Så kom jeg til at købe...
Fra : Peter Skov

Dato : 17-11-05 22:46

Hej

Så vil jeg gerne takke alle som har svaret på de mere eller mindre
intelligente spørgsmål, som jeg har stillet herinde, med hensyn til
begyndercykler.

Jeg har i aften købt en Honda CB 450 S i Tyskland. Jeg gav 950? for en 86ér
som har gået 58.000km. den var meget velholdt, og sælger virkede OK. Så nu
håber jeg bare, at han også var det

Mvh

Peter

Fra : kc

Dato : 18-11-05 00:58

..

> Jeg har i aften købt en Honda CB 450 S i Tyskland. >

___________________

Til lykke.
Så ved du hvad vinteren går med.Polere og diverse ting som os andre

kc

Fra : Anders Majland

Dato : 18-11-05 13:58

> Jeg har i aften købt en Honda CB 450 S i Tyskland. Jeg gav 950? for en
> 86ér
> som har gået 58.000km. den var meget velholdt, og sælger virkede OK. Så nu
> håber jeg bare, at han også var det

Tillykke med den - hvor fandt du sælger ?

Fra : Peter Skov

Dato : 18-11-05 15:10

Hej

> Tillykke med den - hvor fandt du sælger ?

Jeg fandt en annonce her,
http://www.buese-shop.de/

søgte på et Flensuburg postnummer (24944), med omkreds 200 km. Og så var
han der. Skrev en mail, fra hjemmesiden til sælger. Og fik så svar tilbage,
aftalt besigtigelser via, SMS, og kørte ned og brugte penge.

Så det var egentlig nemt nok, så nu kommer den opgave jeg så frygter mest,
SKAT. Jeg aner intet om hvordan det skal foregå, men regner med at søge lidt
på gamle indlæg, husker bl.a. noget med B-numre og lignende, og så må jeg jo
se hvordan det kommer til at gå.
Jeg har kikket på deres side med vurderinger og ser at de ligger mellem 8500
og 15000 kr. så "desværre" er den jeg købte i god stand. Men har kørt noget
længere, så det bliver spændende.

Mvh

Peter

Fra : MKS - 74

Dato : 18-11-05 15:19

On Fri, 18 Nov 2005 15:09:36 +0100, "Peter Skov"
<dbsf.fjerndette@sport.fjernes.dk> wrote:

>Jeg har kikket på deres side med vurderinger og ser at de ligger mellem 8500
>og 15000 kr. så "desværre" er den jeg købte i god stand. Men har kørt noget
>længere, så det bliver spændende.

Du bestemmer lidt selv, for et ½ år siden blev de std. sat til 8.000 i
afgiftspligtig værdi svarende til ca. 12.000 i afgift, så gennemfører
du det som skrivebordsvurdering (uden vurdering ved fremvisning) så
bliver det ikke højere (en sådan cykel vil det være helt usandsynligt
at T&S vil kræve fremstillet). Hvis du derimod vil prøve at få den ned
i 7.000 i AV svarende til ca. 10.000 i afgift bliver du nød til at
fremvise og ha' argumenterne i orden for en nedsættelse (man kan altid
finde noget på så gamle cykler). En afvejning/overvejelse enhver må
gøre sig. Iøvrigt er km-standen på sådan en gammel cykel reelt uden
betydning med mindre man kan dokumentere en meget høj af slagsen.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : MKS - 74

Dato : 18-11-05 15:06

On Thu, 17 Nov 2005 22:45:32 +0100, "Peter Skov"
<dbsf_fjern-dette@sport.dk> wrote:

>Så vil jeg gerne takke alle som har svaret på de mere eller mindre
>intelligente spørgsmål, som jeg har stillet herinde, med hensyn til
>begyndercykler.

Du regner ikke med at der kommer flere?

>Jeg har i aften købt en Honda CB 450 S i Tyskland.

Den der stod 80 km fra casa del Skov?

>Jeg gav 950? for en 86ér
>som har gået 58.000km. den var meget velholdt, og sælger virkede OK.

Du forhandlede forhåbentligt lidt om prisen, man kan næsten altid få
10-15% afslag hos germanerne, med mindre de udtrykkeligt skriver
Festpreis. (og da undertiden nu alliwl også lidt)

>Så nu håber jeg bare, at han også var det

Hvis bare den ser velholdt ud og motoren snurrede vellystent så er der
altså ikke så meget igen der kan gå helt galt og tyskerne er sådan
helt generelt nu også ret ærlige folk. Men det er selvfølgelig ved at
blive en ½-gammel dame, så lidt kommer der nu nok henad vejen, men så
er der hjælp at hente såvel her som på eBay....

Tillykke og god fornøjelse med den lille "ny", den 1. cykel vil altid
være noget specielt som man husker med dyb veneration.

Fra : Peter Skov

Dato : 18-11-05 15:28

> Du regner ikke med at der kommer flere?

Jov da, masser. Men derfor ville jeg da alligevel sige pænt tak, og lade jer
vide hvad det medførte.

> Den der stod 80 km fra casa del Skov?

Jep.

> Du forhandlede forhåbentligt lidt om prisen, man kan næsten altid få
> 10-15% afslag hos germanerne, med mindre de udtrykkeligt skriver
> Festpreis. (og da undertiden nu alliwl også lidt)

Annoncepris var 1100?, så lidt kom vi da ned.

> Tillykke og god fornøjelse med den lille "ny", den 1. cykel vil altid
> være noget specielt som man husker med dyb veneration.
Mange tak,
> --
> -Michael
> CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
> http://62.79.120.117/

Mvh

Peter Skov