Snækæder - køb eller leje
Fra : henrik1234567890@gma~

Dato : 20-11-05 15:57

Hej,

Jeg skal en uge til Idrefjeld i Sverige til januar. I den forbindelse
har jeg ladet mig fortælle at vi skal have snekæder med.

Jeg så at den lokal bildillen tager 30kr pr dag.

Samtidigt så jeg at Thansen sælger dem til 200 og Harald Nyborg til
280.

Er det de to butikker sælger noget skidt?

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-05 16:01

<henrik1234567890@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

De billige er ganske fine. De kan findes helt ned til 99 kr. for et sæt og
de virker fint, men regn ikke med at få brug for dem, men mindre bilen kører
fast!

Fra : Leonard

Dato : 20-11-05 16:11

"Peter" <-> wrote:

>De billige er ganske fine. De kan findes helt ned til 99 kr. for et sæt og
>de virker fint, men regn ikke med at få brug for dem, men mindre bilen kører
>fast!

Prøv dog for egen skyld at montere dem, bare på et enkelt hjul. Der er
sjovere at øve sig på det hjemme i garagen eller indkørslen, end det
er at ligge og rode med i mørke og dyb sne.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-05 16:06

[...]

Der er ikke krav om snekæder. Kvaliteten på dem du nævner aner jeg intet om.
Mvh Tommy

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-11-05 17:16

Hej,

On 20 Nov 2005 06:57:12 -0800, henrik1234567890@gmail.com wrote:

> [...]
>
>Samtidigt så jeg at Thansen sælger dem til 200 og Harald Nyborg til
>280.
>
>Er det de to butikker sælger noget skidt?

Vi har sådan nogen af de billige - både i størrelse Citroën Saxo og
størrelse BMW 530. Det fungerer ganske glimrende og koster 149 sek per
sæt med to i BilTema. Forhjulstrukken bil skal bare ha' to til
forhjulene - hvor en bagtrækker skal ha' på alle fire hjul.

Hvis du ikke har prøvet at montere dem før kan jeg anbefale at øve
teknikken hjemmefra, det er lidt "bøvlet" at montere dem hvis man ikke
har prøvet det før.

** Lars

Fra : spamsen

Dato : 20-11-05 19:52

Lars Knudsen <larsdelete@deletelandligt.dk> typed:
> [...]
> sæt med to i BilTema. Forhjulstrukken bil skal bare ha' to til
> forhjulene - hvor en bagtrækker skal ha' på alle fire hjul.
Undskyld, hvor har du læst dette henne? vi er på norefjell hver vinter og
har aldrig set en alm personbil(lada1500-porche911) have mere end 1 sæt
snekæder på (den trækkende aksel)

> Hvis du ikke har prøvet at montere dem før kan jeg anbefale at øve
> teknikken hjemmefra, det er lidt "bøvlet" at montere dem hvis man ikke
> har prøvet det før.
MEGET god idé :)

> ** Lars

vh.
Flemming

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-11-05 21:44

Hej,

On Sun, 20 Nov 2005 19:52:18 +0100, "spamsen"
<breznewXX@XXhotmail.com> wrote:

>Undskyld, hvor har du læst dette henne? vi er på norefjell hver vinter og
>har aldrig set en alm personbil(lada1500-porche911) have mere end 1 sæt
>snekæder på (den trækkende aksel)

Tja... Jeg kan faktisk ikke huske det - men jeg HAR læst det
somewhere. Er det end and, at det er nødvendigt med kæder både for og
bag når den trækker på det ene hjulpar og styrer med det andet?

** Lars

Fra : spamsen

Dato : 21-11-05 13:01

Hej,
In news:evl1o1p2aogreavafieulurlgua9g7vgsl@4ax.com,
> [...]
> somewhere. Er det end and, at det er nødvendigt med kæder både for og
> bag når den trækker på det ene hjulpar og styrer med det andet?

http://www.daeksikkerhed.dk/sider/presse_juni_2005.htm kan det være der du
har læst om det? (ca ½ nede på siden)

men det er over 3500kg som så kun skal have min. 3 kæder på :)

> ** Lars

Vh.
Flemming

Fra : Højby

Dato : 21-11-05 09:33

Hej Henrik.

Harald Nyborg fra i dag--- 99 kr. for et sæt--- Og de er ganske udemærkede.
Sidste år kørte jeg med dem på i alle 7 dage vi var i Østrig. Og de holdt
fint. Og de er dejligt nemme at montere og tage af igen...

Og man skal ikke kun bruge dem hvis man kører fast. Bor man lidt stejlt oppe
og der er is eller fastkørt sne, så er det helt utroligt hvad sådan nogle
kæder gør af forskel... Man kører bare......

Så god tur i Harald Nyborg....

Lars.