skøre amerikanere
Fra : Leonard

Dato : 17-11-05 16:37

De er sgu skøre ovre på den side af Atlanten:
http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3391070/

Det er jo nok rigtigt at der er flere advokater end alle andre slags
arbejdere derovre.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Bo Velschow

Dato : 17-11-05 16:44

> De er sgu skøre ovre på den side af Atlanten:
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3391070/
>
> Det er jo nok rigtigt at der er flere advokater end alle andre slags
> arbejdere derovre.

Ak ja - samme sag som damen, der spildte varm(!) kaffe ned af sig på
McDonalds og efterfølgende anlagde sag og krævede et helt sindsygt beløb i
erstatning (noget med flere 100 mio. dollars - det skal nemlig kunne ses på
regnskabet hos en US-virksomhed, når de idømmes den slags bøder). I øvrigt
blev sagen vist anket flere gange, og endte med et forlig med et langt
lavere beløb. I øvrigt har McD vist sænket temperaturen i deres kaffe som
konsekvens af sagen - så nu kan man få en kop halvlunken brunt vand i stedet
for en kop varmt brunt vand, når man beder om kaffe hos McD i USA

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Kent Friis

Dato : 17-11-05 17:36

Den Thu, 17 Nov 2005 16:44:08 +0100 skrev Bo Velschow:

> [...]
> konsekvens af sagen - så nu kan man få en kop halvlunken brunt vand i stedet
> for en kop varmt brunt vand, når man beder om kaffe hos McD i USA

Folk der har fulgt sagen siger nu at det ikke er helt så simpelt. McD
havde nemlig fået adskillige påbud af det der svarer til de danske
veterinærmyndigheder (dem med smiley'erne) om at sænke temperaturen der
var direkte uforsvarlig.

Herhjemme ville det nok have givet en sur smiley første gang, og så
ville de være kommet igen nogle dage senere og have lukket butikken
indtil forholdene var iorden. Men sådan foregår det ikke i USA, der
kan virksomheder spille hazard med kundernes helbred som de har lyst
til, indtil de bliver ender i retten.

Til er det så noget dommerne ser meget alvorligt på når der kommer
nogen tilskade pga. man har ignoreret påbuddene.

Så McD-sagen er et dårligt eksempel, specielt når der findes så mange
andre der er bedre. Fx manden der ikke havde fået at vide at
cruise control ikke selv kunne finde vej imens han gik om bag
i campingbussen og lavede kaffe.

Mvh
Kent

Fra : Rander

Dato : 17-11-05 18:45

Thu, 17 Nov 2005 16:44:08 +0100 brugte Bo Velschow 29 linier på at fortælle
dette til dk.fritid.bil:

> [...]
>konsekvens af sagen - så nu kan man få en kop halvlunken brunt vand i stedet
>for en kop varmt brunt vand, når man beder om kaffe hos McD i USA

Og man har ændret kopperne, så man nu kan læse en advarsel om at indholdet
er varmt på dem...

http://rander.dk (temporarily down!)

Kun døde fisk flyder med strømmen. (Malcolm Muggeridge)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-11-05 08:19

Kent Friis wrote:

> [...]
> havde nemlig fået adskillige påbud af det der svarer til de danske
> veterinærmyndigheder (dem med smiley'erne) om at sænke temperaturen der

Kaffe skal da være varmt, jeg vill snarere klage hvis jeg købte en
kop kaffe som kun var 50°C varm.

--

Christian

Fra : Kent Friis

Dato : 18-11-05 17:28

Den 17 Nov 2005 23:19:22 -0800 skrev Christian B. Andresen:

> Kaffe skal da være varmt, jeg vill snarere klage hvis jeg købte en
> kop kaffe som kun var 50°C varm.

Nu var det heller ikke 50 grader det drejede sig om, men noget meget
højere (jeg kan ikke huske tallene, og de plejer at være i Fahrenheit).

Mvh
Kent

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-11-05 08:20

Bo Velschow wrote:
> [...]
> konsekvens af sagen - så nu kan man få en kop halvlunken brunt vand i stedet
> for en kop varmt brunt vand, når man beder om kaffe hos McD i USA

De sindsyge erstatninger i USA hænger vist nok sammen med at
advokaterne får en meget stor procentdel af beløbt i honorar.

--

Christian

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-11-05 10:39

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in

> De sindsyge erstatninger i USA hænger vist nok sammen med at
> advokaterne får en meget stor procentdel af beløbt i honorar.

Njaa... jeg mener den største grund til at det er sådan er, at hvis en
advokat taber en sag så får han ingen penge, dvs. det koster ikke klienten
penge at få prøvet en sag. Det er klart at det gør det mere 'attraktivt' at
sagsøge folk fordi du egentlig ikke kan tabe på det...

Thomas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-11-05 11:30

Thomas Rasmussen wrote:
> [...]
> penge at få prøvet en sag. Det er klart at det gør det mere 'attraktivt' at
> sagsøge folk fordi du egentlig ikke kan tabe på det...

Det er vel det samme, no cure, no pay.

--

Christian