|
| Olietryk Fra : KNT |
Dato : 20-11-05 08:06 |
|
Min peugeot 307 fandt i går på at advare om 'Oil pressure insufficient' samt
viste oliekande og STOP.
Jeg tjekkede oliestanden som var ok - bilen var til service for 10 dage
siden, så det burde være også være ok.
Er det et alvorligt problem, så jeg skal lade bilen stå indtil en expert kan
se på det - eller er det bare at trille ind til ham engang i næste uge.
Knud
| |
Henrik (20-11-2005)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 20-11-05 08:44 |
|
Jeg ville ikke køre med den til jeg havdet fået målt olietrykket.
Henrik
| |
Nicolaj C. (20-11-2005)
| Kommentar Fra : Nicolaj C. |
Dato : 20-11-05 09:33 |
|
"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> wrote in message
news:438021a0$0$38655$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Min peugeot 307 fandt i går på at advare om 'Oil pressure insufficient'
samt
> viste oliekande og STOP.
> Jeg tjekkede oliestanden som var ok - bilen var til service for 10 dage
> siden, så det burde være også være ok.
>
> Er det et alvorligt problem, så jeg skal lade bilen stå indtil en expert
kan
> se på det - eller er det bare at trille ind til ham engang i næste uge.
>
> Knud
>
STOP betyder STOP - ligesom trafikskiltet !
| |
KNT (20-11-2005)
| Kommentar Fra : KNT |
Dato : 20-11-05 09:39 |
|
Sikkert - men man kan jo ikke bare stoppe et tilfældigt sted midt om natten.
Knud
"Nicolaj C." <nic@FJERNDETTEevents.dk> skrev i en meddelelse
news:438034b9$0$8880$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> wrote in message
> news:438021a0$0$38655$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Min peugeot 307 fandt i går på at advare om 'Oil pressure insufficient'
> samt
>> viste oliekande og STOP.
>> Jeg tjekkede oliestanden som var ok - bilen var til service for 10 dage
>> siden, så det burde være også være ok.
>>
>> Er det et alvorligt problem, så jeg skal lade bilen stå indtil en expert
> kan
>> se på det - eller er det bare at trille ind til ham engang i næste uge.
>>
>> Knud
>>
> STOP betyder STOP - ligesom trafikskiltet !
>
>
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-11-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-11-05 09:41 |
|
KNT skriver:
>
> Sikkert - men man kan jo ikke bare stoppe et tilfældigt sted midt om natten.
Nej, så hellere smadre ens motor ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
Henrik (20-11-2005)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 20-11-05 09:44 |
|
Hvis du ikke selv gør det, så gør bilen det selv, + en lille regning på ny
motor.
Så ville jeg nok vælge at stoppe et tilfældigt sted.
Henrik
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-11-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-11-05 09:49 |
|
Henrik skriver:
>
> Hvis du ikke selv gør det, så gør bilen det selv, + en lille regning på ny
> motor.
> Så ville jeg nok vælge at stoppe et tilfældigt sted.
Med mindre at det er en elfejl....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
BJ (20-11-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 20-11-05 09:53 |
|
"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:43803609$0$38732$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
KLIP
> Sikkert - men man kan jo ikke bare stoppe et tilfældigt sted midt om
> natten.
Konens Clio II har lige lavet samme nummer. Hun stoppede og jeg kom fluks.
Motoren sagde ikke mærkeligt, manglede ikke olie og var heller ej blevet
varmere/for varm.
Jeg vurderede det til at være en defekt olietrykføler.
Vi startede derfor mod værkstedet.
Det var en defekt olietrykføler.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Henrik (20-11-2005)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 20-11-05 10:37 |
|
Ja det ved jeg godt, men det er jo lidt farligt at "håbe" på det.
Henrik
| |
BJ (20-11-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 20-11-05 10:41 |
|
"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:438043c9$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
> Ja det ved jeg godt, men det er jo lidt farligt at "håbe" på det.
Det må naturligvis bero på et skøn.
Var der kommet sort røg ud af udstødningen og havde motoren sagt som rustne
søm i en blikspand, ville jeg nok have stoppet omgående.
Hvordan måler man i øvrigt olietryk på en motor, der ikke er startet..?
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Henrik (20-11-2005)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 20-11-05 10:59 |
|
Nu er der forskel på at køre med bilen uden olietryk, og lade den køre
tomgang i 30 sek uden olietryk, når man måler om der er tryk.
Henrik
| |
BJ (20-11-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 20-11-05 11:02 |
|
"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:438048ef$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
> Nu er der forskel på at køre med bilen uden olietryk, og lade den køre
> tomgang i 30 sek uden olietryk, når man måler om der er tryk.
Det er der sikkert.
Men som tidligere nævnt, det må bero på et (rimelig kvalificeret) skøn om
man tør køre på værksted ved egen motorkraft.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Ukendt (20-11-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-11-05 11:25 |
|
> Det er der sikkert.
>
> Men som tidligere nævnt, det må bero på et (rimelig kvalificeret) skøn om
> man tør køre på værksted ved egen motorkraft.
Hehe jeg skulle til kbh den ene dag, var lidt sent på den, så ud på
motorvejen og op på en 130-140 stykker, bare derindad, og efter 5 mins så
kom den BBBBEEEEETTTT ZZ sagde bilen og olie lampen lyste.. CRAP,
koblingen i bund, og ind til siden, der var olie nok på.. hmm jeg startede
den i tomgang og den lød normalt.. Nu skal det siges at jeg har prøvet at
miste olietryk på en Golf II GTI før, så jeg ved hvordan det lyder !! så mig
ind i bilen og videre imod kbh, med høj radio "sådan en olie summer er
irriterende at høre på".. og næste dag dajeg skiftede følere hold den op..
typisk golf II problem..
Mvh
Morten
| |
Uffe Ravn (20-11-2005)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 20-11-05 12:42 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev
> Men som tidligere nævnt, det må bero på et (rimelig kvalificeret) skøn om
> man tør køre på værksted ved egen motorkraft.
Og en af måderne til at skønne dette, ude på Lars Tyndskids mark, kunne
f.eks. være at fjerne oliepåfyldningsdækslet og se om knasten får tilført
olie.
Mvh. Uffe Ravn
| |
Per Henneberg Kriste~ (21-11-2005)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 21-11-05 07:47 |
|
"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:438048ef$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nu er der forskel på at køre med bilen uden olietryk, og lade den køre
> tomgang i 30 sek uden olietryk, når man måler om der er tryk.
Når man leger med den slags bør man også vide hvad det koster.
Jeg tvivler på et rigtigt værksted starter motoren op for at teste - men
måler på olietryksføleren og ser hvad der så sker.
--
Per, Esbjerg
| |
KNT (20-11-2005)
| Kommentar Fra : KNT |
Dato : 20-11-05 11:19 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4380398c$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> Motoren sagde ikke mærkeligt, manglede ikke olie og var heller ej blevet
> varmere/for varm.
>
> Jeg vurderede det til at være en defekt olietrykføler.
>
> Vi startede derfor mod værkstedet.
>
> Det var en defekt olietrykføler.
>
Det er nogenlunde min holdning - på bilen kan man ikke mærke noget - og der
er ikke noget at se.
Knud
| |
Christian B. Andrese~ (21-11-2005)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 21-11-05 15:03 |
|
BJ wrote:
> "KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> skrev i en meddelelse
> news:43803609$0$38732$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Sikkert - men man kan jo ikke bare stoppe et tilfældigt sted midt om
> > natten.
>
> Konens Clio II har lige lavet samme nummer. Hun stoppede og jeg kom fluks.
God opdragelse af konen
--
Christian
| |
BJ (21-11-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 21-11-05 15:06 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1132581806.603334.15260@g47g2000cwa.googlegroups.com...
KLIP
>> Konens Clio II har lige lavet samme nummer. Hun stoppede og jeg kom
>> fluks.
> God opdragelse af konen
LOL...hun har dyb respekt for røde lamper, vi har jo en Volvo som kan
forskrække en død mand/kvinde ihjel, når lamper og meddelelser toner
frem..;)
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Christian B. Andrese~ (21-11-2005)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 21-11-05 15:47 |
|
BJ wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1132581806.603334.15260@g47g2000cwa.googlegroups.com...
>
> KLIP
>
> >> Konens Clio II har lige lavet samme nummer. Hun stoppede og jeg kom
> >> fluks.
>
> > God opdragelse af konen
>
> LOL...hun har dyb respekt for røde lamper, vi har jo en Volvo som kan
> forskrække en død mand/kvinde ihjel, når lamper og meddelelser toner
> frem..;)
HA ha, ved det fra min fars gamle S70 og hans nuværende nye S60
--
Christian
| |
KNT (21-11-2005)
| Kommentar Fra : KNT |
Dato : 21-11-05 17:56 |
|
Årsagen viste sig at være et oliefilter, hvor det plastikkryds, som skulle
påvirke trykmåleren, var knækket.
Udskift oliefilter og ingen problemer.
Knud
"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:438021a0$0$38655$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Min peugeot 307 fandt i går på at advare om 'Oil pressure insufficient'
> samt viste oliekande og STOP.
> Jeg tjekkede oliestanden som var ok - bilen var til service for 10 dage
> siden, så det burde være også være ok.
>
> Er det et alvorligt problem, så jeg skal lade bilen stå indtil en expert
> kan se på det - eller er det bare at trille ind til ham engang i næste
> uge.
>
> Knud
>
| |
|
|