/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
citroen c5 (st.car)
Fra : dsfdf


Dato : 15-11-05 21:08

Hej ng.
konen og jeg skal finde ny(brugt)bil og er faldet over nogle citroen'er.De
er alle fra 02-03 og har kørt et sted mellem 55-100000 km. Så kommer
spørgsmålet: er der noget man skal passe på med på disse c5'ere? Jeg tænker
ikke på noget specifikt, men mere generelt?
mvh en mulig citroen ejer



 
 
Henning (15-11-2005)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 15-11-05 21:38

On Tue, 15 Nov 2005 21:07:56 +0100, "dsfdf" <dsfds@sdafdsaf.dk> wrote:

>Hej ng.
>konen og jeg skal finde ny(brugt)bil og er faldet over nogle citroen'er.De
>er alle fra 02-03 og har kørt et sted mellem 55-100000 km. Så kommer
>spørgsmålet: er der noget man skal passe på med på disse c5'ere? Jeg tænker
>ikke på noget specifikt, men mere generelt?

C5'eren har (og er stadig) været utrolig populær som firmabil - med
hvad dertil hører...


Henning
hsb(at)image.dk

Hanne (15-11-2005)
Kommentar
Fra : Hanne


Dato : 15-11-05 22:36

Henning skrev:
> On Tue, 15 Nov 2005 21:07:56 +0100, "dsfdf" <dsfds@sdafdsaf.dk> wrote:
>
>
>>Hej ng.
>>konen og jeg skal finde ny(brugt)bil og er faldet over nogle citroen'er.De
>>er alle fra 02-03 og har kørt et sted mellem 55-100000 km. Så kommer
>>spørgsmålet: er der noget man skal passe på med på disse c5'ere? Jeg tænker
>>ikke på noget specifikt, men mere generelt?
>

Min mor har selv en adm C5'er og jeg synes den køre som en mis, der har
ikke været motor problemer med denne, det var så vidt jeg mener c3'eren
som var en brandbil.

Jeg ville alle dage (hvis jeg havde råd self) købe en C5'er, der er
meget plads især st. car. (kender en familie som har en).

Dog er min mor mindre tilfreds med benzin forbruget, men er det ikke
generelt sådan med store biler?

Så rent bruger mæssigt vil jeg bare sige Køb den.

Knus Hanne

Bo Velschow (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Bo Velschow


Dato : 16-11-05 12:41


"Hanne" <hanne@lyre.dk> skrev i en meddelelse
news:bwsef.157$NT3.107@news.get2net.dk...
> Henning skrev:
>> On Tue, 15 Nov 2005 21:07:56 +0100, "dsfdf" <dsfds@sdafdsaf.dk> wrote:
>>
>>
>>>Hej ng.
>>>konen og jeg skal finde ny(brugt)bil og er faldet over nogle
>>>citroen'er.De
>>>er alle fra 02-03 og har kørt et sted mellem 55-100000 km. Så kommer
>>>spørgsmålet: er der noget man skal passe på med på disse c5'ere? Jeg
>>>tænker
>>>ikke på noget specifikt, men mere generelt?
>>
>
> Min mor har selv en adm C5'er og jeg synes den køre som en mis, der har
> ikke været motor problemer med denne, det var så vidt jeg mener c3'eren
> som var en brandbil.
>

C5'erne futtede også af, men vist i mindre omfang end C3'eren.
http://www.citroen.dk/nyhedsinfo.asp?tid=6527&mid=1016

"2/4/2004 - Hjemkaldelse i Danmark af C5

Hjemkaldelseskampagne i Danmark af 11 800 C5 leveret før den 15. april
2003.

I fortsættelse af den kortslutning som fornylig blev konstateret i en
C5 ombord på en dansk færge, har tekniske eksperter fra Citroën i Frankrig
nøje undersøgt den pågældende bil.

Der er udbrudt brand i den hydraulikblok, som regulerer affjedringen i
C5. Yderligere undersøgelser (...)"


> Jeg ville alle dage (hvis jeg havde råd self) købe en C5'er, der er
> meget plads især st. car. (kender en familie som har en).
>

Plads er en ting - men hvad med driftsikkerhed?

> Dog er min mor mindre tilfreds med benzin forbruget, men er det ikke
> generelt sådan med store biler?
>

Det kommer da vist an på, hvor meget (eller lidt), forbruget afviger fra
"det lovede" (dvs. normen)?


--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark



Lars L. Hansen (15-11-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 15-11-05 23:12

dsfdf wrote:
> Hej ng.
> konen og jeg skal finde ny(brugt)bil og er faldet over nogle citroen'er.De
> er alle fra 02-03 og har kørt et sted mellem 55-100000 km. Så kommer
> spørgsmålet: er der noget man skal passe på med på disse c5'ere? Jeg tænker
> ikke på noget specifikt, men mere generelt?
> mvh en mulig citroen ejer

De nyere årgange er vist temmelig stabile. De første årgange kan godt
have noget Gøg og Gokke i det elektriske system.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

JS (15-11-2005)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 15-11-05 23:14


"dsfdf" <dsfds@sdafdsaf.dk> skrev i en meddelelse
news:437a4018$0$8789$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej ng.
> konen og jeg skal finde ny(brugt)bil og er faldet over nogle citroen'er.De
> er alle fra 02-03 og har kørt et sted mellem 55-100000 km. Så kommer
> spørgsmålet: er der noget man skal passe på med på disse c5'ere? Jeg
> tænker ikke på noget specifikt, men mere generelt?

Det er også generelt at man skal passe på med den

Rent subjektivt synes jeg at det er en hæmoridegynge med meget bløde sæder.
Jeg har selv kørt selv 8000 km i en og jeg synes at komforten er elendig på
langture. Jeg kender flere der har tendens til køresyge, der får det blot
ved at kigge på en sejlende C5'er. Jeg synes at den er grim indvendig, men
det er jo smag og behag. Men en dejlig stor familiebil er det nu. ...og i
2,2 dieselsversionen er den ustyret med en voldlækker motor!

FDM har skældt den meget ud i tidens løb og jeg kender et par
citroenmekanikere der er ret trætte af dem (de er blot lønslaver, men ejeren
af værkstedet er nok glad). Jeg kan ikke huske manglerne, men de er generelt
dyre i reparationer.

Jeg synes at der findes et hav af mere spændende alternativer, hvis du kan
nøjes med lidt mindre plads.



Broegger (15-11-2005)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 15-11-05 23:25

"dsfdf" <dsfds@sdafdsaf.dk> skrev
news:437a4018$0$8789$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> konen og jeg skal finde ny(brugt)bil og er faldet over nogle
> citroen'er.De er alle fra 02-03 og har kørt et sted mellem 55-100000
> km. Så kommer spørgsmålet: er der noget man skal passe på med på disse
> c5'ere? Jeg tænker ikke på noget specifikt, men mere generelt?

Se her: http://www.broeggerklanen.dk/min_c5.htm

Det er mine erfaringer med en C5. Mit råd er, hold dig væk! En del af
mine kolleger havde også C5'ere. De oplevede mange af de samme fejl, dog
ikke dem alle.

> mvh en mulig citroen ejer

Det ville være selvpineri!

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Preben Riis Sørensen (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 16-11-05 00:57


"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev> Se her:
http://www.broeggerklanen.dk/min_c5.htm
>
> Det er mine erfaringer med en C5. Mit råd er, hold dig væk! En del af
> mine kolleger havde også C5'ere. De oplevede mange af de samme fejl, dog
> ikke dem alle.

Da klimaanlægget troede det var sommer, kunne du da bare have slukket for
ACen. Det retter dog ikke fejlen, men føles sikkert bedre.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Lars Knudsen (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 16-11-05 08:55

Hej,

On Wed, 16 Nov 2005 00:56:54 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>http://www.broeggerklanen.dk/min_c5.htm
>>
>> Det er mine erfaringer med en C5. Mit råd er, hold dig væk! En del af
>> mine kolleger havde også C5'ere. De oplevede mange af de samme fejl, dog
>> ikke dem alle.
>Da klimaanlægget troede det var sommer, kunne du da bare have slukket for
>ACen. Det retter dog ikke fejlen, men føles sikkert bedre.....

Det hjælper ikke meget, det kan da hive masser af kold luft ind.

Jeg havde et lignende problem i min BMW - som så var relativt
selvforskyldt så ingen sure miner over bilen - men det bevirkede at
den troede det var -40° udenfor og derfor satte fuldt tryk på varmen..
Periodisk var der så pludselig +10° hvorefter den begyndte at køle
igen. Tror lige det var irriterende!! Og det eneste man kunne gøre var
at slukke helt for ventilationen, men da det var sidste vinter var det
heller ikke en afsinding lækker løsning.

Heldigvis var det hurtigt og billigt udbedret


** Lars


Bo Velschow (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Bo Velschow


Dato : 16-11-05 12:34


"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns970FEE29835A9tbr@130.225.247.90...
>
> Se her: http://www.broeggerklanen.dk/min_c5.htm
>
> Det er mine erfaringer med en C5. Mit råd er, hold dig væk! En del af
> mine kolleger havde også C5'ere. De oplevede mange af de samme fejl, dog
> ikke dem alle.
>

Hooold da helt op! Ak ja... jeg føler med dig, firmabil eller ej - jeg ville
_aldrig_ have fundet mig i den mængde problemer!

>> mvh en mulig citroen ejer
>
> Det ville være selvpineri!
>

Ja... men har man forelsket sig i en bil (af en eller anden årsag: Design,
plads, motor, pris osv.), kan man nok godt være "blind" over for
problemerne - indtil de rammer én for fuld styrke...


--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark



Broegger (17-11-2005)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 17-11-05 08:41

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev
news:437b1916$0$41142$14726298@news.sunsite.dk:

>
> Hooold da helt op! Ak ja... jeg føler med dig, firmabil eller ej - jeg
> ville _aldrig_ have fundet mig i den mængde problemer!

Det gjorde jeg heller ikke. Men det tog lidt tid at overbevise
leasingfirmaet om at de var nødt til at tage den tilbage!

> Ja... men har man forelsket sig i en bil (af en eller anden årsag:
> Design, plads, motor, pris osv.), kan man nok godt være "blind" over
> for problemerne - indtil de rammer én for fuld styrke...

Jow jow, det skete også for mig... Til C5'erens fordel skal så siges at
den er fantastisk at køre i når den virker!



--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Bo Velschow (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Bo Velschow


Dato : 16-11-05 12:13


"dsfdf" <dsfds@sdafdsaf.dk> skrev i en meddelelse
news:437a4018$0$8789$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej ng.
> konen og jeg skal finde ny(brugt)bil og er faldet over nogle citroen'er.De
> er alle fra 02-03 og har kørt et sted mellem 55-100000 km. Så kommer
> spørgsmålet: er der noget man skal passe på med på disse c5'ere? Jeg
> tænker ikke på noget specifikt, men mere generelt?
> mvh en mulig citroen ejer
>
Hej dsfdf

Hvis du er interesseret, kan jeg maile dig FDM's Brugtbiltest af C5'eren
(fra 10-2004). Til almen info scorer den 2(!) ud af 6 mulige stjerner. Det
kan tænkes, at de nyere modeller ikke har de samme problemer som de første
udgaver (f.eks. er det primært '01 og '02-udgaver, der er repræsenteret her:
http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=479
[*]) - men personligt ville jeg aldrig røre den (eller for den sags skyld
andre biler fra PSA-koncernen) med en ildtang (hverken som brugt eller ny)!


[*] Min holdning til informationerne på www.mandagsbil.dk fremgår i øvrigt
af mit indlæg i nærværende gruppe d. 22-10-2005 kl 16.20
news:435a58d7$0$41150$14726298@news.sunsite.dk

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark



dsfdf (16-11-2005)
Kommentar
Fra : dsfdf


Dato : 16-11-05 16:53

hold da kæft en masse der er blevet skrevet om den bil.....
Jeg takker for alle jeres in og output fra jer...!!
Nu har jeg fået "lidt kolde fødder" og tager springet væk fra en c5'er til
måske en 406'er stadig en fransk "slæde"
Har snakket med en del folk som har en 406'er i enten den ene eller anden
udgave og de meget glade for ders bil, så nu skal jeg ville ud og
prøvekøre/tæve et par stykker
mvh søren



Bo Velschow (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Bo Velschow


Dato : 16-11-05 20:10


"dsfdf" <dsfds@sdafdsaf.dk> skrev i en meddelelse
news:437b55dc$0$201$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> hold da kæft en masse der er blevet skrevet om den bil.....
> Jeg takker for alle jeres in og output fra jer...!!
> Nu har jeg fået "lidt kolde fødder" og tager springet væk fra en c5'er til
> måske en 406'er stadig en fransk "slæde"
> Har snakket med en del folk som har en 406'er i enten den ene eller anden
> udgave og de meget glade for ders bil, så nu skal jeg ville ud og
> prøvekøre/tæve et par stykker
> mvh søren
Hej Søren

C5 og 406 er vist 2 stykker ud af én alen, hvis du forstår.... Samme
elektriske system osv.

Held og lykke med jagten - men hvad med at overeje Mondeo, Octavia og lign.?

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark



JS (16-11-2005)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 16-11-05 20:30


"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:437b840c$0$41147$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "dsfdf" <dsfds@sdafdsaf.dk> skrev i en meddelelse
> news:437b55dc$0$201$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> hold da kæft en masse der er blevet skrevet om den bil.....
>> Jeg takker for alle jeres in og output fra jer...!!
>> Nu har jeg fået "lidt kolde fødder" og tager springet væk fra en c5'er
>> til måske en 406'er stadig en fransk "slæde"
>> Har snakket med en del folk som har en 406'er i enten den ene eller anden
>> udgave og de meget glade for ders bil, så nu skal jeg ville ud og
>> prøvekøre/tæve et par stykker
>> mvh søren
> Hej Søren
>
> C5 og 406 er vist 2 stykker ud af én alen, hvis du forstår.... Samme
> elektriske system osv.
>
> Held og lykke med jagten - men hvad med at overeje Mondeo, Octavia og
> lign.?

Jeg talte med en politimand som har kørt meget i både Mondeo og 406. Han
siger at Mondeoerne (den gamle model) simpelthen ikke kan holde til
belastningen. 406'eren klarer det uden problemer. Så hvis du skal bruge den
til udrykningskørsel, skal du ikke købe Mondeo



Kristian (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 16-11-05 21:33


> Nu har jeg fået "lidt kolde fødder" og tager springet væk fra en c5'er til
> måske en 406'er stadig en fransk "slæde"


Stakkels dig..................du må være ny her i gruppen siden du ikke ved
at det at nævne en fransk bil er nok til at alle "kloge åger" straks er på
banen for at fortælle dig om dens dårligheder............og hvis du
fremturer med at du stadig vil have sådan en bil vil du få at vide, at dit
hoved trænger til et eftersyn

Citroén eller Peugøjer er hverken bedre eller dårligere end alle de andre
biler..............men gruppen her er ikke til "fransk".

Så et råd til dig........................lyt til dig selv.......og dine egne
ønsker og forventninger.................og glem alle brokkerøvene herinde.

Der er jo nok en grund til at der kører en HEL DEL franske biler herhjemme.

Kristian



Ukendt (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-05 22:42


"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:437b977b$0$8813$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Citroén eller Peugøjer er hverken bedre eller dårligere end alle de andre
> biler..............men gruppen her er ikke til "fransk".

hvilket jo så fritager "gruppen" for at have lagt bilerne ind i
mandagsbil.dk

--
Tom



Brian (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-11-05 22:50

Kristian wrote:

> Der er jo nok en grund til at der kører en HEL DEL franske biler
> herhjemme.

Ja - de er billige i forhold til udstyrsniveauet + at de ikke direkte anses
som discount på linje med Koreamobilerne...

/Brian



Nygaard \(4330\) (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Nygaard \(4330\)


Dato : 16-11-05 22:58


> Citroén eller Peugøjer er hverken bedre eller dårligere end alle de andre
> biler


Jaeh - det vil en række statistikker nok rokke lidt ved. fx TÜVs
årsrapporter
prodigy-firestarter - nu underlægningsmusik til Citroëns nye rekvalme

> Så et råd til dig........................lyt til dig selv.......og dine
> egne ønsker og forventninger.................og glem alle brokkerøvene
> herinde.

IMHO: Vil jeg have en bil med en højere eller lavere frekvens af problemer
en gennemsnitsbilen ? øhmenømenøm - Jeg tror at man skal være mærkeentusiast
for at vælge imod statistiske resultater og min umiddelbare fornemmelse er
at det ikke er tilfældet her.

> Der er jo nok en grund til at der kører en HEL DEL franske biler
> herhjemme.

mit gæt er at mange er firmabiler og at prisen har en del at sige.

/tue



Klaus D. Mikkelsen (17-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-11-05 06:26

Kristian skriver:
>
> Der er jo nok en grund til at der kører en HEL DEL franske biler herhjemme.

Ja, køberne læser ikke med her og "brænder inde" med deres biler


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Bo Velschow (17-11-2005)
Kommentar
Fra : Bo Velschow


Dato : 17-11-05 09:57


"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:437b977b$0$8813$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Citroén eller Peugøjer er hverken bedre eller dårligere end alle de andre
> biler..............men gruppen her er ikke til "fransk".
>

Tjah... læs et par af FDMs brugtbiltests; kig lidt på mandagsbil.dk; læs
lidt herinde; lyt lidt til kolleger, venner og bekendte med bemeldte
bilmærker - og du vil nok indse, at jo, de ER desværre generelt noget mere
fejlbehæftede end andre biler.

>
> Der er jo nok en grund til at der kører en HEL DEL franske biler
> herhjemme.
>

Ja, jeg kan da nævne et par grunde:

(1) På papiret får man mere bil for samme sum penge, end hvis man købte
andre "anerkendte" mærker (mere plads, større motor osv.);
(2) Danskerne er helt generelt utroligt frankofile;
(3) Peugoet og Citroen har haft kort leveringstid på bilerne, hvor andre
mærker har haft mange måneders lev.tid.;
(4) Franske bilers design(?) appellerer af uransagelige årsager til mange
danskere;
(5) Man har en tendens til at bagatelisere og leve med opståede problemer,
og lukke øjnene for andres problemer ("det sker ikke for mig").

- og sådan kan man blive ved...


--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark




Kim Kristensen (17-11-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 17-11-05 12:29


"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:437c45fa$0$41142$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev
i
> en meddelelse news:437b977b$0$8813$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> > Citroén eller Peugøjer er hverken bedre eller dårligere end alle de
andre
> > biler..............men gruppen her er ikke til "fransk".
> >
>
> Tjah... læs et par af FDMs brugtbiltests; kig lidt på mandagsbil.dk; læs
> lidt herinde; lyt lidt til kolleger, venner og bekendte med bemeldte
> bilmærker - og du vil nok indse, at jo, de ER desværre generelt noget mere
> fejlbehæftede end andre biler.
>
> >
> > Der er jo nok en grund til at der kører en HEL DEL franske biler
> > herhjemme.
> >
>
> Ja, jeg kan da nævne et par grunde:
>
> (1) På papiret får man mere bil for samme sum penge, end hvis man købte
> andre "anerkendte" mærker (mere plads, større motor osv.);
> (2) Danskerne er helt generelt utroligt frankofile;
> (3) Peugoet og Citroen har haft kort leveringstid på bilerne, hvor andre
> mærker har haft mange måneders lev.tid.;
> (4) Franske bilers design(?) appellerer af uransagelige årsager til mange
> danskere;
> (5) Man har en tendens til at bagatelisere og leve med opståede problemer,
> og lukke øjnene for andres problemer ("det sker ikke for mig").
>
> - og sådan kan man blive ved...
>
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Bo Velschow
> 3540 Lynge
> Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
> Danmark
>
>
>
Jyllands-Posten har en grund mere, rigtige bilkøbere læser ikke aviser

http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3380874/

Med venlig hilsen Kim



Bo Velschow (17-11-2005)
Kommentar
Fra : Bo Velschow


Dato : 17-11-05 16:23


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:437c69bd$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
> Jyllands-Posten har en grund mere, rigtige bilkøbere læser ikke aviser
>
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3380874/
>

Hahaha - ja, det kan der forbløffende nok være noget om - men den ryger nok
ind under "det sker ikke for mig"-kategorien!


--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark



Peter (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 18-11-05 12:34

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:437b977b$0$8813$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

[klip]

> Citroén eller Peugøjer er hverken bedre eller dårligere end alle de andre
> biler......

Sikkert ikke.

> ........men gruppen her er ikke til "fransk".

Vi er nu en del her, som ejer franske biler.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Torben Scheel (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 16-11-05 23:07

dsfdf wrote:
> hold da kæft en masse der er blevet skrevet om den bil.....
> Jeg takker for alle jeres in og output fra jer...!!
> Nu har jeg fået "lidt kolde fødder" og tager springet væk fra en c5'er til
> måske en 406'er stadig en fransk "slæde"
> Har snakket med en del folk som har en 406'er i enten den ene eller anden
> udgave og de meget glade for ders bil, så nu skal jeg ville ud og
> prøvekøre/tæve et par stykker

Citroën optrådte i en statistik i forbindelse med "test nationen" som et
af de mærker der var valgt af folk med høj IQ. Hvis du køber dig sådan
en kommer du således snildt en halv normalfordeling op ad stigen

--
vh
Torben

Broegger (17-11-2005)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 17-11-05 08:43

"dsfdf" <dsfds@sdafdsaf.dk> skrev
news:437b55dc$0$201$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> hold da kæft en masse der er blevet skrevet om den bil.....
> Jeg takker for alle jeres in og output fra jer...!!
> Nu har jeg fået "lidt kolde fødder" og tager springet væk fra en c5'er
> til måske en 406'er stadig en fransk "slæde"
> Har snakket med en del folk som har en 406'er i enten den ene eller
> anden udgave og de meget glade for ders bil, så nu skal jeg ville ud
> og prøvekøre/tæve et par stykker

Den kan anbefales. Rigtigt mange kolleger kører i Pug'er, og de er glade
for dem.

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Klaus D. Mikkelsen (17-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-11-05 19:31

Broegger skriver:
>
> Den kan anbefales. Rigtigt mange kolleger kører i Pug'er, og de er glade
> for dem.

Jeg har en kollega der har kørt 306'er i mange år, men har lige skiftet
til en 307'er. De køber _aldrig_ Pergout igen. Hylende bremser, dårligt
gearskifte pivelyde fra ratbevægelser og meget andet. Værkstedet er ret
ligelgad, de skifter bare bremser og 1 uge efter er problemet der igen !

Jeg var med ude at køre i den i dag. Hun var klar til at sælge bilen
igen......

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Kristian (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 18-11-05 20:29

Vidste jo godt at alle "brokkerøvene" ville være efter mig efter mit indlæg.

Ang. mandagsbil........som åbentbart er en "sandhedsside" mener jeg at kunne
huske, at der vist også forekommer andre bilmærker derinde.

Betyder det så, at man også skal holde sig fra dem?

Eller er det endnu en af jeres bortforklaringer?

Helt ærligt......har mange venner der har problemer med deres Ford, Opel,
Toyota, Volvo, Audi, BMW, Mercedes, Fiat, Seat, Saab, VW, Honda, Skoda og
Lada.
Det må jo så betyde at de "også" kører rundt i noget lort.

Så kunne vi ikke snart blive fri for alt det ævl om de dårlige franske
biler............da vi vel kan blive enige om at alle bilmærker har større
eller mindre problemer....................og INGEN er fejlfri.

Ser hen til endnu en gang plidderpladder fra dem med "de rigtige
meninger"......................

Kristian



Klaus D. Mikkelsen (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-11-05 20:31

Kristian skriver:
>
> Vidste jo godt at alle "brokkerøvene" ville være efter mig efter mit indlæg.

Hvem ?

> Ang. mandagsbil........som åbentbart er en "sandhedsside" mener jeg at kunne
> huske, at der vist også forekommer andre bilmærker derinde.

Mandagsbil.dk er intet værd, ud over til sjove historier.

> Helt ærligt......har mange venner der har problemer med deres Ford, Opel,
> Toyota, Volvo, Audi, BMW, Mercedes, Fiat, Seat, Saab, VW, Honda, Skoda og
> Lada.
> Det må jo så betyde at de "også" kører rundt i noget lort.

Lad mig nu se...... Det er selvfølgelig allesammen spritnye biler, der
selvantænder og fabriken er ligeglad ?


> Så kunne vi ikke snart blive fri for alt det ævl om de dårlige franske
> biler

Det er jo kun dig der gør det til ævl. Pegout ved det jo godt selv - og
erkender det.



> ............da vi vel kan blive enige om at alle bilmærker har større
> eller mindre problemer....................og INGEN er fejlfri.

Enig.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Kristian (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 18-11-05 20:42



> Mandagsbil.dk er intet værd, ud over til sjove historier.

Men kan åbentbart godt bruges imod Citroén.

> Lad mig nu se...... Det er selvfølgelig allesammen spritnye biler, der
> selvantænder og fabriken er ligeglad ?

Ork nej.......men masser af almindelige problemer der irriterer i hverdagen.

> Det er jo kun dig der gør det til ævl. Pegout ved det jo godt selv - og
> erkender det.

Så når Ford, Fiat, VW og alle de andre indrømmer at deres biler er
fejlbehæftet........så betyder det bare at de er bedre end de
franske.......mærkelig tankegang!

Hvorfor er det nødvendig for jer at nedgøre de franske biler....og ikke de
andre?

Kristian



Nygaard \(4330\) (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Nygaard \(4330\)


Dato : 18-11-05 21:11

Citroën har lavet mange spændende biler med interessant design, men at påstå
dette du skrev tidligere:

>Citroén eller Peugøjer er hverken bedre eller dårligere end alle de andre
>biler..............men gruppen her er ikke til "fransk".

er simpelthen udtryk for Citroën-martyrisme, tag en kiks
(http://www.kinagrill.dk/) og kom videre. Senere gradbøjer du dit udsagn

> Så kunne vi ikke snart blive fri for alt det ævl om de dårlige franske
> biler............da vi vel kan blive enige om at alle bilmærker har større
> eller mindre problemer....................og INGEN er fejlfri.
> Ser hen til endnu en gang plidderpladder fra dem med "de rigtige
> meninger"......................

"Rigtige" meninger er forhåbentlig funderet i data og ikke
mærkefundamentalisme.

>Så når Ford, Fiat, VW og alle de andre indrømmer at deres biler er
>fejlbehæftet........så betyder det bare at de er bedre end de
>franske.......mærkelig tankegang!

DATA til grundlag for dine udsagn - tak.

Lad os prøve en gang:

3 år gamle biler

Citroën Xanthia 71,1 % uden mangler; 23,1 % mindre mangler; 5,7 alvorlige
mangler; 0,1 % trafikfarlige

Fiat Marea 53,0 % uden mangler; 37,1 % mindre mangler; 9,9 % alvorlige
mangler; 0,0 % trafikfarlige

Ford Mondeo 75,6 % uden mangler; 18,0 % mindre mangler; 6,4 % alvorlige
mangler; 0,0 % trafikfarlige

Nissan Primera 78,4 % uden mangler; 18,1 % mindre mangler; 3,5 % alvorlige
mangler; 0,0 % trafikfarlige

Peugeot 406 65,8 % uden mangler; 24,3 % mindre mangler; 9,9 alvorlige
mangler; 0,0 % trafikfarlige

Toyota Avensis 78,2 % uden mangler; 17,6 % mindre mangler; 4,2 alvorlige
mangler; 0,0 % trafikfarlige

Volvo V40 68,7 % uden mangler; 25,2 % mindre mangler; 6,1 % alvorlige
mangler; 0,0 % trafikfarlige

VW Passat 75,3 % uden mangler; 20,0 % mindre mangler; 4,7 % alvorlige
mangler; 0,0 % trafikfarlige

Kilde: AUTOBILD/TÜV 2005

Kolde facts - ingen fortolkninger

Læs eventuel TÜV rapporten 2005 om Citroën ZX og Citroën Xantia hvor om den
ene (ZX) menes "Hände weg vom alten ZX" og om den anden menes "der technik
überraschend solide".

>Hvorfor er det nødvendig for jer at nedgøre de franske biler....og ikke de
>andre?

Paranoia så det støjer

EOD for min del

/tue



Jens (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 19-11-05 09:38

Nygaard (4330) <holmnygaardfjerndette@tiscali.dk> wrote:

---klip---

> 3 år gamle biler
>
> Citroën Xanthia 71,1 % uden mangler; 23,1 % mindre mangler; 5,7 alvorlige
> mangler; 0,1 % trafikfarlige
>
> Fiat Marea 53,0 % uden mangler; 37,1 % mindre mangler; 9,9 % alvorlige
> mangler; 0,0 % trafikfarlige
>
> Ford Mondeo 75,6 % uden mangler; 18,0 % mindre mangler; 6,4 % alvorlige
> mangler; 0,0 % trafikfarlige
>
> Nissan Primera 78,4 % uden mangler; 18,1 % mindre mangler; 3,5 % alvorlige
> mangler; 0,0 % trafikfarlige
>
> Peugeot 406 65,8 % uden mangler; 24,3 % mindre mangler; 9,9 alvorlige
> mangler; 0,0 % trafikfarlige
>
> Toyota Avensis 78,2 % uden mangler; 17,6 % mindre mangler; 4,2 alvorlige
> mangler; 0,0 % trafikfarlige
>
> Volvo V40 68,7 % uden mangler; 25,2 % mindre mangler; 6,1 % alvorlige
> mangler; 0,0 % trafikfarlige
>
> VW Passat 75,3 % uden mangler; 20,0 % mindre mangler; 4,7 % alvorlige
> mangler; 0,0 % trafikfarlige
>
> Kilde: AUTOBILD/TÜV 2005
>
> Kolde facts - ingen fortolkninger
>
> Læs eventuel TÜV rapporten 2005 om Citroën ZX og Citroën Xantia hvor om den
> ene (ZX) menes "Hände weg vom alten ZX" og om den anden menes "der technik
> überraschend solide".

Nu havde vi lige sådan en god diskussion, baseret på ganske almindelige
fordomme. Og så kommer sådan en skidespræller og ødelægger det hele med
FAKTA. Skamme, skamme
--

Jens F - der selv er kold overfor statistikken og tilfreds med sit
eksemplar af en Xantia HDi fra ´99 med 270000 km på klokken.



Ukendt (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-11-05 15:38


"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse
news:1h69oe8.l57b7z1grnyd8N%spam@finds.dk...
> Nygaard (4330) <holmnygaardfjerndette@tiscali.dk> wrote:
>
> ---klip---
>
>> 3 år gamle biler
>>
>> Citroën Xanthia 71,1 % uden mangler; 23,1 % mindre mangler; 5,7 alvorlige
>> mangler; 0,1 % trafikfarlige
>>
>> Fiat Marea 53,0 % uden mangler; 37,1 % mindre mangler; 9,9 % alvorlige
>> mangler; 0,0 % trafikfarlige
>>
>> Ford Mondeo 75,6 % uden mangler; 18,0 % mindre mangler; 6,4 % alvorlige
>> mangler; 0,0 % trafikfarlige
>>
>> Nissan Primera 78,4 % uden mangler; 18,1 % mindre mangler; 3,5 %
>> alvorlige
>> mangler; 0,0 % trafikfarlige
>>
>> Peugeot 406 65,8 % uden mangler; 24,3 % mindre mangler; 9,9 alvorlige
>> mangler; 0,0 % trafikfarlige
>>
>> Toyota Avensis 78,2 % uden mangler; 17,6 % mindre mangler; 4,2 alvorlige
>> mangler; 0,0 % trafikfarlige
>>
>> Volvo V40 68,7 % uden mangler; 25,2 % mindre mangler; 6,1 % alvorlige
>> mangler; 0,0 % trafikfarlige
>>
>> VW Passat 75,3 % uden mangler; 20,0 % mindre mangler; 4,7 % alvorlige
>> mangler; 0,0 % trafikfarlige
>>
>> Kilde: AUTOBILD/TÜV 2005
>>
>> Kolde facts - ingen fortolkninger
>>
>> Læs eventuel TÜV rapporten 2005 om Citroën ZX og Citroën Xantia hvor om
>> den
>> ene (ZX) menes "Hände weg vom alten ZX" og om den anden menes "der
>> technik
>> überraschend solide".
>
> Nu havde vi lige sådan en god diskussion, baseret på ganske almindelige
> fordomme. Og så kommer sådan en skidespræller og ødelægger det hele med
> FAKTA. Skamme, skamme


men alligevel kun en halv sandhed. TuV svarer til det danske bilsyn. Vil du
påstå at de finder alle de fejl en bil har?
(De påtaler f.eks ikke engang skæve skivebremser)

De eneste som kender alle fejl, er ejerne (tilsammen).

--
Tom



Jens (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 19-11-05 15:50

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> men alligevel kun en halv sandhed. TuV svarer til det danske bilsyn. Vil du
> påstå at de finder alle de fejl en bil har?
> (De påtaler f.eks ikke engang skæve skivebremser)
>
> De eneste som kender alle fejl, er ejerne (tilsammen).

Og de kender s'gu heller ikke dem alle
--

Jens F

Kristian (20-11-2005)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 20-11-05 14:08


> er simpelthen udtryk for Citroën-martyrisme, tag en kiks
> (http://www.kinagrill.dk/) og kom videre. Senere gradbøjer du dit udsagn

Du er vist helt uden for pædagogisk rækkevidde............


> "Rigtige" meninger er forhåbentlig funderet i data og ikke
> mærkefundamentalisme.

Jeg ved godt at "mærkefundamentalisme" er et svært ord.......men det er jo
det du lider af i svær grad........


> Paranoia så det støjer
>
> EOD for min del

Og det er så derfor du fortsætter med flere indlæg.............
Som sagt for oven..........du er helt uden for pædagogisk rækkevidde.

Kristian



Klaus D. Mikkelsen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-11-05 08:16

Kristian skriver:
>
> Men kan åbentbart godt bruges imod Citroén.

Har jeg skrevet det nogle steder ?

> Så når Ford, Fiat, VW og alle de andre indrømmer at deres biler er
> fejlbehæftet........så betyder det bare at de er bedre end de
> franske.......mærkelig tankegang!

Nej, for de er ikke _så_ fejlbehæftede


> Hvorfor er det nødvendig for jer at nedgøre de franske biler....og ikke de
> andre?

Det er ikke nødvendigt at nedgøre franske biler. Det er nødvendigt at
oplyse om Citroen og Pegouts manglende kvaliteter, så ander ikke også
bliver taget ved næsen. Renault er fransk, men laver faktisk udemærkede
biler !


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Jens (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 19-11-05 09:44

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> > Så når Ford, Fiat, VW og alle de andre indrømmer at deres biler er
> > fejlbehæftet........så betyder det bare at de er bedre end de
> > franske.......mærkelig tankegang!
>
> Nej, for de er ikke _så_ fejlbehæftede

Prøv at læse Nygaards indlæg i tråden:

Message-ID: <gzqff.596$Cl2.4466@news000.worldonline.dk>

....og se om Du kan finde belæg for din påstand - eller komme med andre
faktuelle oplysninger.
--

Jens F

Klaus D. Mikkelsen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-11-05 10:26

Jens skriver:
>
> ...og se om Du kan finde belæg for din påstand - eller komme med andre
> faktuelle oplysninger.

Jeg hæfter mig ved at Fiat, og PSA sammen med volvo V40 er bundskrabere.

Men hvor er C5 og hvor er Pergout 307 (brandbil) ?

C5 fik da en overordentlig god karakter hos FDM som brugtbil:
http://www.fdm.dk/motor/pdf/10-2004/86-89.pdf
Men det tæller måske ikke som fakta ?


Nu kører jeg selv golf, her er, hvad de skrev om sådan en:
http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2003/78-81.pdf

Lidt om passat:


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Klaus D. Mikkelsen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-11-05 10:26

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:
>
> Lidt om passat:

http://www.fdm.dk/motor/pdf/02-2002/brugtbiltest.pdf


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Klaus D. Mikkelsen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-11-05 10:33

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:
> > Lidt om passat:
>
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/02-2002/brugtbiltest.pdf

Der gik lige rod i afsendelsen af indlæg, så vi slutter lige med polo

http://www.fdm.dk/motor/pdf/03-2001/brugtbiltest.pdf


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Nygaard \(4330\) (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Nygaard \(4330\)


Dato : 19-11-05 11:04

> Men hvor er C5 og hvor er Pergout 307 (brandbil) ?
>
> C5 fik da en overordentlig god karakter hos FDM som brugtbil:
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/10-2004/86-89.pdf
> Men det tæller måske ikke som fakta ?
>
>
> Nu kører jeg selv golf, her er, hvad de skrev om sådan en:
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2003/78-81.pdf
>


De har ikke nået at være med i statistikken - ikke udeladt af mig


/tue



Klaus D. Mikkelsen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-11-05 11:13

"Nygaard (4330)" skriver:
>
> De har ikke nået at være med i statistikken - ikke udeladt af mig

Hvor gammel er den statestik ?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Nygaard \(4330\) (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Nygaard \(4330\)


Dato : 19-11-05 11:30

> Hvor gammel er den statestik ?

2005 januar

/tue



Klaus D. Mikkelsen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-11-05 11:40

"Nygaard (4330)" skriver:
>
> 2005 januar

Underligt, da Xantia udgik i 2001 (samme år som C5 kom) og data er
baseret på 3 år gamle biler. Hvor er VW golf i denne sammenhæng ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Nygaard \(4330\) (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Nygaard \(4330\)


Dato : 19-11-05 11:44

> Underligt, da Xantia udgik i 2001 (samme år som C5 kom) og data er
> baseret på 3 år gamle biler. Hvor er VW golf i denne sammenhæng ?


VW Golf 75,8 % uden mangler 19,5 % mindre mangler 4,7 % alvorlige mangler
0,0 % trafikfarlige

/tue



Klaus D. Mikkelsen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-11-05 11:47

"Nygaard (4330)" skriver:
>
> VW Golf 75,8 % uden mangler 19,5 % mindre mangler 4,7 % alvorlige mangler
> 0,0 % trafikfarlige

Okay - ingen C5, eller 307 ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Nygaard \(4330\) (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Nygaard \(4330\)


Dato : 19-11-05 13:10

> Okay - ingen C5, eller 307 ?

Desværre nej

/tue



Kim Kristensen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 19-11-05 13:49


"Nygaard (4330)" <holmnygaardfjerndette@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:dCEff.630$Cl2.4472@news000.worldonline.dk...
> > Okay - ingen C5, eller 307 ?
>
> Desværre nej
>
> /tue
>
>
De er med i dem fra Sverige som jeg tidligere har linket til.

Med venlig hilsen Kim



Jens (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 19-11-05 15:30

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Jens skriver:
> >
> > ...og se om Du kan finde belæg for din påstand - eller komme med andre
> > faktuelle oplysninger.
>
> Jeg hæfter mig ved at Fiat, og PSA sammen med volvo V40 er bundskrabere.

Du generaliserer på franske biler i forhold til andre.

Fra Message-ID: <437ED141.8BDC2BE9@du.kan.finde.den>
<citat>
Kristian skriver:
>
> Men kan åbentbart godt bruges imod Citroén.

Har jeg skrevet det nogle steder ?

> Så når Ford, Fiat, VW og alle de andre indrømmer at deres biler er
> fejlbehæftet........så betyder det bare at de er bedre end de
> franske.......mærkelig tankegang!

Nej, for de er ikke _så_ fejlbehæftede
</citat>

For godt 6 timer siden var franske biler (iflg. dig) altså mere
fejlbehæftede end Ford, Fiat og VW og alle de andre. Nu er det så blevet
til at Fiat, PSA og Volvo er bundskrabere - på baggrund af en analyse af
et antal eksemplarer af 3 år gamle Fiat Marea, Citroen Xantia, Peugeot
406 og Volvo V40, hvor Du tydeligvis læser Peugeot 406 som PSA, uagtet
Citroen Xantia klarer sig markant bedre.


> C5 fik da en overordentlig god karakter hos FDM som brugtbil:
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/10-2004/86-89.pdf
> Men det tæller måske ikke som fakta ?

Det tæller udmærket som fakta for det aktuelle, testede eksemplar.

> Nu kører jeg selv golf, her er, hvad de skrev om sådan en:
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2003/78-81.pdf

Tillykke med den. Har selv haft en Golf (for 20 år siden). VW imponerede
mig med exorbitante priser på udstyr, et forhandlernet, som ikke
reparerede biler og en dieselmotor, som efter 150.000 km ikke havde
kompression nok til at starte i kold tilstand, så motorvarmeren måtte
sættes tll. Så meget for "mærkevarer"!

Min pointe er: Vær glad for den bil Du har - hvis Du føler Du har grund
til det. Men lad være med at nedgøre andres valg med myter og skævvredne
"fakta".
--

Jens F

Klaus D. Mikkelsen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-11-05 19:11

Jens skriver:
>
> Du generaliserer på franske biler i forhold til andre.

Nej

> For godt 6 timer siden var franske biler (iflg. dig) altså mere
> fejlbehæftede end Ford, Fiat og VW og alle de andre. Nu er det så blevet
> til at Fiat, PSA og Volvo er bundskrabere - på baggrund af en analyse af
> et antal eksemplarer af 3 år gamle Fiat Marea, Citroen Xantia, Peugeot
> 406 og Volvo V40, hvor Du tydeligvis læser Peugeot 406 som PSA, uagtet
> Citroen Xantia klarer sig markant bedre.

Upåagtet at den statestik er ubrugelig, den indeholder eksempelvis ikke
307'eren eller C5. Mine personlige erfaringer er eksempelvis at 306'eren
er mere stabil end 307 og Xantia en bedre bil end C5 (det kan du også se
mig påstå andre steder. Hvor mange V40 og Fiat Marea der er med til at
skabe den ovennænvte statestik ved jeg ikke...


> Det tæller udmærket som fakta for det aktuelle, testede eksemplar.

Men ikek for andre ?

> Tillykke med den. Har selv haft en Golf (for 20 år siden).

WOW............... hvor tidssvarende oplysninger du har der....


> Min pointe er: Vær glad for den bil Du har - hvis Du føler Du har grund
> til det. Men lad være med at nedgøre andres valg med myter og skævvredne
> "fakta".

Jeg nedgør aldeles ikke andres valg !

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Jens (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 19-11-05 19:39

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Jens skriver:
> >
> > Du generaliserer på franske biler i forhold til andre.
>
> Nej

Så er det fordi Du ikke læser eller forstår, hvad Du selv skriver.
Jeg kan blot gentage:

> > For godt 6 timer siden var franske biler (iflg. dig) altså mere
> > fejlbehæftede end Ford, Fiat og VW og alle de andre. Nu er det så blevet
> > til at Fiat, PSA og Volvo er bundskrabere - på baggrund af en analyse af
> > et antal eksemplarer af 3 år gamle Fiat Marea, Citroen Xantia, Peugeot
> > 406 og Volvo V40, hvor Du tydeligvis læser Peugeot 406 som PSA, uagtet
> > Citroen Xantia klarer sig markant bedre.
>
> Upåagtet at den statestik er ubrugelig, den indeholder eksempelvis ikke
> 307'eren eller C5. Mine personlige erfaringer er eksempelvis at 306'eren
> er mere stabil end 307 og Xantia en bedre bil end C5 (det kan du også se
> mig påstå andre steder. Hvor mange V40 og Fiat Marea der er med til at
> skabe den ovennænvte statestik ved jeg ikke...

Hvis den statistik er ubrugelig, så henvis til din kilde til visdom


> > Det tæller udmærket som fakta for det aktuelle, testede eksemplar.
>
> Men ikek for andre ?

I min begrebsverden dækker en test det testede eksemplar. Skal man
ekstrapolere fra det, skal man anvende en metode, der gør det til en
rimelig fremgangsmåde - vurdering af konkrete tekniske løsningers
stabilitet og levetid etc.

> > Tillykke med den. Har selv haft en Golf (for 20 år siden).
>
> WOW............... hvor tidssvarende oplysninger du har der....

Også dengang var VW stærkt overvurderet. Jeg har ingen konkret viden om
VW's aktuelle formåen - og kan sagtens undvære den.

> > Min pointe er: Vær glad for den bil Du har - hvis Du føler Du har grund
> > til det. Men lad være med at nedgøre andres valg med myter og skævvredne
> > "fakta".
>
> Jeg nedgør aldeles ikke andres valg !

OK. Jeg tager et par eksempler:

Message-ID: <437C1480.9F54D1D2@du.kan.finde.den>:
<citat>
Kristian skriver:
>
> Der er jo nok en grund til at der kører en HEL DEL franske biler herhjemme.

Ja, køberne læser ikke med her og "brænder inde" med deres biler
</citat>

Og ét til:

Message-ID: <437ED141.8BDC2BE9@du.kan.finde.den>
<citat>
Det er ikke nødvendigt at nedgøre franske biler. Det er nødvendigt at
oplyse om Citroen og Pegouts manglende kvaliteter, så ander ikke også
bliver taget ved næsen. Renault er fransk, men laver faktisk udemærkede
biler !
</citat>

Da Du ikke henviser til en kilde for de nævnte mærkers manglende
kvaliteter er det - nedgøring. Er det noget Du véd noget om, så del din
viden. Er det noget Du ikke har nogen konkret viden om - men bare
meninger, må Du finde dig i at det bliver behandlet som sådanne.
--

Jens F

Klaus D. Mikkelsen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-11-05 21:20

Jens skriver:
>
> Så er det fordi Du ikke læser eller forstår, hvad Du selv skriver.

Hvor står der renault ?

Det er mig bekendt fransk ?



> Hvis den statistik er ubrugelig, så henvis til din kilde til visdom

FDM eksempelvis

> I min begrebsverden dækker en test det testede eksemplar. Skal man
> ekstrapolere fra det, skal man anvende en metode, der gør det til en
> rimelig fremgangsmåde - vurdering af konkrete tekniske løsningers
> stabilitet og levetid etc.

Du mener simpelthen at FDM's test kun dækker en enkelt bil ?

Sjovt nok, er der 2 på bileldet, og der tales om "generelle fejl". Det
er nok ikek taget ud fra 2 eksemplarer !


> Også dengang var VW stærkt overvurderet. Jeg har ingen konkret viden om
> VW's aktuelle formåen - og kan sagtens undvære den.

Det man ikek vil se, ser man ikke

> OK. Jeg tager et par eksempler:
>
> Message-ID: <437C1480.9F54D1D2@du.kan.finde.den>:
> <citat>
> Kristian skriver:
> >
> > Der er jo nok en grund til at der kører en HEL DEL franske biler herhjemme.
>
> Ja, køberne læser ikke med her og "brænder inde" med deres biler
> </citat>

Ved du, hvad en smiley betyder ?

Har du set, hvad jeg kalder min egen bil ?


> Da Du ikke henviser til en kilde for de nævnte mærkers manglende
> kvaliteter er det - nedgøring.

Du tager altså ikke FDM's brugtbilstest af C5 for gode varer ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Jens (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 19-11-05 22:38

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Jens skriver:
> >
> > Så er det fordi Du ikke læser eller forstår, hvad Du selv skriver.
>
> Hvor står der renault ?
>
> Det er mig bekendt fransk ?

Derfor kan det undre at Du ikke tog Renault med da Du nævnte at Ford,
Fiat og VW og alle de andre var mindre fejlbehæftede end franske biler.

> > Hvis den statistik er ubrugelig, så henvis til din kilde til visdom
>
> FDM eksempelvis

Det er s'gu for billigt. Du kunne lige så godt have henvist til Google.

> > I min begrebsverden dækker en test det testede eksemplar. Skal man
> > ekstrapolere fra det, skal man anvende en metode, der gør det til en
> > rimelig fremgangsmåde - vurdering af konkrete tekniske løsningers
> > stabilitet og levetid etc.
>
> Du mener simpelthen at FDM's test kun dækker en enkelt bil ?

Hvor mange mener Du FDM har testet? 10? 200?

> Sjovt nok, er der 2 på bileldet, og der tales om "generelle fejl". Det
> er nok ikek taget ud fra 2 eksemplarer !

Af sammenhængen kunne man forledes til at tro, at de havde spurgt nogen.
Ingen data indikerer, at udvalget har været repræsentativt.

> > Også dengang var VW stærkt overvurderet. Jeg har ingen konkret viden om
> > VW's aktuelle formåen - og kan sagtens undvære den.
>
> Det man ikek vil se, ser man ikke

Det har jeg observeret.

> > OK. Jeg tager et par eksempler:
> >
> > Message-ID: <437C1480.9F54D1D2@du.kan.finde.den>:
> > <citat>
> > Kristian skriver:
> > >
> > > Der er jo nok en grund til at der kører en HEL DEL franske biler
> > > herhjemme.
> >
> > Ja, køberne læser ikke med her og "brænder inde" med deres biler
> > </citat>
>
> Ved du, hvad en smiley betyder ?

Ja. At indlægget var ment humoristisk. Jeg havde derimod ikke
gennemskuet, at det var udtryk for at Du ikke mente, hvad Du skrev.
Beklager.

> Har du set, hvad jeg kalder min egen bil ?

Nej. Skriver Du om andet end andres biler?

> > Da Du ikke henviser til en kilde for de nævnte mærkers manglende
> > kvaliteter er det - nedgøring.
>
> Du tager altså ikke FDM's brugtbilstest af C5 for gode varer ?

For en bedømmelse af de(t) testede eksemplar(er) - Ja.
For en bedømmelse af Peugeots og Citroëns samlede modelprogram før, nu
og i fremtiden - Nej.
--

Jens F

Klaus D. Mikkelsen (20-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-11-05 08:06

Jens skriver:
>
> Derfor kan det undre at Du ikke tog Renault med da Du nævnte at Ford,
> Fiat og VW og alle de andre var mindre fejlbehæftede end franske biler.

Det var ikek mig der nævnte mærker. Jeg citerede blot.


> Det er s'gu for billigt. Du kunne lige så godt have henvist til Google.

Du stoler altså ikke på FDM og deres medlemmer ?

> Hvor mange mener Du FDM har testet? 10? 200?

Nok og haft nok medlemmer der vender tilbage med erfaringer på deres
biler.


> Ja. At indlægget var ment humoristisk. Jeg havde derimod ikke
> gennemskuet, at det var udtryk for at Du ikke mente, hvad Du skrev.
> Beklager.

Okay

> Nej. Skriver Du om andet end andres biler?

Ja, kiggede du efter kalder jeg oftest in egen bil for en traktor (det
er en diesel) - til trods for at det er en 1½ år gammel Golf V.


> For en bedømmelse af de(t) testede eksemplar(er) - Ja.
> For en bedømmelse af Peugeots og Citroëns samlede modelprogram før, nu
> og i fremtiden - Nej.

Okay. Og PSA koncernes udmelding om at kvailteten af de dele de køber
hos underleverandører skal forbedres tæller heller ikke ?
http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=3299

Det er vel ingen hemmelighed at det er i elsystemet at mange fejl ligger
?
Noget som næppe vises i en TüV rapport, da bilen næppe kommer til syn
med en defekt motorstyring, eller en periodisk fejl i en elrude
alligevel ikke tæller med...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Jens (20-11-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 20-11-05 11:05

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Jens skriver:
> >
> > Derfor kan det undre at Du ikke tog Renault med da Du nævnte at Ford,
> > Fiat og VW og alle de andre var mindre fejlbehæftede end franske biler.
>
> Det var ikek mig der nævnte mærker. Jeg citerede blot.

Det var dig der skrev: "...de er ikke _så_ fejlbehæftede"

> > Det er s'gu for billigt. Du kunne lige så godt have henvist til Google.
>
> Du stoler altså ikke på FDM og deres medlemmer ?

Jeg stoler på både FN, Google, Amager Kaninavlerforening og FDM. Din
kildehenvisning var blot en _smule_ uspecifik til at kunne tages
alvorligt.

> > Hvor mange mener Du FDM har testet? 10? 200?
>
> Nok og haft nok medlemmer der vender tilbage med erfaringer på deres
> biler.

Du véd det altså ikke.

---klip---

> > For en bedømmelse af de(t) testede eksemplar(er) - Ja.
> > For en bedømmelse af Peugeots og Citroëns samlede modelprogram før, nu
> > og i fremtiden - Nej.
>
> Okay. Og PSA koncernes udmelding om at kvailteten af de dele de køber
> hos underleverandører skal forbedres tæller heller ikke ?
> http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=3299

Prøv at læse artiklen. Den peger på, at indkøbte komponenter er af
lavere kvalitet end PSA ønsker. Hvor finder Du belæg for, at andre
fabrikkers indkøb er af højere kvalitet?

> Det er vel ingen hemmelighed at det er i elsystemet at mange fejl ligger
> ?

Jeg er bekendt med at Citroen C5 har haft problemer med elektronikken -
men aner ikke om der er tale om hardware- eller softwarefejl. For
slutbrugeren er det ét fedt - men for udsigterne til udbedring er der en
verden til forskel. Og en generel karakterisering af PSA-biler kan det
ikke bruges til.
--

Jens F

Klaus D. Mikkelsen (20-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-11-05 11:57

Jens skriver:
>
> Det var dig der skrev: "...de er ikke _så_ fejlbehæftede"

Det er de generelt heller ikke.

> Jeg stoler på både FN, Google, Amager Kaninavlerforening og FDM. Din
> kildehenvisning var blot en _smule_ uspecifik til at kunne tages
> alvorligt.

Altså en test ved FDM kan du ikke tage alvorligt ?

> Du véd det altså ikke.

Nej, det gør du heller ikke.

> Prøv at læse artiklen. Den peger på, at indkøbte komponenter er af
> lavere kvalitet end PSA ønsker.

"Det er ikke mindst elektriske og elektroniske problemer, der har plaget
de to mærket"


> Hvor finder Du belæg for, at andre fabrikkers indkøb er af højere kvalitet?

Ingen steder, ej heller at de er af lavere kvalitet.

Men læs stesten af C5, står der ike noget om elektrisk fejl i
komponenter ?

Og hvorfor er det nu at 307 brænder ???

> Jeg er bekendt med at Citroen C5 har haft problemer med elektronikken -
> men aner ikke om der er tale om hardware- eller softwarefejl. For
> slutbrugeren er det ét fedt - men for udsigterne til udbedring er der en
> verden til forskel.

Nej, begge dele kræver besøg på værkstedet.

> Og en generel karakterisering af PSA-biler kan det
> ikke bruges til.

Det er jo så op til dig...



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Jens (20-11-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 20-11-05 14:39

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> > Og en generel karakterisering af PSA-biler kan det
> > ikke bruges til.
>
> Det er jo så op til dig...

Vil det sige, at vi kan få lov til at spørge til og kommentere vore
biler uden 3.-hånds bemærkninger fra din side?
--

Jens

Klaus D. Mikkelsen (20-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-11-05 14:41

Jens skriver:
>
> Vil det sige, at vi kan få lov til at spørge til og kommentere vore
> biler uden 3.-hånds bemærkninger fra din side?

Måske - du kan jo prøve...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Kim Kristensen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 19-11-05 13:10


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:437ED141.8BDC2BE9@du.kan.finde.den...
> Kristian skriver:
> >
> > Men kan åbentbart godt bruges imod Citroén.
>
> Har jeg skrevet det nogle steder ?
>
> > Så når Ford, Fiat, VW og alle de andre indrømmer at deres biler er
> > fejlbehæftet........så betyder det bare at de er bedre end de
> > franske.......mærkelig tankegang!
>
> Nej, for de er ikke _så_ fejlbehæftede
>
>
> > Hvorfor er det nødvendig for jer at nedgøre de franske biler....og ikke
de
> > andre?
>
> Det er ikke nødvendigt at nedgøre franske biler. Det er nødvendigt at
> oplyse om Citroen og Pegouts manglende kvaliteter, så ander ikke også
> bliver taget ved næsen. Renault er fransk, men laver faktisk udemærkede
> biler !
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
> Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Nu er der jo også forskel på hvilke fejl det er man diskutere, jeg opfatter
den der løber her går på konstruktionsfejl, materialevalg og andet der
kommer ind under "børnesygdomme". Den slags løser producenten ofte, nogle
dog mere modvilligt og/eller talentløst end andre.

Nå det kommer til reparationer i egentlig forstand som nå noget går i
stykker efterhånden som årene og kilometer ruller ind, så er Renault faktisk
den dårligste franskmand (uden at være det dårligste mærke). Ser man på
modeller er Renault det eneste franske mærke med to modeller mellem de ti
der oftest går i stykker, af mærker er det kun Fiat og SAAB der kan "prale"
af det.

http://www.whatcar.com/News_SpecialReport.asp?NA_ID=217350&EL_ID=3142806&ST=fromcurrentresults#
(se de tre links i bunden)

Her er i øvrigt lidt tal fra de svenske synshaller
http://www.dinside.no/php/art.php?id=212054 og her
http://www.dinside.no/php/art.php?id=212110

Med venlig hilsen Kim



Ukendt (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-11-05 15:45


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:437f165a$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse
> news:437ED141.8BDC2BE9@du.kan.finde.den...
>> Kristian skriver:
>> >
>> > Men kan åbentbart godt bruges imod Citroén.
>>
>> Har jeg skrevet det nogle steder ?
>>
>> > Så når Ford, Fiat, VW og alle de andre indrømmer at deres biler er
>> > fejlbehæftet........så betyder det bare at de er bedre end de
>> > franske.......mærkelig tankegang!
>>
>> Nej, for de er ikke _så_ fejlbehæftede
>>
>>
>> > Hvorfor er det nødvendig for jer at nedgøre de franske biler....og ikke
> de
>> > andre?
>>
>> Det er ikke nødvendigt at nedgøre franske biler. Det er nødvendigt at
>> oplyse om Citroen og Pegouts manglende kvaliteter, så ander ikke også
>> bliver taget ved næsen. Renault er fransk, men laver faktisk udemærkede
>> biler !
>>
>>
>> Klaus
>> --
>> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
>> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
>> http://home6.inet.tele.dk/moppe
>> Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
>
> Nu er der jo også forskel på hvilke fejl det er man diskutere, jeg
> opfatter
> den der løber her går på konstruktionsfejl, materialevalg og andet der
> kommer ind under "børnesygdomme". Den slags løser producenten ofte, nogle
> dog mere modvilligt og/eller talentløst end andre.
>
> Nå det kommer til reparationer i egentlig forstand som nå noget går i
> stykker efterhånden som årene og kilometer ruller ind, så er Renault
> faktisk
> den dårligste franskmand (uden at være det dårligste mærke). Ser man på
> modeller er Renault det eneste franske mærke med to modeller mellem de ti
> der oftest går i stykker, af mærker er det kun Fiat og SAAB der kan
> "prale"
> af det.

Jeg mener også man skal tage statestikker med et gran salt. Det er sjældent
at man kan se en statestik over alle de problemer en bilejer har med sin
model. ADAC registrerer jo kun de fejl hvor bilen er så syg at de skal ud og
yde nødhjælp. TuV kun de fejl de finder ved et bilsyn osv osv.
Men at en bilejer f.eks har 100 el-fejl mellem hvert bilsyn og at motoren
går ujævnt eller en Magane som springer frontruden 2 gange og lign......det
får vi sjældent at se gennem en statestik....eller plastic der knirker, en
elrude der klemmer, en bremse der hyler, pærer der springer konstant.......

--
Tom



Kim Kristensen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 19-11-05 17:34


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:437f3a83$0$84014$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse
> news:437f165a$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> > meddelelse
> > news:437ED141.8BDC2BE9@du.kan.finde.den...
> >> Kristian skriver:
> >> >
> >> > Men kan åbentbart godt bruges imod Citroén.
> >>
> >> Har jeg skrevet det nogle steder ?
> >>
> >> > Så når Ford, Fiat, VW og alle de andre indrømmer at deres biler er
> >> > fejlbehæftet........så betyder det bare at de er bedre end de
> >> > franske.......mærkelig tankegang!
> >>
> >> Nej, for de er ikke _så_ fejlbehæftede
> >>
> >>
> >> > Hvorfor er det nødvendig for jer at nedgøre de franske biler....og
ikke
> > de
> >> > andre?
> >>
> >> Det er ikke nødvendigt at nedgøre franske biler. Det er nødvendigt at
> >> oplyse om Citroen og Pegouts manglende kvaliteter, så ander ikke også
> >> bliver taget ved næsen. Renault er fransk, men laver faktisk udemærkede
> >> biler !
> >>
> >>
> >> Klaus
> >> --
> >> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> >> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> >> http://home6.inet.tele.dk/moppe
> >> Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen
død
> >
> > Nu er der jo også forskel på hvilke fejl det er man diskutere, jeg
> > opfatter
> > den der løber her går på konstruktionsfejl, materialevalg og andet der
> > kommer ind under "børnesygdomme". Den slags løser producenten ofte,
nogle
> > dog mere modvilligt og/eller talentløst end andre.
> >
> > Nå det kommer til reparationer i egentlig forstand som nå noget går i
> > stykker efterhånden som årene og kilometer ruller ind, så er Renault
> > faktisk
> > den dårligste franskmand (uden at være det dårligste mærke). Ser man på
> > modeller er Renault det eneste franske mærke med to modeller mellem de
ti
> > der oftest går i stykker, af mærker er det kun Fiat og SAAB der kan
> > "prale"
> > af det.
>
> Jeg mener også man skal tage statestikker med et gran salt. Det er
sjældent
> at man kan se en statestik over alle de problemer en bilejer har med sin
> model. ADAC registrerer jo kun de fejl hvor bilen er så syg at de skal ud
og
> yde nødhjælp. TuV kun de fejl de finder ved et bilsyn osv osv.
> Men at en bilejer f.eks har 100 el-fejl mellem hvert bilsyn og at motoren
> går ujævnt eller en Magane som springer frontruden 2 gange og
lign......det
> får vi sjældent at se gennem en statestik....eller plastic der knirker, en
> elrude der klemmer, en bremse der hyler, pærer der springer
konstant.......
>
> --
> Tom
>
>
Det første er jeg helt enig I, man skal være bevidst om hvad pågældende
statistik dækker. Det sidste såmænd også, jeg har bare udtrykt mig på en
anden måde.

Mht. reparationer i egentlig forstand så er det data baseret på hvad et
forsikringsselskab må punge ud, så det er ikke "folks" egen data. Grundlaget
er mere end 31.000 biler fordelt på 30 mærker og ca. 150 modeller, de
slipper dem først nå de har passeret 12 år og/eller 208.000 km. Følgende
områder på bilerne er dækket, Air Conditioning, Axle & Suspension, Braking
System, Cooling and Heating System, Electrical, Engine, Fuel System og
Transmission. Det er den mest seriøse jeg har været i stand til at finde.

Med venlig hilsen Kim



jan@stevns.net (19-11-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 19-11-05 10:25

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk>
skrev :

>Hvorfor er det nødvendig for jer at nedgøre de franske biler....og ikke de
>andre?

Du kan ikke med rette sige at "franske biler" nedgøres her i gruppen -
men du har ret i at _nogle_ biler, af fransk herkomst bliver nedgjort,
og det er nok med rette.

Andre franske mærker klarer sig helt godt, men er desværre ikke helt
så hippe, eksempelvist Renault.

Jeg har selv haft franske biler, med ret blandede følelser, Simca'erne
var sjove, men ærligt talt en bunke "nut's 'n bolts"

(Jeg turde godt anskaffe en igen, nok i form af en Megane)


--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste