Jubii så fik jeg handlet!
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 19-11-05 12:26

Hello

Så fik jeg handlet og resultatet blev en Skoda Fabia 1,4 TDI PD Ambiente
(2005 model med 10.000km på klokken - demovogn) med aircon osv.... Bliver
fedt når den skal hentes midt i næste uge.

Med i handlen gik min egen fabia 2004 1,4 16V (benzin) med 22000 km på
klokken. Bytte prisen er 41.000,- som jeg synes er ok - hvad siger I?

Vh
Carsten

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 19-11-05 14:06

> Så fik jeg handlet og resultatet blev en Skoda Fabia 1,4 TDI PD Ambiente
> (2005 model med 10.000km på klokken - demovogn) med aircon osv.... Bliver
> fedt når den skal hentes midt i næste uge.

Ja bortset fra at jeg ikke bryder mig om lydbilledet fra den trebenede
diesel, så er det en fin bil.

Til lykke med den !

Mvh
Mikkel

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 17:49

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsen@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> Med i handlen gik min egen fabia 2004 1,4 16V (benzin) med 22000 km på
> klokken. Bytte prisen er 41.000,- som jeg synes er ok - hvad siger I?

Er du sikker på, at ud vil høre svaret?
Jeg mener du har jo handlet - så ka' det være ligegyldigt, om alle finder
det for dyrt.

Der er tale om 2 biler af samme årgang. Uanset 2005 model -> betyder intet,
idet 1. reg. dato bestemmer.

Iflg. Bilbasen:
Du har sikkert givet 180 - 185.000 kr for den, hvor TDI'eren på samme
tidspunkt kostede 190.000 kr. Det har altså kostet dig 41.000 kr minus
5-10.000 at køre 22.000 km...
--
Mvh Mogens

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 20-11-05 12:28

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det for dyrt.
>
> Der er tale om 2 biler af samme årgang. Uanset 2005 model -> betyder

Hvordan det? Min er reg i 2004 og er den gamle model - den nye er den
faceliftede model reg i 2005...

> [...]
> Du har sikkert givet 180 - 185.000 kr for den, hvor TDI'eren på samme
> tidspunkt kostede 190.000 kr. Det har altså kostet dig 41.000 kr minus

Jeg gav 150.000 for den da jeg købte den i januar måned...

Vh
Carsten

Fra : Mogens

Dato : 20-11-05 12:34

> Hvordan det? Min er reg i 2004 og er den gamle model - den nye er den
> faceliftede model reg i 2005...

Jeg havde set forkert - beklager...

> Jeg gav 150.000 for den da jeg købte den i januar måned...

Ok - men dif. var nok det samme som i mit regnestykke?
(dermed samme resultat i "fornuftsberegningen")

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 20-11-05 12:59

> [...]
>
> Jeg havde set forkert - beklager...

> Ok - men dif. var nok det samme som i mit regnestykke?
> (dermed samme resultat i "fornuftsberegningen")

Hej igen

Er ikke helt med på hvad du mener:

Den nye koster 193.000 (inkl. lev og træk)
Jeg får 152.000 for min
Jeg skal give 41.000 i bytte

Jeg gav selv 156.000 (inkl. vinterdæk som beholdes) for min i januar i år...

Fortsat god søndag

Carsten

Fra : Mogens

Dato : 20-11-05 15:42

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsen@get2net.dk> wrote in message

> Er ikke helt med på hvad du mener:

Jeg spørger dig om, hvad differnecen mellem de 2 biler var i 2004?
Den trækker du fra de 41.000 kr, hvorefter du har din pris for at
ha' kørt 22.000 km.

Ser den rimelig ud, har du gjort en go' forretning - ser den urimelig ud,
har du gjort en mindre go' forretning. Kun du kan afgøre, hvad for dig
er en go' forretning afskrivningsmæssigt.

1 kr pr km i ren afskrivning (uden at medtage rep.) er meget for de fleste,
IMO...
--
Mvh Mogens

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-11-05 17:06

> 1 kr pr km i ren afskrivning (uden at medtage rep.) er meget for de
> fleste, IMO...

Øhh - er det mig eller dig som ikke kan læse ? - sådan som jeg læser det, så
har Karen betalt 156 000 får bilen (incl. vinterdæk) og har solgt den igen
for 152 000 - det giver for mig en afskrivning på 4000 når man holder
financieringsomkostninger udenfor.
Hun har altså kørt 22 000 km og har afskrevet 4000 kr - det giver for mig at
se 0,18 kr pr km - det synes jeg altså ikke er ret meget.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens

Dato : 20-11-05 17:17

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> igen for 152 000 - det giver for mig en afskrivning på 4000 når man holder

Hvis bilen var handlet rent (solgt i ren handel) - ja.
Men den er i dette tilfælde byttet til ny brugtvogn...
--
Mvh Mogens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-11-05 21:45

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsen@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:437f0bc5$0$8860$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
>
> Med i handlen gik min egen fabia 2004 1,4 16V (benzin) med 22000 km på
> klokken. Bytte prisen er 41.000,- som jeg synes er ok - hvad siger I?

Husk at du kunne have fået op til 20.000 kr. i rabat på Fabiaen fra ny ... i
hvert fald hvad en jeg kender fik på en spritny Golf V.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 20-11-05 18:55

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:437f8ec2$0$46993$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Husk at du kunne have fået op til 20.000 kr. i rabat på Fabiaen fra ny ... i

Næppe - et vennepar har købt en Fabia 1.9 TDI st.car
i september - den bliver leveret i uge 1 - de kan sælge
alle dem de har lyst til uden rabat.

> hvert fald hvad en jeg kender fik på en spritny Golf V.

Hvad har det med sagen at gøre?

/Jakob

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-11-05 07:53

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Næppe - et vennepar har købt en Fabia 1.9 TDI st.car
> i september - den bliver leveret i uge 1 - de kan sælge
> alle dem de har lyst til uden rabat.

Det er da udelukkende et spørgsmål om at finde den rigtige forhandler!

> Hvad har det med sagen at gøre?

Fabia 1.4 TDI og Fabia 1.9 - hvad har de med hinanden at gøre?

--
Per, Esbjerg