forgaffel? afgift?
Fra : Jesper Hillerup

Dato : 16-11-05 18:11

hej ng
det er lykkedes mig at købe min "gamle mc"(den totaltskadet hawk) igen,
planen var egentlig bruge den til reservedele!
men er nu lidt i tvivl,,,,,det er vist nok penge at spare ved at opbygge
den "gamle" , fremfor at svarre afgift på en tilsvarrende mc fra
tyskland igen?
dem der opgjorde skaden, ophørte med at tælle sammen da de nåede over
30.000kr
men jeg kunne jo selv finde stumperne ;-o (måske en god måde at få
startet mæ detdersens ebay)
hvem ved, hvad der passer sammen med en rc31?
forgaffelben er det første jeg har lidt svært ved at finde, kan jeg
måske "bare" købe noget der er tæt på, altså længden, er der nogle +/-
regler?

--
Mvh - Jesper Hillerup
hawk fra holland

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-11-05 22:13

Jesper Hillerup wrote:
> [...]
> men er nu lidt i tvivl,,,,,det er vist nok penge at spare ved at opbygge
> den "gamle" , fremfor at svarre afgift på en tilsvarrende mc fra

Hvis den er erklæret "totalskade" er den vist ude af systemet, så der
skal svares afgift igen - _mener_ jeg. Og i så fald har du købt dig en
bunke reservedele. Men dobbelt og trippelcheck - det er løse rygter herfra.

--
vh
Torben

Fra : Anne & Torben

Dato : 19-11-05 12:21

eel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> svares afgift igen - _mener_ jeg. Og i så fald har du købt dig en bunke
> reservedele. Men dobbelt og trippelcheck - det er løse rygter herfra.

Hej.

Korrekt. Hvis den er "død" så er det i princippet en bunke reservedele. En
af mine kollegaer lavede det stunt med en bil..

Mvh
En anden Torben

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-11-05 19:33

Anne & Torben skrev:

> Korrekt. Hvis den er "død" så er det i princippet en bunke reservedele. En
> af mine kollegaer lavede det stunt med en bil..

Jeg har for 6 år siden genopbygget en bil der var
totalskadet. Men det kræver at man kan få en
genopbygningsattest, og man er momsregistreret. Jeg mener
det er forsikringen der udsteder attesten.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 20-11-05 13:53

Anne & Torben wrote:
> eel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Korrekt. Hvis den er "død" så er det i princippet en bunke reservedele. En
> af mine kollegaer lavede det stunt med en bil..

Nix!
Som Jesper selv er inde på i sit oprindelige indlæg, så kan man godt
genopbygge og gen-afgifte. Og dét til en lavere afgift end ved import af
samme model!

--
Armand.

Fra : Jesper Hillerup

Dato : 20-11-05 23:31

Armand wrote:

> Nix!
> Som Jesper selv er inde på i sit oprindelige indlæg, så kan man godt
> genopbygge og gen-afgifte. Og dét til en lavere afgift end ved import
> af samme model!

tak,for den oplysning eller bekræftelse, ja, så tror jeg stumperne ryger
den modsatte vej i skrueskuret
ng, er sq et super forum, mange tak,,,, indtil videre
jesper

Fra : Armand

Dato : 21-11-05 00:28

Jesper Hillerup wrote:

> tak,for den oplysning eller bekræftelse, ja, så tror jeg stumperne ryger
> den modsatte vej i skrueskuret
> ng, er sq et super forum, mange tak,,,, indtil videre

Under alle omstændigheder kan man forhøre sig om prislejet ved T&S, og
derudfra beslutte om det er pengene værd!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-11-05 14:31

> [...]
> Som Jesper selv er inde på i sit oprindelige indlæg, så kan man godt
> genopbygge og gen-afgifte. Og dét til en lavere afgift end ved import af

Jah, jeg mener at kunne huske noget om 60% eller noget i den stil - men min
viden kan være forældet, for det er huleme mange år siden jeg sidst
tjekkede.

Rittig