/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Motorstørrelse???
Fra : Henrik \(Silkeborg\)


Dato : 15-11-05 21:22

Jeg har lige fået en VW Polo fra ´84, men der står intet om hvad
størrelse motoren har, hvordan dælen finder jeg ud af det?

Mvh Henrik



 
 
Mogens (15-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 15-11-05 21:29

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote in message
news:437a4373$0$41139$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg har lige fået en VW Polo fra ´84, men der står intet om hvad
> størrelse motoren har, hvordan dælen finder jeg ud af det?

1) Anskaffer dig et stopur.
2) Kører en tur til motoren er varm.
3) Standser på vejen og indlægger 1. gear.
4) Motoren op på 2.500 omdr og slipper koblingen
5) Accelererer maksimalt til du rammer 100 km/t (kalibreret instrument)
6) Aflæser tiden på stopuret
7) Går ind og læser Bilrevyen '84 under VW Polo og finder den aktuelle model




jan@stevns.net (15-11-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-11-05 21:42

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>1) Anskaffer dig et stopur.
>2) Kører en tur til motoren er varm.
>3) Standser på vejen og indlægger 1. gear.
>4) Motoren op på 2.500 omdr og slipper koblingen
>5) Accelererer maksimalt til du rammer 100 km/t (kalibreret instrument)
>6) Aflæser tiden på stopuret
>7) Går ind og læser Bilrevyen '84 under VW Polo og finder den aktuelle model
>

<<megagriner.wav>>

Man kunne jo også hive et tændrør ud, og se hvor meget vand, man kan
fylde i en cylinder - gange tallet med antallet af cylindre

Eller ganske enkelt hitte motorkoden, der typisk står stemplet ind i
blokken , og så med den i hånden få det oplyst

men mon ikke det er en 1.0, 1.1 eller 1300 ? det er vel dem der er
solgt flest af

(Hed de ikke HIT i de årgange iøvrigt ?)



--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Henrik \(Silkeborg\) (15-11-2005)
Kommentar
Fra : Henrik \(Silkeborg\)


Dato : 15-11-05 21:54

>
> Man kunne jo også hive et tændrør ud, og se hvor meget vand, man kan
> fylde i en cylinder - gange tallet med antallet af cylindre
>
> Eller ganske enkelt hitte motorkoden, der typisk står stemplet ind i
> blokken , og så med den i hånden få det oplyst
>
> men mon ikke det er en 1.0, 1.1 eller 1300 ? det er vel dem der er
> solgt flest af
>
> (Hed de ikke HIT i de årgange iøvrigt ?)
>
>
>
> --
> jan@stevns.net
> Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Ja, den hedder HIT...

HVOR sidder det hugget ind i blokken?

Henrik



BJ (15-11-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 15-11-05 21:55


"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:437a4ac2$0$41150$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Man kunne jo også hive et tændrør ud, og se hvor meget vand, man kan
>> fylde i en cylinder - gange tallet med antallet af cylindre
>>
>> Eller ganske enkelt hitte motorkoden, der typisk står stemplet ind i
>> blokken , og så med den i hånden få det oplyst
>>
>> men mon ikke det er en 1.0, 1.1 eller 1300 ? det er vel dem der er
>> solgt flest af
>>
>> (Hed de ikke HIT i de årgange iøvrigt ?)

> Ja, den hedder HIT...
>
> HVOR sidder det hugget ind i blokken?

I skyllekanalerne..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens (15-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 15-11-05 21:58

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:437a4b1f$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Ja, den hedder HIT... HVOR sidder det hugget ind i blokken?

Står bag på

> I skyllekanalerne..;)

He he - en HIT er altid en 1.3, IMO...
--
Mvh Mogens



jan@stevns.net (15-11-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-11-05 22:05

"Henrik \(Silkeborg\)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev :

>Ja, den hedder HIT...

:)


>HVOR sidder det hugget ind i blokken?

Jeg ved det faktisk ikke - men prøv inde på vagcars.dk , dit
spørgsmål har været stillet der før, og man kan vist med stelnummeret
finde ud af motortypen (den var født med)


--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Daniel Pedersen (15-11-2005)
Kommentar
Fra : Daniel Pedersen


Dato : 15-11-05 22:05

Motornummeret er stemplet i blokken ved topstykket i venstre side, hvis jeg
ikke tager meget fejl.

mvh
Daniel Pedersen



Lone (15-11-2005)
Kommentar
Fra : Lone


Dato : 15-11-05 22:39

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:437a4ac2$0$41150$14726298@news.sunsite.dk...

> HVOR sidder det hugget ind i blokken?


Ved ikke om stelnr. kan hittes ;) samme sted som på min 83ér....men
hvis du kigger under hjelmen - ovre bagved luftfiltret (stort rundt plastiklåg)
kan du måske finde det i metallet der!

Ellers kig efter en mærkat hvor alle info om bilen står - stelnr. er det
der kaldes 'chassisnr.' ................som du kan læse hvis du er heldig at
mærkaten ikke er slidt....og du vil også kunne læse motortypen.

I min sidder mærkaten i bagagerummet ....når du åbner bagsmækken
stikker du hele krydderen _ned_ i bagagerummet og kigger efter mærkaten
..........kan kun aflæses i dén stilling da den sidder 'på hovedet' - på metallet
under bagsmækken!


--
vh Lone



Lone (15-11-2005)
Kommentar
Fra : Lone


Dato : 15-11-05 23:22

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
news:437a55b4$0$46988$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

>....og du vil også kunne læse motortypen.

Hov - glemte lige: motortypen er de to bogstaver der står ud for
"motorkb."

Hvis du har fx. stelnr. kan du prøve at ringe til SMC - de kan
slå den op ...og kan oplyse meget andet ud fra stelnr. - så
måske også hvilken motor din Polo er 'født med' ...........
(den kan jo godt være skiftet ud siden...hvad siger sælger?)
Har du ikke en reg.attest det nr. står på?


--
vh Lone




Lars Bisgaard (15-11-2005)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 15-11-05 21:59



>
> 1) Anskaffer dig et stopur.
> 2) Kører en tur til motoren er varm.
> 3) Standser på vejen og indlægger 1. gear.
> 4) Motoren op på 2.500 omdr og slipper koblingen
> 5) Accelererer maksimalt til du rammer 100 km/t (kalibreret instrument)
> 6) Aflæser tiden på stopuret
> 7) Går ind og læser Bilrevyen '84 under VW Polo og finder den aktuelle
> model
>


STOP.... Mogens har glemt et enkelt hint... husk at skifte til 2. gear ved
6.000 omdr. ( ca. ) og skifte til 2. gear.. og rammer den ikke 100 der så
prøv til 3 :)))

MVH

Lars Bisgaard



Lars Bisgaard (15-11-2005)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 15-11-05 22:08

t (
>
>
> STOP.... Mogens har glemt et enkelt hint... husk at skifte til 2. gear
> ved 6.000 omdr. ( ca. ) og skifte til 2. gear.. og rammer den ikke 100 der
> så prøv til 3 :)))

hmm 2 gange 2 gear et 1 for meget ... nu bør jeg begynde at læse korektur !!


MVH

Lars Bisgaard



Ukendt (15-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-11-05 22:45


>> Jeg har lige fået en VW Polo fra ´84, men der står intet om hvad
>> størrelse motoren har, hvordan dælen finder jeg ud af det?

2 muligheder:

1) Den kedelige.
Find motortypen på motorblokken, opgiv motortypen her i NG så skal jeg
fortælle dig de tekniske data på sådan en fætter.
Motortypen skulle også stå på en mærkat i baggagerummet, men efter 21 år er
den nok ulæselig og motoren kan være skiftet mange gange. Så du er nok nødt
til at finde motortypen på blokken.

2) Den sjove.
> 1) Anskaffer dig et stopur.
> 2) Kører en tur til motoren er varm.
> 3) Standser på vejen og indlægger 1. gear.
> 4) Motoren op på 2.500 omdr og slipper koblingen
> 5) Accelererer maksimalt til du rammer 100 km/t (kalibreret instrument)
> 6) Aflæser tiden på stopuret
> 7) Går ind og læser Bilrevyen '84 under VW Polo og finder den aktuelle
> model

ROFL**


--
Claus

www.vwfanatic.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408912
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste