Opel Vectra 2.0 med "hikke"
Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 20-11-05 10:08

Her i den sidste uges tid har jeg oplevet at den pludslig ligesom mister
pusten et øjeblik, mest ved gearskifte hvor den ligesom ikke vil tage gassen
med det samme. Datteren havde så lånt den i går og da hun afleverede den her
til morgen fortalte hun at den var gået helt i stå på motorvejen med 100
km/t. Motorsymbolet lyste da hun efterfølgende startede igen, men gik ud
igen efter et par minutter. Jeg kørte hende så hjem uden problemer, men på
vejen hjem fra hende var jeg lige et smut ved bageren, og på resten af vejen
hjem lavede den det samme hvergang jeg havde holdt for rødt lys og skulle
starte igen. Den gik helt i stå 2 gange og hikkede gevaldigt ved gearskifte,
men ingen problemer så snart den kørte.
Er der en af jer kloge hoveder der har en ide om hvad der kan være galt?
Bilen er som subj. fra 96 med 210 kkm på klokken, har fået skiftet tandrem
for 30 kkm siden.
Al hjælp modtaget med kyshånd, da jeg gerne skulle kunne hente konen i
billund i dag (2X130 km).

--

Torben

Fra : vogt- 5750 ringe

Dato : 20-11-05 10:20

prøv inde på www.opelpower.dk/forum

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 20-11-05 12:50

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 20-11-05 13:32

Hej

Jeg syntes at have hørt et eller andet om at et defekt stelkabel kan lave
sådanne knuder (+ mange flere).

Det er jo et forsøg hver at tjekke.

mvh
Daniel Pedersen