Hvordan måles fælg størrelse
Fra : Thomas Petersen

Dato : 15-11-05 18:11

Jeg skal have sat vinterdæk på mine stålfælge. Desværre ved jeg ikke, hvor
mange tommer
fælgene er og jeg kan ikke umiddelbart se de på fælgen.

Det eneste jeg kan se er, at der står Ford - 94 - 102 03. Det giver ingen
mening for mig.

Jeg vil gerne måle fælgene i stedet, men hvorfra ogf hvortil skal jeg måle?

Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 18:19

"Thomas Petersen" <tp@mail.dk> skrev :

>Jeg skal have sat vinterdæk på mine stålfælge. Desværre ved jeg ikke, hvor
>mange tommer fælgene er og jeg kan ikke umiddelbart se de på fælgen.

Hvis der stadig er dæk på de fælge, står målet på dækkene f.eks
185/60/14 hvor tallet 14 er fælgmålet

>Jeg vil gerne måle fælgene i stedet, men hvorfra ogf hvortil skal jeg måle?

tværs over fælgen, og træk lidt fra

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Thomas Petersen

Dato : 15-11-05 19:22

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvis der stadig er dæk på de fælge, står målet på dækkene f.eks
> 185/60/14 hvor tallet 14 er fælgmålet

> tværs over fælgen, og træk lidt fra

Der er IKKE dæk på fælgene

har prøvet at måle tværs over fælgen, men får ikke noget "helt" antal
tommer......

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-11-05 19:33

"Thomas Petersen" <tp@mail.dk> wrote in

> har prøvet at måle tværs over fælgen, men får ikke noget "helt" antal
> tommer......

Hvad kommer du frem til?

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 19:41

"Thomas Petersen" <tp@mail.dk> skrev :

>har prøvet at måle tværs over fælgen, men får ikke noget "helt" antal
>tommer......

hvilket mål får du ?

De fleste fælge har gemt et stempel et eller andet sted - sikkert også
de fælge du står med

i stil med det mærke du ser i fælgen lidt nede på denne side :
http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/faelge/faelge_og_maal.htm

jeg tog lige et par løse mål
16" fælg ca 44cm
14" fælg ca 38cm
13" fælg ca 36cm

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-05 20:35

> har prøvet at måle tværs over fælgen, men får ikke noget "helt" antal
> tommer......

Det er fordi at fælgkanten går ud over dækkanten ellers ville dækket jo køre
sidelæns af fælgen - uha

Så er det måske nærmeste MINDRE antal hele tommer.
Eller prøv at måle højden på kanten og så træk den fra (2 gange).

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Mogens

Dato : 15-11-05 19:37

"Thomas Petersen" <tp@mail.dk> wrote in message

> [...]
> Det eneste jeg kan se er, at der står Ford - 94 - 102 03. Det giver ingen
> mening for mig. Jeg vil gerne måle fælgene i stedet, men hvorfra ogf

Hvis jeg måler på tværs af mine fælge, er mine 16" på 44 cm
og mine 17" på 47 cm - fra yderkant til yderkant...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 19:43

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Hvis jeg måler på tværs af mine fælge, er mine 16" på 44 cm
>og mine 17" på 47 cm - fra yderkant til yderkant...

dammm - han fik lokket os begge ud i kulden ;)

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 19:45

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> dammm - han fik lokket os begge ud i kulden ;)

Diiii rrrrr såååå flinke hos Fona.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 15-11-05 19:47

<jan@stevns.net> wrote in message

> dammm - han fik lokket os begge ud i kulden ;)

He he - har du dem ikke i stuen som "os andre".
(M5-fælge smider man ikke i et uaflåsts skur !)
--
Mvh Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 19:52

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>He he - har du dem ikke i stuen som "os andre".

Niks.

>(M5-fælge smider man ikke i et uaflåsts skur !)

Du skal da bare have dig et gø-dyr ;)

Fra : Mogens

Dato : 15-11-05 19:53

> Du skal da bare have dig et gø-dyr ;)

Dét får jég så ALDRIG !
--
Mvh Mogens

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 19:57

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dét får jég så ALDRIG !

Den er for lige til) ... Du har vel nok i fruen..?..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 15-11-05 19:59

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Den er for lige til) ... Du har vel nok i fruen..?..;)

Hold da kæft - jeg fik lige vredet kaffestrålen uden om min
nye fladskærm og tastatur. Samt lukket ned for NG, inden
fruen kom springende

/Mogens
"nørd"

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-11-05 20:42

Mogens wrote:
> Hold da kæft - jeg fik lige vredet kaffestrålen uden om min
> nye fladskærm og tastatur. Samt lukket ned for NG, inden
> fruen kom springende

ROFL

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-11-05 10:06

> Hold da kæft - jeg fik lige vredet kaffestrålen uden om min
> nye fladskærm og tastatur. Samt lukket ned for NG, inden
> fruen kom springende

Godt jeg ikke drikker kaffe.
Jeg tror aldrig jeg kunne vride noget så meget sidelæns.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 19:53

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> He he - har du dem ikke i stuen som "os andre".
> (M5-fælge smider man ikke i et uaflåsts skur !)

Så kan du jo slå dig sammen med Henrik B.

Han har Saab-stole i stuen, så dine hjul under stolene og i er
kørerne..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 15-11-05 19:56

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Så kan du jo slå dig sammen med Henrik B.
> Han har Saab-stole i stuen, så dine hjul under stolene og i er
> kørerne..)

Jeg gider ikke høre mere om Saab -> I må ha' Saab på hjernen "over there"

--
Mvh Mogens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-11-05 19:54

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> dammm - han fik lokket os begge ud i kulden ;)

Er det en konsekvens af Hennings skriblerier?
At gruppen er blevet SÅ hjælpsom?

Keep up the good work!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 19:56

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er det en konsekvens af Hennings skriblerier?
> At gruppen er blevet SÅ hjælpsom?

Njaee ... igennem tiderne er vi nogen stykker som har rendt rundt (både ude
og inde) for at afgive svar på diverse.

Så her er intet nyt heri fra vestfronten.

Blot svinger lysten gevaldigt uvist af hvilken årsag.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 21:23

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Blot svinger lysten gevaldigt uvist af hvilken årsag.

Kulde og regn , kan være seriøse faktorer :)

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 21:39

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kulde og regn , kan være seriøse faktorer :)

Der er vel ingen andre parametre ;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 21:43

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Der er vel ingen andre parametre ;)

Ikke her i hytten ihvertfald

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 21:45

KLIP

> Ikke her i hytten ihvertfald

Du er nu såén en lille go´ eennn..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 21:49

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Du er nu såén en lille go´ eennn..:)

nøehh - jeg keder mig bare bravt ;)

(og venter på at blive færdig med det der står og triller
opdateringer)

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 21:51

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> nøehh - jeg keder mig bare bravt ;)

En selvstændig keder sig aldrig..

> (og venter på at blive færdig med det der står og triller
> opdateringer)

Jeg har forsøgt at fordøje en gang valgflæsk.

Nu har jeg fået ondt i maven.

Det ender nok med, jeg går ud og brækker mig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 15-11-05 22:13

BJ wrote:

> Det ender nok med, jeg går ud og brækker mig.

Og med den slut kommentar, kan vi jo alle sove trygt og rart

/Brian

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 23:07

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og med den slut kommentar, kan vi jo alle sove trygt og rart

Det afhænger da af, hvad du selv har spist..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 15-11-05 19:56

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in message

> Er det en konsekvens af Hennings skriblerier?
> At gruppen er blevet SÅ hjælpsom?
> Keep up the good work!

Jeg synes selv, det var et godt spørgsmål - derfor blev måleriet
kombineret med en tur udenfor i anden sammenhæng...

Tangerer helt årets spørgsmål forleden i en anden lignende gruppe:
Hvad vejer en nr- plade?
--
Mvh Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 21:23

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Jeg synes selv, det var et godt spørgsmål - derfor blev måleriet
>kombineret med en tur udenfor i anden sammenhæng...

Busted !! Du var jo udenfor !

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 21:22

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Er det en konsekvens af Hennings skriblerier?

Niks - intet skyldes Henning's bøvserier - sådan har vi jo altid
været, og det ved du jo inderst inde så ganske vel ;)

>At gruppen er blevet SÅ hjælpsom?

Mere end vi plejer ? Me think not.

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-05 20:30

> [...]
> mening for mig.
>
> Jeg vil gerne måle fælgene i stedet, men hvorfra ogf hvortil skal jeg

Mål omkredsen på anlægsfladen for dækkanterne.

13" er lige knap 104 cm, 14" er lige knap 112 cm og 15" er lige knap 120 cm
i omkreds på anlægsfladen.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 21:24

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Mål omkredsen på anlægsfladen for dækkanterne.

>13" er lige knap 104 cm, 14" er lige knap 112 cm og 15" er lige knap 120 cm
>i omkreds på anlægsfladen.

Det er vist svært med en tommestok ;)

Så er det nemmere at tage tværmålet - eller læse på fælgen

Lur mig ..... det står der ;)

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-05 09:05

> Det er vist svært med en tommestok ;)

Men med en snor går det fint, lig den rundt om fælgen og marker omkredsen på
snoren.
Derefter kan man måle med en tommestok.

> Så er det nemmere at tage tværmålet - eller læse på fælgen
>
> Lur mig ..... det står der ;)

De tror jeg også - svjh plejer målene at være stemplet ind i
navanlægsfladen.

--
Claus

www.vwfanatic.dk