Findes det overhovedet?
Fra : Kim Jeppesen

Dato : 19-11-05 23:27

Hej alle

Nu er jeg efterhånden træt af de uduelige isskrabere - det må da være muligt
i vores tidsalder, at lave en der virker ordentligt og som ikke ridser - men
findes det?

Var ude at handle idag, og var på nippet til at købe en Stelton eller Georg
Jensen - men frygter lidt at de er ligeså uduelige som dem jeg har prøvet i
plastik - gode råd modtages glad og gerne :)

Hilsen Kim

Fra : Leonard

Dato : 19-11-05 23:35

"Kim Jeppesen" <notareal@mail.dk> wrote:

>Nu er jeg efterhånden træt af de uduelige isskrabere - det må da være muligt
>i vores tidsalder, at lave en der virker ordentligt og som ikke ridser - men
>findes det?

Hvis du læser lidt tilbage vil du hurtigt opdage at "i vores
tidsalder" bruger vi motor/kabinevarmere - varm luft ridser ikke

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : JBH

Dato : 20-11-05 00:04

"Kim Jeppesen" <notareal@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Jensen - men frygter lidt at de er ligeså uduelige som dem jeg har prøvet
> plastik - gode råd modtages glad og gerne :)

Jeg bruger konsekvent kun is skrabere med metalklinge.Brugt korrekt, er det
min erfaring at sådan en ikke ridser ruden eller skader gummilisterne.
Små "diamanter" (sandkorn) har en tendens til at gro fast i skrabekanten på
plasticskraberne( også en erfaring jeg har gjort

mvh
JBH

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 20-11-05 03:14

Vi har en Georg Jensen isskraber og har kun positive ord til den.

Vand, dug, is og sne den klarer det hele :)

mvh
Daniel Pedersen

Fra : Henrik B.

Dato : 20-11-05 13:18

"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har en Georg Jensen isskraber og har kun positive ord til den.
>
> Vand, dug, is og sne den klarer det hele :)

Enig! Georg Jensens skraber er én af de bedste på markedet.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : OZ3BTO

Dato : 20-11-05 07:48

"Kim Jeppesen" <notareal@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jensen - men frygter lidt at de er ligeså uduelige som dem jeg har prøvet
> plastik - gode råd modtages glad og gerne :)

At tænde for varmen i bilen og 3-4 min efter har is mv. "sluppet" ruden og
kan fjernes med en gummiskraber .. evt. en til når man pudser vinduer

Eller gør jeg som jeg .. Over i vinduet tryk på knappen og tjek der kommer
røg ud.
5 min efter dejlig varm og isfri bil
Det er nu dejligt at have en "oliebrænder" med fyr i

OZ3BTO

Fra : BJ

Dato : 20-11-05 07:59

"OZ3BTO" <spam@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> røg ud.
> 5 min efter dejlig varm og isfri bil
> Det er nu dejligt at have en "oliebrænder" med fyr i

Klarer fyret ikke kabinevarmen også..?

Det gør mit, så jeg sætter mig ind i en afiset og dejlig varm bil og så
startes motoren.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : OZ3BTO

Dato : 20-11-05 08:05

> [...]
>
> Klarer fyret ikke kabinevarmen også..?
>
> Det gør mit, så jeg sætter mig ind i en afiset og dejlig varm bil og så

Hvis du bemærker så er der 2 forklaringer .. måden uden fyr og den med fyr

Mit fyr kan dog times med da jeg ikke altid skal afsted om morgnen ..
Hvilket faktisk kun er hver 2. wekend ja så brugher jeg fjernbetjeneren
Og jow den varmer oss bilen .. tror der er 20-25 grader inden i den når jeg
hopper ind.

OZ3BTO

Fra : BJ

Dato : 20-11-05 08:09

"OZ3BTO" <spam@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Du har ret, jeg fejllæste.

> Og jow den varmer oss bilen .. tror der er 20-25 grader inden i den når
> jeg
> hopper ind.

Der er da herligt, ik´.

Har lige hentet morgenbrød. En ren fornøjelse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-11-05 08:12

BJ skriver:

> Har lige hentet morgenbrød. En ren fornøjelse.

Hold da op. Der putter jeg altså snart knægten i barnevognen og _går_
hen efter morgenbrød.

Luften er dejlig ofg frisk her til morgen, indtil man når bageren, hvor
alle bilerne der kun har kørt i 3 minutter holder og "sprutter"......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 20-11-05 08:18

KLIP

> Luften er dejlig ofg frisk her til morgen, indtil man når bageren, hvor
> alle bilerne der kun har kørt i 3 minutter holder og "sprutter"......

Min bil står ikke og "sprutter". Den er dejlig varm.

Når motoren er standset, mens jeg henter brødet, siger den som et gasfyr.

Det er for den stadig skal være varm i kabinen, når jeg vender tilbage..

PS: Jeg kan ikke få plads til min 22 år gamle knægt i en barnevogn.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-11-05 08:25

BJ skriver:

> Min bil står ikke og "sprutter". Den er dejlig varm.
> Når motoren er standset, mens jeg henter brødet, siger den som et gasfyr.
> Det er for den stadig skal være varm i kabinen, når jeg vender tilbage..

Du er også blandt de få fornuftige der har oliefyr. Alle de andre har
fået aircon for pengene..

> PS: Jeg kan ikke få plads til min 22 år gamle knægt i en barnevogn.

Så kan han vel gå ved siden af dig ?

Fra : BJ

Dato : 20-11-05 08:32

KLIP

> Du er også blandt de få fornuftige der har oliefyr. Alle de andre har
> fået aircon for pengene..

Njaeee ... jeg har godt nok ikke aircon, jeg har klimakontrol og det endda
zoneopdelt.

> Så kan han vel gå ved siden af dig ?

Jep, når han er hjemme (for at besøge os sammen med kæresten)..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Basil

Dato : 20-11-05 08:30

BJ skrev d. 20-11-2005 i meddelelse
<43802317$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> PS: Jeg kan ikke få plads til min 22 år gamle knægt i en barnevogn.

Kan man ikke få nogen Kingsize vogne ?

Fra : BJ

Dato : 20-11-05 08:37

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan man ikke få nogen Kingsize vogne ?

Jep, dem der kan klare firlinger..LOL...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-11-05 23:14

> PS: Jeg kan ikke få plads til min 22 år gamle knægt i en barnevogn.

Du har jo ikke engang prøvet!

Sagt af en der fik besked på, at sætte sig i knægtens legebil.
Beskeden kom fra knægten, på 3 år

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Per O.

Dato : 20-11-05 12:48

> [...]
>
> Nu er jeg efterhånden træt af de uduelige isskrabere - det må da være
> muligt i vores tidsalder, at lave en der virker ordentligt og som ikke

jeg har på alle mine hidtidige biler brugt en 1,5 liters sodavandsflase med
varmt vand i. To hvis det var meget frost og meget tykt islag på ruderne.
Jeg har ikke haft problemer på den konto i 15 år.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-05 13:28

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med varmt vand i. To hvis det var meget frost og meget tykt islag på
> ruderne. Jeg har ikke haft problemer på den konto i 15 år.

Men man skal være hurtig til at få aktiveret vindusviskerner ellers fryser
det nye vand også til is......og man har ikke mange sek. til at få vandet
væk

Tom

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-05 14:04

> [...]
> varmt vand i. To hvis det var meget frost og meget tykt islag på ruderne.
> Jeg har ikke haft problemer på den konto i 15 år.

det samme her... der er dog et problem.. :o/ hvis man er lidt glemsom til at
få flaskerne med op når man kommer hjem fra work, så hober de sig op i bilen
))

Men ellers virker det pisse godt, og det med en flækket rude har jeg aldrig
prøvet, og jeg bruger det varmeste vand hanen kan levere !

Mvh
Morten

Fra : Mogens

Dato : 20-11-05 16:43

> [...]

> Georg Jensen - men frygter lidt at de er ligeså uduelige som dem jeg har
> prøvet i plastik - gode råd modtages glad og gerne :)

Jeg har en Rosendahl, som er den bedste isskraber, jeg nogensinde har ejet
www.designgaver.dk/shop/default.asp?ProductID=661-0-ROS
Den udemærker sig ved, at isen ikke kan sprøjte op på fingrene.

Desuden har den 2 sider, hvor den bløde gummiside anvendes til
dug og lignende. Knaldhamrende god - min varmeste anbefaling
(jeg har også en Georg Jensen - den ligger på værkstedet)
--
Mvh Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 21-11-05 00:22

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Desuden har den 2 sider, hvor den bløde gummiside anvendes til
> dug og lignende. Knaldhamrende god - min varmeste anbefaling

JA! Det er dén jeg har - troede at det var en Georg Jensen. Den skraber er
genial.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg