Euro NCAP.
Fra : BJ

Dato : 23-11-05 10:47

Alle indlæggere i denne NG skal nok ud og svinge pengepungen, da Citroen er
den første bil, der har fået højeste karakter i Euro NCAP for
fodgængersikkerhed.

Prestige er så noget helt andet.......

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3401766/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-05 13:18

BJ wrote:
> Alle indlæggere i denne NG skal nok ud og svinge pengepungen, da Citroen er
> den første bil, der har fået højeste karakter i Euro NCAP for
> [...]

Udvendig "airbag":
Citroën C6 får topkarakter i fodgængerbeskyttelse ikke mindst fordi
bilen er udstyret med en mekanisme, der registrerer, når en fodgænger
er ramt hvorefter kølerhjelmen hæves og giver en blødere "landing"
for fodgængeren. Dette system er det første af sin art, men
bilorganisationen venter, at flere bilfabrikker vil følge efter.

--

Christian

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-11-05 22:58

BJ wrote:
> [...]

for fodgængeren. Dette system er det første af sin art, men
bilorganisationen venter, at flere bilfabrikker vil følge efter.

På det Poul Tvilum skriver ser det ud som om EuroNCAP siger at dette system
er det første af sin art, jeg kan hverken hos Citroen eller EuroNCAP se at
nogen af dem skulle have sagt det. Det ville i givet fald også ha' været
forkert, i hvert fald hvis man skal tro disse ca. 1 år gamle artikler.

http://www.carpages.co.uk/honda/honda_pop_up_bonnet_25_11_04.asp
http://www.ae-plus.com/Key%20topics/kt-safety-news2.htm

Med venlig hilsen Kim