Hjælp - ny bil?
Fra : Mogens

Dato : 16-11-05 21:22

En af vore sælgere skal have en ny bil med aut. gear.
Max pris 350.000 kr - 22.000 km pr år.
Hvad skal hun købe? - helst en st. car grundet 2 børn.

407 eller Mazda 6 virker som oplagte valg, men ej som
st. car til dén pris. Måske man skulle foreslå en Altea 2.0

/Mogens

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-11-05 21:31

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message
> En af vore sælgere skal have en ny bil med aut. gear.
> Max pris 350.000 kr - 22.000 km pr år.
> Hvad skal hun købe? - helst en st. car grundet 2 børn.

En Octavia Combi Ambiente fås med aut gear til 328 K for en 1.9 PD og 348K
for en 2.0 PD
Der er fint plads til 2 unger i sådan een.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens

Dato : 16-11-05 21:33

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> En Octavia Combi Ambiente fås med aut gear til 328 K for en 1.9 PD og 348K
> for en 2.0 PD - Der er fint plads til 2 unger i sådan een.

Hun får næppe handlet en Skoda gennem familien - idet
den skal helst ha' et sporty islæt, jvf. manden...

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-11-05 21:46

> Hun får næppe handlet en Skoda gennem familien - idet
> den skal helst ha' et sporty islæt, jvf. manden...

Hvad er der af sportslighed over en Altea ? - er det ikke sådan en krydsning
mellem en tysk soldaterhjælm og en dolkhale ?
- Og hvad med dine indledende krav om at der skulle være plads til en
familie på 4 ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens

Dato : 16-11-05 21:53

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> Hvad er der af sportslighed over en Altea ? - er det ikke sådan en
> krydsning mellem en tysk soldaterhjælm og en dolkhale ?

Jég synes, den har et sportsligt udtryk

> - Og hvad med dine indledende krav om at der skulle være plads til en
> familie på 4 ?

Det er der da også i en Altea?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-11-05 22:03

> Det er der da også i en Altea?

Nu har jeg flygtigt studereret Seats hjemmeside, og så vidt jeg kan se, så
fås den ikke som St.Car, som var et af dine indledende krav - jeg kan kun
finde en hatchback og en van. Hatchbacken har et bagagerum på svimlende 409
l - men bevares, hvis hun vil proppe ungerne ind i varerummet på en van, så
går det vel nok.......

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens

Dato : 16-11-05 22:08

> [...]

> finde en hatchback og en van. Hatchbacken har et bagagerum på svimlende
> 409 l - men bevares, hvis hun vil proppe ungerne ind i varerummet på en

LOL :)

Jeg vil mene, at en Altea går for en st. car. Modellen sælges jo som van
som du skriver
--
Mvh Mogens

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-11-05 22:14

> Jeg vil mene, at en Altea går for en st. car. Modellen sælges jo som van
> som du skriver
> --

Ok - jeg troede faktisk at en van var en forstørret udgave.
Men så giver det jo ingen mening overhovedet - 409 l er vel bare at betegne
som et alternativt placeret handskerum ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens

Dato : 16-11-05 22:16

> Ok - jeg troede faktisk at en van var en forstørret udgave.

Nope... -tænker du ikke på Toledo?

> Men så giver det jo ingen mening overhovedet - 409 l er vel bare at
> betegne som et alternativt placeret handskerum ?

Mange biler ligger på det niveau -Jaguaar S-serie...

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 16-11-05 22:09

> [...]
> finde en hatchback og en van. Hatchbacken har et bagagerum på svimlende
> 409 l - men bevares, hvis hun vil proppe ungerne ind i varerummet på en

Andres, kører du Skoda?

Mogens >> Man hører jo meget godt om Altean. En bekendt er ihvertfald ovenud
tilfreds med sin 2.0 PD med aut. gear.

\Mandal

Fra : Mogens

Dato : 16-11-05 22:12

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERN_MIGedb.dk> wrote in message

> Mogens >> Man hører jo meget godt om Altean. En bekendt er ihvertfald
> ovenud tilfreds med sin 2.0 PD med aut. gear.

Det er en 2 liters FSI - 22.000 km retfærdiggør ikke et dieselkøb, IMO...
www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=5426

Fra : Henning

Dato : 17-11-05 14:09

On Wed, 16 Nov 2005 22:12:13 +0100, "Mogens"
> [...]

>"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERN_MIGedb.dk> wrote in message

>Det er en 2 liters FSI - 22.000 km retfærdiggør ikke et dieselkøb, IMO...

Literprisen er væsentlig lavere, serviceintervallerne er længere - og
gensalgsprisen er højere. Jeg tror ikke den gamle 30.000 km grænse
holder mere?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-11-05 22:16

> Andres, kører du Skoda?

det har jeg gjort i 3 uger nu, og det er jeg såmænd godt tilfreds med -
selvom 3 uger jo selvfølgelig ikke er det helt store erfaringsgrundlag..

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-11-05 22:36

On Wed, 16 Nov 2005 22:03:17 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>l - men bevares, hvis hun vil proppe ungerne ind i varerummet på en van, så

Uden at anbefale nogen speciel model, vil jeg nok også udelukke
Altea'en.
Det er en lækker bil, bevares. Men den opfylder ikke en børnefamilies
krav til bagageplads, specielt ikke hvis der er barnevogn/klapvogn
involveret. I så fald hedder det Toledo II, som jo per definition er
udelukket!!

MVH
Kent Glerup

Fra : Mogens

Dato : 16-11-05 22:36

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> krav til bagageplads, specielt ikke hvis der er barnevogn/klapvogn
> involveret. I så fald hedder det Toledo II, som jo per definition er

SÅ unge er ungerne ikke - at de bruger barne-/klapvogn...

Fra : Mogens

Dato : 16-11-05 22:37

> SÅ unge er ungerne ikke - at de bruger barne-/klapvogn...

De bruger IKKE barne... skulle der ha' stået !
--
Mvh Mogens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-11-05 06:31

Mogens skriver:

> Hun får næppe handlet en Skoda gennem familien - idet
> den skal helst ha' et sporty islæt, jvf. manden...

Pegout 407 og sportslig ?

Det hænger lige så godt sammen som skodaen.

407 er da en dejlig bil (hvis man elelrs kan få slukket for den der
kunstige blinklyslyd, den driver da en til vandvid), men sportsligt
udseende, enj, det har den ikke. Så hellere en Mazda....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Jensen

Dato : 16-11-05 23:00

Mogens wrote:
> [...]
>
> 407 eller Mazda 6 virker som oplagte valg, men ej som
> st. car til dén pris. Måske man skulle foreslå en Altea 2.0

Smid mere i kassen, og tag Mazda'en - det er "sportig" :)

> /Mogens

Lars B

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-11-05 23:08

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> skrev :

>Smid mere i kassen, og tag Mazda'en - det er "sportig" :)

findes den i st.car med pløreturbine ?

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Mogens

Dato : 16-11-05 23:44

<jan@stevns.net> wrote in message

> findes den i st.car med pløreturbine ?

Jep, men kun som 2 liters
--
Mvh Mogens

Fra : Lars Jensen

Dato : 16-11-05 23:54

Mogens wrote:
> <jan@stevns.net> wrote in message

> Jep, men kun som 2 liters

Øh, nej?!

Jfr. Mazdas prisliste kan man få en Mazda 6 St.Car Sport 2,3L med 5
gears auto-smat til 362.600,-

Og Diesler skulle blive lanceret i foråret 2006.

Lars B

Fra : Henning

Dato : 17-11-05 14:11

On Wed, 16 Nov 2005 23:53:47 +0100, Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk>
wrote:

>Øh, nej?!
>
>Jfr. Mazdas prisliste kan man få en Mazda 6 St.Car Sport 2,3L med 5
>gears auto-smat til 362.600,-

Siden er åbenbart ikke opdateret med den nye faceliftede udgave? 6
manuelle gear som standard - og automatgear på de fleste?

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-11-05 15:55

Henning wrote:

> Siden er åbenbart ikke opdateret med den nye faceliftede udgave?

Jo da, det er fra d. 11. måned...

> 6 manuelle gear som standard - og automatgear på de fleste?

Det forstår jeg ikke, det spørgsmål? Jeg ved da ikke om der er
automatgear på de fleste!?

6 Manuelle gear er standard i faceliftede udgaver med "manuelt" gear
(doh!?) men automatgearene er med 5 gear, og det er i alle udgaver af de
nye Mazda'er...

Lars B

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-11-05 19:55

On Thu, 17 Nov 2005 15:54:32 +0100, Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk>
wrote:

>6 Manuelle gear er standard i faceliftede udgaver med "manuelt" gear
>(doh!?) men automatgearene er med 5 gear, og det er i alle udgaver af de
>nye Mazda'er...

5 trins tomatkasse skulle vel også række

** Lars

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-11-05 21:55

Lars Knudsen wrote:

> 5 trins tomatkasse skulle vel også række

Jojo, men det var for at tydeliggøre over for Henning hvad jeg mente :)

> ** Lars

Lars B

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-11-05 10:52

Mogens wrote:

> Hun får næppe handlet en Skoda gennem familien - idet
> den skal helst ha' et sporty islæt, jvf. manden...

Men den skal være med automatgear? Det forbinder jeg ikke med
sporty....

På den anden side, jeg har aldrig haft andet end bil med rørepind,
så hvad ved jeg

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 12:16

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
Mogens wrote:

> den skal helst ha' et sporty islæt, jvf. manden...

>Men den skal være med automatgear? Det forbinder jeg ikke med
sporty....

Den kan fås med DSG.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-11-05 19:54

Hej,

On 17 Nov 2005 01:52:14 -0800, "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk>
wrote:

>Men den skal være med automatgear? Det forbinder jeg ikke med
>sporty....

Det kan altså godt lade sig gøre... Bare det er lavet ordentligt så
syntes jeg ikke der er nogen grund til selv at sidde og fedte med
gearskiftet.

>På den anden side, jeg har aldrig haft andet end bil med rørepind,
>så hvad ved jeg

Det er stærkt vanedannende - så meget kan jeg sige....

** Lars / bmw 530d / med automatgear

Fra : Mogens

Dato : 17-11-05 20:01

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> wrote in message

> [...]
> gearskiftet.
> Det er stærkt vanedannende - så meget kan jeg sige....

Jow jow - men der skal helst være en rimelig lock up funktion
så den ikke glider for meget - eller bliver hængende i 1. gear.
Bimmeren og Camaroen er forskellig på det punkt...

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-11-05 13:40

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> sporty....
>
> Den kan fås med DSG.

Aha - men kan man så holde holde prisen under 350 KKr?

Ebbe

Fra : Mogens

Dato : 17-11-05 19:46

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message

> Den kan fås med DSG.

Aha - men kan man så holde holde prisen under 350 KKr?

Er Seat aut. og DSG ikke det samme - de laver vel ikke 2 systemer...
--
Mvh Mogens

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-11-05 23:37

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse news:437ccff6$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Aha - men kan man så holde holde prisen under 350 KKr?
>
> Er Seat aut. og DSG ikke det samme - de laver vel ikke 2 systemer...

Hvis de følger Skoda så er det to forskellige ting. Der er
DSG på alle diesel'er, men traditionelt aut. på benzin
(i hvert fald de mindste motorer).

/Jakob