Kan en "løber" i forruden repapreres..?
Fra : Kristian

Dato : 19-11-05 13:31

Hejsa.

Her fået et stenslag i forruden, helt nede i bunden, som her i vinterkulden
er begyndt at løbe.

Det ser ikke for godt ud, men kan det laves eller er det kun alm. stenlag
som ikke er løbet som kan laves..??

Er der nogen, som kender en ca. pris på udskiftning af forruden til en
Passat Variant fra 2000.. Jeg har 2230 i selvrisiko...

Mvh.
Kristian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-11-05 13:34

Hej!

Kristian wrote:

> [...]
> er begyndt at løbe.
>
> Det ser ikke for godt ud, men kan det laves eller er det kun alm. stenlag

Er den løbet udover kanten af ruden? Hvis det ikke er tilfældet, har du stadig
en chance... En god rudereparatør kan bore et lille hul, så løberen stopper, og
derefter fylde det op og varmebehandle stedet, så det ikke kan ses.

Sørg iøvrigt for at holde revnen fri for skidt og møg - sæt en stribe tape
henover med det samme!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kristian

Dato : 19-11-05 15:00

Hej Kim.

Ja, det er gået stærkt... den er løbet ud over kanten, desværre...

Der er vist ikke noget at gøre så...

Tak for indlægget

Mvh.
Kristian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-11-05 17:04

Hej!

Kristian wrote:

> Ja, det er gået stærkt... den er løbet ud over kanten, desværre...

Surt, for så kan ruden ikke reddes. Den vil bevæge sig i "såret" og så revnen
ikke stoppes :(

> Tak for indlægget

No problemo. Jeg stod med præcis samme problem sidste år og blev nød til at
skifte ruden.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brizz

Dato : 19-11-05 19:45

Kristian skrev:
> [...]
> er begyndt at løbe.
>
> Det ser ikke for godt ud, men kan det laves eller er det kun alm. stenlag

Min erfaring er at løbere sjældent bliver godt. Dvs de holder ikke i
længden.

> Er der nogen, som kender en ca. pris på udskiftning af forruden til en
> Passat Variant fra 2000.. Jeg har 2230 i selvrisiko...

tror det bliver noget i nærheden af dobbelt af din selvrisiko så hvis du
ikke stiger i premie så brug din forsikring.

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus