/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Han blev hurtigt sur.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 17-11-05 22:02

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=321295

Der må være tale om en schweizisk klon af Thomas H.

Venlig hilsen
Folmer


 
 
Emil Jensen [2100] (17-11-2005)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 17-11-05 23:19

> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=321295
>
> Der må være tale om en schweizisk klon af Thomas H.

Jeg må sgu sige, at klovnen gjorde et ordentligt stykke arbejde. En meget
grundig mand :)

mvh

Emil



Thomas H. (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 18-11-05 06:46


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:qsrpn1d0i2j48m7t9pgslnfl2024ieuq6t@4ax.com...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=321295
>
> Der må være tale om en schweizisk klon af Thomas H.

Haha, men hvis det er ligesom her, hvor man kan se frem til bøder på 5-6000
plus at man skal tage nyt kørekort, man skal sidde i tog med Søren pilmark i
3 år og man ikke har frihed til at bevæge sig rundt i landet i 3 år, så kan
man vel godt forstå at folk går amok.



Uffe Bærentsen (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 18-11-05 09:04


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:437d6a99$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Haha, men hvis det er ligesom her, hvor man kan se frem til bøder på
> 5-6000 plus at man skal tage nyt kørekort, man skal sidde i tog med Søren
> pilmark i 3 år og man ikke har frihed til at bevæge sig rundt i landet i 3
> år, så kan man vel godt forstå at folk går amok.

Hvis man ikke kan lade være med at bryde loven,
så må man da kunne tage straffen for det.

Hvis du forsøger at bryde tyngdeloven, så bliver du fluks straffet for det.
Hvis du forsøger at bryde andre love, så skal du først opsages.

Det er da lidt tankevækkende.

Husk også på, at det er delvis dig selv der med til at lave lovene.
Politikerne er FOLKEVALGTE, dvs. det er dig og mig der vælger dem.
Hvis de laver noget flertallet ikke er tilfreds med, hvad så?
Så bliver de ikke genvalgt.

Det hedder demokrati.


Så ingen medlidenhed herfra.
Men jeg vil nok brokke mig gevaldigt, hvis jeg selv dummer mig




--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Bagdad Bob (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Bagdad Bob


Dato : 18-11-05 16:50


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:437d8ae4$0$1833$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:437d6a99$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Haha, men hvis det er ligesom her, hvor man kan se frem til bøder på
>> 5-6000 plus at man skal tage nyt kørekort, man skal sidde i tog med Søren
>> pilmark i 3 år og man ikke har frihed til at bevæge sig rundt i landet i
>> 3 år, så kan man vel godt forstå at folk går amok.
>
> Hvis man ikke kan lade være med at bryde loven,
> så må man da kunne tage straffen for det.
>
> Hvis du forsøger at bryde tyngdeloven, så bliver du fluks straffet for
> det.
> Hvis du forsøger at bryde andre love, så skal du først opsages.
>
> Det er da lidt tankevækkende.
>
> Husk også på, at det er delvis dig selv der med til at lave lovene.
> Politikerne er FOLKEVALGTE, dvs. det er dig og mig der vælger dem.
> Hvis de laver noget flertallet ikke er tilfreds med, hvad så?
> Så bliver de ikke genvalgt.
>
> Det hedder demokrati.
>
>
> Så ingen medlidenhed herfra.
> Men jeg vil nok brokke mig gevaldigt, hvis jeg selv dummer mig
> --
> mvh Uffe
> Sierra 2,0i DOHC
>

Blah blah blah - jeg vil foreslå at der bliver sat et kamera op i din have.
Kameraet skal overvåge om du foretager ulovlig afbrænding af haveaffald.
Hvis du gør det tre gange så må kommunen ekspropriere din have.

POLITIKERNE BLIVER JO IKKE VALGT PÅ ENKELTSAGER, HVIS VI F.EKS ØNSKER AT
BREMSE LIDT OP FOR STATENS UBÆNDIGE TRANG TL AT BRUGE VORE PENGE MÅ VI TIL
GENGÆLD ACCEPTERE EN AFSINDIG RETSPOLITIK - ALTSÅ EN PRIORITERING AF GODER
OG ONDER. (sjovt nok så bliver tåbeligheder ikke mindre tåbelige af at
blive skrevet med stort?)

/Abildgaard



Kent Friis (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 18-11-05 17:21

Den Fri, 18 Nov 2005 09:03:59 +0100 skrev Uffe Bærentsen:
>
> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:437d6a99$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Haha, men hvis det er ligesom her, hvor man kan se frem til bøder på
>> 5-6000 plus at man skal tage nyt kørekort, man skal sidde i tog med Søren
>> pilmark i 3 år og man ikke har frihed til at bevæge sig rundt i landet i 3
>> år, så kan man vel godt forstå at folk går amok.
>
> Hvis man ikke kan lade være med at bryde loven,
> så må man da kunne tage straffen for det.
>
> Hvis du forsøger at bryde tyngdeloven, så bliver du fluks straffet for det.
> Hvis du forsøger at bryde andre love, så skal du først opsages.
>
> Det er da lidt tankevækkende.

Det er ganske simpelt. Tyngdeloven giver mening, færdselsloven er sat
efter en eller anden tilfældig værdi, som folketinget nu engang synes
lød smart (kom ikke at sige at biler pludselig blev 20 km/t mere sikre
fra den ene dag til den anden, da man valgte at sætte hastigheden op
på motorvejen).

> Husk også på, at det er delvis dig selv der med til at lave lovene.
> Politikerne er FOLKEVALGTE, dvs. det er dig og mig der vælger dem.
> Hvis de laver noget flertallet ikke er tilfreds med, hvad så?
> Så bliver de ikke genvalgt.

Mange af os har forsøgt ikke at stemme på dem, men de kommer sg* ind
alligevel. Og så kalder de os bagefter dovne fordi vi ikke stemmer
på dem.

Nævn blot ET valg, hvor politikerne ikke er blevet genvalgt. Du kan
ikke finde en eneste periode hvor der ingen politikere har været i
folketinget, fordi ingen af dem fik stemmer nok. Fordi at reglerne
er lavet så det hjælper ikke at lade være med at stemme på dem, og
der er ingen mulighed for at stemme imod dem.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

KASO (19-11-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 19-11-05 11:35

> Mange af os har forsøgt ikke at stemme på dem, men de kommer sg* ind
> alligevel. Og så kalder de os bagefter dovne fordi vi ikke stemmer
> på dem.
>
> Nævn blot ET valg, hvor politikerne ikke er blevet genvalgt. Du kan
> ikke finde en eneste periode hvor der ingen politikere har været i
> folketinget, fordi ingen af dem fik stemmer nok. Fordi at reglerne
> er lavet så det hjælper ikke at lade være med at stemme på dem, og
> der er ingen mulighed for at stemme imod dem.
>
> Mvh
> Kent

Hvis du mener, at det kan gøres bedre, kan du jo selv stille op og vise,
hvordan det skal gøres! Men at ligge og dovne på sofaen og klage bagefter er
direkte hjernedødt - og så må man jo tage konsekvenserne - uden at klynke!

> Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Ja - du understreger jo tydeligt nok, at du ikke gider at yde dit



Kent Friis (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 19-11-05 12:47

Den Sat, 19 Nov 2005 11:35:17 +0100 skrev KASO:
>> Mange af os har forsøgt ikke at stemme på dem, men de kommer sg* ind
>> alligevel. Og så kalder de os bagefter dovne fordi vi ikke stemmer
>> på dem.
>>
>> Nævn blot ET valg, hvor politikerne ikke er blevet genvalgt. Du kan
>> ikke finde en eneste periode hvor der ingen politikere har været i
>> folketinget, fordi ingen af dem fik stemmer nok. Fordi at reglerne
>> er lavet så det hjælper ikke at lade være med at stemme på dem, og
>> der er ingen mulighed for at stemme imod dem.
>
> Hvis du mener, at det kan gøres bedre, kan du jo selv stille op og vise,
> hvordan det skal gøres! Men at ligge og dovne på sofaen og klage bagefter er
> direkte hjernedødt - og så må man jo tage konsekvenserne - uden at klynke!

Du gør jo selv præcist det samme som politikerne. Hvis man stemmer på dem
er man selv ude om at de får magten, og hvis man ikke stemmer på dem,
"ligger man og dovner på sofaen".

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Jan W Nielsen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-11-05 14:54

> Du gør jo selv præcist det samme som politikerne. Hvis man stemmer på dem
> er man selv ude om at de får magten, og hvis man ikke stemmer på dem,
> "ligger man og dovner på sofaen".

Hvad er det da, du gerne vil i stedet..?

/Jan W Nielsen





Folmer Rasmussen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-11-05 16:10

On Sat, 19 Nov 2005 14:54:16 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> Du gør jo selv præcist det samme som politikerne. Hvis man stemmer på dem
>> er man selv ude om at de får magten, og hvis man ikke stemmer på dem,
>> "ligger man og dovner på sofaen".
>
>Hvad er det da, du gerne vil i stedet..?

>--

Jeg tror bare at han er ved at retfærdiggøre overfor sig selv, at han
er sofavælger. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer



Finn Guldmann (09-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-01-06 19:29

Folmer Rasmussen wrote:
>>>Du gør jo selv præcist det samme som politikerne. Hvis man stemmer på dem
>>>er man selv ude om at de får magten, og hvis man ikke stemmer på dem,
>>>"ligger man og dovner på sofaen".
>>Hvad er det da, du gerne vil i stedet..?
> Jeg tror bare at han er ved at retfærdiggøre overfor sig selv, at han
> er sofavælger. *LOL*
>
Jamen så vil jeg da hjælpe Kent lidt med at retfærdiggøre at man ikke
stemte. (Det gjorde jeg heller ikke, og ikke kun fordi de ikke havde
sat et stemmested op der hvor jeg var.)

Om du stemmer på den ene eller den anden er sådan set bedøvende
ligegyldigt. Selvom det hedder sig at de udelukkende er valgt på deres
egen overbevisning, ville de ikke sidde der ret længe hvis de ikke
fulgte partidiciplinen. Og det er også partiet der bestemmer hvem
folket får lov at vælge mellem.

Og om du stemmer på det ene eller det andet parti er, næsten, også
ligegyldigt. De er næsten ens alle sammen.

Så det er "folkevalgte" mere end de er folkevalgte. IMHO har det i
Danmarkshistorien kun været et (1) FOLKEvalgt folketingsmedlem.

Hvis d, f.eks., kun vil stemme på en kandidat der går ind for en mere
rimelig bilbeskatning er du på herrens mark. Du har så kun den
mulighed at lade være med at stemme.

At gå derhen og aflevere en blank stemmeseddel hjælper jo heller ikke
noget. Det bliver end ikke betragtet som en protest mod mulighederne.

Så hvis det vi har er demokrati, bør definitionen af det ord skrives om.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Kent Friis (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 19-11-05 16:18

Den Sat, 19 Nov 2005 14:54:16 +0100 skrev Jan W Nielsen:
>> Du gør jo selv præcist det samme som politikerne. Hvis man stemmer på dem
>> er man selv ude om at de får magten, og hvis man ikke stemmer på dem,
>> "ligger man og dovner på sofaen".
>
> Hvad er det da, du gerne vil i stedet..?

Have mulighed for at stemme "nej", hvor antallet af nej-stemmer giver
et tilsvarende antal tomme pladser i folketinget.

Det skulle nok få dem til at interessere sig lidt mere for vælgerne.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Leonard (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-11-05 16:25

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Have mulighed for at stemme "nej", hvor antallet af nej-stemmer giver
>et tilsvarende antal tomme pladser i folketinget.

Og hvad skulle disse tomme pladser så tælle med som ved en afstemning?

>Det skulle nok få dem til at interessere sig lidt mere for vælgerne.

Det ville da gøre det hele meget nemmere. Hvis der kun var 10
mennesker, der skulle blive enige i stedet for de 90, der skal tælles
til i dag.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Kent Friis (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 19-11-05 19:59

Den Sat, 19 Nov 2005 16:25:06 +0100 skrev Leonard:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:
>
>>Have mulighed for at stemme "nej", hvor antallet af nej-stemmer giver
>>et tilsvarende antal tomme pladser i folketinget.
>
> Og hvad skulle disse tomme pladser så tælle med som ved en afstemning?
>
>>Det skulle nok få dem til at interessere sig lidt mere for vælgerne.
>
> Det ville da gøre det hele meget nemmere. Hvis der kun var 10
> mennesker, der skulle blive enige i stedet for de 90, der skal tælles
> til i dag.

Nej, der skal naturligvis stadig 90 stemmer til at vedtage noget,
(så må man sg* håbe de tager sig sammen inden folk bliver så trætte
af dem at der kun er 89 folketingsmedlemmer tilbage).

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Jens (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 19-11-05 22:49

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Nej, der skal naturligvis stadig 90 stemmer til at vedtage noget,
> (så må man sg* håbe de tager sig sammen inden folk bliver så trætte
> af dem at der kun er 89 folketingsmedlemmer tilbage).

Tænk, hvis én af de ting de ikke nåede, var en afskaffelse af
registreringsafgiften. Av - av!
--

Jens F

Kent Friis (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 19-11-05 23:07

Den Sat, 19 Nov 2005 22:48:44 +0100 skrev Jens:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:
>
>> Nej, der skal naturligvis stadig 90 stemmer til at vedtage noget,
>> (så må man sg* håbe de tager sig sammen inden folk bliver så trætte
>> af dem at der kun er 89 folketingsmedlemmer tilbage).
>
> Tænk, hvis én af de ting de ikke nåede, var en afskaffelse af
> registreringsafgiften. Av - av!

Det bliver alligevel ikke i vor tid.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Jan W Nielsen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-11-05 16:40

> Det skulle nok få dem til at interessere sig lidt mere for vælgerne.

Det gør de i forvejen.

Er du ikke bare sur over at dine interesser ikke er dem, der e fremherskende
i debatten..?

Og med forlov: Er det ikke dig, der gennem de seneste år har skrevet en del
"politiske indlæg" under navnet Kong Kent..?

(Så kan det være, du lige igen vil ridse dine politiske synspunkter op?)



/Jan W Nielsen



Folmer Rasmussen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-11-05 17:03

On Sat, 19 Nov 2005 16:40:17 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> Det skulle nok få dem til at interessere sig lidt mere for vælgerne.
>
>Det gør de i forvejen.
>
>Er du ikke bare sur over at dine interesser ikke er dem, der e fremherskende
>i debatten..?
>
>Og med forlov: Er det ikke dig, der gennem de seneste år har skrevet en del
>"politiske indlæg" under navnet Kong Kent..?

>--

Der tror jeg du tager fejl.

Kong Kent skriver dk.motorsport, og kommer oppe fra Vendsyssel.

Det mener jeg ikke Kent Friis gør.

>--

>(Så kan det være, du lige igen vil ridse dine politiske synspunkter op?)
>
>

>--

Det er da ikke umuligt at han vil det men kunne det ikke klares ovre i
dk.politik?

Venlig hilsen
Folmer



Kent Friis (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 19-11-05 20:10

Den Sat, 19 Nov 2005 17:02:58 +0100 skrev Folmer Rasmussen:
> On Sat, 19 Nov 2005 16:40:17 +0100, "Jan W Nielsen"
> <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
>
>>> Det skulle nok få dem til at interessere sig lidt mere for vælgerne.
>>
>>Det gør de i forvejen.
>>
>>Er du ikke bare sur over at dine interesser ikke er dem, der e fremherskende
>>i debatten..?
>>
>>Og med forlov: Er det ikke dig, der gennem de seneste år har skrevet en del
>>"politiske indlæg" under navnet Kong Kent..?
>
> Der tror jeg du tager fejl.
>
> Kong Kent skriver dk.motorsport, og kommer oppe fra Vendsyssel.
>
> Det mener jeg ikke Kent Friis gør.

Jeg var ikke engang klar over at der er en gruppe der hedder sådan. Og
nej, jeg bor i Padborg.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Kent Friis (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 19-11-05 20:09

Den Sat, 19 Nov 2005 16:40:17 +0100 skrev Jan W Nielsen:
>> Det skulle nok få dem til at interessere sig lidt mere for vælgerne.
>
> Det gør de i forvejen.
>
> Er du ikke bare sur over at dine interesser ikke er dem, der e fremherskende
> i debatten..?

Hvis det var tilfældet, ville det jo ikke være noget problem hvis
førnævnte ide blev indført. En stemme fra eller til ville jo ikke
betyde noget.

Men det har jeg nu ikke indtryk af at det er. Et tydeligt eksempel kunne
være EU-afstemningerne (som er nærmest det eneste vi får lov at stemme
om), hvor de eneste partier der lytter til ~50% af vælgerne er
Enhedslisten, Dansk folkeparti og Fremskridstpartiet.

Et (mere tvivlsomt?) eksempel kunne være hastighedsgrænserne på
motorvejene, hvor der skal masser af politi til for at "overbevise"
vælgerne om at politikkerne har ret.

> Og med forlov: Er det ikke dig, der gennem de seneste år har skrevet en del
> "politiske indlæg" under navnet Kong Kent..?

Nix. Jeg har set navnet et par enkelte gange, men han holder sig
vist det meste af tiden i andre grupper end mig.

Jeg interesserer mig ikke nok for politik til at begynde at prædike
min holdning overfor andre, men dog nok til at jeg ikke er i tvivl
når et parti kommer frem med noget jeg er imod. Men jeg vil sg*
ikke finde mig i at blive kaldt doven bare fordi jeg ikke stemmer på
et parti jeg er uenig med. Og når de så får magten alligevel, kan
jeg ikke se hvordan det kan være "min egen skyld", da jeg netop
ikke har stemt på dem (og det var vist der debatten startede).

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Peter Weis (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 19-11-05 00:34

Kent Friis wrote:

> Mange af os har forsøgt ikke at stemme på dem, men de kommer sg* ind
> alligevel.

Tja, så er I vel ikke mange nok.
Måske I ikke har argumenteret tilstrækkeligt godt for jeres holdninger.

mvh
Peter

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste