Apropos '00 BMW 528i -> brændstofforbrug..~
Fra : Mogens

Dato : 17-11-05 21:36

Jvf. tidligere tråd:
Jeg har lige mailet med en gut, hvis kollega har ovenstående.
Den kører gennemsnitligt 10,2 km/l
--
Mvh Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-11-05 09:18

> Jeg har lige mailet med en gut, hvis kollega har ovenstående.
> Den kører gennemsnitligt 10,2 km/l

Andre vil sikkert melde om 7 km/ltr i den samme bil - andre måske om 11
km/ltr.

Jeg synes, det er forbasket svært at bruge andres erfaringer til noget.

Jvf mit svar lidt længere oppe.

/Jan W Nielsen

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 18-11-05 09:47

> [...]
> km/ltr.
>
> Jeg synes, det er forbasket svært at bruge andres erfaringer til noget.

Hej Jan

Jeg synes dog at det giver en ide om hvor vi ligger henne - og
selvfølgelig er der forskel på chauffører, men alligevel

Jeg var ude og prøve en 528iA sidste weekend med henblik
på evt. køb - da jeg kørte fra forhandleren viste tanken kvart
fuld - da jeg 10 minutter senere returnerede til forhandleren,
meddelte boardcomputeren at "rækkevidde mindre end 50km"
Så her havde forbruget helt klart været under de 10.2 km/l

Men for pokker hvor kører sådan en dog godt - og man føler
sig hurtigt hjemme i førersædet - kanon indretning !

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Mogens

Dato : 18-11-05 18:16

"Brian S. Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> meddelte boardcomputeren at "rækkevidde mindre end 50km"
> Så her havde forbruget helt klart været under de 10.2 km/l

Hvis den kunne vise rækkevidde, hvad sagde gennemsnitsforbrug så?

> Men for pokker hvor kører sådan en dog godt - og man føler
> sig hurtigt hjemme i førersædet - kanon indretning !

Ja, der er ikke så meget fikumdik. Men man behøver
nu bogen, for at finde ud af alle "tingene..."

/Mogens
bl.a. en '03 BMW 530d Touring

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 19-11-05 07:26

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja, der er ikke så meget fikumdik. Men man behøver
> nu bogen, for at finde ud af alle "tingene..."

Hej Mogens

Dét var så lige en af de ting jeg ikke fik prøvet i computeren, men den
har nok ikke kørt langt - den skulle jo prøves af......ikke noget "vild"
kørsel, men hurtig acceleration osv.

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Mogens

Dato : 19-11-05 08:11

> Dét var så lige en af de ting jeg ikke fik prøvet i computeren

OK - man toggler blot med venstre "arm"

> men den har nok ikke kørt langt - den skulle jo prøves af
> ikke noget "vild" kørsel, men hurtig acceleration osv.

Var den så hurtig? - jég var ikke vildt imponeret af den '01 525i
vi hentede i sommers. Den har jo omtrent de samme kræfter...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-11-05 11:15

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in news:437d8d95$0$144
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Andre vil sikkert melde om 7 km/ltr i den samme bil - andre måske om 11
> km/ltr.

Jeg har en 328i - samme motor, og har samme erfaring.

Kæresten kan få den op på 11 km/l - jeg kan få den ned på noget jeg ikke
engang har lyst til at regne på.......

Med alm. dansk blødhat kørsel vil den ligge omkring 10.

/lars