Kan ikke se gennem bilrude når det regner?~
Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 18-11-05 15:34

Hej

Jeg har følgende problem, når det regner og vinduesvinsker virkelig
får noget vand at arbejde med. Så er det ligesom om at der kommer
stiber i vandet, det ser næsten ud som om at vandet er tykt!!! Jeg har
selv følgende forslag.

Ridser i glasset
Silicone fra da jeg gav gummi rund om vinduet
Eller dårlige vinduesviskere.

Sagen er galsset er godt nok ridset, men så galt mener jeg nu ikke det
er.
Siliconen burde været gået af.
Det er sprit nye viduesviskere.

Kan viduesviskerne være sat forkert på?

Cah

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-05 16:05

Heiii

Jeg tror snaere at du ska finde fejlen PÅ selve ruden, jeg kender udemærket
siturationen, og jeg tror det er trafikfilm på din rude, .. det ka være
noget bøvl at få af, ... jeg har hørt nogle trick med et ½ æble tørret af på
ruden, det skullle virke, .. prøv det, det ka vel aldrig skade.

Mvh
Peter

Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 18-11-05 18:32

Hej

Jammen det prøver jeg så, hvis der er andre der har forslag så er de
velkommne.

Cah

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-11-05 23:37

madsgormlarsen@gmail.com skrev:

> Siliconen burde været gået af.

Er du 100 på dét - prøv med æblet som foreslået
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 19-11-05 00:09

Hans Paulin (6310) wrote:

> Er du 100 på dét - prøv med æblet som foreslået

Jeg prøver, kan man gøre noget ved ridserne? Pudse / polere med et
eller andet?

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 19-11-05 08:35

<madsgormlarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hans Paulin (6310) wrote:

> Er du 100 på dét - prøv med æblet som foreslået

Jeg prøver, kan man gøre noget ved ridserne? Pudse / polere med et
eller andet?

Min saglig morfar brugte tandpasta på bilerne i hans vognmandsfirma. Ruderne
er aldrig set renere, trods alverdens kemikalier

Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 19-11-05 09:19

> Min saglig morfar brugte tandpasta på bilerne i hans vognmandsfirma. Ruderne
> er aldrig set renere, trods alverdens kemikalier

Det har jeg faktisk set forslået et par steder, man kan jo prøve i
passager side først.

Fra : Brian

Dato : 19-11-05 10:41

madsgormlarsen@gmail.com wrote:

> Det har jeg faktisk set forslået et par steder, man kan jo prøve i
> passager side først.

Vil det mon ikke lave en masse småridser pga. slibemidlet i
tandpasta ?

/Brian

Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 19-11-05 12:03

> Vil det mon ikke lave en masse småridser pga. slibemidlet i
> tandpasta ?

Det er nettop min bekymring, men sagen er nok den at der skal jo slibes
for at få ridserne væk. Med mindre der findes noget som ligesom kan
udfylde ridserne, jeg mener at have læse om noget der hedder Nano som
skulle gøre viduesviskere overflødige fra 70 km timen, fordi det fik
vandet til at glide af forruden.

Fra : Brian

Dato : 19-11-05 12:34

madsgormlarsen@gmail.com wrote:

> Det er nettop min bekymring, men sagen er nok den at der skal jo
> slibes for at få ridserne væk.

Det kan selvfølgelig være rigtig nok, jeg tør bar ikke prøve.

> [...]
> hedder Nano som skulle gøre viduesviskere overflødige fra 70 km
> timen, fordi det fik vandet til at glide af forruden.

Det kan f.eks hedder Rain-X eller Rain-Away, og virker forøvrigt
udemærket. Tricket med de produkter ligger i at få påført det på den
korrekte måde. "Opskriften" har været postet flere gange her i gruppen.

/Brian

Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 20-11-05 09:20

> [...]
> udemærket. Tricket med de produkter ligger i at få påført det på den
> korrekte måde. "Opskriften" har været postet flere gange her i gruppen.

Ja, det er der da en del som anbefaler. Jeg kan nu ikke rigtig finde
anden opskrift, end at man skal sørger for at polere efter når man
har fået det på. Men det tror jeg også jeg vil prøve.

Cah

Fra : Brian

Dato : 20-11-05 10:21

> [...]

> anden opskrift, end at man skal sørger for at polere efter når man
> har fået det på. Men det tror jeg også jeg vil prøve.

Denne her fremgangsmåde har virket perfekt for mig: http://kortlink.dk/27f9

/Brian

Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 20-11-05 21:14