Attn.: Finn Guldmann
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-11-05 16:58

Sig mig lige en gang?

Hvor længe skal du være om at køre ned til Pedro med de pakker?

Jeg holder øje med dig, og selv om du kun kører i en Völle med 380
hk., behøver du jo ikke at trække det i langdrag.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Broegger

Dato : 17-11-05 08:46

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev

> Jeg holder øje med dig, og selv om du kun kører i en Völle med 380
> hk., behøver du jo ikke at trække det i langdrag.

LOL..... Så kender vi Finn igen. Grunden til at han brokker sig sådan over
campingvogne på motorvejene er at de hele tiden overhaler ham!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-11-05 13:56

On 17 Nov 2005 07:45:33 GMT, Broegger
<thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote:

> [...]
>
>LOL..... Så kender vi Finn igen. Grunden til at han brokker sig sådan over
>campingvogne på motorvejene er at de hele tiden overhaler ham!

Jeg ved ikke hvad det er han kører rundt og spilder tiden med.

Det tager vel 35-40 timer hver vej, samt losning og lastning, og det
er snart en uge siden han kørte.

Nå, han sidder nok sammen med vinbonden ude på ageren og nyder en
Faustino I

Mens kvinder og børn laster Völlen.

Vi får det vel opklaret på et tidspunkt, samtidigt med at vi kan høre
om han har lært nogen nye spanske bandeord.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-11-05 14:21

> Faustino I

Udmærket drikkelse

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-05 20:19

Folmer Rasmussen wrote:
> Jeg ved ikke hvad det er han kører rundt og spilder tiden med.

Syntes nu ikke jeg spilder tiden. Og jeg har da fået "lavet" 60.000+
kr. - Netto.

> Det tager vel 35-40 timer hver vej, samt losning og lastning, og det
> er snart en uge siden han kørte.

Nærmere 50 den ene vej og 55 den anden. (Forskellen har noget med
reglerne at gøre)

> Nå, han sidder nok sammen med vinbonden ude på ageren og nyder en
> Faustino I

Rører ikke alkoholer når jeg skal køre.

> Mens kvinder og børn laster Völlen.

Der findes faktisk stedet hvor de har kvindelige truckførere i
Spanien.

Men børnene har jeg ikke set endnu. Hvad der foregår ude på markerne
ser jeg jo ikke. Så....

> Vi får det vel opklaret på et tidspunkt, samtidigt med at vi kan høre
> om han har lært nogen nye spanske bandeord.

Der ville nok mere være brug for franske.

Men ellers, hvis ikke min niece kan lære mig dem kan måske hendes
kæreste. Selvom det så nok er mere sansynligt at det bliver på
catalansk.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-05 20:09

Broegger wrote:
> LOL..... Så kender vi Finn igen. Grunden til at han brokker sig sådan over
> campingvogne på motorvejene er at de hele tiden overhaler ham!

Jævnt ofte. De tror jo de må køre 100 km/t. Og jeg er begrænset til 90
km/t.

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 22:30

www.comlog.dk ?

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-11-05 22:35

On Thu, 17 Nov 2005 22:29:56 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>www.comlog.dk ?

>--

Det er ikke nødvendigt med så avanceret udstyr, når det gælder Finn.

Han dukker altid op herinde Og andre steder) straks efter hjemkomst.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-11-05 22:53

> Han dukker altid op herinde Og andre steder) straks efter hjemkomst.

Forhåbentlig dukker han op hjemme først.
Altså før han dukker op her

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-05 20:23

Uffe Bærentsen wrote:
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Forhåbentlig dukker han op hjemme først.
> Altså før han dukker op her

Har ellers overvejet om man ikke kunne lave om på det, så man kunne
følge lidt med løbende. (10.000+ indlæg er mange at komme hjem til)

Men har fundet ud af at det nok vil koste en bondegård eller to. Det
er ikke særlig almindeligt med "hot-spots" på rastepladserne.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-05 20:21

Folmer Rasmussen wrote:
> Det er ikke nødvendigt med så avanceret udstyr, når det gælder Finn.
>
> Han dukker altid op herinde Og andre steder) straks efter hjemkomst.

Tanurligvis.

(Men hvilke andre steder har du set mig dukke op?)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-05 20:20

Claus Petersen wrote:
> www.comlog.dk ?

Det ville ikke hjælpe noget, for sådan en er der ikke i den bil jeg
kører.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-05 20:07

Folmer Rasmussen wrote:
> Sig mig lige en gang?
> Hvor længe skal du være om at køre ned til Pedro med de pakker?
> Jeg holder øje med dig, og selv om du kun kører i en Völle med 380
> hk., behøver du jo ikke at trække det i langdrag.

Rolig nu. Blot fordi man får mulighed for at tjene en flok gode penge
behøver du da ikke efterlyse mig.

Men indtil videre er det faktisk blevet til ni uger hvor det er ret
begrænset hvormeget jeg har været hjemme.

Nu er jeg så lige hjemme, for at kunne holde jul med familien.

Men lad mig hermed udsende en advarsel; Jeg befinder mig i det
Kbhstrupske allerede på søndag. Tro det eller lad være, men der er
nogen der mener at det er passende at skulle stille til aflæsning
juledag mellem 0800 og 1000. Og det blev så min lod at stille op.
Men nu har jeg jo også selv slæbt de appelsiner hjem fra Spanien.

Men indenfor de seneste ni uger har jeg nået at få kørt 39.600 km. Det
giver i snit 4400 km om ugen, og 628 om dagen. Og det trods det at man
jo holder sine weekender. Så helt holdt stille har jeg vist ikke.

(Og det på grund af et brækket ben)

Fra : tom jensen

Dato : 24-12-05 01:32

> [...]
> giver i snit 4400 km om ugen, og 628 om dagen. Og det trods det at man
> jo holder sine weekender. Så helt holdt stille har jeg vist ikke.

hej finn
af ren nysgerrighed.
der var noget skriverier i diverse aviser for nogle måneder siden om at
mange lastbil chauffører ville gå ned i løn ,fordi de ikke måtte have så
mange timer mere pr uge ( svjh).
hvornår skulle det træde i kraft for det ser da ikke ud til at du holder dig
på den lade side

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-12-05 02:14

tom jensen wrote:
> [...]
> mange timer mere pr uge ( svjh).
> hvornår skulle det træde i kraft for det ser da ikke ud til at du holder dig

Det trådte i kraft 1. september.

Og jo, det kan faktisk godt lade sig gøre inden for reglerne at komme
til at køre mange km. Man skal blot ikke have mange på- og aflæsninger.

For mig kan en tur nemt være noget med at jeg læsser et eller andet
sted i Jylland, kører til Padborg og henter papirer og så ellers syd
på. Jeg har, næsten, altid mere end en dags kørsel fra Padborg og frem
til aflæssestedet. Jeg kører så til (f.eks.) det nordvestlige Frankrig
hvor jeg læsser af. Kører nogle hundrede km frem til et læssested i
området hvor jeg får et læs enten til Sydfrankrig eller til Spanien,
læsser af og kører så til Spanien (hvis jeg ikke endte der) efter et
læs frugt hjem til Danmark.

Jeg er ikke bundet af at skulle holde stille om søndagen, når der
ellers er kørselsforbud, fordi jeg kører med varer på køl. Og så kan
min weekend falde hvor og når det passer ind i kørslen. Blot der ikke
går mere end 6 døgn mellem hver gang jeg holder en.

Så de fleste dage kan jeg faktisk komme op mellem 650 og 850 km kørt.
Det er jo motorvejskørsel det meste. Mange vognmænd, incl. ham jeg
kører for, vil gerne at vi sparede lidt på de dyre motorvejskm. Men
det er der simpelthen ikke tid til.

Det skal så også lige nævnes at jeg jo får timelønnen uanset om jeg
kører eller holder weekend. Holder jeg stille er det kun den (ca) 1/3
af min løn der kommer fra kørte km, jeg kommer til at mangle.