Skiftet tandrem og følgeskader eller hænde~
Fra : Nicolaj C.

Dato : 19-11-05 23:39

Mit værksted skiftede i tirsdags min tandrem og generatorrem m.v på en
Peugeot 406 1,8 1998 16V.
I dag lørdag løsnede remskiven på krumtappen til generatorremmen sig og
generatorremmen røg. Jeg har ikke meget forstand på slige sager. Men
hvordan kan noget sådan ske ?

Jeg er noget nervøs. P.g.a. af geografi har jeg ikke kunne få bilen på
værksted igen. Men en ven siger at krumtappen ikke ser fin ud der hvor den
skive har kørt i stykker. Det kan betyder, at der skal en anden motor
i....not funny, hvis det er hvad jeg skal forvente.
mvh
Nic

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-11-05 00:42

Nicolaj C. wrote:
> [...]
> I dag lørdag løsnede remskiven på krumtappen til generatorremmen sig
> og generatorremmen røg. Jeg har ikke meget forstand på slige sager.

Det kan ske, hvis den f.eks. ikke er spændt efter foreskrifterne (med det
rette moment).

> Jeg er noget nervøs. P.g.a. af geografi har jeg ikke kunne få bilen på
> værksted igen. Men en ven siger at krumtappen ikke ser fin ud der
> hvor den skive har kørt i stykker.

Nej, desværre kan sådan løst remhjul godt lave lidt ravage

> Det kan betyder, at der skal en
> anden motor i....

Arh mon dog. I værste fald er det vel nok med en ny krumtap, medmindre
selfølgelig at remhjulet har forvoldt skade på selve blokken.

> not funny, hvis det er hvad jeg skal forvente.

Nej det lyder ikke sjovt
Men prøv at tale med værkstedet, det er jo trods alt dem som (formodentligt)
har begået fejlen.
Er der tale om et autoriseret værksted ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Nicolaj C.

Dato : 20-11-05 09:32

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> [...]
(formodentligt)
> har begået fejlen.
> Er der tale om et autoriseret værksted ?

Det er et tre-mands værksted. Men har normalt ellers ikke haft noget at
udsætte på deres arbejde. Vi ser.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-11-05 10:51

Nicolaj C. wrote:

> Det er et tre-mands værksted. Men har normalt ellers ikke haft noget
> at udsætte på deres arbejde.

Jeg tror heller ikke at de har lavet fejlen "med vilje", men hvor der er
mennesker indblandet, der kan der opstå fejl.
Nu er det jo heller ikke sikkert at det lige hænger sammen som jeg skriver.

> Vi ser.

Ja jeg ville også snakke med værkstedet, hvis de har bare lidt samvittighed,
så burde de hjælpe dig.
Og i den forbindelse er det (IMHO) et stort plus, hvis det er et værksted
hvor du plejer at komme.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Nicolaj C.

Dato : 20-11-05 19:34

> [...]
> samvittighed, så burde de hjælpe dig.
> Og i den forbindelse er det (IMHO) et stort plus, hvis det er et værksted

Jeps samme værksted igennem flere år.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-11-05 20:02

> [...]
> skive har kørt i stykker. Det kan betyder, at der skal en anden motor
> i....not funny, hvis det er hvad jeg skal forvente.

Man har remskiven afmonteret ved tandremsskift, enten er bolten ikke spændt
ordentligt eller også er den måske knækket?
Værkstedet må kontaktes og man må have aftalt afhentning af bilen.
Umiddelbart lyder det til de har ansvaret.

Niels