Danske prøveplader efter import
Fra : Uni Bull

Dato : 14-11-05 22:21

Hej.

Jeg indrømmer at jeg muligvis kender (eller rettere
frygter) svaret, men jeg vil gerne høre jeres kommen-
tarer...

Jeg har i dag i Tyskland købt, betalt og afhentet en
MB C220CDI (jeg skulle lige nævne det - jeg er jo
så glad for den ). Bilen holder altså nu i min carport.

Jeg har før køb naturligvis hentet inspiration til processen
http://bilimport.tkrath.dk/ (hvem gør ikke det) og jeg
havde en makker med derned som har købt en del biler
i Tyskland m.h.p. videresalg. Så langt så godt.

Jeg har *ikke* fremsendt noget til nogen myndigheder af
nogen slags - endnu. Jeg har hentet blanketten som anvendes
til forhåndsvurdering
<http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=91971&ov_id=0>

Jeg er med på at jeg *ikke* kan få nummerplader før jeg
har betalt depositum. Nu kommer jeg endelig til mine tvivls-
punkter:
1) Jeg skal have en forhåndsvurderingsblanket med til toldsyn som
jeg bestiller i morgen - skal det forstås således at jeg fremsender
én blanket til ToldSkat (inkl. kopi af reg.attest) og tager *en anden*
kopi med til toldsyn?

2) Prøveplader (eller prøveskilte som det vist hedder) til kr. 100,-/dag
er det nogen jeg kan købe på den lokale politistation? Eller skal jeg på
motorkontoret? Og hvor lang periode kan jeg købe til? (Der kan jo gå
lidt tid før jeg får svar på forhåndsvurderingen fra ToldSkat)

og sidst men ikke mindst

3) Når jeg har fremsendt blanket til forhåndsvurdering *og* fået
foretaget toldsyn, kan jeg så køre i bilen på 100kroners-pladerne
indtil jeg får svar fra ToldSkat - og således kan betale depositum og
få rigtige plader på bilen?

og så alligevel et ekstra spørgsmål:

4) Der er jo ikke længe til vi skriver 2006 - og min nye brugte bil bliver
med ét slag´et helt år ældre. Er det noget jeg med fordel kan "spekulere"
i ?

På forhånd tak for hjælpen. Jeg ser frem til jeres altid brugbare svar.
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 23:08

> [...]
> jeg bestiller i morgen - skal det forstås således at jeg fremsender
> én blanket til ToldSkat (inkl. kopi af reg.attest) og tager *en anden*

Du skal ha den med som told og skat har skrevet på, og det kan de SNILT være
3 uger om at gøre, det er ikke noget der sker fra dag til dag !! Så det
toldsyn har du lidt tid til at bestille

> [...]
> motorkontoret? Og hvor lang periode kan jeg købe til? (Der kan jo gå
> lidt tid før jeg får svar på forhåndsvurderingen fra ToldSkat)

Du kan vist købe til lige så lang tid du lyster til 100,- pr dag ! Det er
motorkontoren, som jo er på din lokale politistation..

> [...]
> foretaget toldsyn, kan jeg så køre i bilen på 100kroners-pladerne
> indtil jeg får svar fra ToldSkat - og således kan betale depositum og

Igen du skal ha forhåndssvar FØR du kører til toldsyn..
Og ja du kan køre på prøveplader, men der er strenge krav for hvad du må med
dem, du må f.eks. ikke tage kone/børnene med ud og køre.. det kan resultere
i at du skal betale afgiften plus en bøde på 50% af afgiften.. så hvis
afgiften på bilen er 200.000,- så får du en bøde på 100.000,- !!!!

> [...]
> med ét slag´et helt år ældre. Er det noget jeg med fordel kan "spekulere"

Nej, der er ikke en magisk grænse hvor det pludseligt bliver billigere,
desværre

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 23:19

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> foretaget toldsyn, kan jeg så køre i bilen på 100kroners-pladerne
> indtil jeg får svar fra ToldSkat - og således kan betale depositum og

Du kan KUN bruge prøveplader til at fragte bilen til reperatør/værksted,
bilsyn, eller køb/salg for øje.....og vist ikke andet. Det står også på den
blanket som du skal underskive og som du givet vil blive dømt for, hvis det
ikke forholder sig sådan og du laver et færdselsuheld.
Noget helt andet er at det kun indeholder en ansvarsforsikring og ikke nogen
kaskoforsikring, så alt hvad du måtte lave af buler i din nye bil er for
egen regning.

I princippet kan du lige så godt køre helt uden nummerplader af nogen art,
hvis det bare er til "prøveture" og lign. Forsikringen vil sikkert gøre
regress over for dig hvis du skulle lave en skade.
Så jeg vil anbefale at du kun henter prøveplader når den skal til
fremvisning, bilsyn og ikke andet. Men det hele står meget udførligt
beskrevet på det papir du underskriver.

--
Tom

Fra : HKN

Dato : 14-11-05 23:24

> [...]
> jeg bestiller i morgen - skal det forstås således at jeg fremsender
> én blanket til ToldSkat (inkl. kopi af reg.attest) og tager *en anden*

Du skal ikke bruge blanketten til toldsyn. Den er jo netop til en
forhåndsvurdering - dvs en vurdering du kan få INDEN du køber
bilen/betaler
depositum. Du kan stadig sende den ind og afvente svar - der kan gå op til
3
uger (nogen har vist fået en forhåndsvurdering igennem meget hurtigt vha
søde smil og superlativer).
Alternativt kan du få en "dagspris" hos T&S, som du kan betale som
depositum. Denne er typisk højere end en forhåndsvurdering, men det
afhænger
meget af udstyr m.m. Det er muligt at forhandle det en smule.

> [...]
> motorkontoret? Og hvor lang periode kan jeg købe til? (Der kan jo gå
> lidt tid før jeg får svar på forhåndsvurderingen fra ToldSkat)

Motorkontoret. Aner ikke om der er begrænsning på perioden du kan få dem
til.

> [...]
> foretaget toldsyn, kan jeg så køre i bilen på 100kroners-pladerne
> indtil jeg får svar fra ToldSkat - og således kan betale depositum og

Ja, efter reglerne om kørsel på prøveplader - dvs frem og tilbage ml.
myndigheder og værksted. Du må ikke køre frem og tilbage på jobbet på
dem.....

> [...]
bliver
> med ét slag´et helt år ældre. Er det noget jeg med fordel kan

Ja, men så skal du jo sende en ny forhåndsvurdering ind, eller alternativt
få en ny "dagspris" i januar.

> På forhånd tak for hjælpen. Jeg ser frem til jeres altid brugbare svar.

Velbekomme

Mvh
Henrik

It has removed 60 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Kasper Christensen

Dato : 14-11-05 23:46

Uni Bull wrote:

Lige et sidespørgsmål. Hvor finder man tyske biler på nettet og er der
noget at spare ved selv at hente dem hjem over grænsen?
--

Multimediedesigner
Kasper Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 23:57

"Kasper Christensen" <"news"@\"FJERN123\"kasperc.dk> skrev i en meddelelse
> Uni Bull wrote:
>
> Lige et sidespørgsmål. Hvor finder man tyske biler på nettet og er der
> noget at spare ved selv at hente dem hjem over grænsen?

www.mobile.de

Du skal regne med ca. 2/3 af prisen for tilsvarende bil herhjemme, er det
som du skal betale i afgifter når du importerer en bil. Så kan du selv regne
ud om du kan spare lidt.

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 15-11-05 00:00

Kasper Christensen" <"news"@\"FJERN123\ wrote:
> Lige et sidespørgsmål. Hvor finder man tyske biler på nettet og er der
> noget at spare ved selv at hente dem hjem over grænsen?

http://bilimport.tkrath.dk kan vist anbefales til dig.

De to største sider med tyske biler er:
www.autoscout24.de og www.mobile.de

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Peter R. Christianse~

Dato : 15-11-05 00:13

www.autoscout24.de og www.mobile.de er et par gode bud... Men, slå lige et
smut forbi Thomas først på http://bilimport.tkrath.dk/

--
Mvh.
- Peter R. Christiansen

http://b-siden.blogspot.com/
(... så røg brormands MG til autolakereren. Vi venter spændt på resultatet

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-11-05 13:51

Peter R. Christiansen wrote:

> www.autoscout24.de og www.mobile.de er et par gode bud... Men, slå lige et
> smut forbi Thomas først på http://bilimport.tkrath.dk/

Køber du i den billige ende kan www.ebaymotors.de anbefales - ofte bedre
beskrivelser af bilen end de andre, lavere pris, og bedre sikkerhed for
at bilen er der når du kommer efter den (hvis du har vundet auktionen).
Forhandleravancen er jeg ikke meget for at betale når jeg ikke praktisk
kan reklamere alligevel. Til gengæld skal der meget til før du kan sige
nej tak til at købe en auktionsbil - så skal den være meget
dårligere/anderledes end ebayteksten.

Et par argumenter for at købe i DE :
- mindre rust (men sjældent rustbeskyttet)
- større udvalg (chance for at finde præcis den model du ønsker dig)
- prisen _kan_ være lavere, men husk at regne hjemtransport,
kurzzeitkennzeigen, prøveplader i flere omgange, toldsyn, vejning (?),
fordanskning (f.eks. sideblink) og fridage til at besøge told og skat,
applus og motorkontor med. Risikoen ved at handle så langt hjemmefra bør
vel også regnes med.

Jeg har hentet en gammel audi for 15.000,- i Frankfurt :
http://www.scheel.net/audi.jpg - den kommer til at stå mig i ca. 70 -
75.000,- før jeg er færdig. Noget billigere end et forhandlereksemplar i
DK. Eksemplet kunne være modsat hvis motoren var brændt sammen i
Kasselbakkerne.

--
vh
Torben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-11-05 17:29

Uni Bull wrote:
> 4) Der er jo ikke længe til vi skriver 2006 - og min nye brugte bil
> bliver med ét slag´et helt år ældre. Er det noget jeg med fordel kan
> "spekulere" i ?

Den kan vel næsten blive dyrere, da det afgiftsfri/lavere afgift stiger jo
ældre bilen bliver...

Fra : Uni Bull

Dato : 15-11-05 17:52

meddelelse news:437a0cd8$0$41142$14726298@news.sunsite.dk...

> Den kan vel næsten blive dyrere, da det afgiftsfri/lavere afgift stiger jo
> ældre bilen bliver...

Hmmm... Nå nu sender jeg i hvert fald papirerne til Toldskat. Jeg har
foreslået dem at jeg så hurtigt som muligt indbetaler et depositum så
jeg kan få mine plader... Så kan der komme en regning eller en check
når den endelige vurdering foreligger. Principielt bør det vel være lige-
gyldigt om Toldskat laver en foreløbig vurdering, hvis jeg er indforstået
med at en cirka-indbetaling og påsætning af plader betyder at jeg af-
skriver mig "fortrydelsesretten"...? Eller hva'?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-11-05 17:55

Uni Bull wrote:
> [...]
> indforstået med at en cirka-indbetaling og påsætning af plader
> betyder at jeg af- skriver mig "fortrydelsesretten"...? Eller hva'?

Hvis du først henter plader, så kan du ikke fortryde. Så er det bare at
betale ved kasse 1.

Kender en, som jeg mener fortalte, at han gik til T&S og de blev enige om en
ca. afgift, denne blev betalt og han satte plader på...

Nogen der ved, om jeg har hørt ordentligt efter?

Fra : Uni Bull

Dato : 15-11-05 18:08

meddelelse news:437a12fa$0$41146$14726298@news.sunsite.dk...

> Kender en, som jeg mener fortalte, at han gik til T&S og de blev enige om
> en ca. afgift, denne blev betalt og han satte plader på...

Netop - det er noget i den stil jeg håber på (når det nu ikke er muligt at
gøre ret
meget ved størrelsen på afgiften )

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : John Sahl

Dato : 15-11-05 19:19

Morten Fruergaard wrote:
> Nogen der ved, om jeg har hørt ordentligt efter?

Det har du

Fra : Uni Bull

Dato : 16-11-05 00:32

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Det har du

Ok - det betyder opringning til SKAT!
Interessant at se om de kan finde frem til "den der har med
det at gøre" når jeg ringer til omstillingen
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Mogens

Dato : 16-11-05 05:42

"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote in message

> [...]

Han hedder Mogens Knudsen :)

Så skal du nok være være "kendt" hos T&S...

> Ok - det betyder opringning til SKAT!

Det er de færreste, der kan få T&S til noget som helst
vha. en opringning - de ønsker udfyldte blanketter.
OG hvad der loves i telefonen, overholdes ikke efterfølgende.
(har selv prøvet det).

Notér derfor ALT ned - hvem du har talt med og hvornår...

/Mogens
"importør"

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-11-05 16:25

> Det er de færreste, der kan få T&S til noget som helst
> vha. en opringning - de ønsker udfyldte blanketter.
> OG hvad der loves i telefonen, overholdes ikke efterfølgende.
> (har selv prøvet det).

Ved du om man kan sende blanketterne på mail, og modtage svar samme vej,
eller skal det med gode gamle postdanmark?

Niels

Fra : Mogens

Dato : 16-11-05 19:18

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message

> Ved du om man kan sende blanketterne på mail, og modtage svar samme vej,
> eller skal det med gode gamle postdanmark?

Man kan faxe - men modtager svar pr brev...
--
Mvh Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-11-05 20:47

Mogens wrote:

> Han hedder Mogens Knudsen :)

Niks. Han hedder Paw Jense, Uniq-Import...

Fra : Mogens

Dato : 17-11-05 20:50

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Niks. Han hedder Paw Jense, Uniq-Import...

OK - men gjorde det samme med Cossien.
--
Mvh Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-11-05 21:24

Mogens wrote:

> OK - men gjorde det samme med Cossien.

Ok. Rart at vide, at det kan lade sig gøre...

Fra : John Sahl

Dato : 16-11-05 08:21

Uni Bull wrote:
> Ok - det betyder opringning til SKAT!
> Interessant at se om de kan finde frem til "den der har med
> det at gøre" når jeg ringer til omstillingen

Lyt til Mogens