Fælge skal lakeres -men hvor (kbh. omr.)
Fra : Morten G. Nielsen

Dato : 19-11-05 18:33

Hejsan

Så er mine fælge kommet til metalsliber hvor kanterne skal poleres.
Men hvor får jeg det midterste af fælgene lakeret i Kbh.
Er der nogen som kan anbefale en god maler?

Tror i de polerede kanter også kan få en gang klarlak, eller vil det ikke
kunne holde?

Mvh. Morten
Honda 900 Hornet
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4064

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-11-05 12:51

Morten G. Nielsen wrote:
> Hejsan
>
> Så er mine fælge kommet til metalsliber hvor kanterne skal poleres.
> Men hvor får jeg det midterste af fælgene lakeret i Kbh.
> Er der nogen som kan anbefale en god maler?

Pas. Jeg maler selv mine, men jeg er ikke en god maler

> Tror i de polerede kanter også kan få en gang klarlak, eller vil det ikke
> kunne holde?

Det holder indtil det første stenslag kommer (ca. første tur). Derefter
kommer der vand ind under, og din fine polerede kant går til i hvidt
alupulver. Hold dem rå og rengør, polér og giv en gang voks jævnligt.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-05 13:38

"Morten G. Nielsen" <mortengram@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen som kan anbefale en god maler?
>
> Tror i de polerede kanter også kan få en gang klarlak, eller vil det ikke

Jeg ville også holde dem rå og polerede/voksede, det kræver lidt vedligehold
men er bedre end lak, der ryger af eller underkorroderer efterhånden.

Jeg går med samme tanker, hvad skal du give for polering og hvordan polerer
de "til kanten" ?

JimR
SZR660

Fra : rbk

Dato : 20-11-05 18:36

On Sun, 20 Nov 2005 13:38:20 +0100, JimR wrote:

> [...]
>>

> Jeg ville også holde dem rå og polerede/voksede, det kræver lidt
> vedligehold men er bedre end lak, der ryger af eller underkorroderer

Husk nu at få dem pulverlarkeret.

Jeg fik malet/lakeret mine sidste år og der er allerde 10-20 stenslag i

/holger

Fra : JimR

Dato : 21-11-05 09:30

Mine hjul er allerede lakerede, jeg ville bare NitroMors'e lakken af hvor de
skal poleres og så tape dem af til kanten og polere løs til de skinner. Jeg
så flere cykler på Knutstorp Trackdays der havde gjort det og det ser
rimelig porno ud.

JimR

Fra : Studen

Dato : 23-11-05 02:43

"rbk" <rbk17@nowhere.com> wrote in message
> On Sun, 20 Nov 2005 13:38:20 +0100, JimR wrote:
> Husk nu at få dem pulverlarkeret.
>
> Jeg fik malet/lakeret mine sidste år og der er allerde 10-20 stenslag i

Hej Holger

Skulle pulverlakering være en garanti mod stenslag? Mine fælge er
pulverlakerede, og jeg opdager hyppigt stenslag. Faktisk virker det rimeligt
"let" at lave mærker i dem. Er der forskel på kvaliteten af en
pulverlakering, eller hvordan? Ikke at det er det store problem. Jeg har
dækket de værste med en lakstift, og med sorte fælge virker det fint som
"lappeløsning"

Studen
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=699

Fra : Morten G. Nielsen

Dato : 21-11-05 15:01

Hej Jim

Jeg skal give 500 dask pr. fælg, men så bliver de også både glasblæst og
poleret på kanterne. Jeg ved ikke præcis hvordan de gør det... men jeg kan
spørge når jeg skal hente dem.

Morten