Ladelampe lyser
Fra : Allan Hansen

Dato : 14-11-05 13:40

Datteren har en Ford Fiesta årg. 92, ladelampen lyser hele tiden, jeg har
prøvet at køre en lang tur med alt indclusive dom-dom anlægget tændt.

Ladelampen lyser klart hele tiden, der er lige kommet et nyt batteri i
bilen.

Er der nogen bud på hvad der kan være galt.

Mvh AJH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-05 14:10

Allan Hansen skriver:

> Ladelampen lyser klart hele tiden, der er lige kommet et nyt batteri i
> bilen.
>
> Er der nogen bud på hvad der kan være galt.

At generatoren ikke lader...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Allan Hansen

Dato : 14-11-05 15:15

> Allan Hansen skriver:

> At generatoren ikke lader...

Jeg har kørt 10-15 km med nærlys, blæser på fuld styrke og radio, jeg kan
ikke måle noget fald i spænding på batteriet.

Mvh AJH

Fra : alexbo

Dato : 14-11-05 15:53

"Allan Hansen" skrev i

> Jeg har kørt 10-15 km med nærlys, blæser på fuld styrke og radio, jeg kan
> ikke måle noget fald i spænding på batteriet.

Næh, men kan du måle forskel på spænding med motor stoppet og i gang.

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan Hansen

Dato : 14-11-05 16:05

> "Allan Hansen" skrev i

> Næh, men kan du måle forskel på spænding med motor stoppet og i gang.
>
> mvh
> Alex Christensen

Jeg kan måle et lille fald på ca 0.1 volt med startet motor.

Bilen har kørt ca 200 km siden det nye batteri er monteret.

Mvh AJH

Fra : alexbo

Dato : 14-11-05 16:13

"Allan Hansen" skrev

> Jeg kan måle et lille fald på ca 0.1 volt med startet motor.

Ja, så lader den jo ikke,
nu har du valgt at holde det hemmeligt hvilket måleresultat du har fået, men
du skal i hvert fald kunne måle en stigning ved startet motor.

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan Hansen

Dato : 14-11-05 16:56

> [...]
> nu har du valgt at holde det hemmeligt hvilket måleresultat du har fået,
> men du skal i hvert fald kunne måle en stigning ved startet motor.

Jeg har målt 12.0 volt med stoppet motor og et fald til 11.9 volt med
startet motor.

Men kan et 44 amp batteri holde så længe med strøm uden den lader lidt.

Mvh AJH

Fra : Christensen

Dato : 14-11-05 17:40

> Jeg har målt 12.0 volt med stoppet motor og et fald til 11.9 volt med
> startet motor.

Den lader ikke - skal op på 14 volt ca. når den går i tomgang.

> Men kan et 44 amp batteri holde så længe med strøm uden den lader lidt.

Åbenbart..

/f christensen

Fra : Bo Velschow

Dato : 14-11-05 19:01

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har målt 12.0 volt med stoppet motor og et fald til 11.9 volt med
> startet motor.
>
> Men kan et 44 amp batteri holde så længe med strøm uden den lader lidt.

Tjah, da generatoren i min kones Kadett opgav ævred i foråret, nåede hun
næsten at køre Lynge-Avedøre tur/retur (>40 km hver vej), før bilen gik i
stå midt på motorvejen (min fejl; hun ringede prompte, da lampen begyndte at
lyse - men jeg lagde i skyndingen ikke 2 og 2 sammen, så jeg sagde, hun blot
kunne køre videre - hvilket hun altså også kunne, indtil der ikke var mere
strøm på akku'en (vistnok 55 Ah). Så stoppede bilen midt på Farum-motorvejen
:-/ ).

Så vidt jeg da i øvrigt lige kan se, er den da helt gal, hvis spændingen
_falder_, når motoren er startet! Den bør da vist i øvrigt ligge på 13.4 V
eller deromkring.

Afsted til vækstedet og i med en ombytter-generator, mens bilen stadig kan
køre selv.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : TDN

Dato : 14-11-05 17:45

> [...]
> bilen.
>
> Er der nogen bud på hvad der kan være galt.

Check om kullene i generatoren er færdige, så lader den nemlig ikke. Kan
købes for ca. 100 kr. ved Høyer, T-Hansen m.v. og det tager 5 min at skifte.
(forudsat det er generator med udskiftlige kul .

Mvh
Thomas

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-11-05 19:53

Eller om stelforbindelse til generator er ok!!! Det har jeg prøvet.....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-11-05 22:28

Hej!

Henrik Nielsen wrote:

> Eller om stelforbindelse til generator er ok!!! Det har jeg prøvet.....

Jeg tror faktisk de fleste biler har ok stelforbindelse til generatoren i
danmarks bilpark

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-11-05 23:00

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev

> Jeg tror faktisk de fleste biler har ok stelforbindelse til generatoren i
> danmarks bilpark

Så har du aldrig kørt Opel, der er det et reelt problem.

Hvis man nu hænger generatoren op i gummibøsninger, for at undgå at overføre
vibrationer, er man nød til at have en seperat stelledning.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Bo Velschow

Dato : 15-11-05 09:18

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev

> Så har du aldrig kørt Opel, der er det et reelt problem.

Jep, på min kones Kadett var den ædt næsten helt igennem, så den blev også
skiftet, da generatoren alligevel blev udskiftet. Angiveligt kan det føre
alverdens ekstra ulykker med sig (foranlediget af (alt) for høj spænding),
hvis stelforbindelsen bliver afbrudt..

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : myk

Dato : 15-11-05 16:09

Allan Hansen wrote:
> [...]
> bilen.
>
> Er der nogen bud på hvad der kan være galt.

Sprunget generatorrem??

Selv prøvet det to gange..

Fra : solvang

Dato : 15-11-05 18:02

"myk" <rrr@rrr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ingen stel-ledning fra generator til motor/karossen