gear ts4 peugeot
Fra : stefan nielsen

Dato : 15-11-05 19:38

hej med jer
har en 406 ts4 st.car fra 2001 men der begyndt at komme lidt problremmer med at få
den i bakgear den vil springe ud af gear.
Og iøvrigt syntes jeg det er lige som om at den i det hele taget kan være lidt
svær at få i gear , ved ikke rigtig hvordan jeg skal sige det men det ,men det
glider ikke rigtigt i hak uden modstand . håber på svar

blyant

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:87.49.242.44)

Fra : Troels P. Olsen

Dato : 15-11-05 19:58

> [...]
> det
> glider ikke rigtigt i hak uden modstand . håber på svar

Jeg tror det hele kan "blames" på koblingen! :)

// Troels

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 15-11-05 21:46

Hej,

Har samme bil, min har dog kun problemer med at gå i bak gear en sjælden
gang imellem. Problemet forsvinder ved at slippe koblingen og trykke den ned
igen.

> Jeg tror det hele kan "blames" på koblingen! :)

Mener du slidt kobling = skal snart skiftes ?

I så fald, hvad koster en ny (hvis man nu selv sætter den i/ lader peugeot
gøre det)?

-Thomas

Fra : Troels P. Olsen

Dato : 17-11-05 17:34

> Har samme bil, min har dog kun problemer med at gå i bak gear en sjælden
> gang imellem. Problemet forsvinder ved at slippe koblingen og trykke den
> ned igen.

Det skal du ikke være ked af. Det er ikke unormalt :)

> Mener du slidt kobling = skal snart skiftes ?

Ja :)

> I så fald, hvad koster en ny (hvis man nu selv sætter den i/ lader peugeot
> gøre det)?

Hvis Peugeot skal gøre det, lægger man nok omkring 4-5.000 kr. - Man skal
trods alt have skilt motor og gearkasse af (dvs en stor del af fortøjet).
Koblingen i sig selv ligger vel for en original omkring 1500 kr.

// Troels

Fra : STEFAN NIELSEN

Dato : 16-11-05 11:01

"stefan nielsen" <mailto:blyant@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
"gear ts4 peugeot"

> [...]

> svær at få i gear , ved ikke rigtig hvordan jeg skal sige det men det ,men det
> glider ikke rigtigt i hak uden modstand . håber på svar

tror måske det noget med bøsninger eller noget lign.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.160.174.194)

Fra : Troels P. Olsen

Dato : 17-11-05 17:34

> tror måske det noget med bøsninger eller noget lign.

Hvordan kan du være så sikker på at den ikke er slidt?

// Troels

Fra : stefan nielsen

Dato : 22-11-05 11:36

"Troels P. Olsen" <mailto:whybother@skingme.dk> skrev i en meddelelse
"Re: gear ts4 peugeot"

> Hvordan kan du være så sikker på at den ikke er slidt?
>
> // Troels
> tror det bare for de andre gear fejler ikke rigtig noget det er kun bak gear som
den vil springe ud af nogle gange , som om den ikke kommer ordentlig i hak.

stefan

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.160.174.194)