/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny konge i dieselklassen...
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 22-11-05 11:38

Hej folkens

Maybe old news - men tjek lige den her taxi...:

http://www.mercedes-benz.dk/taxi/11_nyhedsbrev/2005_03/e420cdi.htm

Dét må sgu føles overlegent......når man trykker speederen forsigtigt ned
ved 1800 /min, og bilen allerede dér lægger 170 hk.

/Jan W Nielsen



 
 
Christian B. Andrese~ (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-11-05 12:21


Jan W Nielsen wrote:
> Hej folkens
>
> Maybe old news - men tjek lige den her taxi...:
>
> http://www.mercedes-benz.dk/taxi/11_nyhedsbrev/2005_03/e420cdi.htm
>
> Dét må sgu føles overlegent......når man trykker speederen forsigtigt ned
> ved 1800 /min, og bilen allerede dér lægger 170 hk.

Hvis partiklerne kan komme ud af udstødningen
Misundelse er en grim ting ))

--

Christian


Frederik C (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 22-11-05 12:48

Jan Jan Jan...

Rullermedoejnene.avi

Du er ellers normalt så fornuftig...

V10 TDI har højere drejningsmoment...
Audi A8 4,2 TDI har flere hestekræfter
BMW 745d har flere heste og højere moment...

Prøv lige og følg med hva!
;)

Mvh.

Frederk



Jan W Nielsen (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 22-11-05 13:15

> V10 TDI har højere drejningsmoment...
> Audi A8 4,2 TDI har flere hestekræfter
> BMW 745d har flere heste og højere moment...

Korrekt - jeg sad og tænkte på bilklassen, hvor den nærmeste jo må være
535d..

> Prøv lige og følg med hva!

Ok, så..

/Jan W Nielsen



Frederik C (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 22-11-05 13:33


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43830ba8$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> V10 TDI har højere drejningsmoment...
>> Audi A8 4,2 TDI har flere hestekræfter
>> BMW 745d har flere heste og højere moment...
>
> Korrekt - jeg sad og tænkte på bilklassen, hvor den nærmeste jo må være
> 535d..
>
>> Prøv lige og følg med hva!
>
> Ok, så..
>
> /Jan W Nielsen
>

Hehe,

Det tænkte jeg nok, blev blot ansporet af mercedes' eget udsagn om højeste
drejningsmoment i en personbil... Hvilket er faktuelt forkert...

Samtidig var det jo en fremragende mulighed for at demonstrere mit indgående
kendskab til ting, jeg ikke har råd til...

Angående 535d
http://www.bmw.com/generic/de/de/products/automobiles/pdf/az12_05VTbmw535d.pdf
er interessant læsning....

Især brændstofforbruget er forbløffende....

Mvh.

Frederik



Per Beer Hansen (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 22-11-05 16:56

Frederik C wrote:
>
> Det tænkte jeg nok, blev blot ansporet af mercedes' eget udsagn om
> højeste drejningsmoment i en personbil... Hvilket er faktuelt
> forkert...

Hvem og hvad er da det højeste ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Ukendt (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-11-05 18:50

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:zcHgf.945$h25.626@news.get2net.dk...
> Frederik C wrote:
>>
>> Det tænkte jeg nok, blev blot ansporet af mercedes' eget udsagn om
>> højeste drejningsmoment i en personbil... Hvilket er faktuelt
>> forkert...
>
> Hvem og hvad er da det højeste ?

Bugatti Veyron ,måske? Men her tales der nok mere om en serieproduceret
personbil.



Ukendt (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-11-05 21:23

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaardATgmail.com> skrev i en meddelelse
news:43835a6a$0$8100> > Bugatti Veyron ,måske? Men her tales der nok mere om
en serieproduceret
> personbil.

Glemte lige den med Diesel ;)



Frederik C (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 22-11-05 23:02


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:zcHgf.945$h25.626@news.get2net.dk...
> Frederik C wrote:
>>
>> Det tænkte jeg nok, blev blot ansporet af mercedes' eget udsagn om
>> højeste drejningsmoment i en personbil... Hvilket er faktuelt
>> forkert...
>
> Hvem og hvad er da det højeste ?
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer
>

Af Diesel

V10 TDI 750 nm
745d 750 nm
Muligvis en amerikansk dieseltruck... Men kan ikke huske det...

Benzin
Veyron 1250 nm
Når Mercedes engang får en ordentlig gearkasse skal de nok overgå det...

Indenfor tunerverdenen findes der højere...

Mvh.

Frederik



Per Henneberg Kriste~ (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 23-11-05 15:02


"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse
news:4383954c$0$8875$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Af Diesel
>
> V10 TDI 750 nm
> 745d 750 nm
> Muligvis en amerikansk dieseltruck... Men kan ikke huske det...
>
> Benzin
> Veyron 1250 nm
> Når Mercedes engang får en ordentlig gearkasse skal de nok overgå det...

Jeg finder det meget forkert at sammenligne diesel og benzin - det kan man
ikke.

Jo - hvis det er ved samme omdrejningstal :)

Nm/RPM er blot en anden måde at udtrykke HK for ved et bestemt
omdrejningstal. Man kan ikke sammenligne diesel og benzin. Man kan ikke
engang sammenligne benzin!

Eksempel:

En bil har 165Nm ved 2.500 og en anden 175nM ved 4.500.

Hvilken er bedst?

Det kan man ikke sige ud fra det!


--
Per, Esbjerg



Ukendt (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-11-05 19:11

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4384763d$0$47067$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Nm/RPM er blot en anden måde at udtrykke HK for ved et bestemt
> omdrejningstal. Man kan ikke sammenligne diesel og benzin. Man kan ikke
> engang sammenligne benzin!

Hvordan vil du så mene man skal sammenligne?

> Eksempel:
>
> En bil har 165Nm ved 2.500 og en anden 175nM ved 4.500.
>
> Hvilken er bedst?
>
> Det kan man ikke sige ud fra det!

Måske, måske ikke. Jeg vil tro at den første er mere "behagelig", eftersom
den ikke skal pines op på hele 4500rpm :)



Per Henneberg Kriste~ (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 24-11-05 20:16


"Brian Axelgaard" <brianaxelgaardATgmail.com> skrev i en meddelelse
news:4384b0ac$0$11172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4384763d$0$47067$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Nm/RPM er blot en anden måde at udtrykke HK for ved et bestemt
>> omdrejningstal. Man kan ikke sammenligne diesel og benzin. Man kan ikke
>> engang sammenligne benzin!
>
> Hvordan vil du så mene man skal sammenligne?
>
>> Eksempel:
>>
>> En bil har 165Nm ved 2.500 og en anden 175nM ved 4.500.
>>
>> Hvilken er bedst?
>>
>> Det kan man ikke sige ud fra det!
>
> Måske, måske ikke. Jeg vil tro at den første er mere "behagelig", eftersom
> den ikke skal pines op på hele 4500rpm :)

Ovenstående tal er nogenlunde gældende for hhv. Golf III 1.8 og Mondeo 1.8
fra midt i 90´erne. Det første tal er oven i købet vist lavere ... 157?

Men ser man en kurve for begge biler - og den har jeg studeret :) - så ser
man at Mondeo´ens drejningsmoment er større end 157 ved 2.500 rpm.

Ergo er sidstnævnte - i dette tilfælde - den bedste....
--
Per, Esbjerg



OZ3BTO (22-11-2005)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 22-11-05 18:40


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4382f4e8$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej folkens
>
> Maybe old news - men tjek lige den her taxi...:
>
> http://www.mercedes-benz.dk/taxi/11_nyhedsbrev/2005_03/e420cdi.htm
>
> Dét må sgu føles overlegent......når man trykker speederen forsigtigt ned
> ved 1800 /min, og bilen allerede dér lægger 170 hk.
>
> /Jan W Nielsen
>
>

Den ville jeg sku gerne køre i som taxa
Har kørt i en E320CDI med ca alt i udstyr
Den kunne ski da nok finde ud af at komme fremad
Nu husker jeg ikke lige hvor mange HK den har . men grumt træk

OZ3BTO



Martin Kiefer (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 23-11-05 22:19


"OZ3BTO" <spam@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse
news:43835850$0$9303$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Den ville jeg sku gerne køre i som taxa
> Har kørt i en E320CDI med ca alt i udstyr

Lige en lille detalje. Vi lånte en spritny MB E280 benzin i sidste uge. (MB
kunne ikke lige helt finde ud af at når vi vil have vinterdæk på bilen, skal
man altså ikke sætte sommerdæk, som tilmed er 1" for små på bilen. Så bilen
måtte lige overnatte på værkstedet...)

Den E280 vi lånte, kørte som ok ikke noget specielt at komme efter.
Behageligt automatgear. Men for pokker hvor bliver man da hurtigt træt af
alle de små lysdioder der giver genskin i forruden. Jeg kan godt nok ikke
forstå de vognmænd der kan holde ud at kigge på det om aftenen...

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk



Ukendt (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-11-05 18:53


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4382f4e8$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej folkens
>
> Maybe old news - men tjek lige den her taxi...:
>
> http://www.mercedes-benz.dk/taxi/11_nyhedsbrev/2005_03/e420cdi.htm
>
> Dét må sgu føles overlegent......når man trykker speederen forsigtigt ned
> ved 1800 /min, og bilen allerede dér lægger 170 hk.

hehe, når jeg tænker på at mine bagdæk var slidt op på mindre end et halvt
år og 10.000 Km, med "sølle" 270 Nm, så ville jeg sørme nødig køre en bil
med SÅ meget moment + alm. lønkonto
Den må da RIVE dækkene op på ingen tid

--
Tom



Henrik B. (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-11-05 19:34

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:43835b01$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Dét må sgu føles overlegent......når man trykker speederen forsigtigt ned
>> ved 1800 /min, og bilen allerede dér lægger 170 hk.
>
> hehe, når jeg tænker på at mine bagdæk var slidt op på mindre end et halvt
> år og 10.000 Km, med "sølle" 270 Nm, så ville jeg sørme nødig køre en bil
> med SÅ meget moment + alm. lønkonto
> Den må da RIVE dækkene op på ingen tid

Kan du sige: A-N-T-I-S-P-I-N....?

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Ukendt (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-11-05 19:47


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43836484$0$47029$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:43835b01$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Dét må sgu føles overlegent......når man trykker speederen forsigtigt
>>> ned ved 1800 /min, og bilen allerede dér lægger 170 hk.
>>
>> hehe, når jeg tænker på at mine bagdæk var slidt op på mindre end et
>> halvt år og 10.000 Km, med "sølle" 270 Nm, så ville jeg sørme nødig køre
>> en bil med SÅ meget moment + alm. lønkonto
>> Den må da RIVE dækkene op på ingen tid
>
> Kan du sige: A-N-T-I-S-P-I-N....?

ALTIDPON.....SNTOSPÆN....ANTISDIN....næh
700 Nm har uanset elektronik og lign, et voldsomt slid på dæk

--
Tom



Henrik B. (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-11-05 19:34

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4382f4e8$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Maybe old news - men tjek lige den her taxi...:
>
> http://www.mercedes-benz.dk/taxi/11_nyhedsbrev/2005_03/e420cdi.htm
>
> Dét må sgu føles overlegent......når man trykker speederen forsigtigt ned
> ved 1800 /min, og bilen allerede dér lægger 170 hk.

Ja, den er sgu næsten lige så stærk som Torben E's.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Niels Bengaard (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 22-11-05 20:03

>> Maybe old news - men tjek lige den her taxi...:
>>
>> http://www.mercedes-benz.dk/taxi/11_nyhedsbrev/2005_03/e420cdi.htm
>>
>> Dét må sgu føles overlegent......når man trykker speederen forsigtigt ned
>> ved 1800 /min, og bilen allerede dér lægger 170 hk.
>
> Ja, den er sgu næsten lige så stærk som Torben E's.

Har han taget flugten fra gruppen eller skriver han under preudonym, synes
ikke man har set ham længe.

Niels



Henrik B. (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-11-05 22:58

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43836b6b$0$142$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

>> Ja, den er sgu næsten lige så stærk som Torben E's.
>
> Har han taget flugten fra gruppen eller skriver han under preudonym, synes
> ikke man har set ham længe.

Han er blevet "lurer".

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Torben E (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 22-11-05 23:39


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43836b6b$0$142$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Har han taget flugten fra gruppen eller skriver han under preudonym, synes
> ikke man har set ham længe.
>
>

Næ nej, jeg er her skam stadig, bare fået ny kæreste

Torben E
Rigtige vinterbiler har over 400 hk



Niels Bengaard (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 23-11-05 15:24

>> Har han taget flugten fra gruppen eller skriver han under preudonym,
>> synes ikke man har set ham længe.
>>
>>
>
> Næ nej, jeg er her skam stadig, bare fået ny kæreste
>
> Torben E
> Rigtige vinterbiler har over 400 hk

Så er jeg mere rolig, troede interessen for biler var kølnet.

Niels



Uni Bull (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 23-11-05 21:56

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:43839e31$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Næ nej, jeg er her skam stadig, bare fået ny kæreste

Hvor hurtigt kan den køre ?

--
Uni Bull
Vallensbæk



Ukendt (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-11-05 22:27


"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
news:3uk3a1F123eqeU1@individual.net...
> "Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:43839e31$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Næ nej, jeg er her skam stadig, bare fået ny kæreste
>
> Hvor hurtigt kan den køre ?

Fuld skrue i 5 min

..-.
Tom



Torben E (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 24-11-05 09:02


"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
news:3uk3a1F123eqeU1@individual.net...
>
> Hvor hurtigt kan den køre ?
>

Ikke så hurtigt, den er bestykket med en corsa 1.4i

Torben E



Martin Johansen [600~ (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-11-05 22:38

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote in
news:43839e31$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Næ nej, jeg er her skam stadig, bare fået ny kæreste

Hvordan hænger det sammen med tiden foran computeren? :)

> Torben E
> Rigtige vinterbiler har over 400 hk

God fornøjelse - jeg har problemer med mine "spæde" 170HK på de smalle
vinterhjul....

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Torben E (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 24-11-05 09:04


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9717E6432B04Fnononoinvalid@62.243.74.163...
>
> Hvordan hænger det sammen med tiden foran computeren? :)

Computertiden er lidt nedsat pt.


> God fornøjelse - jeg har problemer med mine "spæde" 170HK på de smalle
> vinterhjul....

Tak ;- når sneen kommer plejer jeg nu også at gå ned på
grundtryk (240 hjul hk.), og tanke 95 benzin



Martin Johansen [600~ (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-11-05 12:14

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote in news:43857416$0$84023
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Computertiden er lidt nedsat pt.

Yah det kan jeg se, men jeg kan ikke se hvordan nedsat computertid hænger
sammen med ny kæreste.. hyrd hyrd

> Tak ;- når sneen kommer plejer jeg nu også at gå ned på
> grundtryk (240 hjul hk.), og tanke 95 benzin

Fornuftigt nok

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Thomas H. (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 23-11-05 07:46


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4382f4e8$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej folkens
>
> Maybe old news - men tjek lige den her taxi...:
>
> http://www.mercedes-benz.dk/taxi/11_nyhedsbrev/2005_03/e420cdi.htm
>
> Dét må sgu føles overlegent......når man trykker speederen forsigtigt ned
> ved 1800 /min, og bilen allerede dér lægger 170 hk.


.....måske derfor vi skal betale så meget for at køre i taxa? Jeg mener
stadig det skulle forbydes, at den slags ligger og kører rundt i byerne som
taxa!


....igen fedt image Mercedes har, at de ligefrem har en taxi-sektion på deres
hjemmeside





Brian (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-11-05 09:32

Thomas H. wrote:

> ...igen fedt image Mercedes har, at de ligefrem har en taxi-sektion
> på deres hjemmeside

Sålænge guldet vælter ind, tror jeg de er fuldstændig ligeglad

Markedet for 100% private Mercedes'er her i landet, er alligevel
begrænset.

/Brian



Jan W Nielsen (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 23-11-05 10:18

> Sålænge guldet vælter ind, tror jeg de er fuldstændig ligeglad

Guldet vølter måske ikke ligefrem ind - men de lever jo en beskyttet
tilværelse - uden konkurrence.

Dérfor er jeg enig med Thomas her..

/Jan W Nielsen



Thomas H. (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 23-11-05 21:38


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:438433a3$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Sålænge guldet vælter ind, tror jeg de er fuldstændig ligeglad
>
> Guldet vølter måske ikke ligefrem ind - men de lever jo en beskyttet
> tilværelse - uden konkurrence.
>
> Dérfor er jeg enig med Thomas her..

Jeg tænker ikke så meget på kuncurrencen, mere på deres image.
Ikke så mange har prøvet den nye BMW 5'serie, ALLE har prøvet den nye
E-klasse, invandrerknægte ligger og drøner rundt i dem hver eneste aften,
der er jo ikke noget specielt ved den.
Endnu færre har prøvet en BMW 7'serie, mens rigtig mange bliver
transporteret af en S-klasse. Jeg synes Mercedes mister en del af det
spændende, ved at de "bare" er en taxi.
....ikke ment at det ikke er nogle fede og gode biler.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408912
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste