/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Svar fra Citroën Aaborg
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 18-11-05 09:25

Hej folkens

Hermed svaret fra Citroën Aalborg. Efter min mening et ganske fornufigt
svar:

Kære Jan

Vi har valgt ikke at gå ind i debatten. Det vil kun bliver ren
mudderkastning. Den aktuelle sag har vi tidligere forespurgt GF om hvad de
mener(da det er dem som bestemmer hvad der må laves(det er jo dem som
betaler). De mener at det er almindelig vedligeholdelse og skyldes ikke
skaden ,hvilket
vi er enig med dem i. Generelt har vi jo en interesse i at få så meget med
som muligt idet det er
forsikringen som betaler hvis fejlen skyldes trafikskaderne.Vi har dog et
stort ansvar når vi laver skader for andres penge ,så vi kan kun fakturer
forsikringsselskabet for det som vedr. skaden alt andet vil være
forsikringssvindel og være med til at alle de andre forsikringstagere kommer
til at betale for meget.

Generelt vil jeg anbefale kunder som har uoverensstemmelser med en
autoforhandlere at kontakte FDM idet disse kan være en god katalysator til
at få løst problemer. Vi bruger selv FDM som rådgiver i evt. tivster idet vi
ved at alle få en god og saglig behandling

mvh
Kjærsgaard Auto, Aalborg A/S
Peter kjærsgaard

/Jan W Nielsen



 
 
John Sahl (18-11-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 18-11-05 09:23

Jan W Nielsen wrote:
> Hermed svaret fra Citroën Aalborg. Efter min mening et ganske
> fornufigt svar:

Det er jeg så ikke helt enig i, de tørrer jo bare lorten af på en anden.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



Jan W Nielsen (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 18-11-05 11:13

> Det er jeg så ikke helt enig i, de tørrer jo bare lorten af på en anden.

Man kan spørge, om de reelt har noget valg for at svare anderledes..?

De vil have meget svært ved at gå ind i sagsopklaring/redegørelse omkring
gamle kunderelationer, som de for det første ikke kender, og som de for det
andet vil have svært ved at dokumentere rimeligheden af.

Deres råd om, at kunden bør kontakte FDM, synes jeg lyder godt og
fornuftigt.

Det, man kan spørge sig selv om, er, om det er et tilfælde, at så mange
reagerer negativt, når de hører Citroën Aalborgs navn.

Det husker jeg ikke før er sket for andre end BT Biler.

/Jan W Nielsen



Uffe Bærentsen (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 18-11-05 09:56


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:437d8f0d$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hermed svaret fra Citroën Aalborg. Efter min mening et ganske fornufigt
> svar:

Ikke helt enig, de vasker blot deres hænder.



> Kære Jan
>
> Vi har valgt ikke at gå ind i debatten. Det vil kun bliver ren
> mudderkastning. Den aktuelle sag har vi tidligere forespurgt GF om hvad de
> mener(da det er dem som bestemmer hvad der må laves(det er jo dem som
> betaler). De mener at det er almindelig vedligeholdelse og skyldes ikke
> skaden ,hvilket
> vi er enig med dem i. Generelt har vi jo en interesse i at få så meget med
> som muligt idet det er
> forsikringen som betaler hvis fejlen skyldes trafikskaderne.Vi har dog et
> stort ansvar når vi laver skader for andres penge ,så vi kan kun fakturer
> forsikringsselskabet for det som vedr. skaden alt andet vil være
> forsikringssvindel og være med til at alle de andre forsikringstagere
> kommer
> til at betale for meget.
>
> Generelt vil jeg anbefale kunder som har uoverensstemmelser med en
> autoforhandlere at kontakte FDM idet disse kan være en god katalysator til
> at få løst problemer. Vi bruger selv FDM som rådgiver i evt. tivster idet
> vi ved at alle få en god og saglig behandling
>
> mvh
> Kjærsgaard Auto, Aalborg A/S
> Peter kjærsgaard
>
> /Jan W Nielsen


og derved så står den lille mand mutters alene!

Hvis han vel at mærke ikke er med i FDM.
Dvs. Kjærsgaard har ikke respekt for kunderne,
de har respekt for FDM.

Det er IMO en forkert holdning at have.
Godt jeg ikke skal handle der.



--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Ukendt (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-05 10:19


> Hermed svaret fra Citroën Aalborg. Efter min mening et ganske fornufigt
> svar:

Både ja og nej, han vasker bare hænderne i den aktuelle sag. Men han har ret
i at den diskussion på usenet vilde ende i mudderkastning.
Så her var måske en sag for en dybdeborrende journalist :)

Værkstedet burde have bemærket at bilen ikke kørte ordentlig da de var
færdig med at udbedre skaden.
Men med mit kendskab til firmaet (som tidligere kunde) ved jeg også godt at
det er alm. praksis at de bare sætter bilen ud på p-pladsen og udlevere
nøglerne uden at sige hvis der er noget der ikke er i ordren - det har jeg
desværre oplevet alt for tit selv.
Jeg troede egentligt at Kjærsgaard Auto var blevet klogere og havde arbejdet
med kvalitetssikring, men der er tilsyneladende ikke sket meget siden jeg
ophørte som kunde der i 1994.

Til Peter Kjærsgaards forsvar kan jeg sige at GF kan være meget svære at
danse med ved udbedring af skader. Så hvis GF har afvist regningen er der jo
kun kunden tilbage. Har haft en GF sikret kollega som selv måtte betale dele
af et forhjulsophæng på en Peugeot, efter skaden sagde den klonk fra en af
forhjulene når han passerede en ujævnhed i vejen, GF mente at det var
slitage og trods at min kollega kørte den helt til tops med DTI og FDM endte
han med selv at måtte betale. GF var urokkelig og det uden at ryste på
hånden.

Jeg har fingrene lidt inden for i ophugger branchen og har også derfra hørt
lidt forskellige historie om GF.
Netop derfor har jeg personligt selv fravalgt GF selvom de for mig ville
være de billigste - det er meget fedt at have billig forsikring og få penge
tilbage.
Men det er knap så fedt at få en 10 år gammel pletrusten dør i sin 5 år
gamle bil når den bliver skadet.


--
Claus

www.vwfanatic.dk



Jan W Nielsen (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 18-11-05 11:15

> Både ja og nej, han vasker bare hænderne i den aktuelle sag. Men han har
> ret i at den diskussion på usenet vilde ende i mudderkastning.
> Så her var måske en sag for en dybdeborrende journalist :)

Det ville være svært - igen - ud fra enkeltsager kan man sjældent sige noget
særlig begavet.
Så skal sagen i hvert fald være uhyre godt oplyst/dokumenteret.

> Værkstedet burde have bemærket at bilen ikke kørte ordentlig da de var
> færdig med at udbedre skaden.

Det lyder sådan, ja.

/Jan W Nielsen



A.Kaup (18-11-2005)
Kommentar
Fra : A.Kaup


Dato : 18-11-05 16:41

Fra den oprindelige tråd...
>Vi fik bilen retur, men allerede på turen hjem fra
>værkstedet måtte vi holde ind og checke om vi var punkterede. Det var vi
>ikke..Men rattet rystede som en halvdød ko når vi kørte!
>Så vi ringede naturligvis ligeså snart vi var komme hjem og informerede
>værkstedet og vi aftalte at vi skulle komme forbi næste morgen

Fra denne tråd...
>Værkstedet burde have bemærket at bilen ikke kørte ordentlig da de var
>færdig med at udbedre skaden.
ENIG!

Bremserne var jo blevet skiftet for 3 mdr inden uheldet, og derfor kan
de altså ikke være rustne og slidte som det påståes fra
værkstedet!

Der kan så vidt jeg kan se ikke være tvivl om at det skyldes uheldet,
da det sker de opdager rystelserne på vejen hjem!


A.Kaup (18-11-2005)
Kommentar
Fra : A.Kaup


Dato : 18-11-05 16:43

Fra den oprindelige tråd...
>Vi fik bilen retur, men allerede på turen hjem fra
>værkstedet måtte vi holde ind og checke om vi var punkterede. Det var vi
>ikke..Men rattet rystede som en halvdød ko når vi kørte!
>Så vi ringede naturligvis ligeså snart vi var komme hjem og informerede
>værkstedet og vi aftalte at vi skulle komme forbi næste morgen

Fra denne tråd...
>Værkstedet burde have bemærket at bilen ikke kørte ordentlig da de var
>færdig med at udbedre skaden.
ENIG!

Bremserne var jo blevet skiftet for 3 mdr inden uheldet, og derfor kan
de altså ikke være rustne og slidte som det påståes fra
værkstedet!

Der kan så vidt jeg kan se ikke være tvivl om at det skyldes uheldet,
da det sker de opdager rystelserne på vejen hjem!
Har de stadig regningerne fra første bremseskift bør de kontakte GF,
FDM eller en advokat.
Har man sin bil forsikret skal den også laves i henhold til polisen.

Mvh. Akaup.


A.Kaup (19-11-2005)
Kommentar
Fra : A.Kaup


Dato : 19-11-05 11:11

Hov - mangler i det første indlæg...
(Kom til at trykke på send lidt for tidligt - men nåede da at stoppe
den - troede jeg!)
Mvh. Akaup


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408910
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste