At bruge dieselfyr - hvornår?
Fra : Christensen

Dato : 17-11-05 18:30

Hej NG

Endelig fik vi os taget sammen til at få et fyr i propellen. Det blev et
Webasto Thermotop C med HTM T-100 fjernbetjening. Sønderknusende dyrt når
man ikke selv gider montere - men forhåbentligt alle pengene værd.

Mit spørgsmål til jer herinde er hvornår begynder I at bruge fyret om
vinteren? Når der fryser? Når der er under 10 grader?

Jeg er selv kommet frem til at temperaturen skal ned på 5-10 grader før det
skal igang - hvad hvad mener I?

/f christensen
320d Touring '02

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-11-05 18:35

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vinteren? Når der fryser? Når der er under 10 grader?
>
> Jeg er selv kommet frem til at temperaturen skal ned på 5-10 grader før

Min C-max mener 5 grader af hensyn til motoren. Ellers er det jo op til dig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 18:45

> [...]
> vinteren? Når der fryser? Når der er under 10 grader?
>
> Jeg er selv kommet frem til at temperaturen skal ned på 5-10 grader før

Jo færre koldstarter for din bil jo bedre, så faktisk ville jeg nok anbefale
at bruge den året rundt, men ihvertfald når vi kom under 15-17 grader, for
det er da rart at komme ud til en varm bil!

Fra : Leonard

Dato : 17-11-05 18:47

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote:

>Mit spørgsmål til jer herinde er hvornår begynder I at bruge fyret om
>vinteren? Når der fryser? Når der er under 10 grader?

Jeg bruger mit fyr hver gang inden jeg starter bilen fra kold, bare
temperaturen er under 15 gr. Motoren lyder meget bedre når den er
50-60 gr. ved start end når den er 15 gr. og jeg tror på den har bedre
af det.
Og så har jeg lige lært at fyret har bedst af at blive brugt. Der
sidder en vandpumpe til fyret, som gror fast hvis den ikke bliver
brugt jævnligt. Typisk opdager man det her i efteråret når man synes
at det er tid til at bruge det igen. Så jeg blev anbefalet at starte
fyret mindst en gang hver 14. dag hele året rundt.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 17-11-05 18:44

Christensen wrote:

> [...]
> vinteren? Når der fryser? Når der er under 10 grader?
>
> Jeg er selv kommet frem til at temperaturen skal ned på 5-10 grader før det

Det skal da bare bruges! Jeg bruger mit hver morgen, og har gjort det de
sidste 14 dages tid.. Fyrets forbrug er minimalt, og motoren arbejder
meget bedre bagefter. Især en dieselmotor (min er en beziner).

Mvh Thomas

Fra : Christensen

Dato : 17-11-05 20:43

> Det skal da bare bruges!

Jamen men nu er jeg svinsk bange for at bilen ikke kan holde strøm hvis vi
bruger det i tide og i utide....men det vil tiden vise. Der er vist et
rimeligt godt generator og strømsystem på den bil...

Fra : ena

Dato : 17-11-05 20:47

> Jamen men nu er jeg svinsk bange for at bilen ikke kan holde strøm hvis vi
> bruger det i tide og i utide....men det vil tiden vise. Der er vist et
> rimeligt godt generator og strømsystem på den bil...
Min erfaring er at det ikke er et problem - 320dèren har et mega batteri
(850Ah) og en generator på 160A så den fylder hurtigt på igen - jeg bruger
mit fyr ca 2x20-25 minutter om dagen og bilen kører kun ca 2x15 minutter
(til/fra arbejde) den har ingen som helst problemer haft de sidste 2 vintre.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-11-05 20:59

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

> "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> Min erfaring er at det ikke er et problem - 320dèren har et mega batteri
> (850Ah)

Hold da op .. det er da godt nok stort. Hvis jeg ikke husker tallene helt
forkert, så er det omkring 10½ gange større end på min Golf

BMW akbar

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : ena

Dato : 17-11-05 21:04

> "ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

> Hold da op .. det er da godt nok stort. Hvis jeg ikke husker tallene helt
> forkert, så er det omkring 10½ gange større end på min Golf

Ja - på E46 dieseler op til 2000 havde de en 130A generator - men på 2000-
modellerne fik de 160A (grundet elvarmelegemet) bateriet er faktisk
speciallavet af Varta - E46 diesel er den eneste der kører med den størrelse
bateri.

Fra : Allan Hansen

Dato : 17-11-05 21:35

> [...]
> modellerne fik de 160A (grundet elvarmelegemet) bateriet er faktisk
> speciallavet af Varta - E46 diesel er den eneste der kører med den

Ja, men alligevel 850Ah, det er meget.... stort!!

Mvh AJH

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-11-05 21:49

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men alligevel 850Ah, det er meget.... stort!!

Ohh well ... det store motorrum skal jo bruges til et eller andet!

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-11-05 21:51

Hey,

On Thu, 17 Nov 2005 21:49:01 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Ohh well ... det store motorrum skal jo bruges til et eller andet!

ooooh.. I min e39 sidder batteriet jo .. bagi bilen Det store
motorrum er allerede fyldt op...

** Lars

Fra : Christensen

Dato : 17-11-05 22:03

> ooooh.. I min e39 sidder batteriet jo .. bagi bilen Det store
> motorrum er allerede fyldt op...

ja ja ja ja...det sidder også bagi i på min 320d. Der er skam plads forude,
men vægtfordelingen skal jo være tip top, ikke? På 318d sidder det faktisk
ude foran.

6-bens-blære-røvs-røv!

/f 4-ben christensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-11-05 08:27

>ja ja ja ja...det sidder også bagi i på min 320d. Der er skam plads forude,
>men vægtfordelingen skal jo være tip top, ikke? På 318d sidder det faktisk
>ude foran.

Ja okay... Jeg tror faktisk ikke der ville være plads foran i min, det
er dælme et stort batteri

>6-bens-blære-røvs-røv!

Jeg sagde da ikke noget om 6 ben... Men nu da hullet i potten er
lukket er det igen en fornøjelse at høre dem trave derudaf

>/f 4-ben christensen

Ahhh.. Men den kører da lækkert gør den ikke? Selv om det "kun" er 4
ben!

** Lars

Fra : Christensen

Dato : 18-11-05 20:45

> Jeg sagde da ikke noget om 6 ben... Men nu da hullet i potten er
> lukket er det igen en fornøjelse at høre dem trave derudaf

hmmrph!

> Ahhh.. Men den kører da lækkert gør den ikke? Selv om det "kun" er 4
> ben!

Jo - det er dæleme en dejlig bil - derom skal der slet, slet ikke herske
nogen tvivl....derfor skal der stadig stå 530d på den næste (E61 aut.). Spøg
tilside - hvis jeg skulle købe den idag havde jeg nok solgt konen for at
kunne få råd til 6 ben og 3 liter diesel OG pløreturbine. Prøvede en X5'er
3.0d 2001/2 med 184 hk (din motor?) hos min BMW pusher sidste søndag (NJ på
Amager) - lækker motor og superlækker gearkassen (og fede sportssæder...uha
uha)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-11-05 23:13

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
> Hey,

> ooooh.. I min e39 sidder batteriet jo .. bagi bilen Det store
> motorrum er allerede fyldt op...

Nå ja .... tænke tænke ... det er nok også nødvendigt når den skal trække så
mange tons rundt på vejene ....

.... men med den størrelse batteri burde man overveje el-motor i stedet.
--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-11-05 08:28

>Nå ja .... tænke tænke ... det er nok også nødvendigt når den skal trække så
>mange tons rundt på vejene ....

1.900 kg er det nu...

>... men med den størrelse batteri burde man overveje el-motor i stedet.

*LOL* Det tror jeg sgu ikke du får lokket tyskerne med til i dette
århundrede!

** Lars

Fra : Jens

Dato : 18-11-05 06:59

Lars Knudsen <larsdelete@deletelandligt.dk> wrote:

> Hey,

> ooooh.. I min e39 sidder batteriet jo .. bagi bilen Det store
> motorrum er allerede fyldt op...

Tror Du ikke, at Du skulle kigge efter én gang til?

(Der kunne være kommet et ekstra nul på bagerst - 85 Ah er meget - 850
Ah er _rigtig_, _rigtig_ meget.)
--

Jens F

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-11-05 08:30

On Fri, 18 Nov 2005 06:59:12 +0100, spam@finds.dk (Jens) wrote:

>Tror Du ikke, at Du skulle kigge efter én gang til?
>(Der kunne være kommet et ekstra nul på bagerst - 85 Ah er meget - 850
>Ah er _rigtig_, _rigtig_ meget.)

Det var ikke mit batteri der er på 850 Ah... Jeg kan faktisk ikke
huske størrelsen, men det er helt sikkert ikke 850 Ah...

** Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-11-05 22:35

> Det var ikke mit batteri der er på 850 Ah... Jeg kan faktisk ikke
> huske størrelsen, men det er helt sikkert ikke 850 Ah...

Marylin Monroe´s batterier var vel på 850 Ah ...

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 18-11-05 19:42

> [...]

> modellerne fik de 160A (grundet elvarmelegemet) bateriet er faktisk
> speciallavet af Varta - E46 diesel er den eneste der kører med den

Av, hva' mon sådan en svend koster?

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 18:54

> Endelig fik vi os taget sammen til at få et fyr i propellen. Det blev et
> Webasto Thermotop C med HTM T-100 fjernbetjening. Sønderknusende dyrt når
> man ikke selv gider montere - men forhåbentligt alle pengene værd.

Tillykke med det.

Må jeg spørge hvad det koster at få lavet?

Vi har en 2003 Passat 1,9 pumpedyse.

MVH

Bo

Fra : Christensen

Dato : 17-11-05 20:42

> Må jeg spørge hvad det koster at få lavet?
>
> Vi har en 2003 Passat 1,9 pumpedyse.

Tja...den billigste pris jeg fandt på Webastos dyreste løsning til
personbiler var 9100 for selve fyret afhentet i tyskland plus 4-5000 for
montering i Padborg hos Padborg El. Det gad jeg dog ikke, da jeg ville have
nogel til at gøre det der har service over hele landet...OG et godt ry
indenfor varmere. Ketner tog 16.000 for samme operation.

Fra : KASO

Dato : 17-11-05 22:27

"EJSMB" <ejsmb(snabelA)privat.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med det.
>
> Må jeg spørge hvad det koster at få lavet?
>
> Vi har en 2003 Passat 1,9 pumpedyse.

Jeg har netop bestilt hos http://www.kjoeller.com/bilvarme_prisliste.html

De virkede meget kompetente - og er angiveligt landets største montør af
oliefyr. Jeg får det monteret på torsdag - så vil det vise sig om 1.
håndsindtrykket holder stik....

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-11-05 19:27

Hej,

On Thu, 17 Nov 2005 18:29:51 +0100, "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk>
wrote:

>Endelig fik vi os taget sammen til at få et fyr i propellen. Det blev et
>Webasto Thermotop C med HTM T-100 fjernbetjening. Sønderknusende dyrt når
>man ikke selv gider montere - men forhåbentligt alle pengene værd.

Tillykke med den!

>/f christensen
>320d Touring '02

Er der ikke oliefyr standard i sådan en? Vores e39 begynder at varme
efter max 5 minutter ved særdeles adstadig kørsel (grusvej) takket
være en Webasto varmer der starter samtidig med at man starter
motoren. Det er koldt *lige* i starten men da den holder i garage er
det til at leve med

Og jeg tror så stadig at den "standheizung" man kan købe som
extraudstyr til den blot er et spørgsmål om at aktivere menupunktet i
computeren så man kan sætte den til at varme FØR man tænder motoren.

** Lars

Fra : Jens

Dato : 17-11-05 20:11

> [...]

> extraudstyr til den blot er et spørgsmål om at aktivere menupunktet i
> computeren så man kan sætte den til at varme FØR man tænder motoren.

Det er da muligt at Du har ret - men på min Xantia HDi mangler fyret
lige en cirkulationspumpe og en forbindelse til blæseren for at kunne
virke inden motoren startes.

I tillæg har ombygningskittet så også en bedre lyddæmper til udstødet
fra fyret, så naboerne ikke vækkes af turbinelyden.
--

Jens F

Fra : Christensen

Dato : 17-11-05 20:46

> Er der ikke oliefyr standard i sådan en?

Næ. Der er rigtigt nok en elektrisk tilskudsvarmer, men den kan i følge BMW
ikke benyttes til dette formål....og hvis man skulle have et original BMW
fyr (webasto) sat på computeren og det hele så der kunne fejlsøges på dyret
vhja den normale BMW tester så blev det for dyrt....plus jeg ikke får den
ikke så lidt smarte T-100 betjening med. Den er snedig.

Fortæl den at bilen skal være opvarmet og køreklar kl 07:00 og den starter
selv fyret på det rigtige tidspunkt afhængigt af udetemperaturen og din
ønskede kabine temperatur.....

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-11-05 21:23

Hej,

On Thu, 17 Nov 2005 20:45:54 +0100, "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk>
wrote:

> [...]
>vhja den normale BMW tester så blev det for dyrt....plus jeg ikke får den
>ikke så lidt smarte T-100 betjening med. Den er snedig.

Det er IKKE elektrisk i min. Der sidder en Webasto sticker med serieno
i motorrummet. Og den "dunster" af diesel ud under fronten + du kan
høre fyret når den kører. Såeeeh..

>Fortæl den at bilen skal være opvarmet og køreklar kl 07:00 og den starter
>selv fyret på det rigtige tidspunkt afhængigt af udetemperaturen og din
>ønskede kabine temperatur.....

Ja.. Det er nice!! Ville gerne ha' det da.

** Lars

Fra : ena

Dato : 17-11-05 21:28

Nej alle E46 320dère havde oliefyr(dog uden cirkulationspumpe og ur = de
kunne kun køre når motor kører) som standard frem til modelårgang 2000
derefter har de et elvarmelegme som kobler ind ved kold motor for hurtigere
at få varme.

Fra : ena

Dato : 17-11-05 20:46

> [...]
> extraudstyr til den blot er et spørgsmål om at aktivere menupunktet i
> computeren så man kan sætte den til at varme FØR man tænder motoren.

Nej alle E46 320dère havde oliefyr som standard frem til modelårgang 2000
derefter har de et elvarmelegme som kobler ind ved kold motor for hurtigere
at få varme. Oliefyret kan nemt eftermonteres på 2000- modellerne, jeg satte
det i min (som også har aut. klima) på ca 5 arb timer - men jeg har også
prøvet det før.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-11-05 20:04

> [...]
>
> Mit spørgsmål til jer herinde er hvornår begynder I at bruge fyret om
> vinteren? Når der fryser? Når der er under 10 grader?

Altid og hvergang. Det tjener sig ind ved mindre brændstofforbrug i forhold
til at starte med hel kold motor og din motor får et længere liv.

--
Per, Esbjerg
415.000 km i Golf II GTD med oliefyr brugt hver gang.

Fra : Christensen

Dato : 17-11-05 20:47

> Altid og hvergang. Det tjener sig ind ved mindre brændstofforbrug i
> forhold til at starte med hel kold motor og din motor får et længere liv.

Også om sommeren ? (jeg ved godt det skal køre mindst en gang om måneden)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-11-05 21:01

> Også om sommeren ? (jeg ved godt det skal køre mindst en gang om måneden)

Jeg har haft en i min Golf II GTD. Den skulle køre omkring 10 minutter for
at varme vandet op på 60-70 grader. Motoren er driftsvarm efter få km´s
kørsel.

Ja - også om sommeren :)

--
Per, Esbjerg

Fra : ena

Dato : 17-11-05 20:43

> [...]
> vinteren? Når der fryser? Når der er under 10 grader?
>
> Jeg er selv kommet frem til at temperaturen skal ned på 5-10 grader før

Tja nu kørr jeg selv nøjagtig samme øse (320d Touring mit alles også org
navi dog ikke læder og soltag) samt har præcis samme oliefyr og T100 fj
betj.- derudover har jeg defa varmer og elektronisk oplader i den - altså 2
varmesystemer. Jeg bruger el-varmeren når det er ned til ca 5 C og derefter
oliefyr - har prøvet at sætte begge igang og så er bilen og motoren varm på
10 minutter selv ved -5`c

Brug den når du syntes det er behageligt - jeg har fundet ud af at komfort
niveauet der er indbygget i T100 er smart - jeg foretrækker niveau C4 - T100
beregner selv hvor længe fyret skal køre før start - det afhænger af
udetemparaturen.

Hvor i landet kører din rundt - her i Ballerup ser jeg kun en enkelt anden
320d touring - er det dig?

Fra : Christensen

Dato : 17-11-05 20:56

> [...]
> niveauet der er indbygget i T100 er smart - jeg foretrækker niveau C4 -
> T100 beregner selv hvor længe fyret skal køre før start - det afhænger af

Nu er det jo lige blevet monteret - og det står standard til C1...det må vi
se at få justeret til, men der skal vel ikke være mere en 18-19 grader i
kanbinen når der skal køres.....

> Hvor i landet kører din rundt - her i Ballerup ser jeg kun en enkelt anden
> 320d touring - er det dig?

Pas - men jeg bor i Lyngby, og konen er så heldig at have bilen hver dag til
Nordhavn (ja jeg er en tøffel og ja fyret er primært til hende - og min
stakkels iskolde motor). Sort med 330d 17" fælge.

Et spørgsmål: Ketner har sat min temperaturføler inde under plastikken oven
på kadanboksen - det gør at den er mega langsom til at registrere temperatur
svingninger. Jeg har faktisk planlagt at flytte den ud så den sidder uden på
plastikken på kardanboksen i højre side nede ved sikkerhedselelåsen til
passagersædet (der kan jeg nemlig ikke se den når jeg kører). Hvad synes du
om det ?

- Fl.

Fra : ena

Dato : 17-11-05 21:02

> [...]
> sidder uden på plastikken på kardanboksen i højre side nede ved
> sikkerhedselelåsen til passagersædet (der kan jeg nemlig ikke se den når

Så var det måske din der stod hos Ketner i Glostrup i dag (jeg arbejder hos
naboen med de store biler), min indeføler har jeg placeret lige under
handskerummet - det virker fint og registrerer hurtigt.

Jeg kan lide en varm bil så C4 er mest behageligt for mig - men det er en
smagssag.

Jeg tror jeg af og til støder på din bil i Toms krydset om morgenen - min er
sortmetal med kromlister (som de 6 cyl) og alm 16`vinter alu sutter på for
tiden.

Har i øvrigt rodet en del med E46ère og har en del specialværktøj så sig til
hvis der er noget.

Fra : Christensen

Dato : 17-11-05 21:07

> Så var det måske din der stod hos Ketner i Glostrup i dag (jeg arbejder
> hos naboen med de store biler),

Ja - det var det faktisk

> min indeføler har jeg placeret lige under handskerummet - det virker fint
> og registrerer hurtigt.

Jeg tror jeg hellere må flytte min ud i det fri. Den fornemmelse fik jeg
også da han foratle at han havde gemt den i den allerbedste mening.

> Jeg tror jeg af og til støder på din bil i Toms krydset om morgenen - min
> er sortmetal med kromlister (som de 6 cyl) og alm 16`vinter alu sutter på
> for tiden.

Næææ...så arbejder konen i hvert fald ikke der hvor hun siger hun gør ?

> Har i øvrigt rodet en del med E46ère og har en del specialværktøj så sig
> til hvis der er noget.

Mange tak - fed bil....du har vel ikke en komplet beige læderstue med
sports-el-sæder med memory liggende i garagen?

Fra : ena

Dato : 17-11-05 21:17

> Mange tak - fed bil....du har vel ikke en komplet beige læderstue med
> sports-el-sæder med memory liggende i garagen?
Nej men 2 standard stole i stof - skiftede mine ud med El opvarmede
Sportsstole.

Man kan ombygge std. stolene til sportsstole (og få læder på hvis man vil)
har en adresse et eller andet sted på en Tysker der gør det.

Jeg købte simpelthen 2 nye sportssæder hos min ven der er reservedelsmand
hos BMW lyngby - delene til sådan en E46 er faktisk billige - men det ved du
vel

Fra : Christensen

Dato : 17-11-05 22:07

> [...]
> hos BMW lyngby - delene til sådan en E46 er faktisk billige - men det ved

Jeg vil MEGET gerne høre lidt nærmere om nye sportssæder! Gider du ikke
smide mig en mail på ravnholt(at eller snabel a)webspeed.(danmark).

Sportssæder kan man jo få, men
Kan man få elsæder i en ikke-elsæde-bil?
Hvis ja - kan man så få memory på nøglen i en ikke-memory-bil?

/f christensen

Fra : Mureren

Dato : 17-11-05 22:24

> Jeg tror jeg hellere må flytte min ud i det fri. Den fornemmelse fik jeg
> også da han foratle at han havde gemt den i den allerbedste mening.

I morgen tidlig kan jeg fortælle dig hvordan det virker med sensoren
placeret på højre side af kardanboksen
Jeg har lige installeret T100 HTM i min 307'er (det var sgu' nemt!) og
placeret sensoren på siden af kardanboksen, og jeg har sat T100'eren til
C3...aner ikke hvor varmt det bliver!

Sørg iøvrigt for at gøre plastic'en ordentligt ren før du monterer sensoren,
det dobbeltklæbende tape på sensoren er ikke
super-duper-top-notch-3M-state-of-the-art-tape måtte jeg sande

Men, jeg har tidligere holdt med et fladt batteri på grund af overdreven
brug af fyret i forhold til kørsel, og af samme grund har jeg installeret
T100 HTM. Før i tiden skulle jeg nemlig ned og slukke fyret i bilen, og
dovenskaben og glemsomheden løb af med mig så det til sidst gik galt, og jeg
måtte aflyse et byggemøde (pinligt!)

Mvh.
Mureren
(der laaangt foretrækker sit oliefyr frem for aircondition!)

Fra : Christensen

Dato : 17-11-05 22:24

> I morgen tidlig kan jeg fortælle dig hvordan det virker med sensoren
> placeret på højre side af kardanboksen

Venter spændt !

> Sørg iøvrigt for at gøre plastic'en ordentligt ren før du monterer
> sensoren,
> det dobbeltklæbende tape på sensoren er ikke
> super-duper-top-notch-3M-state-of-the-art-tape måtte jeg sande

Æhhh.....hvor stor/lang/tyk/bred er den temperaturføler? (min er gemt væk
husker du nok)

/f christensen

Fra : Mureren

Dato : 18-11-05 16:04

> Venter spændt !

Det var ikke optimalt her til morgen!
Fyret havde kørt, men var slukket da jeg kom ned til bilen, og der var kun
to små pletter på forruden (lige over ventilationen) der var isfri. Bilen
var heller ikke varm indvendig, og det virkede som om fyret kun havde kørt
10 minutter. Jeg prøver med C5 en anden dag. Selve følerplaceringen tror jeg
ikke der er noget galt med.
(måske har jeg ikke fået kodet afgangstidspunktet korrekt, jeg fik
ihvertfald startet fyret i går aftes uden det var meningen)

> Æhhh.....hvor stor/lang/tyk/bred er den temperaturføler? (min er gemt væk
> husker du nok)

Den er ikke ret stor. 2-3 cm bred, 8-10 cm lang og 3-5 mm tyk tror jeg.

Mvh.
Mureren

Fra : L

Dato : 18-11-05 17:08

Hej

Jeg monterede TermoTop C med T100 HTM sidste år. (Vectra B 99´' X18XE1)
Det er sku' dejligt.
Antennefordelerboksen var bare dyr 480 Kr. +moms (i forb. tlf.)

Til sagen. Bemærk der er et komfortpunkt på fjernbetjeningen.

Mvh. TLS

Fra : Christensen

Dato : 18-11-05 20:42

> Til sagen. Bemærk der er et komfortpunkt på fjernbetjeningen.

jaja - det er vel det der C1 til C5. Hvad står din på ?

/f christensen
320d Touring '02

Fra : L

Dato : 18-11-05 21:22

Hej

Kikker på den lige nu, føj der er 2 grader ude i vognen.
Nå den står på C2, den skal måske højere op, og så har jeg sat den til 20
min. ved manuel start, så bliver der sku rigeligt varmt.
Der stod vist et sted i hæftet hvad den ca. skulle stå på.

Mvh. TLS

Fra : Brizz

Dato : 18-11-05 03:48

Christensen skrev:
> [...]
> vinteren? Når der fryser? Når der er under 10 grader?
>
> Jeg er selv kommet frem til at temperaturen skal ned på 5-10 grader før det

Her kører fyret når vi når omkring 5 grader. For tiden kører det hele
dagen og kan fint holde en chevy 6-pack varm i -37 grader og der står
den på 3/4. Det er et webasto fyr men hvilken model ved jeg desværre ikke.

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus