Stram og løs Kobling på Mondeo ?
Fra : Thomas H.

Dato : 20-11-05 15:39

Jeg synes i dag ved en længere køretur, at koblingen pludselig blev
strammere end den plejer, jeg sad og prøvede at træde igen og igen, og blev
ret sikker på at den ikke var som den plejede, efter et stykke tid var den
pludselig løs igen! Er det mine super svage benmuskler der laver ballade,
eller er der noget der er ved at gå i stykker? Jeg går ud fra at der er
hydraulisk kobling på sådan en 2000 Mondeo 1,8, og bremsevæsken er fyldt op
hvor den skal være.

.....nogle idéer?

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-11-05 15:56

On Sun, 20 Nov 2005 15:39:09 +0100, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

> [...]
>hydraulisk kobling på sådan en 2000 Mondeo 1,8, og bremsevæsken er fyldt op

Et vildt skud.

Din bremsevæske er så gammel at den består mere af vand end af væske,
og så er det jo tæt på frostgrader.

Det er sikkert ikke dét, men det er mit bud.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-05 19:37

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er hydraulisk kobling på sådan en 2000 Mondeo 1,8, og bremsevæsken er

Min har ALTID gjort det samme (suk)
Den eneste forskel er at min yderst sjældent går let, men det hænder ind
imellem. Jeg har prøvet at læse lidt om problemet og er kommet frem til at
der må sidde skidt i noget af det hydrauliske ved koblingen (den er
hydraulisk aktiveret).
Jeg er VILDT glad når det ind imellem virker, så går koblingen bare kanon
let

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-11-05 20:28

Hej!

Tom wrote:
> Jeg er VILDT glad når det ind imellem virker, så går koblingen bare kanon
> let

Ahhh, du skulle prøve glæden ved en kobling som kun har alm. 'snoretræk' I
Escorten går den let og ubesværet...

Hvad er egentligt fordelen ved en hydraulisk koblin?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thomas H.

Dato : 20-11-05 22:07

> Ahhh, du skulle prøve glæden ved en kobling som kun har alm. 'snoretræk'
> I Escorten går den let og ubesværet...

*LOL* på lige netop Escorter har jeg da haft problemer med hakkende
kbolingskabel, på min MkIII prøvede vi at smøre kablet, det skulle vi aldrig
have gjort, det blev bare 10 gange værre, det skulle vist have haft
amerikanks olie eller lign.

> Hvad er egentligt fordelen ved en hydraulisk koblin?

At der ikke er noget kabel der laver friktion vel

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-11-05 22:59

Hej!

Thomas H. wrote:

> [...]
> kbolingskabel, på min MkIII prøvede vi at smøre kablet, det skulle vi aldrig
> have gjort, det blev bare 10 gange værre, det skulle vist have haft

Well, nu er min jo af _nyere_ dato :) Bliver kablet nogensinde stramt bliver det
skiftet!

> At der ikke er noget kabel der laver friktion vel

Tja, man skal jo alligevel have lidt modstand, så det synes jeg ikke holder helt.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 20-11-05 22:56

Kim Voss Schrader wrote:

> Hvad er egentligt fordelen ved en hydraulisk koblin?

Fordelen er da helt klart, at systemet er nærmest uopslideligt, og
totalt selvjusterende. Åbentbart virker det bare ikke på ford. Træls for
fordejere. ;)

-Thomas

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-11-05 23:07

Hej!

Thomas Jørgensen wrote:

> Fordelen er da helt klart, at systemet er nærmest uopslideligt, og
> totalt selvjusterende.

Tja, jeg har kørt 110.000km over 5 år i min Escort og koblingspunktet har så
vidt jeg kan mærke ikke flyttet sig det mindste.

> Åbentbart virker det bare ikke på ford. Træls for fordejere. ;)

Tja, jeg lever skam fint uden. Og så slipper jeg for at skifte hydraulikvæske
udover til bremserne... :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thomas H.

Dato : 20-11-05 22:09

> [...]
> hydraulisk aktiveret).
> Jeg er VILDT glad når det ind imellem virker, så går koblingen bare kanon

Nå ok så er jeg ....rolig, men også lidt forundret

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 18:44

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå ok så er jeg ....rolig, men også lidt forundret

ja, det er nok sådan det skal være, ligesom varmetråde i forruden som altid
går i stykker

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 22-11-05 12:11

> ja, det er nok sådan det skal være, ligesom varmetråde i forruden som
> altid går i stykker

Det har jeg gudskelov ikke

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-05 18:30