Borch-Christensen
Fra : Basil

Dato : 21-11-05 19:34

Hej Gruppe.
Her er hvad jeg fik fortalt af Martin B-C ang. Borch-Christensen

Firmaet blev startet af hans farfar i 20'erne eller 30'erne.
De startede med at forhandle amerikanske biler.
Farmor var en high-society pige, farfar var en gæv jysk bondeknold.
Under krigen stod der en masse biler uden dæk, som farfaren opkøbte, da
de var værdiløse på det tidspunkt.
Efter krigen, da der igen kunne købes dæk, var bilerne igen en masse
værd, og via farmorens cocktailparties blev der skabt en masse
kontakter til hovedsaligt ambassadører, som købte disse istandsatte
biler til en noget højere pris end farfarens indkøbspris.
FIAT kom ind i billedet et sted omkring 1950 eller op til omkring 1960.
Sønnen Son (det hed han) overtog på et tidspunkt firmaet, og var ham
der var engageret i motorsport. Farfaren havde ingen interesse i
motorsport, og har så vidt Martin ved aldrig sat sin fod på en bane.
Son døde for 5 år siden af for mange smøger, og i en alt for ung alder,
og firmaet blev stille og roligt afviklet.
Det var nogenlunde det jeg fik fortalt.
Kai

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-11-05 20:00

Basil wrote:
> [...]
> på en bane. Son døde for 5 år siden af for mange smøger, og i en alt
> for ung alder, og firmaet blev stille og roligt afviklet.

OK, tak for research, så fik vi det på plads
Som sagt tidligere, så kender jeg kun til Son fra den familie.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : alexbo

Dato : 21-11-05 22:07

"Basil" skrev

> Hej Gruppe.
> Her er hvad jeg fik fortalt af Martin B-C ang. Borch-Christensen

Tak fordi du gad følge sagen op, det er ganske utroligt hvad en gammel dansk
film kan føre til.

mvh
Alex Christensen

Fra : Basil

Dato : 21-11-05 22:20

alexbo skrev d. 21-11-2005 i meddelelse
<43823808$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>:
> "Basil" skrev

> Tak fordi du gad følge sagen op, det er ganske utroligt hvad en gammel dansk
> [...]

Ja, det må man sige.
Manden har en stor træracerbane, og os nødder der kører sådan noget var
der for at træne og hygge til en finale i et løb der skulle holdes der
søndag. Pludselig opdagede jeg klippet fra BorG-Chr. og senere det fra
ringen, alle stoppede og kom og kiggede på den lille 14" med
stueantennen. Skidehyggeligt
Kai