Gid man boede i USA
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-11-05 18:10

Hej folkens

En af mine gode venner er på tur i USA (L.A.), hvor han besøger en gammel
kammerat, som jeg også kender fra gamle dage.

Han tjener ok - men ikke noget specielt - men dyrk lige en fiks lille bil,
han har fået...:

http://photos1.blogger.com/blogger/2754/1438/1600/IMG_3770.jpg

De kører race på nogle små veje i weekenden - mon ikke den klarer sig meget
godt med de street-slicks..?

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 18:09

KLIP

> De kører race på nogle små veje i weekenden - mon ikke den klarer sig
> meget godt med de street-slicks..?

Den kører fremragende.

Har kørt race på bane med en sådan ... i UK.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Juul

Dato : 15-11-05 18:15

> [...]
>
> http://photos1.blogger.com/blogger/2754/1438/1600/IMG_3770.jpg
>
> De kører race på nogle små veje i weekenden - mon ikke den klarer sig

Fed bil - æhhh - sportsvogn...

Bruger vedkommende den til hverdag (der er vel ikke så meget regnvejr som i
dk)? Eller har han en Porsche til det lange træk?

VH Juul

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-11-05 18:32

> Bruger vedkommende den til hverdag (der er vel ikke så meget regnvejr som
> dk)? Eller har han en Porsche til det lange træk?

Han bor i Los Angeles, hvor han laver computeranimationer.

Han kører ikke så meget, så det er hans eneste bil.

Vejene er elendige, og der er INTET komfortudstyr i den.

Jeg vil nærmest kalde den en racerbil - og ikke bare en sportsvogn.

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 18:31

KLIP

> Jeg vil nærmest kalde den en racerbil - og ikke bare en sportsvogn.

Så koster den ikke mere end en dødsyg Folkevogn.....:

http://www.carcast.com/cf/findcar/findcar.cfm?d_vehicle_id=101321919&d_template=db%

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-11-05 19:00

> Så koster den ikke mere end en dødsyg Folkevogn.....:

Som sagt - gid man boede i USA..

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 19:34

KLIP

> Som sagt - gid man boede i USA..

Så kørte man i hvert fald ikke i Folkevogn (og kan den store snart ikke
købes i USA mere)...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 15-11-05 20:08

> Så koster den ikke mere end en dødsyg Folkevogn.....:
>
> http://www.carcast.com/cf/findcar/findcar.cfm?d_vehicle_id=101321919&d_template=db%

Det her er sportsvogne.

http://morgan.jones.dk/3inarow2.jpg

Morgan

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 20:11

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det her er sportsvogne.
>
> http://morgan.jones.dk/3inarow2.jpg

Det ligner da Tekno-/Corgibiler..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 15-11-05 20:16

> Det ligner da Tekno-/Corgibiler..

Det er det så ikke... Faktisk er de 2 først GTR modeller. Interessant
nok er ham min ven som ejer alle 3 biler på billedet - den eneste i verden
der ejer 2 GTR modeller. Man må jo ikke køre i dem på gaden derovre, men
det kan man jo komme til alligevel....

Jeg regner med at kunne poste noget video til Januar.

Mvh Morgan

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 20:18

> [...]
> der ejer 2 GTR modeller. Man må jo ikke køre i dem på gaden derovre,
> men det kan man jo komme til alligevel....

En noget imponerende samling af legetøj.

> Jeg regner med at kunne poste noget video til Januar.

Det ser vi frem til.

PS: Hvornår poster du noget til fruens alpeur?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 15-11-05 20:25

> En noget imponerende samling af legetøj.

Tjah, det er i den bedre ende. Den der CLK55AMG, S600, Phantom, Lotus Elise,
F360CS og Veyron på bestilling varmer også godt. Suk. ;)

> Det ser vi frem til.

Me too. ;)

> PS: Hvornår poster du noget til fruens alpeur?

Det ser ser ud pt. :(

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 20:27

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det ser ser ud pt. :(

Huuhhh ... det har det gjort i meget lang tid.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 15-11-05 20:29

> Huuhhh ... det har det gjort i meget lang tid.

Der sku ha stået sort. ;)

Seriously, der er ikke meget held med det. Jeg ville nok enten skaffe mig af
med det og finde en god een, eller smide det der skal til hos en aut.
forhandler. ;(

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 20:30

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Seriously, der er ikke meget held med det. Jeg ville nok enten skaffe mig
> af med det og finde en god een, eller smide det der skal til hos en aut.
> forhandler. ;(

Er i Hamborg op til næste weekend.

Har du et bud på en pris?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 15-11-05 20:32

> Er i Hamborg op til næste weekend.
>
> Har du et bud på en pris?

Det kommer nok til at koste dig 5k - københavnerne tager omkring 9.

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 20:34

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kommer nok til at koste dig 5k - københavnerne tager omkring 9.

Det første har jeg intet problem i at leve med.

Kan du evt. anbefale én..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 16-11-05 06:17

> Det første har jeg intet problem i at leve med.
>
> Kan du evt. anbefale én..?

Prøv at høre den autoriserede i Aalborg. De skulle være gode.

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-11-05 09:18

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in message

> Prøv at høre den autoriserede i Aalborg. De skulle være gode.

Ok nu er jeg nysgerrig.... hvad taler i om ???????
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : BJ

Dato : 16-11-05 13:38

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ok nu er jeg nysgerrig.... hvad taler i om ???????

Fruens ur.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Juul

Dato : 15-11-05 19:46

> [...]
>
> Vejene er elendige, og der er INTET komfortudstyr i den.
>
> Jeg vil nærmest kalde den en racerbil - og ikke bare en sportsvogn.

Enig...

Fedt at han har gjort det. Jeg er tilhænger af at udleve drømme ... så stor
respekt. Jeg selv ville være for stor en kylling til at gøre det samme.
Efter et halvt år i et fremmede land der trods alt ligner Dk på mange måder
synes jeg det ville være helt håbløst at flytte så langt væk medmindre det
var en udstationering og firmaet ordnede alt for en.

Der er virkeligt meget praktisk der skal ordnes når man flytter land og er
alene om det.

Hehe - han lyder nu også kompromisløs. Jeg kan selv blive lidt irriteret på
de dårlige svenske veje og hvorfor jeg ikke købte en bil med en lidt blødere
opsætning. Helt ærligt - så er det jo de 2 gange 4 km frem og tilbage hver
dag på jobbet der betyder mest i længden ;)

VH Juul

Fra : Lars Ehlers

Dato : 15-11-05 23:01

On Tue, 15 Nov 2005 19:46:12 +0100, "Juul" <crap@hellhole.com> wrote:

> [...]
>synes jeg det ville være helt håbløst at flytte så langt væk medmindre det
>var en udstationering og firmaet ordnede alt for en.

Ja, det er jo lige det med at tage så stort et spring. Jeg gjorde det
selv for knap 10 år siden (og har aldrig fortrudt det), men da jeg
selv ordnede/betalte alting selv, så var det en større mundfuld end
jeg oprindeligt havde regnet med.

>Der er virkeligt meget praktisk der skal ordnes når man flytter land og er
>alene om det.

Helt klart. Selve flytningen er faktisk den mindste del af det, det
kan et dansk flyttefirma med udenlandske partnere sagtens klare. Men
dertil kommer der jo mange andre praktiske ting som f.eks. opholds- og
arbejdstilladelse, afmelding i DK, udenlandsk skattevæsen, bolig,
arbejde, osv, osv.

> [...]
>opsætning. Helt ærligt - så er det jo de 2 gange 4 km frem og tilbage hver
>dag på jobbet der betyder mest i længden ;)

De californiske veje er absolut ikke noget at råbe hurra for. Heroppe
i den nordlige del, trænger vi gevaldigt til et større
reparationsarbejde og selvom staten har fået tildelt en voldsom sum
penge til forbedring af veje, så går størstedelen sikkert til andre
projekter som f.eks. den nye Bay Bridge og andre større projekter. Jeg
tvivler meget på at vejene f.eks. i San Francisco får et nyt lag
asfalt. Og det kunne de ellers godt trænge til, det føles nærmest som
man får en nyre eller to rystet løs!

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-11-05 10:15

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og det kunne de ellers godt trænge til, det føles nærmest som
> man får en nyre eller to rystet løs!

Gad godt vide, hvorfor mon en bil er udstyret med STØDdæmpere?

Mange skribenter i gruppen får foretaget ændringer på bilen.

1) Sænkning
2) Hårdere støddæmpere
3) Dæk/fælge med mindre 'fjeder' virkning

4) Større/bedre bremser
5) Ændringer i motor
6-) 'Alt det kosmetiske'

Alt i alt bevirker dette, at chafutterne får mere brug for nyrebælte.

PS: Jeg er vist selv skyldig i de første 3....................

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Juul

Dato : 16-11-05 21:48

> [...]
> selv for knap 10 år siden (og har aldrig fortrudt det), men da jeg
> selv ordnede/betalte alting selv, så var det en større mundfuld end

Ja - det er jo det. Jeg vil sige usikkerheden om at man gør det rigtige er
det værste. Og ellers så irriterer det mig grænseløst at bruge rigtig lang
tid på noget som viser sig at være simpelt når man først finder løsningen
(eks. at bruge herrelang tid på at flytte selv og så bagefter finde ud af at
ens arbejdsplads vil betale eller bare det at finde ud af hvordan man kommer
til læge)

> [...]
> dertil kommer der jo mange andre praktiske ting som f.eks. opholds- og
> arbejdstilladelse, afmelding i DK, udenlandsk skattevæsen, bolig,

Enig... Der er også forskel på om man gider at bo i en ulækker møbleret
lejlighed i et skodkvarter eller man rent faktisk vil have et ordentlig
hjem. Derudover så er mit arbejde fedt - men det betyder sgu ikke alt. Så
gode venner og masser af fritidsinteresser og gode oplevelser rundt omkring
i landet - det vejer mindst lige så højt for mig. Jeg kunne sagtens have en
4-dages arbejdsuge her i Sverige og så tage hjem hver eneste weekend. Men
det fungerer bare ikke for mig som det gør for et par af mine bekendte. Jeg
gider ikke bo i en taske og spille tid på fly, færger og bag rattet... Jeg
bryder mig faktisk ikke om at rejse (rart når man er fremme - men surt så
længe man flyver osv.) - især lufthavne giver mig røde knopper...

Så alt i alt skal man jo bygge sig en helt ny tilværelse. Det er spændende,
udfordrende osv. Men godt man ikke kender bøvlet man skal igennem på
forhånd - for så havde jeg nok ikke gjort det. Det tvetydige i det er jo at
man bagefter heller ikke vil være det foruden... Nu må vi se hvor længe det
holder.

Jeg vil i hvert fald ikke have noget som helst problem med at flytte tilbage
til Dk igen...

> [...]
> tvivler meget på at vejene f.eks. i San Francisco får et nyt lag
> asfalt. Og det kunne de ellers godt trænge til, det føles nærmest som

Hm - det troede jeg var iorden i USA - men de har vel som i Sverige ret
mange km vej pr. indbygger :)

Og så er prestigeprojekter sikkert sjovere når man er politiker i "verdens
største land" :)

VH Juul

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-11-05 09:56

Morgan Jones skrev:

> Det her er sportsvogne.
>
> http://morgan.jones.dk/3inarow2.jpg
>
> Morgan

Jeg tror faktisk hellere jeg ville have Lotus'en - smag og behag.

Selvom Lotus = Lots Of Trouble Usually Serious

/Martin

Fra : Morgan Jones

Dato : 16-11-05 18:44

>Jeg tror faktisk hellere jeg ville have Lotus'en - smag og behag.

Du vil hellere have en Lotus end en Lamborghini Diablo GTR limited edition
med en 6.0 V12 - og som kun er lavet i 30 eksemplarer.... Og som af
entusiaster inden og udenfor Lamborghini lejeren er hyldet som en af de
absolut vildeste biler på linje med en Ferrari F40 Lemans og en F60 Enzo ?

Ooookay....

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-11-05 10:07

Lars Ehlers skrev:

> [...]
> dertil kommer der jo mange andre praktiske ting som f.eks. opholds- og
> arbejdstilladelse, afmelding i DK, udenlandsk skattevæsen, bolig,

Det kommer jo meget an på hvor man flytter hen, hvor meget familiet
man har mv. Jeg flyttede til England i 1992, og det eneste bureaukrati
jeg skulle ordne der var at vise mit pas. Arbejdsgiver ordnede National
Insurance (syge- og socialforsikring) samt skat, og så var den skid
slået. De danske myndigheder var også ok. Jeg boede hos en anden
ansat de første 10 uger, så havde jeg tid til at finde noget.

Det sværeste var at være _helt_ alene efter at have boet på
kollegie.

Tyskland var heller ikke galt, det der ikke var ordnet på forhånd fik
jeg gjort på en formiddag med en indfødts hjælp.

Hvis man ikke har nogle bindinger er det bare om at prøve det - man
skal bare tænke sig om to gange før man vender tilbage.

mvh

Martin

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-11-05 09:24

Morgan Jones skrev:

> [...]
> absolut vildeste biler på linje med en Ferrari F40 Lemans og en F60 Enzo ?

Med "have" mente jeg "have og beholde". Og jo - jeg er nok lidt
minimlistisk. I praksis tror jeg også at man vil have lige så meget
sjov af Lotus'en som af en superbil.

Noget andet er at jeg ville bruge den første million på en trimaran -
20knob for sejl føles bare så meget vildere end 200km/t på en
motorvej. Så er vi vist OT

/Martin