klapsæde
Fra : per_dyk@yahoo.dk

Dato : 16-11-05 17:17

Hej

På arbejdet har vi fået en ny bil med dobbeltkabine. Vi skal have
pillet bagsædet ud da vi kun skal bruge den ekstra kabineplads til at
opbevare værktøj og materialer. Men for at undgå at skulle betale
afgift skal vi have monteret et klapsæde i stedet for.
Er der nogle der kender et sted der sælger den slags ?
Det skal helst ikke fylde for meget når det er klappet op, og det er
ligegyldigt hvor ukomfortabelt det er at sidde på, da der højst
sandsynligt aldrig kommer til at sidde nogen.

På forhånd tak

Per

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 16-11-05 18:33

<per_dyk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Øhh - undgå afgift !?! Plejer man ikke netop at skulle holde alt, der ligner
et varerum, frit for sæder for at undgå afgift ?
Mener da at dobbeltkabinen kun kan bruges til transport af personale ifbm
arbejdskørsel, momsregistrering osv.
Jeg tror nærmere du/firmaet ku komme ned på en billigere afgift ved at
fjerne bagsæderne.

Eller har jeg ikke liiige fulgt med

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : per_dyk@yahoo.dk

Dato : 16-11-05 19:29

[...]

Det kan da godt ske at jeg ikke har udtrykt mig helt klart så jeg
prøver igen

Med dobbeltkabinebil mener jeg mandskabsvogn.

En mandskabsvogn er i forvejen afgiftsfri ( men har en højere
vægtafgift end alm. varebil )
Men hvis man helt fjerner bagsæderne er det ikke længere en
mandskabsvogn, så er det en varevogn og så skal man jo pludselig til
at betale afgift.
Monterer man blot et' klapsæde er det stadig en mandskabsvogn og
dermed billig i indkøb. At man så i resten af bilens levetid skal
betale en meget højere vægtafgift er så en anden sag.

Mvh.
Per

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 16-11-05 19:48

[...]

OK - så kom jeg da med på dette område i 2005
Men jeg var nu godt med på at det var en mandskabsvogn, du mente....

Længe leve det simple, logiske danske afgiftssystem.......vi kommer i det
mindste nok til at leve længe med det :o/
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller