05 10:23

> Men tilbage til mit oprindelige spørgsmål:
> Var der penge sparet at købe den i tyskland?

Afhænger af hvilken pris du finder den til i tyskland. Det er den det
hele afhænger af, jævnfør det jeg skriver ang. afgiften nedenunder.

> Og hvordan udregnes afgiften til gule plader...?

Det er en fast procentsats, dog en maksimal afgift i området af 56.000
kr (kan ikke huske det nøjagtige tal) Pga. at bilen har en total vægt
over 3 tons...

Sådan var det ihvertfald i 2003...