Sådan der kører man Ferrari...
Fra : Bjarne Haug

Dato : 19-11-05 07:58

Filen er 34mb tung.... Så hav lidt tålmodighed med den:

http://www.photonet.dk/video.htm

Fra : N/A

Dato : 19-11-05 08:37

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 08:37

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Hvis den er ægte, så skal køreren tortureres til døde langsomt!

Enhver kan se og høre at det ikke er ægte.
Iøvrigt er lyden fra en Porsche...
--
Mvh Mogens

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-11-05 11:45

Hello, Mogens!
You wrote on Sat, 19 Nov 2005 08:36:46 +0100:

??>> Hvis den er ægte, så skal køreren tortureres til døde langsomt!

M> Enhver kan se og høre at det ikke er ægte.
M> Iøvrigt er lyden fra en Porsche...

Ahem.... det er nok en af de mest berømte/berygtede bilfilmscener der er
lavet. Bag filmen står den franske instruktør Claude Lelouch, og det er hans
egen Ferrari 275 GTB der benyttes. Hvem der kører er uvist.

Lelouch blev arresteret efter offentliggørelsen, men alle tiltaler blev
droppet pga. manglende beviser.

Ruten gennem Paris er ca. 10 km lang og turen varer ca. 8 min. Kloge hoveder
udregnede dengang gennemsnitsfarten til knap 80 km/t. Filmen er iøvrigt fra
midt i 70'erne.

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 11:52

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message

> [...]
> Ruten gennem Paris er ca. 10 km lang og turen varer ca. 8 min. Kloge
> hoveder udregnede dengang gennemsnitsfarten til knap 80 km/t. Filmen er

Jeg har en høreevne ud over det normale - bl.a. rækker den til 21.000 Hz.
Man kan tydeligt høre springene i filmen - at lyd og billede ikke passer
sammen. Der er altså blevet manipuleret efterfølgende...

Fra : Mikael L

Dato : 19-11-05 12:20

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Man kan tydeligt høre springene i filmen - at lyd og billede ikke passer
> sammen. Der er altså blevet manipuleret efterfølgende...

Det er da imponerende! Jeg vidste ikke vi havde Superman i blandt os. Hvor
er det lige du mener at der er manipuleret?og hvorfor skulle lyden være fra
Porsche? Det kan du også høre fordi den sætter lidt ud på cyl. 4 engang
imellem???

Men måske det bare er mig som er både dum og naiv, men jeg synes ikke det
ser manipuleret ud og hvis man kigger efter er det jo faktisk ikke
vanvittige hastigheder der bliver kørt med.

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 12:25

"Mikael L" <miklarsen@gmail.com> wrote in message

> Jeg vidste ikke vi havde Superman i blandt os.

Det kunne godt se sådan ud
www.paperholic.com/weblog/?p=814
--
Mvh Mogens

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 19-11-05 13:06

> [...]
> ser manipuleret ud og hvis man kigger efter er det jo faktisk ikke
> vanvittige hastigheder der bliver kørt med.

Det er heller ikke billederne der er manipuleret med, og ja, de fleste
steder ser egentlig ikke ud til at gå specielt hurtigt. Men lyden er
tydeligt manipuleret. Om det er en Porsche eller noget andet, kan jeg ikke
høre. Lyd-efterarbejdet er rigtig flot udført, og især når bilen kører
gennem smalle passager - 'buer' o.lign. og når den kører tæt forbi andre
biler er ekko-effekten flot og stereo-perspektivet korrekt.

Men et par steder på nogle lige strækninger, kan man høre et 'loop' af
motorlyden i høje omdrejninger. Andre steder kan man høre nogle cross-fades
mellem fx. 'hurtig nedgearing' og 'pedalen i bund igen'.
Jeg arbejder til daglig med bl.a. lyd-efterarbejde, så de små detaljer
springer - havde jeg nær skrevet - i øjnene på mig.

Men overordnet set, er det rigtig flot udført!

/Asger Ellekrog

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-11-05 13:28

"Mikael L" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men måske det bare er mig som er både dum og naiv, men jeg synes ikke det
> ser manipuleret ud og hvis man kigger efter er det jo faktisk ikke
> vanvittige hastigheder der bliver kørt med.

Filmen er også ægte nok, men Mogens har nu ret i at lyden ikke er den
faktiske. Den er lagt på efterfølgende. Enkelte steder kan man faktisk høre
at lyden fades for at få en ordentlig overgang.

Mht hastighederne.... 80 km/t i gennemsnit gennem Paris gader over en
strækning på 10 km... det er vanvittigt. Nogle buffs har engang målt
hastighederne i filmen vha. fixpunkter og et stopur. Topfarten skulle være
op imod 200 km/t.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-01-06 20:05

Mikael L wrote:
> [...]
> ser manipuleret ud og hvis man kigger efter er det jo faktisk ikke
> vanvittige hastigheder der bliver kørt med.

Men det går overfor rødt lidt flere gange, uden problemer, end der er
sansynlighed forlader sig gøre uden den mindste antydning af
tværgående trafik. Selv kl lort om natten i Paris.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-11-05 13:24

> [...]

> Man kan tydeligt høre springene i filmen - at lyd og billede ikke passer
> sammen. Der er altså blevet manipuleret efterfølgende...

Mht lyden er jeg helt enig. Den er lagt på efterfølgende. Men den stammer nu
fra den anvendte bil... en Ferrari 275.

Men filmen er autentisk og ægte. Igennem Paris gader en tidlig morgen med
hastigheder op mod 200 km/t.

Fra : Thomas H.

Dato : 20-11-05 17:26

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en høreevne ud over det normale - bl.a. rækker den til 21.000 Hz.

Nogensinde nogen der har fortalt dig, at du er dumsmartere ud over det
normale, Mister Ultralyd?

Fra : Mogens

Dato : 20-11-05 17:33

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message

> Nogensinde nogen der har fortalt dig, at du er dumsmartere ud over det
> normale

I lige måde - og er der?

Fra : Thomas H.

Dato : 20-11-05 17:55

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> I lige måde - og er der?

Nej det er der ikke, men jeg render heller ikke rundt og kalder mig selv for
supermand ...

Fra : Mogens

Dato : 20-11-05 18:18

> jeg render heller ikke rundt og kalder mig selv for supermand ...

Nej, din realisme er heldivis intakt...
--
Mvh Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-11-05 19:55

> Nej, din realisme er heldivis intakt...

*ROFL*

Rolig nu, folkens...

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 20-11-05 20:59

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> *ROFL* - Rolig nu, folkens...

Jow jow
--
Mvh Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-11-05 17:25

Mogens wrote:
> Enhver kan se og høre at det ikke er ægte.

Hm... Vil du trække den udtagelse tilbage?

> Iøvrigt er lyden fra en Porsche...

Tager du også den med?

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 17:27

> Hm... Vil du trække den udtagelse tilbage?

Nej, og du har nok ikke læst alle indlægene :)

> Tager du også den med?

Nope...
--
Mvh Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-11-05 17:48

Mogens wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in
> message news:437f51e2$0$41139$14726298@news.sunsite.dk...

> Nej, og du har nok ikke læst alle indlægene :)

Jo...
I er vist enige om, at lyden er efterbearbejdet, men at filmen ellers er god
nok.

> Nope...

Så lyden ER fra en Porsche...?

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 17:55

Fra : Ivar

Dato : 19-11-05 11:30

Morten Fruergaard skrev:

> Hvis den er ægte, så skal køreren tortureres til døde langsomt!

Helt enig. Det er mishandling af motor og gearkasse, han skal
lade være med hele tiden at slippe gassen. Enten kører man
eller kører man ikke!

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du er træt af Outlook Express'
langsomelige snurren med hardisken.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-11-05 09:11

Bjarne Haug skriver:

> Filen er 34mb tung.... Så hav lidt tålmodighed med den:
>
> http://www.photonet.dk/video.htm

Shit mand en gammel film..... Kig på de andre biler

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas

Dato : 19-11-05 10:41

> Filen er 34mb tung.... Så hav lidt tålmodighed med den:
>
> http://www.photonet.dk/video.htm

Det er meget godt lavet/manipuleret :) Fed lyd iøvrigt!

--
Mvh/TK

Fra : Søren Helskov

Dato : 19-11-05 11:46

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er meget godt lavet/manipuleret :) Fed lyd iøvrigt!
>
> --

Han kører da ikke særligt stærkt. Det går da uhvertfald langsomt når han
overhaler de andre...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-11-05 14:58

> Han kører da ikke særligt stærkt. Det går da uhvertfald langsomt når han
> overhaler de andre...

Og lyden har - som Mogens påpeger - intet med Ferrari at gøre - samtidig med
at den slet ikke passer med kørslen i hastighed mv.

/Jan W Nielsen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-11-05 15:22

> Og lyden har - som Mogens påpeger - intet med Ferrari at gøre - samtidig
> med at den slet ikke passer med kørslen i hastighed mv.

Lyden passer perfekt med en tresser Ferrari. Endvidere kan man stille sig
følgende spørgsmål:

Hvorfor skulle Lelouch ligge lyden fra en Porsche på filmen, når nu han
havde sin egen Ferrari lige ved hånden?

Men det er tydeligt at filmen er "eftersynkroniseret".

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 15:38

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message

> Lyden passer perfekt med en tresser Ferrari. Endvidere kan man stille sig
> følgende spørgsmål:
> Men det er tydeligt at filmen er "eftersynkroniseret".

Lyden er ikke ok: www.paperholic.com/weblog/?p=814 - sidste afsnit
Was immer man von diesen Gerüchten halten mochte, jetzt kann man sie nach
über einem Vierteljahrhundert auf ihren Wahrheitsgehalt überprüfen. Der
britische Dokumentarfilmer Richard Simons hat sich bei Lelouchs
Produktionsfirma Les Films 13 um die Rechte bemüht und nach langen
Verhandlungen vom Negativ eine Kopie ziehen dürfen, die jetzt auf DVD
erhältlich ist ("C'etait un rendezvous", www.spiritlevelfilms.com, 14,99
Pfund, also etwa 22,50 Euro).

.. Die einzige Enttäuschung erwartet einen, wenn man sich die Mühe macht, die
Geschwindigkeit tatsächlich zu messen. Dann stellt man fest, daß Lelouch für
1910 Meter Champs-Elysees 64 Sekunden braucht, was ein Tempo von 110 km/h
ergibt - aber es ist in jedem Fall schneller, als die Polizei erlaubt

> Hvorfor skulle Lelouch ligge lyden fra en Porsche på filmen, når nu han
> havde sin egen Ferrari lige ved hånden?

Filmmagere er ofte ulogiske. Hvis du vender blikket mod danske forhold,
er det tilsvarende svært at greje Lars von Triers gøren og laden !
--
Mvh Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-11-05 16:03

On Sat, 19 Nov 2005 15:37:49 +0100, "Mogens"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

> [...]

>Filmmagere er ofte ulogiske. Hvis du vender blikket mod danske forhold,
>er det tilsvarende svært at greje Lars von Triers gøren og laden !

Nu har jeg ikke set så mange af von Triers film, men han er måske også
af den opfattelse, at det er OK når en bil laver hjulspin på en
grusvej, at der så medfølger en høj jamrende lyd, som om det foregik
på asfalt? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-11-05 16:13

> [...]
> von 110 km/h ergibt - aber es ist in jedem Fall schneller, als die Polizei

Tysk er mit andet modersmål. Der står absolut INTET om lyden i det link du
henviser til. I sidste afsnit står der:

"Den eneste skuffelse der venter én, er hvis man gør sig den ulejlighed at
måle hastigheden. Så konstaterer man at Lelouch bruger 64 sekunder til at
køre den 1910 meter lange Champs-Elysees, hvilket svarer til 110 km/t - men
det er under alle omstændigheder hurtigere end politiet tillader."

Jeg kan tilføje at andre har målt på andre fikspunkter i filmen, og målt
hastigheder omkring 200 km/t.

> Filmmagere er ofte ulogiske. Hvis du vender blikket mod danske forhold,
> er det tilsvarende svært at greje Lars von Triers gøren og laden !

Lelouch er bil fanatiker(alene ejerskabet af en Ferrari 275 GTB midt i
70'erne antyder det vist ). Intet sandsynliggører at en fransk bilfreak
og ejer af en 12 cylindret italiensk sportsvogn skulle ligge lyden fra en
TYSK bil på sin film

Men jeg er da ikke sikker. Hvilken Porsche mener du det skulle dreje sig om?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-11-05 16:22

> Tysk er mit andet modersmål. Der står absolut INTET om lyden i det link du
> henviser til. I sidste afsnit står der:

Mener du alvorligt, at du tror, det er den originale lyd...?

Lyt engang til gearvalg ift hastiged, sving mv.

/Jan W Nielsen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-11-05 17:25

> Mener du alvorligt, at du tror, det er den originale lyd...?
> Lyt engang til gearvalg ift hastiged, sving mv.

Hvis du nu læste mine indlæg, så ville du se at jeg igen og igen pointerer
at jeg er fuldstændig enig i at lyden IKKE er den originale. Min påstand går
på at lyden faktisk stammer fra samme bil som benyttes i filmen, men at den
(sikkert af tekniske årsager) er lagt på efterfølgende.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-11-05 18:31

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> at jeg er fuldstændig enig i at lyden IKKE er den originale.

NEJ det er !"#¤§ den ikke er.... filmen mister fuldstændig troværdighed-
amerikansk B-film optaget i Hollywoods filmkulisser :((. Det kunne ligeså
godt være det hvæsende åndedrag fra et gl. øg foran en afskallet gig ;).
BTW. Hvis det er en Ferrari, lyder den mistænkeligt som en 6 cyl Porsche, så
mon ikke den trænger til service? ;)).

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-11-05 19:31

> NEJ det er !"#¤§ den ikke er.... filmen mister fuldstændig troværdighed-
> amerikansk B-film optaget i Hollywoods filmkulisser :((.

Tomme floskler. Vi ved alle det er en fransk film lavet af en franskmand. Vi
kan alle se at det er optaget i Paris' gader under virkelige omstændigheder.

> BTW. Hvis det er en Ferrari, lyder den mistænkeligt som en 6 cyl Porsche,
> så mon ikke den trænger til service? ;)).

Jeg har nu nærlyttet på et par gamle Porsche boxere, og kan sagtens høre
hvorfor man kunne tro det var en Porsche motor. Men når jeg sammenligner med
Ferrari V12'ere, så forsvinder tvivlen igen. Har dog ikke kunnet finde et
fornuftigt klip af en 275'er, men 250 GTO'en skulle lyde der henad.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-11-05 19:49

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev

> [...]
> godt være det hvæsende åndedrag fra et gl. øg foran en afskallet gig ;).

Filmen er fra en tid hvor originallyden normalt var optaget på en seperat
båndoptager.

Derfor er lyden naturligvis efterbearbejdet.

Vi skal huske at der er tale om en professionel filmmand, der filmer i
70erne, med datidens grej, og ikke en knægt der filmer med sin mobil fra
efteråret 2005.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 16:17

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message

> Tysk er mit andet modersmål. Der står absolut INTET om lyden i det link du
> henviser til. I sidste afsnit står der:

Min pointe er at lyd og billede ikke hænger sammen, hvilket
i princippet bekræftes af de m¨ålinger, jeg henviser til...

> Jeg kan tilføje at andre har målt på andre fikspunkter i filmen, og målt
> hastigheder omkring 200 km/t.

Sikkert, men når man ser klippet, kan man tydeligt fornemme,
at det hænger ikke sammen (tidligere beskrevet af andre skribenter)

> [...]
> 70'erne antyder det vist ). Intet sandsynliggører at en fransk bilfreak
> og ejer af en 12 cylindret italiensk sportsvogn skulle ligge lyden fra en

Du tror måske også at han selv kører bilen

> Men jeg er da ikke sikker. Hvilken Porsche mener du det skulle dreje sig
> om?

Aner det ikke...
--
Mvh Mogens

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-11-05 17:18

> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message

> Min pointe er at lyd og billede ikke hænger sammen, hvilket
> i princippet bekræftes af de m¨ålinger, jeg henviser til...

Jamen det har jeg flere gange udtrykt at jeg er fuldstændig enig i.
Uenigheden handler kun om hvor lyden så stammer fra. Du siger uden
yderligere argumenter "Porsche", mens min påstand er at det ret præcist
lyder som en 12 cylindret Ferrari V12'er fra tresserne. Endvidere
sandsynligøres min påstand af at bilen i filmen ER en sådan Ferrari, ejet af
instruktøren selv.

> Du tror måske også at han selv kører bilen

Det er der faktisk mange der mener. De fleste er enige om at der kan være
tale om 2 personer: Lelouch selv eller dennes nære ven F1 køreren Jacques
Lafitte. Begge ville være tossede nok til at gøre det.

Fra : Ivar

Dato : 19-11-05 16:22

Kent Oldhøj skrev:

> [...]
> køre den 1910 meter lange Champs-Elysees, hvilket svarer til 110 km/t - men
> det er under alle omstændigheder hurtigere end politiet tillader."

Ja, og det er gennemsnitshastigheden, ikke tophastigheden.

> Hvilken Porsche mener du det skulle dreje sig om?

Det ville jeg også gerne høre!
Mon Mogens nogensinde har hørt en Ferrari 275 GTB ?
Der er skrevet meget om den film på nettet. Jeg har ikke set andre
end Mogens der påstår at det er fra en Porsche.

Ivar Magnusson

--
MesNews, dansk version: http://www.mesnews.net/chargement-gb.php

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-11-05 16:30

> [...]
> Der er skrevet meget om den film på nettet. Jeg har ikke set andre
> end Mogens der påstår at det er fra en Porsche.

Jeg vil give Mogens ret, lyden er fuldstændig som en Porsche 911.
Det kan vel være lyd optaget i en 911 på Le Mans man hører, sådan lyder de
Porscher i hvert fald der.

Niels

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 16:29

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in message

> Det ville jeg også gerne høre!
> Der er skrevet meget om den film på nettet. Jeg har ikke set andre
> end Mogens der påstår at det er fra en Porsche.

Måske:
Discussion at the time said that a lot of the engine noise was ovedubbed.

Engine noise was not overdubbed. What you're hearing is a professional
driver driving like a professional. That is to say, keeping the
engine/gearing in its best powerband, which on the 275 GT/B is probably
around 5500 rpm. No point downshifting until you need to.

Naysayers point out that the vehicle at times was only doing about 30mph,
but because of the high gear, it sounds faster than it's actually going.
Those naysayers can get stuffed. According to analysis by a group of MIT
students (linked to by me in the AskMe thread), the car topped out at around
145mph on a couple of straight-aways. And some of those streets are really
fucking narrow.

Complaining that the driver was "only" doing 30mph in some parts of the film
is like complaining after a guy sticks his hand in a Cuissinart that they
"only" had it on dice, not puree'.

> Mon Mogens nogensinde har hørt en Ferrari 275 GTB ?

Har du?

Fra : Ivar

Dato : 19-11-05 16:43

Mogens skrev:

> Har du?

Hvis du ikke har hørt den, hvordan vil du have at vi skal tage
dig alvorligt med at det ikke kan være en Ferrari?
Nej jeg kender ikke lyden af en Ferrari 275 GTB, men jeg har en Porsche
911 på alder med Ferrari 275 GTB stående i garagen, og den siger ikke
som på filmen her.

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du egentlig er tilfreds med
Outlook Express, men gerne vil have flere funktioner.

Fra : BJ

Dato : 19-11-05 16:47

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej jeg kender ikke lyden af en Ferrari 275 GTB, men jeg har en Porsche
> 911 på alder med Ferrari 275 GTB stående i garagen, og den siger ikke
> som på filmen her.

Du skal bare have en anden potte på..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 16:49

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in message

> Hvis du ikke har hørt den, hvordan vil du have at vi skal tage
> dig alvorligt med at det ikke kan være en Ferrari?

Jeg vurderer det ift. de andre Ferrari V12 jeg har hørt, Ivar.

> Nej jeg kender ikke lyden af en Ferrari 275 GTB

Så er vi altså lige...

> men jeg har en Porsche 911 på alder med Ferrari 275 GTB stående i garagen,
> og den siger ikke som på filmen her.

Hvilket siger ingenting. Læg mærke til at jeg ikke sætter model
på Porschen - det kunne udemærket være fra Le Mans, som
Niels skriver.

Fra : Ivar

Dato : 19-11-05 16:57

Mogens skrev:

> Så er vi altså lige...

Nej, for jeg påstår ikke, at det ikke er en Ferrari 275 GTB.

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://www.mesnews.net/chargement-gb.php

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 17:01

> Nej, for jeg påstår ikke, at det ikke er en Ferrari 275 GTB.

Jow, for dermed holder du jo fast i, at det er en Ferrari. (ikke og ikke)
Uden iøvrigt at have hørt en sådan...

Fra : Ivar

Dato : 19-11-05 17:17

Mogens skrev:

> Jow, for dermed holder du jo fast i, at det er en Ferrari.

Næh nej, jeg antyder blot, at din påstand om, at det ikke er en
Ferrari, er tom snak.

Ivar Magnusson

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-11-05 17:12

> Nej, for jeg påstår ikke, at det ikke er en Ferrari 275 GTB.
>

> Ivar Magnusson

Så lad os vende tingene på hovedet, måske er lyden en Ferrari, men bilen er
måske ikke, se selv her.
http://www.geocities.com/oflint/index.html

I read somewhere (on teh Internets) that Lelouch, in his autobiography,
revealed that the car was not a Ferrari, but Lelouch's own Mercedes 450 SEL
6.9l. See this photo.
According to his book, the audio was from a real Ferrari and dubbed in
later. This is supposedly confirmed by analzying the speed of the car
relative to the centerline road stripes. The gear shift suggested by the
audio has no corresponding effect with the speed of the car.
Lelouch also claimed that he himself was the driver. The following text came
with my DVD copy of the film, which contradicts the dubbed audio suggestion:
"1976, Claude Lelouch just finished "Si c'était à refaire", and there
remains some unused film footage, enough for some 9 minutes.
He has this idea or crossing Paris from the Porte Dauphine to the Place du
Tertre in Montmartre, where his girlfriend Gunilla is waiting for the car's
noise to finish climbing the stairs.
This impressive film was done with very limited means, but also taking
incredible risks. Even shooting in mid-august at 4:30 in the morning,
dashing through the Louvre's tunnel and ignoring the red light to cross the
Rue de Rivoli (one of the most busy streets in Paris) is suicidal !
No authorization was asked for (and Lelouch's driving license was revoked
symbolically after the film's presentation) and on the complete course, that
Louvre part is the only spot where he posted a friend (Elie Chouraqui) with
a talkie-walkie to warn him of an incoming vehicle. He discovered afterwards
that the talkie-walkie was dead !
One often mention the car as beeing a Ferrari, probably because of the
sound. In fact it was a Mercedes (see photo) with a worn-out exhaust pipe.
The impression of speed is emphasized by the camera position, but he was
anyway speeding between 80 and 120 mph."

Diskussionen har kørt mange andre steder på nettet.

Niels

Fra : Ivar

Dato : 19-11-05 17:25

Niels Bengaard skrev:

> Så lad os vende tingene på hovedet, måske er lyden en Ferrari, men bilen er
> måske ikke, se selv her.

Det er der reelt ingen der kan svare på.
Mine kommentarer til Mogens er trigget af hans hovedløse påstand
om at lyden ikke kan være fra en Ferrari.

Ivar Magnusson

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 17:28

> Mine kommentarer til Mogens er trigget af hans hovedløse påstand

Gå efter bolden istedet for manden.
Jeg har da på intet tidspunkt generet dig - har jeg ?

Fra : Ivar

Dato : 19-11-05 18:12

Mogens skrev:

> Gå efter bolden istedet for manden.
> Jeg har da på intet tidspunkt generet dig - har jeg ?

Det må du undskylde, hvis du synes jeg generer dig. Jeg har intet mod
din person. Jeg bryder mig blot ikke om, at nyhedsgrupperne bliver
fyldt
op med påstande, der ikke er belæg for.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://www.mesnews.net/chargement-gb.php

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 20:07

> Det må du undskylde, hvis du synes jeg generer dig. Jeg har intet mod
> din person.

Det er okay

> Jeg bryder mig blot ikke om, at nyhedsgrupperne bliver fyldt
> op med påstande, der ikke er belæg for.

Nej netop - derfor min reaktion overfor "Ferrari-lyden".
Den er da indtil dato ikke belæg (bevis) for er korrekt.

Tværtimod har Niels et udemærket bevis for, at filmene er "komponeret"
--
Mvh Mogens

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-11-05 20:21

> Nej netop - derfor min reaktion overfor "Ferrari-lyden".
> Den er da indtil dato ikke belæg (bevis) for er korrekt.

Jeg er enig i at det ikke er bevist hvilken bil lyden stammer fra. Men jeg
vil nu hævde at det er mere sandsynliggjort at der er tale om en Ferrari og
ikke en Porsche.

> Tværtimod har Niels et udemærket bevis for, at filmene er "komponeret"

Hvis du vil bruge Niels' dokumentation i forbindelse med lyden, så skulle
det jo være en Mercer 6.9'er. Det tror jeg vi er enige om det IKKE er.

Niels sandsynliggører at den bil der er benyttet til filmoptagelsen er en
Mercedes W116. Temmelig sikkert Lelouch's egen 450 SEL 6.9'er.

Lyden derimod nævnes ikke. At Lelouch skulle have brugt sin egen Ferrari
275'er til lydsiden finder jeg særdeles sandsynligt. Tættere kommer vi det
nok ikke

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 20:37

> [...]

> Niels sandsynliggører at den bil der er benyttet til filmoptagelsen er en
> Mercedes W116. Temmelig sikkert Lelouch's egen 450 SEL 6.9'er.

Du læser min posting, som fanden læser biblen...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-11-05 21:06

> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message

> Du læser min posting, som fanden læser biblen...

Gør jeg? Citat:

>Nej netop - derfor min reaktion overfor "Ferrari-lyden".
>Den er da indtil dato ikke belæg (bevis) for er korrekt.
>Tværtimod har Niels et udemærket bevis for, at filmene er "komponeret"

Så forklar gerne hvad du mener med ovenstående. Du mere end antyder at
Niels' dokumentation underbygger din påstand alene fordi den skulle bevise
at filmen er "komponeret". Det eneste der dokumenteres er hvilken bil der er
benyttet til optagelserne, og at den indlysende for de fleste ikke er
leverandør af lydsiden. Derfra og så til at antyde at det er dokumentation
for at det ikke skulle være en Ferrari der leverer lyden, endsige at det
SKULLE være en Porsche, ja der er dælme langt i min verden.

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 22:46

> Så forklar gerne hvad du mener med ovenstående.

At man ikke kan regne med noget som helst i dén sammenhæng
(filmen som sådan)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-11-05 01:09

> At man ikke kan regne med noget som helst i dén sammenhæng
> (filmen som sådan)

Ja den tolkning fik jeg så ikke lige øje på.

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 17:25

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message

> Så lad os vende tingene på hovedet, måske er lyden en Ferrari, men bilen
> er måske ikke, se selv her.
> http://www.geocities.com/oflint/index.html

LOL - så passer det hele jo meget godt sammen :)
(den langsomme kørsel på filmen ift. en hæsblæsende racermotorlyd)
--
Mvh Mogens

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-11-05 18:18

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I read somewhere (on teh Internets) that Lelouch, in his autobiography,
> revealed that the car was not a Ferrari, but Lelouch's own Mercedes 450

Interessant. Og endda meget sandsynligt. SEL 6.9'eren var kun 1 år gammel da
filmen blev lavet. Et oplagt valg fremfor den 10 år ældre Ferrari. Og hvis
man betragter filmen uden lyd, så synes jeg ihvertfald at der er mere
limousine end sportsvogn over bilens bevægelser. Især da bilen bremser helt
op ved kantstenen til sidst, er der et markant dyk, som næppe er fra en
Ferrari

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-11-05 19:08

> [...]
> limousine end sportsvogn over bilens bevægelser. Især da bilen bremser
> helt op ved kantstenen til sidst, er der et markant dyk, som næppe er fra

Hvis det var en Ferrari 275, så ville kameraet være svært at montere,
samtidig ville folk nok flytte sig lidt hurtigere, hvis den kom brølende
gennem Paris gader.

Niels

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-11-05 17:01

> [...]
>
> Hvilket siger ingenting. Læg mærke til at jeg ikke sætter model
> på Porschen - det kunne udemærket være fra Le Mans, som

Uanset hvilken lyd det er, så passer det slet ikke med kørslen i bilen, og
derfor kan man kun være skeptisk overfor om det er den rette.
Jeg har lagt et lille klip jeg fandt med en 275 i dk.binaer.motor .

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-05 17:24

"Bjarne Haug" <b.haug@3dmarathon.dk> skrev i en meddelelse
> Filen er 34mb tung.... Så hav lidt tålmodighed med den:
>
> http://www.photonet.dk/video.htm

Hmm, synes nu ikke det går særligt hurtigt.

Men hvis man fik klip i kørekortet for at køre frem for rødt lys, så har han
da skaffet sig en anseelig mængde

--
Tom

Fra : Bjarne Haug

Dato : 20-11-05 08:30

"Bjarne Haug" <b.haug@3dmarathon.dk> skrev i en meddelelse
> Filen er 34mb tung.... Så hav lidt tålmodighed med den:
>
> http://www.photonet.dk/video.htm

Der er også nogen der ikke kan finde ud af det... Det kan man kalde løn som
forskyldt
http://www.gtr.co.uk/forum/upload/showthread.php?p=380479