Olietyve på mercedes 190E
Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 23:27

Hej

Er der nogen her der ved hvor man f.eks i tyskland kan få skiftet olietyve
på en 190E 2.0L?
Evt en i sønderjylland der kan gøre det noget billigere end de 2500.-
mercedes skal have for det

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen
www.cobra-mc.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-11-05 07:34

"Preben Christensen" <dundersnabelapc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Er der nogen her der ved hvor man f.eks i tyskland kan få skiftet olietyve
> på en 190E 2.0L?

Olietyve skal bare ind og sidde!

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : GB

Dato : 22-11-05 13:29

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in

> Olietyve skal bare ind og sidde!

Jeps - jeg var selv ved at foreslå at han ringer til politiet.

Spøg til side - hvad hulen er en "olietyv"???

GB

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-11-05 14:10

GB skrev:

> Spøg til side - hvad hulen er en "olietyv"???

Dét er nogle gummi'er der forhindrer motorolien at løbe langs
ventilstammerne ind i forbrændingskamrene

Hvad er så en strømtyv?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-11-05 15:07

> Dét er nogle gummi'er der forhindrer motorolien at løbe langs
> ventilstammerne ind i forbrændingskamrene
>
> Hvad er så en strømtyv?

Det er selvfølgelig en der kører over til naboen og fylder sit batteri op
med strøm :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-11-05 16:30

Hans Paulin (6310) wrote:

> Dét er nogle gummi'er der forhindrer motorolien at løbe langs
> ventilstammerne ind i forbrændingskamrene
>
> Hvad er så en strømtyv?

Jeg har engang været udsat for sådan én.
Jeg havde en gammel bil stående udendørs på mit gamle arbejde og der var en
der stjal batteriet

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-05 21:34

Hejsa

Ja olietyve er de pakninger der sidder ned over
ventilstyrene/ventilstammer
og forhindrer
at olie løber ned til stemplerne

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Ginge

Dato : 23-11-05 01:12
Fra : alexbo

Dato : 22-11-05 22:07

"GB" skrev

> Spøg til side - hvad hulen er en "olietyv"???

Det er en pakdåse der er gået i stykker, som andre har skrevet skal den
forhindre at olien siver ned langs ventilerne.
At den hedder olietyv er egentlig meningløst, det er kun når den er i
stykker at olie forsvinder.

Det vil svare til at kalde en paraply for en bruser.

mvh
Alex Christensen