Er GM ved at gå bankerot.
Fra : BJ

Dato : 14-11-05 16:53

Er GM ved at gå bankerot:

http://www.borsen.dk/650.80561?PHPSESSID=8ohmllid67n0occ5nkurkl8jr5

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-05 17:45

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in news:4378b2f5$0$2105
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Er GM ved at gå bankerot:
>
> http://www.borsen.dk/650.80561?PHPSESSID=8ohmllid67n0occ5nkurkl8jr5

Det er der meget der tyder på desværre.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Henrik B.

Dato : 14-11-05 17:52

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

Det er meget sandsynligt.

> Det er der meget der tyder på desværre.

Nogen der er med på at købe Saab for en 5'er?

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 14-11-05 18:10

> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er meget sandsynligt.

> Nogen der er med på at købe Saab for en 5'er?

Det er i hvert fald billigere end 9.2..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-05 18:13

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in news:4378c093$0$8778
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Nogen der er med på at købe Saab for en 5'er?

Jeps.

Fra : Allan Hansen

Dato : 14-11-05 19:52

> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er meget sandsynligt.

> Nogen der er med på at købe Saab for en 5'er?

Så pyt da!

Mvh AJH

Fra : BJ

Dato : 14-11-05 18:09

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er der meget der tyder på desværre.

Det vil trække en del med sig så.

Jeg kan huske da Rover væltede i England.

Da kunne du gå ind fra gaden og købe en sprit ny Rover med en normal
salgspris på 20.000£ for blot 10.000£, når bare du ville fjerne den.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-05 18:14

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in news:4378c4a8$0$2093
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det vil trække en del med sig så.

Ya nemlig... øv.

> Da kunne du gå ind fra gaden og købe en sprit ny Rover med en normal
> salgspris på 20.000£ for blot 10.000£, når bare du ville fjerne den.

Vildt.

Fra : BJ

Dato : 14-11-05 18:15

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vildt.

Njaee ... den er/var jo uden nogen form for fabriksgaranti.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-05 18:23

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in news:4378c618$0$2091
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Njaee ... den er/var jo uden nogen form for fabriksgaranti.

Jae men alligevel. Sådan lidt paniske træk fra Rover's side..

Fra : BJ

Dato : 14-11-05 18:28

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jae men alligevel. Sådan lidt paniske træk fra Rover's side..

Najee ... kreditorerne skal dækkes ind så godt som muligt og kunderne til
"restlageret" vil ikke løbe risikoen.

Det er alt i alt ganske forståeligt, men naturligvis er det "ådselgribbene"
med is i maven, der er løbet med "avancen".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-11-05 19:47

BJ wrote:

> Jeg kan huske da Rover væltede i England.
>
> Da kunne du gå ind fra gaden og købe en sprit ny Rover med en normal
> salgspris på 20.000£ for blot 10.000£, når bare du ville fjerne den.

Pudsigt nok en historie der modsagdes i TopGear på BBC i går (en
genudsendelse). Der er et uafhængigt firma der giver 1 års garanti og
der kan tilkøbes mere. Halv pris er der heller ikke tale om, snarere
20-25% rabat.

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 00:21

KLIP

> [...]
> genudsendelse). Der er et uafhængigt firma der giver 1 års garanti og der
> kan tilkøbes mere. Halv pris er der heller ikke tale om, snarere 20-25%

Mon ikke de kære TopGear-folk prøver at redde pynten på Sct. Gertrud..?

Jeg har historien fra en englænder med egen virksomhed ... i ...
England..

Den er nu ved at være ret gammel.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-11-05 14:03

BJ wrote:

> Mon ikke de kære TopGear-folk prøver at redde pynten på Sct. Gertrud..?
>
> Jeg har historien fra en englænder med egen virksomhed ... i ...
> England..
>
> Den er nu ved at være ret gammel.

Jeg kan konstatere at du har ikke hørt/set Jeremy Clarkson omtale Rover :
http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,12529-1580901,00.html.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-11-05 14:10

Torben Scheel wrote:

> Jeg kan konstatere at du har ikke hørt/set Jeremy Clarkson omtale Rover :
> http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,12529-1580901,00.html.

Et uddrag : "Then Volvo went all sporty, forcing the weak and the feeble
to look elsewhere. Most ended up in Rovers, dithering about at junctions
and generally driving the wrong way down motorways. There’s one Rover
that has been stationary at the complicated double mini-roundabout in
Chipping Norton for 15 years, its driver paralysed with fear. "

*LOL*

--
vh
Torben - 620ti

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 15:28

KLIP

> [...]
> has been stationary at the complicated double mini-roundabout in Chipping
> Norton for 15 years, its driver paralysed with fear. "

Den er nu meget sød..

De nyeste Rover´s kunne jeg faktisk godt lide.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 15:26

KLIP

> Jeg kan konstatere at du har ikke hørt/set Jeremy Clarkson omtale Rover :

Nope.

> http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,12529-1580901,00.html.

Ham er nu en sød fyr, ham Jeremy.

Mon UK ender op med kun at have importerede biler. Man kunne nemt forestille
sig det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-05 19:57

BJ skriver:

> Mon UK ender op med kun at have importerede biler. Man kunne nemt forestille
> sig det.

Næh nej, det er der vidst for mange japanfarbikker derovre til.

En Nissanfabrik oppe omkring Newcastle har lige købt 2 stk Vestas V47
vindmøller til deres fabriksområde. En af mine kollegaer er vældigt
tilfreds med det....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 20:01

KLIP

> [...]
>
> En Nissanfabrik oppe omkring Newcastle har lige købt 2 stk Vestas V47
> vindmøller til deres fabriksområde. En af mine kollegaer er vældigt

Du siger noget.

Så er både Belgien og Holland bilproducenter.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-05 20:16

BJ skriver:

> Du siger noget.

Det hænder - andre gange skriver jeg bare

> Så er både Belgien og Holland bilproducenter.

Ja....

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 20:20

KLIP

> Det hænder - andre gange skriver jeg bare

> Ja....

Jeg er glad for ikke at køre i en belgisk eller hollandsk produceret bil.

Desværre er nogle af underleverandørerne ikke af skandinavisk kvalitet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-11-05 20:34

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev

> Det vil trække en del med sig så.
>
> Jeg kan huske da Rover væltede i England.
>
> Da kunne du gå ind fra gaden og købe en sprit ny Rover med en normal
> salgspris på 20.000£ for blot 10.000£, når bare du ville fjerne den.

Hmm. jeg må hellere overveje at sælge Rekorden imens den endnu er penge værd
*LOL*

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-11-05 21:22

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Hmm. jeg må hellere overveje at sælge Rekorden imens den endnu er penge værd
>*LOL*

det nænner du jo ikke alligevel ;)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-11-05 23:02

<jan@stevns.net> skrev

> det nænner du jo ikke alligevel ;)

Nej du har fulstændig ret i.

Til gengæld vil mit reservedelslager måske gå op i kurs?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-11-05 23:10

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Nej du har fulstændig ret i.

nemmerligen

>Til gengæld vil mit reservedelslager måske gå op i kurs?

Det er ikke utænkeligt ;)

Har du fjernlyskontakter på lager ?

Jeg er ved at blive øm i fingeren af at holde i pinden, når jeg kører
fra Klarskov til Stevns om natten ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-11-05 23:36

<jan@stevns.net> skrev

> Det er ikke utænkeligt ;)
>
> Har du fjernlyskontakter på lager ?

Jeps

> Jeg er ved at blive øm i fingeren af at holde i pinden, når jeg kører
> fra Klarskov til Stevns om natten ;)

Hvilken model? Gerne foto! Det blæser jo koldt i aften.............

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-11-05 23:58

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Hvilken model? Gerne foto! Det blæser jo koldt i aften.............

model ?

det er vist den med indbygget pauseklovn ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-11-05 00:15

<jan@stevns.net> skrev

> model ?
>
> det er vist den med indbygget pauseklovn ;)

Er der ikke det i begge typer? Jeg har egentlig aldrig funderet over hvor
pauseviskeren og 3svings pausedimsen sidder.

Er det den der er som en femmer i omkreds?

eller den der er som en 2 krone?

Og er det det mekaniske "skift" der er gået i stykker?

Foto please.............

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 00:33

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Og er det det mekaniske "skift" der er gået i stykker?

det er en ledning der er knækket af, så jeg måtte luse udenom, med det
resultat at jeg kun har nærlys

(og fjernlys tændt hvis jeg hiver i armen)

>Foto please.............

det er hundekoldt ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-11-05 22:44

<jan@stevns.net> skrev

> det er en ledning der er knækket af, så jeg måtte luse udenom, med det
> resultat at jeg kun har nærlys
>
> (og fjernlys tændt hvis jeg hiver i armen)

> det er hundekoldt ;)

http://kortlink.dk/frossenpind/277b

Foto please....

Jeg fik kigget i bunken selv om mørket var faldet på.

Hvis du kan nøjes med at skifte selve lyskontakten, der på nogle modeller er
nittet på, har jeg en du kan få gratis.

Ellers har jeg kun en i reserve af hver model.

Og jeg gætter på du har fundet ud af prisen originalt?

PS. hvis du leder i bunken igennem, vil billedet med lodningen af ledningen
kunne bruges.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 23:00

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Foto please....

Jeg er ved at lade kameraet op ;=

>Hvis du kan nøjes med at skifte selve lyskontakten, der på nogle modeller er
>nittet på, har jeg en du kan få gratis.

Jeg må bide i græsset , og lave noget sjovt himstregims i stedet, med
et par relæ'er. eller lodde nogle tyndere ledninger på kontakten, og
lade dem styre nogle relæ'er der tænder/slukker lampetterne

De skide blinklysregler svækker jo lodningerne, når de originale stive
kabler er til stede

>Og jeg gætter på du har fundet ud af prisen originalt?

den har jeg kendt længe - alt for længe

>PS. hvis du leder i bunken igennem, vil billedet med lodningen af ledningen
>kunne bruges.

Jeg ved vist hvilket billede du tænker på ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-11-05 23:04

<jan@stevns.net> skrev

> Jeg er ved at lade kameraet op ;=

*venter*

> den har jeg kendt længe - alt for længe

Er den stadig 1800kr?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 23:24

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Er den stadig 1800kr?

Nøehhhh - Opel her i byen tager 965.- for dimsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-11-05 23:24

<jan@stevns.net> skrev

> Nøehhhh - Opel her i byen tager 965.- for dimsen

OK, det er også mere end 10 år siden jeg sidst hørte på prisen.

Men den er jo lidt besværlig at skifte.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 14-11-05 22:55

> Hmm. jeg må hellere overveje at sælge Rekorden imens den endnu er penge
> værd
> *LOL*

Så har jeg skam en Senator du kan købe og renovere

mvh
Daniel

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-11-05 23:04

"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> skrev

> Så har jeg skam en Senator du kan købe og renovere

Hvordan går det med den gamle benzinsluger?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-11-05 23:10

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Hvordan går det med den gamle benzinsluger?

Den har han da sat til fals ;)

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 15-11-05 17:09

> Hvordan går det med den gamle benzinsluger?

Den kører skam endnu, men den skal laves for rust :(

Benzinsluger og benzinsluger, den kører da omkring 10km/l på langture og ca
9 ved normal kørsel. :)

Den ender nok sine dage som markræser :(

mvh
Daniel Pedersen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-11-05 22:49

> [...]

> Den kører skam endnu, men den skal laves for rust :(
>
> Benzinsluger og benzinsluger, den kører da omkring 10km/l på langture og

Undskyld min dårlige formulering; Hvordan går det med din gamle rustbunke af
en benzinsluger?

> Den ender nok sine dage som markræser :(

Hmm. en morfarbil til markræser?

Lad mig gætte:

Rust i bagereste bærearme, forbro, A-stolpe, bund under sæder, vanger ved
styrehus?
--
Mvh. Uffe Ravn
Opel Rekord 1984 Stationcar

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 23:02

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Lad mig gætte:

>Rust i bagereste bærearme, forbro, A-stolpe, bund under sæder, vanger ved
>styrehus?

Gæt ? Ha ! det passer jo på de fleste æsker at den årgang,
rekorden inclusive ;)

(min undtaget, naturligtvis ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-11-05 23:11

<jan@stevns.net> skrev

> Gæt ? Ha ! det passer jo på de fleste æsker at den årgang,
> rekorden inclusive ;)
>
> (min undtaget, naturligtvis ;)

Hmm. jeg kommer til at tænke på engang jeg var inde til syn med Rekorden:

Stående under liften, begyndte jeg at give synsassistenten, en munter fyr,
tips til hvor han også skulle kigge efter rust på karrossen, af en Opel af
den årgang.

Han fandt dog ingen huller i karossen!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 23:26

> [...]

>tips til hvor han også skulle kigge efter rust på karrossen, af en Opel af

Du skulle have været med , da jeg var ovre med den blå ;)

Han var helt bekymret over at jeg kunne huske at det var ham, der
synede min bil forrige gang ;) så han måtte lige slå det op, og
søreme ja.

>Han fandt dog ingen huller i karossen!
heller ikke i min ;)

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 15-11-05 23:13

> Lad mig gætte:
>
> Rust i bagereste bærearme, forbro, A-stolpe, bund under sæder, vanger ved
> styrehus?

Højre bagerste bærearm skal stadigvæk have lavet nøglehul, A stolpe i
passagerside, paneler, skærme, inderskærme og bagpanel :)
Muligvis også vange ved styrehus.

mvh
Daniel

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 23:22

"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> skrev :

>Højre bagerste bærearm skal stadigvæk have lavet nøglehul,
> [...]

Du har lige listet op hvorfor Sofie døde ;)

(OK - jeg stjal bærearmen til den blå ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-11-05 23:14

"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> skrev

> Højre bagerste bærearm skal stadigvæk have lavet nøglehul, A stolpe i
> passagerside, paneler, skærme, inderskærme og bagpanel :)
> Muligvis også vange ved styrehus.

Hmm.........................................................................
.....................................................................Har du
været glad for den i den tid i har haft sammen?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 15-11-05 23:54

:D

Jep hun har skam været fin og er det egenligt også stadigvæk.

Men en Senator på su går bare ikke, har heller ikke lyst til at lave hende
når jeg stadigvæk har min Mustang der skal renoveres :)

Mvh. Daniel

Fra : Ole Sørensen

Dato : 15-11-05 01:02

BJ wrote:
> Er GM ved at gå bankerot:
> http://www.borsen.dk/650.80561?PHPSESSID=8ohmllid67n0occ5nkurkl8jr5

GM bildivision har da stadig 120 milliarder kr. i kontanter

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 01:42

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asdfjalsdjfa.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> GM bildivision har da stadig 120 milliarder kr. i kontanter

Jep, de har kun formøblet ca. 34 milliarder kr., på 1 år.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ole Sørensen

Dato : 15-11-05 13:42

BJ wrote:
> Jep, de har kun formøblet ca. 34 milliarder kr., på 1 år.

Jeg håber det skyldes omlægninger, uheldige investinger eller en helvedes
masse udviklingsarbejde!
Det kræver sgu sin mand at bruge 34 milliarder på 1 år.

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-11-05 14:13

Ole Sørensen wrote:

> Jeg håber det skyldes omlægninger, uheldige investinger eller en helvedes
> masse udviklingsarbejde!
> Det kræver sgu sin mand at bruge 34 milliarder på 1 år.

Jeg stiller gerne op!

--
vh
Torben

Fra : Martin

Dato : 15-11-05 14:21

> Jeg håber det skyldes omlægninger, uheldige investinger eller en helvedes
> masse udviklingsarbejde!
> Det kræver sgu sin mand at bruge 34 milliarder på 1 år.

Nu er de såmænd også omkring 325.000 mand om det!

Underskuddet er dermed "kun" omkring 100.000 pr. mand, og det er da ikke så
galt endda!

Desværre skyldes underskuddet ikke omlægninger eller udviklingsarbejde -
snarere mangel på samme.

/Martin

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 15:30

"Martin" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Desværre skyldes underskuddet ikke omlægninger eller udviklingsarbejde -
> snarere mangel på samme.

Intet under at alle populære TV-udsendelser i UK, handler om gamle dage,
inden verden gik af lave.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : John Sahl

Dato : 15-11-05 16:09

BJ wrote:
> Er GM ved at gå bankerot:

Nu vil de i al fald gøre Henrik glad

John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-11-05 16:38

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in news:4379fa0e$0$67264$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Nu vil de i al fald gøre Henrik glad

Hov hov jeg vil også være med

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 16:40

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu vil de i al fald gøre Henrik glad

Ikke for at være lyseslukker, men noget skal manden jo sige, så modet holdes
oppe hos medarbejderne.;)

Det er i øvrigt ikke fjernt fra politiske metoder, med slet tanke på valget
i dag..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~