Klovn - Casper Christensens bil ??
Fra : Brian S. Jensen

Dato : 16-11-05 06:48

Hej

Det har vist været oppe at vende før - jeg kan bare ikke finde
svaret

I TV2 Zulu's serie, "Klovn" - kører Casper Christensen i en
temmelig sej bil som jeg umiddelbart ikke har set før - hvilken
bil er der tale om ?

Måske noget Chrysler ??

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-05 08:21

> [...]
>
> I TV2 Zulu's serie, "Klovn" - kører Casper Christensen i en
> temmelig sej bil som jeg umiddelbart ikke har set før - hvilken

Det er da vist en Chrysler 300.

--
Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : PMH

Dato : 16-11-05 08:33

"Claus Petersen" <claus_petersen(snabelA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Det er da vist en Chrysler 300.

jep.. Fed bil..

http://www.chrysler.dk/vehicles/300_C/

PMH

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 16-11-05 08:41

"Claus Petersen" <claus_petersen(snabelA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da vist en Chrysler 300.
>

> --
> Claus

Sørme så - takker

Ellers en super flot vogn ! .....bare en skam det er en Chrysler

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-05 08:59

> Det er da vist en Chrysler 300.

Dooh!

http://www.chrysler.dk/vehicles/300_C/hemi/

5,7 eren er en stødstangsmotor med central knastaksel, snorksover de ved
Chrysler, eller er Hemi motoren bare så suveræn.

Kommer umiddelbart til at tænke på den Granada 2,3 vi havde der hjemme, den
var ikke vild med omdrejninger.

--
Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-11-05 09:16

"Claus Petersen" <claus_petersen(snabelA)stofanet.dk> wrote in message
> http://www.chrysler.dk/vehicles/300_C/hemi/
>
> 5,7 eren er en stødstangsmotor med central knastaksel, snorksover de ved
> Chrysler, eller er Hemi motoren bare så suveræn.

Så vidt jeg ved er Dogde Viper bygget på samme princip blot en V10er og den
rykker da fint nok, tror bare men skal droppe alt det der med at higt tec er
det eneste der duer.

> Kommer umiddelbart til at tænke på den Granada 2,3 vi havde der hjemme,
> den var ikke vild med omdrejninger.

Heller ikke i forhold til tidens biler ??.
Hint... Bundtræk bundtræk bundtræk.

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Ole Sørensen

Dato : 16-11-05 15:15

Martin Vollert wrote:
> Heller ikke i forhold til tidens biler ??.
> Hint... Bundtræk bundtræk bundtræk.

Tja, det er så det eneste en 300 IKKE har ifølge Top Gear. Den blev testet
sammen med en Holden Monarc V8 og en Jaguar S-Type supercharged og de var
ikke vilde med Chrysleren selvom den var absolut billigst. Motoren havde
ikke det forventede bundtræk, styringen var som på en båd, affjedringen var
helt hen i vejret. Men flot er den jo.

/ole

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-11-05 09:43

Claus Petersen wrote:
> http://www.chrysler.dk/vehicles/300_C/hemi/
>
> 5,7 eren er en stødstangsmotor med central knastaksel, snorksover de ved
> Chrysler, eller er Hemi motoren bare så suveræn.

Åbenbart, siden man er villig til at leve med stødstænger og max. 2
ventiler pr. cylinder, i stedet for overliggende knastaksler, 4 ventiler
pr. cylinder og variabel knast, VTEC, VVT og hvad det ellers hedder.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-05 09:59

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Åbenbart, siden man er villig til at leve med stødstænger og max. 2
> ventiler pr. cylinder, i stedet for overliggende knastaksler, 4 ventiler
> pr. cylinder og variabel knast, VTEC, VVT og hvad det ellers hedder.

Ja det er helt i amerikansk "ånd": You don´t need to do it smart, just you
do it big ;).

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-11-05 10:10

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message

> Ja det er helt i amerikansk "ånd": You don´t need to do it smart, just you
> do it big ;).

Yeear real power and no turboshit.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 16-11-05 15:20

Claus Petersen wrote:
> 5,7 eren er en stødstangsmotor med central knastaksel, snorksover de
> ved Chrysler, eller er Hemi motoren bare så suveræn.

Nej den skulle efter sigende ikke være suveræn (jvf. test i Top Gear). Men
til at cruise ud til Las Vegas og hjem igen er den sikkert helt fin. Og så
lyder den heller ikke særlig fed, hvilket selvfølgelig ligeså godt kan
skyldes lydpotterne.
Men bilen er faktisk bygget på en Mercedes E-platform! Ak ja....

/ole

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-11-05 15:27

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asdfjalsdjfa.com> skrev....

> Men bilen er faktisk bygget på en Mercedes E-platform! Ak ja....

Det er nok liiiige at stramme den lidt. Chrysler 300 og E-klassen har
nogle undervogns dele og lidt småtteri til fælles.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 17-11-05 10:09

Kent Oldhøj wrote:
> Det er nok liiiige at stramme den lidt. Chrysler 300 og E-klassen har
> nogle undervogns dele og lidt småtteri til fælles.

Det påstår Top Gear ellers...?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-11-05 00:28

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asdfjalsdjfa.com> skrev....

> Det påstår Top Gear ellers...?

Hvad kan jeg sige? De tager fejl eller ligger en anden betydning i
ordet "platform".

Fra : JS

Dato : 16-11-05 12:15

"Claus Petersen" <claus_petersen(snabelA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da vist en Chrysler 300.

Jep og samme bil som Aagaard i Ørnen. Det er åbenbart blevet tv-stationernes
definition på luksus...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-11-05 10:15

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Ja det er helt i amerikansk "ånd": You don´t need to do it smart, just you
> do it big ;).

There is no replacement for displacement

--

Christian

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-11-05 10:44

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Ja det er helt i amerikansk "ånd": You don´t need to do it smart, just you
> do it big ;).

There is no replacement for displacement

Der var den
kubik rykker hele tiden.