Mazda 6 Styling (nogen vil sikkert mene ød~
Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 10:17

Hej alle (Også Henning Lund)

Min Mazda 6 er ved at gennemgå en forandring.. jeg er blevet lettere
bidt af en gal styler, og så har jeg spillet for meget Need 4 Speed!

Nogle vil sikkert sige "nej nej nej, hvordan KAN du gøre det", men noget
skal man jo bruge de penge man ikke har på - og så er det snart (H)Jul :)

http://www.zulfo.dk/default.asp?side=/mazda/pimp.asp kan man se min
transformation... er ikke helt færdig endnu, men tæt på!

Lad mig høre - hvor mange synes det er synd, hvor mange synes det er
ligegyldigt, hvor mange synes det er ok, og hvor mange synes at jeg
skulle have skrevet et indlæg om fluer på min forrude i stedet?! :)

Lars B
Mazda 6 2,3L - nu pimped...

Fra : John Sahl

Dato : 14-11-05 10:33

Lars Jensen wrote:
> Mazda 6 2,3L - nu pimped...

Ikke specielt pimped efter min mening. Det er jo "bare" let styling du
har lavet.

Nydeligt.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 11:05

John Sahl wrote:

> Ikke specielt pimped efter min mening. Det er jo "bare" let styling du
> har lavet.

Hehe, du har nok ret - Pimped er den måske ikke, der mangler noget
"bling bling" :)

> Nydeligt.

Tak!

Lars B

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-11-05 10:48

> Lad mig høre - hvor mange synes det er synd, hvor mange synes det er
> ligegyldigt, hvor mange synes det er ok, og hvor mange synes at jeg skulle
> have skrevet et indlæg om fluer på min forrude i stedet?! :)

Jeg synes, det er fint, du skriver indlæg om det.

Men siden du nu selv spørger...:

Jeg synes ikke, din Mazda er så slem, som mange andre stylede biler, man ser
i gadebilledet. Personligt synes jeg, biler som regel bliver grimme af at
blive stylet med meget mere end et par flotte fælge med gode dæk.

I min optik er de personer, der har meget stylede biler (og kører med tændte
tåbelygter) karakteriseret ved at være en ganske bestemt type:

De er formentlig ikke ung smart biokemiker (køre måske Golf), en arkitekt
(kører måske Citroën), en yngre universitetslektor (kører måske Corolla)
eller en trendy designer (kører måske Audi eller Alfa) sætter sig ind i sin
super stylede bil.

Det er mere Brian med guldkæden (slagterlærling), eller Mujaffa (pizza-kok)
eller Connie (i lære som pladesmed), der gør det. Folk der ikke er blevet
ramt af længere uddannelser.

....udover guldkæden og bilens styling gør de sig også bemærkede ved rådden
kørsel i bynære områder.

Jeg tror nok, de ovenfor nævnte arkitekter, designere og biokemikere ville
vække nogen opmærksomhed, hvis de ankom til deres nye arbejdsplads i sådan
et køretøj. Der holder nemlig INGEN af den slags i forvejen....(medmindre
der er en pedel-lærling ansat).

Jeg mener, en bil ofte siger meget om ejeren - så kald mig bare fordomsfuld.

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-11-05 10:56

> [...]

I min optik er de personer, der har meget stylede biler (og kører med tændte
tåbelygter) karakteriseret ved at være en ganske bestemt type:

Det er formentlig ikke ung smart biokemiker (køre måske Golf), en arkitekt
(kører måske Citroën), en yngre universitetslektor (kører måske Corolla)
eller en trendy designer (kører måske Audi eller Alfa), der sætter sig ind i
[...]

vække nogen opmærksomhed, hvis de ankom til deres nye arbejdsplads i en bil,
der var amok-pimped.

Selvom det måske er et sted, hvor folk tjener, så de har råd til det, holder
der nemlig INGEN af den slags i forvejen biler....(medmindre der er en
pedel-lærling ansat)....det er simpelthen ikke "uniformen" i de kredse.

Jeg mener, en bil ofte siger meget om ejeren - så kald mig bare fordomsfuld.

....og så lige een gang mere...din bil er ikke så slem.. ...men jeg havde
foretrukket en diskret sænkning og nogle lækre hjul - og så ikke alt det
andet..

/Jan W Nielsen

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 11:12

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg synes, det er fint, du skriver indlæg om det.
>
> Men siden du nu selv spørger...:

Here we go! :)

> Jeg synes ikke, din Mazda er så slem, som mange andre stylede biler, man ser
> i gadebilledet. Personligt synes jeg, biler som regel bliver grimme af at
> blive stylet med meget mere end et par flotte fælge med gode dæk.

Sådan har jeg også haft det... men nogle mennesker kan heller ikke finde
ud af at begrænse sig :)

> I min optik er de personer, der har meget stylede biler (og kører med tændte
> tåbelygter) karakteriseret ved at være en ganske bestemt type:

Så må vi lige læse om du rammer plet...

> [...]
> eller en trendy designer (kører måske Audi eller Alfa), der sætter sig ind i

Check, er ikke ung, smart eller BioKemiker, Arkitekt, Designer eller
Universitetslektor!

Så vidt så godt!

> Det er mere Brian med guldkæden (slagterlærling), eller Mujaffa (pizza-kok)
> eller Connie (i lære som pladesmed), der gør det. Folk der ikke er blevet
> ramt af længere uddannelser.

Hmmm, jeg er så heller ikke slagterlærling, pizza-bager eller kvinde :)

Længere uddannelse, ikke længere end så mange andre, de sædvanlige 13-14 år.

> ...udover guldkæden og bilens styling gør de sig også bemærkede ved rådden
> kørsel i bynære områder.

Aldrig!

> Jeg tror nok, de ovenfor nævnte arkitekter, designere og biokemikere ville
> vække nogen opmærksomhed, hvis de ankom til deres nye arbejdsplads i en bil,
> der var amok-pimped.

Jamen, uden opmærksomhed, så er der jo ingen grund til at "amok-pimpe"
(som jeg heller ikke synes er sket)

> [...]
>
> Jeg mener, en bil ofte siger meget om ejeren - så kald mig bare fordomsfuld.

Den fordom har mange nok. Jeg er bare almindelig supervisor i et Network
Operation Center, og 37 år gammel, uden guldkæder, og på
parkeringspladsen holder der mange forskellige biler, alt fra Lexus til
udtjente smadrekasser - og ind i mellem en supra med 900 heste... selv
om det er noget tid siden.

> ...og så lige een gang mere...din bil er ikke så slem.. ...men jeg havde
> foretrukket en diskret sænkning og nogle lækre hjul - og så ikke alt det
> andet..

Jamen, Jan, den er sænket :)

> /Jan W Nielsen

Lars B

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-11-05 11:40

> Jamen, Jan, den er sænket :)

Jep - og den er som sagt heller ikke slem.

Hvis det endelig SKAL være, så giver jeg John ret - så er den såmænd nydelig
nok.

Min holdning er - som skrevet - til RIGTIGT pimede biler..

/Jan W Nielsen

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 17:06

Jan W Nielsen wrote:

> Jep - og den er som sagt heller ikke slem.
>
> Hvis det endelig SKAL være, så giver jeg John ret - så er den såmænd nydelig
> nok.
>
> Min holdning er - som skrevet - til RIGTIGT pimede biler..

Dertil kommer det aldrig... NEON, Vinyl/Decals osv. kommer der ikke på,
der er et enkelt lille reklame på fronten, ved den ene lygte, det er det :)

> /Jan W Nielsen

Lars B

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-11-05 11:48

> [...]
> tåbelygter) karakteriseret ved at være en ganske bestemt type:
>
> Det er formentlig ikke ung smart biokemiker (køre måske Golf),

Det er meget meget meget sjældent jeg ser en Golf med tågelygter tændt som
kørelys ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-11-05 12:02

> Det er meget meget meget sjældent jeg ser en Golf med tågelygter tændt som
> kørelys ...

Jeg skrev: Det er formentlig IKKE ung smart biokemiker..

/Jan W Nielsen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 14-11-05 12:06

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Det er meget meget meget sjældent jeg ser en Golf med tågelygter tændt som
> kørelys ...

Så er det enten fordi jyderne der hvor du bor er for nærige til at vælge
tågelygterne fra listen over ekstraudstyr, eller fordi du ikke har været
i Københavnstrup for nyligt :)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 17:05

Lars L. Hansen wrote:

> Så er det enten fordi jyderne der hvor du bor er for nærige til at vælge
> tågelygterne fra listen over ekstraudstyr, eller fordi du ikke har været
> i Københavnstrup for nyligt :)

Enig - jeg synes også ofte jeg ser det :) (og det endda i Jylland)

Lars B

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-11-05 20:22

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så er det enten fordi jyderne der hvor du bor er for nærige til at vælge
> tågelygterne fra listen over ekstraudstyr, eller fordi du ikke har været i
> Københavnstrup for nyligt :)

Det er rigtig lang tid siden. Men jeg skal derover i næste måned (Kastrup
:)).

Så vil jeg da lige kikke på Goller derovre :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 19:50

> [...]
> pedel-lærling ansat)....det er simpelthen ikke "uniformen" i de kredse.
>
> Jeg mener, en bil ofte siger meget om ejeren - så kald mig bare

Jeg kender nu et par stykker med meget "stylede" (i mangel af andet, IMO er
"styled" et latterligt ord).
De falder ikke ind i din beskrivelse, men nok nærmere i den kattegori hvor
en "individuel" bil er hjerteblodet.

Nåh ja, så har de som regel også en anden bil til når det er regnvejr.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-11-05 21:59

> Jeg kender nu et par stykker med meget "stylede" (i mangel af andet, IMO
> er "styled" et latterligt ord).

Lad mig sige, at dine biler ikke falder ind under *min* opfattelse af
"stylet" eller gejlet eller hvad vi nu skal kalde det.

Jeg synes, din Golf er noget af det fedeste, der triller rundt på vejen, og
jeg kunne helt ekstremt godt selv tænke mig en magen til.

Jeg kender ikke en eneste person med en længere boglig uddannelse, der har
en gejlet bil...altså sådan med spoilere-hækvinge, kæmpe hjul etc.

....men det kan da godt være, der er en enkelt eller to.....der evt. kan være
undtagelsen, der bekræfter reglen.

Jeg siger ikke, der er noget, der er bedre end andet - blot at der ER den
forskel på, hvad man synes, der er fedt - og at det ikke er helt tilfældig,
hvem der synes hvad.

Som med så meget andet, er der forskel i smagen fra "stamme til stamme".

....vidste du i øvrigt at jyder er meget mere vilde med flæskesteg end
Københavnere..?

/Jan W Nielsen, selv jyde og vild med flæskesteg.

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 21:58

> [...]
>
> Jeg kender ikke en eneste person med en længere boglig uddannelse, der har
> en gejlet bil...altså sådan med spoilere-hækvinge, kæmpe hjul etc.

Mig

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-11-05 22:14

Du har faktisk ret...!

(Dog er hækspoilere helt vildt udpræget i Sønderjylland (som overskæg), så
det er muligvis en del af forklaringen)

)

P.S: Har selv boet i Sønderjylland - flere gange - Tinglev og Sønderborg.

/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 14-11-05 22:16

Tom wrote:

> Mig

LOL - ja bilen har du da, men uddannelsen kan man nu være i tvivl om når man
ser bilen

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 22:19

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> LOL - ja bilen har du da, men uddannelsen kan man nu være i tvivl om når
> man ser bilen

hehe, jeg gider bare ikke de kedelige hyldevare-biler

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-11-05 22:33

> LOL - ja bilen har du da, men uddannelsen kan man nu være i tvivl om når
> man ser bilen

Hvad mener du - eksamensbeviset er købt ved Thansen.. ))

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 22:40

eller http://www.instantdegrees.com/ ))

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-11-05 23:00

> eller http://www.instantdegrees.com/ ))

*ROFL*

/Jan W Nielsen

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 22:18

Jan W Nielsen wrote:

> [...]

> Jeg kender ikke en eneste person med en længere boglig uddannelse, der har
> en gejlet bil...altså sådan med spoilere-hækvinge, kæmpe hjul etc.

Jeg kender flere - men der har så også "styling" (for nu at fortsætte
med at bruge det ord) som hobbies...

> ...men det kan da godt være, der er en enkelt eller to.....der evt. kan være
> undtagelsen, der bekræfter reglen.

Netop :)

> Jeg siger ikke, der er noget, der er bedre end andet - blot at der ER den
> forskel på, hvad man synes, der er fedt - og at det ikke er helt tilfældig,
> hvem der synes hvad.

Der er også de der synes det er fedt - men så alligevel ikke rigtig vil
indrømme det, for det er jo kun for drenge? :)

De fleste synes vel en DTM racer er fed nok, f.eks.? Men den er jo til
race - ikke til at Mujaffa/Lars B skal køre på arbejde, eller ud med
pizza :) (undskyld Mujaffa, ikke at jeg tror at du ikke kan andet end
lave pizza, eller bringe dem ud)

> Som med så meget andet, er der forskel i smagen fra "stamme til stamme".

Uhh, den må du forklare!? Jeg arbejder selv i et miljø hvor det altså
ikke er Brian, Conny og Johnny, men folk med bolige uddannelser, og
deres smag rammer faktisk min - men som de siger "det ville jeg ikke
selv gøre, det ville jeg ikke ofre på min bil - den skal jo bare
transportere mig".

> ...vidste du i øvrigt at jyder er meget mere vilde med flæskesteg end
> Københavnere..?

Næh, men de er også "skøre de Københavnere"(tm) :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-11-05 15:15

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in

> Jeg kender ikke en eneste person med en længere boglig uddannelse, der
> har en gejlet bil...altså sådan med spoilere-hækvinge, kæmpe hjul etc.

Er det nu vi skal ud i en længere psykologisk analyse om slige typer?
Det ku' blive noget farligt noget!

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 15:19

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev :

>Er det nu vi skal ud i en længere psykologisk analyse om slige typer?

Vi undgår det jo ikke fra tid til anden ;)

>Det ku' blive noget farligt noget!

Naehhh - måske noget sjovtlæsning

Jeg har altid grublet over de der Vectra chauffører ;)

<<dukker_sig.avi>>

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-11-05 15:27

jan@stevns.net wrote in

> Vi undgår det jo ikke fra tid til anden ;)

Næh :)

> Naehhh - måske noget sjovtlæsning

Hehe ja.

> Jeg har altid grublet over de der Vectra chauffører ;)

Ja og hvad er det der er med de Golf-chaufførere...

> <<dukker_sig.avi>>

<repeat>

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-11-05 15:34

On Tue, 15 Nov 2005 15:19:18 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Vi undgår det jo ikke fra tid til anden ;)

>Naehhh - måske noget sjovtlæsning
>
>Jeg har altid grublet over de der Vectra chauffører ;)
>
><<dukker_sig.avi>>

>--

Nu véd jeg ikke liiiiige hvem du tænker på.

Men du kan jo forhøre dig hos brormanden om en vis hr. Bisgaard, som
kørte Vectra i flere år. Han var spøjs.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 15:37

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Men du kan jo forhøre dig hos brormanden om en vis hr. Bisgaard, som
>kørte Vectra i flere år. Han var spøjs.

Mere spøjs end brormanden ?

Jeg har nu hørt en hel del absurde ting inde fra den "garage" ;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-11-05 15:48

On Tue, 15 Nov 2005 15:36:48 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Mere spøjs end brormanden ?
>
>Jeg har nu hørt en hel del absurde ting inde fra den "garage" ;)

>--

Det var ikke kedeligt.

Den omtalte hr. Bisgaard fik i en alder af 73 en 150 hk. Avensis
(så'rn cirka).

Det var en fast tradition at når hr. Bisgaard fik ny bil, så skulle
den en tur til Tyskland, hvor det skulle testes om der var hold i det
der stod i brochuren.

Jeg husker endnu hans ansigtsudtryk, da han fortalte om sit møde med
begrænseren i dette japanske automobil.

Han var inde på ord som livsfarligt osv. når han skulle forklare i
hvilken pinlig situation denne bil havde bragt ham i, under en
overhaling. *LOL*

73 år gammel!

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-11-05 15:56

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Han var inde på ord som livsfarligt osv. når han skulle forklare i
> hvilken pinlig situation denne bil havde bragt ham i, under en
> overhaling. *LOL*
>
> 73 år gammel!

Personligt synes jeg det er fedt! Folk har en tendens til at blive grå
nisser når de passerer de 50...

Fra : Brian

Dato : 15-11-05 17:04

Folmer Rasmussen wrote:

> Han var inde på ord som livsfarligt osv. når han skulle forklare i
> hvilken pinlig situation denne bil havde bragt ham i, under en
> overhaling. *LOL*
>
> 73 år gammel!

LOL - man kan jo kun håbe på at være så åndsfrisk, når man rammer den alder
om små 50 år

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-11-05 16:35

> Jeg har altid grublet over de der Vectra chauffører ;)

Opel Vectra fra 1990 er en Mujaffa-bil - til Gammel-faf Mujaffa.

De unge indvandrere kører ikke Vectra fra 1990

/Jan W Nielsen - med Gammel-faf Mujaffa grønthandler-bil fra 1990.. ))

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-11-05 16:37

> Opel Vectra fra 1990 er en Mujaffa-bil - til Gammel-faf Mujaffa.
>
> De unge indvandrere kører ikke Vectra fra 1990

Været i Kolding for nylig? Der kører mange af dem i Vectra.. og helst de
mest uddankede og gennemtæskede biler...

Fra : Jesper

Dato : 15-11-05 01:06

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
> ramt af længere uddannelser.
>
> ...udover guldkæden og bilens styling gør de sig også bemærkede ved rådden

LOL...der er godt nok en, der har fordomme

Så passer jeg nok ikke alt for godt ind i dine fordomme :-/

--
Mvh. Jesper
30 år, civilingeniør (kemi/bioteknologi) og Ph.D-studerende (bioteknologi)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-11-05 08:20

> LOL...der er godt nok en, der har fordomme

Jep - det kaldes sociologi - man putter befolknngen i kasser..

> Så passer jeg nok ikke alt for godt ind i dine fordomme :-/
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7851
> 30 år, civilingeniør (kemi/bioteknologi) og Ph.D-studerende (bioteknologi)

Nej, det må jeg sige..

Imponerende bil, som du har der - og i øvrigt et imponerende
uddannelsesforløb.

Heldigvis er der folk, der bryder det store mønster - ellers ville det ikke
have været til at holde ud.

/Jan W Nielsen

Fra : Jesper

Dato : 15-11-05 13:40

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
> uddannelsesforløb.
>
> Heldigvis er der folk, der bryder det store mønster - ellers ville det ikke

Tak for de fine ord

Jeg vil dog godt give dig ret i, at jeg nok ikke er den typiske person
til at køre i sådan en bil. Det giver da også et par forunderlige
blikke, når jeg stiger ud (jeg vil kalde min tøjstil for "konservativ").
Folk forventer nok noget andet?

Jeg forsøger også at holde stylingen så "neutral" som mulig. Eller nok
nærmere "custom-made", da jeg ikke gider billige ting fra T-Hansen. Og
så hjælper det jo også at være indenfor ingeniør-branchen, når man skal
have lavet noget specielt (feks. udstødning eller kulfiber-dele).

--
Mvh. Jesper

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-11-05 14:17

Jan W Nielsen wrote:

> Jep - det kaldes sociologi - man putter befolknngen i kasser..

> Heldigvis er der folk, der bryder det store mønster - ellers ville det ikke
> have været til at holde ud.

Sådan går det når man prøver at male med den brede pensel! :)

> /Jan W Nielsen

Lars B

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-11-05 16:38

> Sådan går det når man prøver at male med den brede pensel! :)

Jamen - sådan er det da.

Der er (heldigvis) folk, der ikke passer ind i samfundets generelle mønstre.

Det betyder dog ikke, at der ikke ér genrelle mønstre.

/Jan W Nielsen - bilinteresseret - men kører rundt i en bil, der koster
mindre end halvdelen af min månedlige udbetalte løn. Ikke normalt, IMO.

Fra : JS

Dato : 14-11-05 11:27

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligegyldigt, hvor mange synes det er ok, og hvor mange synes at jeg skulle
> have skrevet et indlæg om fluer på min forrude i stedet?! :)

Jeg synes at det er synd. Det ligner en kebab-taunus efter stylingen, men
sådan skal det nok være når man bor i Horsens

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 12:47

JS wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes at det er synd. Det ligner en kebab-taunus efter stylingen, men
> sådan skal det nok være når man bor i Horsens

Helt sikkert! Det hører til når man er herfra!? ;)

Lars B

Fra : Brian

Dato : 14-11-05 13:47

Lars Jensen wrote:

> Helt sikkert! Det hører til når man er herfra!? ;)

Så må jeg sgu hellere finde mig et andet sted at bo, hvis det er blevet et
krav her i byen

Jeg synes du er sluppet hæderligt fra det - men så skal du vist også holde
nu, mens legen er god

/Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 17:04

Brian wrote:

> Så må jeg sgu hellere finde mig et andet sted at bo, hvis det er blevet et
> krav her i byen

Du skal bare se at komme i gang Brian - ellers er't u! :)

> Jeg synes du er sluppet hæderligt fra det - men så skal du vist også holde
> nu, mens legen er god

Det er vist blevet slået fast, at den har fået det den kan tåle, i hvert
tilfælde hvad udvendigt styling angår :)

> /Brian

Lars B

Fra : JS

Dato : 14-11-05 19:58

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Så må jeg sgu hellere finde mig et andet sted at bo, hvis det er blevet et
> krav her i byen

Det har skam altid været et krav for at bo i Horsens. Alle ungersvende i
Horsens uden kørekort skal køre på en boret, hakket, planet, gearet OG tunet
Puch Maxi med, og nu kommer det vigtigste, styret lagt HELT ned over
forlygten. Når man er blevet 18 skal man have en bil a la Lars' Sådan er
det bare!

Fra : Brian

Dato : 14-11-05 20:05

JS wrote:

> [...]
> styret lagt HELT ned over forlygten. Når man er blevet 18 skal man
> have en bil a la Lars' Sådan er det bare!

Så kan jeg jo ligeså godt begynde at pakke med det samme, for jeg
har hverken kørt Puch Maxi eller biler med skørter

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-05 11:36

Lars Jensen skriver:

> Lad mig høre - hvor mange synes det er synd, hvor mange synes det er
> ligegyldigt, hvor mange synes det er ok, og hvor mange synes at jeg
> skulle have skrevet et indlæg om fluer på min forrude i stedet?! :)

Nu du spørger. Skørter (sænkning) og afgangsrør er pænt. "Bagvingen"
bryder jeg mig ikke om og skal du tone ruder, så få alle let tonet i
steder for "sort bagende".

Ellers en pæn bil

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-11-05 11:43

Klaus D. Mikkelsen skrev:

snip

> skal du tone ruder, så få alle let tonet

Må man tone *alle*? (i form af film)?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 11:50

Hans Paulin (6310) wrote:
> Klaus D. Mikkelsen skrev:
>
> snip

> Må man tone *alle*? (i form af film)?

Nej! Bestemt ikke...

Derfor er det også svært at tone hele vejen rundt. Når bilen ikke
leveres ab fabrik med tonede ruder, så er der ikke noget at gøre...

Lars B

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-11-05 11:55

Lars Jensen skrev:

> Nej! Bestemt ikke...

Mente jeg nok...

> Derfor er det også svært at tone hele vejen rundt. Når bilen ikke
> leveres ab fabrik med tonede ruder, så er der ikke noget at gøre...

Nej, samme besked fik jeg ved en hugger - "nye" ruder hele vejen rundt eller
"Glem det"
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 12:45

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Lars Jensen skriver:

> Nu du spørger.

Jamen det er altid rart at vide om andre synes man er fuldstændig
åndsvag - ikek at det ændre noget, bare rart at vide :)

> Skørter (sænkning) og afgangsrør er pænt. "Bagvingen"
> bryder jeg mig ikke om og skal du tone ruder, så få alle let tonet i
> steder for "sort bagende".

Det må man jo ikke, det med let toning hele vejen - så jheg valgte en
kraftig toning af det bagerste, og så en lettere (nej, helt) ulovlig
toning af de forreste...

> Ellers en pæn bil

Tak :)

> Klaus

Lars B

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 14-11-05 12:21

> På http://www.zulfo.dk/default.asp?side=/mazda/pimp.asp kan man se min
> transformation... er ikke helt færdig endnu, men tæt på!

Stop nu, mens legen er go´..! Du er på vej over grænsen - i hvert fald min,
nu du spørger - for, hvad der er fedt, og hvad der er "Hey piger (læs: mor!)
se mig!!"-agtigt...

Mazda6 er ganske gennemført i designet imo. men fælgene, sænkningen og de to
rør giver det sidste pift.

Hækspoileren er for drengerøvs-agtig. Synes i øvrigt, at det er de færreste
biler der bliver smartere, med en hækspoiler... Men det er desværre ofte det
første der kommer på, når 323'eren, 306'eren eller M3'eren rigtig skal
hjemme-styles...

Forfra minder den pludselig om en Opel Calibra. Ikke så fedt imo.

Tjah, jeg absolut minimalist, når det gælder car-styling - 'simplicity is
king!'

/Asger Ellekrog

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 12:50

Asger Ellekrog wrote:

> Stop nu, mens legen er go´..! Du er på vej over grænsen - i hvert fald min,
> nu du spørger - for, hvad der er fedt, og hvad der er "Hey piger (læs: mor!)
> se mig!!"-agtigt...

Hey, jeg er ungkarl - så hvis jeg er lige før grænsen, så er det okay! :)

> Mazda6 er ganske gennemført i designet imo. men fælgene, sænkningen og de to
> rør giver det sidste pift.

Problemet med de 2 rør er, at det er tydeligt at det er "rør", og ikke
hele bagpotten - så for at skjule det, valgte jeg et bagskørt - og et
bagskørt uden sider, det duer ikke, og sider uden front, det duer slet
ikke :)

Okay, til prisen kunne jeg så i stedet have valgt nye bagpotter - nå,
det gjorde jeg ikke...

> [...]
> første der kommer på, når 323'eren, 306'eren eller M3'eren rigtig skal

Nu er det ikke "hjemmestylet", skal det lige siges! :)

Hele serien hører sammen, og er ikke bare tilfældige dele.

> Forfra minder den pludselig om en Opel Calibra. Ikke så fedt imo.

Smag og behag... jeg kan godt lide Calibra'en ...

> Tjah, jeg absolut minimalist, når det gælder car-styling - 'simplicity is
> king!'

Det er forstået, og jeg har absolut intet krav om at alle skal kunne
lide det :)

> /Asger Ellekrog

Lars B

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 14-11-05 13:22

> Det er forstået, og jeg har absolut intet krav om at alle skal kunne lide
> det :)

Sådan skal dét være! Mazda6 er under alle omstændigheder en fed øse!

/Asger

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-11-05 14:27

On Mon, 14 Nov 2005 10:16:59 +0100, Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk>
wrote:

> [...]
>ligegyldigt, hvor mange synes det er ok, og hvor mange synes at jeg
>skulle have skrevet et indlæg om fluer på min forrude i stedet?! :)

Jeg er, som Asger, minimalist.

Her kommer mine kommentarer.

Hækspoileren er noget skidt når bilen skal vaskes. Børsterne kommer
ikke derind, og er du ikke lige obs på det når du tørrer bilen med
vaskeskindet, så får du ødelagt dit rene vaskeskind, og du får
muligvis ridser i lakken, p.gr.a. det snavs du står og fedter rundt
med. Hvis du altid håndvasker din bil, er problemet væk, men det gør
de færreste.

Dine afgangsrør kan kun godkendes hos mig, hvis der en kølig
vintermorgen kommer vanddamp ud af begge rør.

Din sænkning kan komme til at volde dig problemer, bl.a. på ferier i
udlandet. der forekommer meget større niveauforskelle i Sydeuropa, end
her i DK.

Jeg har erfaringen fra min 2. Primera, der fra fabrikken var bygget
som en "Sport".

Både hækspoileren og sænkningen/skørterne var til næsten daglig
irritation.

Jeg tror dog at du er glad for de ændringer du har fået lavet, og det
er bestemt fint med mig.

Jeg ridser bare de erfaringer op, som jeg har haft med noget
tilsvarende.

Din bil er iøvrigt ikke spor grim.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 14:46

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]

> muligvis ridser i lakken, p.gr.a. det snavs du står og fedter rundt
> med. Hvis du altid håndvasker din bil, er problemet væk, men det gør

Hækvinge har jeg haft på i noget tid nu, og jeg har vænnet mig til at
den skal have en tur for sig selv, når jeg er ude af vaksehallen. "Ind
til videre"(tm) har der ingen problemer været med børster - og nu hvor
bilen har fået komplet sæt, så vil jeg fremover forsøge at håndvaske den!

> Dine afgangsrør kan kun godkendes hos mig, hvis der en kølig
> vintermorgen kommer vanddamp ud af begge rør.

Check! Det gør der... der er potter i begge sider...

> Din sænkning kan komme til at volde dig problemer, bl.a. på ferier i
> udlandet. der forekommer meget større niveauforskelle i Sydeuropa, end
> her i DK.

Den sorte på billederne (som faktisk er meget mørkebrun) har kørt i
Frankrig og andre sydlige lande, uden problemer, så det forventer jeg
ikke bliver det største problem - men man skal altid være opmærksom!

> Jeg har erfaringen fra min 2. Primera, der fra fabrikken var bygget
> som en "Sport".
>
> Både hækspoileren og sænkningen/skørterne var til næsten daglig
> irritation.

Nu må vi se - ind til videre er jeg jo bare en glad voksen dreng. Har
dog tidligere haft sænkede biler (min Rover 620), og der skulle jeg bare
være ekstra opmærksom på høje kanter - det vænner man sig til!

> Jeg tror dog at du er glad for de ændringer du har fået lavet, og det
> er bestemt fint med mig.
>
> Jeg ridser bare de erfaringer op, som jeg har haft med noget
> tilsvarende.

Og dem takker jeg rigtig mange gange for! :)

Lars B

Fra : KASO

Dato : 14-11-05 14:37

> Lad mig høre - hvor mange synes det er synd, hvor mange synes det er
> ligegyldigt, hvor mange synes det er ok, og hvor mange synes at jeg skulle
> have skrevet et indlæg om fluer på min forrude i stedet?! :)

Pæn bil - oprindeligt.......

Spoileren er ikke for køn - "Brian-ruderne" er at bede om problemer med
ordensmagten - og de klæder ikke bilen. Generelt synes jeg at de mørke ruder
(bagi) ser bedst ud på en mørk/sort bil.

Jeg havde nok - når det nu skal være - valgt lidt "skarpere" fælge - større
(og med mindre dækprofil) og mindre "bløde" i formerne, men det er jo - som
alt andet her - smag og behag. Skørterne er pæne og diskrete til bilen.

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 14:49

KASO wrote:

> Pæn bil - oprindeligt.......
>
> Spoileren er ikke for køn -

Den er en del af et samlet "sæt" - altså hele stilen er samme serie..

> "Brian-ruderne" er at bede om problemer med
> ordensmagten -

Vel kun de forreste, hvis de skulle falde over dem? Jeg har endnu, efter
at have kørt med det i noget tid, ikke haft problemer med
ordensmagten, men nu lægger de måske mere mærke til bilen - men når de
finder ud af at det er en halvfed nørd, og ikke Brian/Mujaffa der sidder
bag rattet, er de måske til at tale med?! :) (ikke at jeg tror politiet
har fordomme!!)

> og de klæder ikke bilen. Generelt synes jeg at de mørke ruder
> (bagi) ser bedst ud på en mørk/sort bil.

Det er en smagssag...

> [...]
> alt andet her - smag og behag. Skørterne er pæne og diskrete til bilen.

Fælgene er 100% stanard Mazda 6 fælge - de er ikke skiftet - endnu! :)

Lars B

Fra : KASO

Dato : 14-11-05 16:21

> Den er en del af et samlet "sæt" - altså hele stilen er samme serie..

Jamen - man er vel ikke forpligtet til at montere det hele?

> Vel kun de forreste, hvis de skulle falde over dem?

Ja - naturligvis!

> [...]
> finder ud af at det er en halvfed nørd, og ikke Brian/Mujaffa der sidder
> bag rattet, er de måske til at tale med?! :) (ikke at jeg tror politiet

Ret beset: Det håber jeg ikke! Det er trods alt sikkerheden, det drejer sig
om - og forbudet mod at tone de forreste ruder er begrundet i, at du skal
have tilstrækkeligt udsyn aht. dig selv og dine medtrafikanter. Desuden bør
der vel være lighed for loven?!?

> Det er en smagssag...

Helt bestemt - men du bad om en vurdering - og den vil nok altid være
subjektiv - der findes næppe et "objektivt svar" på spørgsmålet om din
styling er pæn...

> Fælgene er 100% stanard Mazda 6 fælge - de er ikke skiftet - endnu! :)

OK - jeg ville nok være startet dér....

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 22:08

KASO wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen - man er vel ikke forpligtet til at montere det hele?

Jojojojo! :)

Og jeg kan selv mægtig godt lide den, faktisk endnu mere nu hvor hele
bagdelen er blevet lavet om.

> Ja - naturligvis!

Og de får lov at blive til ordensmagten synes noget andet..

> Ret beset: Det håber jeg ikke!

Nej, men!

> [...]
> have tilstrækkeligt udsyn aht. dig selv og dine medtrafikanter. Desuden bør

Helt sikkert, men som jeg skrev "Men!"

Der er flere af de unge mennesker som jeg færdes blandt, der har været
ude for at være blevet stoppet med tonede ruder, og generelt bare et
"check af hvem de er". Jeg har aldrig været ude for det selv, til trods
for at jeg har tonet forruderne, og også har mødt ordensmagten flere
gange, og jeg bilder mig selv _lidt_ ind, at det er fordi de kan se hvem
der sidder bag rattet - en gråsprængt fedladen nørd, uden tendens til
speeder fod!

Om det ændre dig nu hvor hele bilen er stylet - det bliver spændende!

Jeg er forresten enig med dig i at det er sikkerhed det drejer sig om,
og jeg mener ikke selv at mit udsyn er forringet - eller rettere
kompenserer jeg måske ved at være ekstra opmærksom i spejle, og altid at
dreje mig osv...

> Helt bestemt - men du bad om en vurdering - og den vil nok altid være
> subjektiv - der findes næppe et "objektivt svar" på spørgsmålet om din
> styling er pæn...

Nej, og det var heller ikke det jeg bad om. Din mening er lige så god
som min - det var ikke rykklapperindlæg jeg skrev. Så havde jeg nok
skrevet "synes I ikke bare min Madza 6 er blevet overkodylfed (ved ikke
om de unge taler sådan)", og så skrevet "svin" til de der ikke synes det :)

Jeg venter til foråret :)

Lars B

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-05 14:52

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote in news:43785647$0$7637$ba624c82
@nntp02.dk.telia.net:

> [...]
> ligegyldigt, hvor mange synes det er ok, og hvor mange synes at jeg
> skulle have skrevet et indlæg om fluer på min forrude i stedet?! :)

Ja...

Jeg har altid været vil med M6's design og de har du ikke fået ødelagt,
endnu.

Det ser hammergodt ud IMHO og de tonede ruder står pissegodt til lakken og
bilen som helhed.

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 15:42

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> @nntp02.dk.telia.net:

> Ja...
>
> Jeg har altid været vil med M6's design og de har du ikke fået ødelagt,

Endnu!? Okay, flere antyder at jeg nok skulle stoppe nu, så det har jeg
besluttet :)

> Det ser hammergodt ud IMHO og de tonede ruder står pissegodt til lakken og
> bilen som helhed.

Tak for de positive ord. Jeg er selvfølgelig selv meget tilfreds, selv
om jeg helt sikkert havde mine betænkninger fra start - om det ville
blive alt for voldsomt...

Lars B

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-05 16:21

> Endnu!? Okay, flere antyder at jeg nok skulle stoppe nu, så det har
> jeg besluttet :)

Hehe det var nu ikke nogen hentydning Men du ved, mer' vil ha' mer' og
til sidst er man gået over stregen.

> Tak for de positive ord. Jeg er selvfølgelig selv meget tilfreds, selv
> om jeg helt sikkert havde mine betænkninger fra start - om det ville
> blive alt for voldsomt...

Det du har lavet er IMHO meget diskret og lige i min smag. Alt det der
mujaffagejl er ikke lige mig personligt selvom det kan være fedt at se på.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-11-05 18:26

Lars Jensen wrote:
> [...]
> ligegyldigt, hvor mange synes det er ok, og hvor mange synes at jeg
> skulle have skrevet et indlæg om fluer på min forrude i stedet?! :)

Jeg synes en Mazda 6 er en pæn bil fra fabrikken.
Der er dog 3 ting ved din styling, som jeg ikke bryder mig om.
1: Fronten er "alt for meget" og passer slet ikke til resten af den ellers
stilfulde bil.
2: Hækspoileren er også alt for "voldsom" og ødelægger IMHO også det
stilfulde design.
3: Enten større hjul eller mere sænkning.
Men heldigvis er smag og behag jo meget forskellig og det som jeg synes er
pænt er der sikkert mange andre der ikke kan lide
I bund og grund vil jeg sige, at hvis du selv kan lide bilen som den ser ud,
så må det jo være dét, men selvfølgelig skader det aldrig med en "second
opinion".

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 22:03

Per Beer Hansen wrote:

> Jeg synes en Mazda 6 er en pæn bil fra fabrikken.

Det samme her.

> Der er dog 3 ting ved din styling, som jeg ikke bryder mig om.
> 1: Fronten er "alt for meget" og passer slet ikke til resten af den ellers
> stilfulde bil.

Faktisk er folk delt meget med fronten (på den front!?!)

Nogen synes at det er ok at den ikke ligner standarden, og at den har
nogle flotte linier, og er godt integreret med tåbelygterne (som jeg
ikke kører med tændt!)

> 2: Hækspoileren er også alt for "voldsom" og ødelægger IMHO også det
> stilfulde design.

Faktisk er denne hæk ikke voldsom - jeg tror man skal se den i levende
live...

> 3: Enten større hjul eller mere sænkning.

Den må ikke sænkes mere! Ellers, det må den måske nok, men de fjedre der
er monteret hedder 40mm, så reelt må jeg ikke.

Større hjul er med i planerne.

> Men heldigvis er smag og behag jo meget forskellig og det som jeg synes er
> pænt er der sikkert mange andre der ikke kan lide

Måske, men det er stadig rart at høre hvad andre siger - positivt som
negativt.

> I bund og grund vil jeg sige, at hvis du selv kan lide bilen som den ser ud,
> så må det jo være dét, men selvfølgelig skader det aldrig med en "second
> opinion".

Netop.

Det er sjovt, fronten og hækken er faktisk noget af det jeg bedst selv
kan lide, men der er flere her der mener at den ikke længere ligner en
Mazda 6 - og, næh, nøøh, hvis man blot skulle kunne se den fra 500
meters afstand og sige "det er jo en Mazda 6", så ville lidt af ideen
med en "styling" egentlig for mit vedkommende være forsvundet. Det gør
ikke noget at folk siger "hm, det ser jo ikke dumt ud, hvad er det for'n
en?"

Lars B

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-11-05 17:41

Lars Jensen wrote:

> [...]
>
> Nogen synes at det er ok at den ikke ligner standarden, og at den har
> nogle flotte linier, og er godt integreret med tåbelygterne (som jeg

Jeg har som sådan ikke noget imod at man ændrer bilens udseende væk fra
standard.
Jeg synes bare at din front er lige lovlig meget "Japaner-Brian" agtig

> Faktisk er denne hæk ikke voldsom - jeg tror man skal se den i levende
> live...

Det kan godt være du har ret, men jeg har det med den lidt ligesom med
fronten, det er lige én tand for meget.

> Den må ikke sænkes mere! Ellers, det må den måske nok, men de fjedre
> der er monteret hedder 40mm, så reelt må jeg ikke.

Jo, så skal du bare en tur forbi synshallen.

> Større hjul er med i planerne.

Lyder fornuftigt og jeg tror at det vil pynte gevaldigt.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 21:50

> Min Mazda 6 er ved at gennemgå en forandring.. jeg er blevet lettere
> bidt af en gal styler, og så har jeg spillet for meget Need 4 Speed!

Mazda 6 er IMO en smuk bil, så udgangspunktet er jo basis for et godt
resultat.

> Nogle vil sikkert sige "nej nej nej, hvordan KAN du gøre det", men noget
> skal man jo bruge de penge man ikke har på - og så er det snart (H)Jul :)

Jeg synes at du har fået en ganske flot bil ud af det, dog synes jeg at
kæden hopper af ved fronten.
Man kan ikke længere genkende den som en Mazda. Det er jeg ikke så vild med.
Nederste del er dog OK, er det ikke muligt at montere chrom kanten og Mazda
logoet på den?
Skørter og spoiler ser OK ud - du bør dog undlade at montere sådan en
topspoiler som der er på den sorte Mazda6. Du bevæger dig på den fine linie
mellem "eksklusiv" og "Brian".

Sort solfilm er jeg heller ikke så vild med, slet ikke på de forreste
sideruder - det ser lallet ud og pisser mig fuldstændig af når jeg ikke kan
se chaufføren i en bil.
(Ofte kan man dog ane konturen af en med huen trukket helt ned om ørene,
eller skyggen på kasketten vendt bagud, samtidig med at man kan fornemme
nogle glimt fra en stor guldkæde.)
Så stop festen med de bagerste ruder - det går an.

> Lad mig høre - hvor mange synes det er synd, hvor mange synes det er
> ligegyldigt, hvor mange synes det er ok, og hvor mange synes at jeg skulle
> have skrevet et indlæg om fluer på min forrude i stedet?! :)

Et interresant indlæg om hvad det sidste der går igennem hovedet på en flue
inden den rammer forruden på en bil skal da være velkommen.
Er der nogen der har svaret?

--
Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-11-05 21:54

Claus Petersen wrote:

> Et interresant indlæg om hvad det sidste der går igennem hovedet på
> en flue inden den rammer forruden på en bil skal da være velkommen.
> Er der nogen der har svaret?

Du mener vel når den rammer ruden ?
I så fald er det rø*en

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 21:57

> Du mener vel når den rammer ruden ?
> I så fald er det rø*en

Ja! Selvfølgelig - du har 2 x ret.

--
Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 21:57

Claus Petersen wrote:

> Mazda 6 er IMO en smuk bil, så udgangspunktet er jo basis for et godt
> resultat.

Og det var netop derfor at det var med en anelse ængstelse at jeg gik i
gang med projektet!

> Jeg synes at du har fået en ganske flot bil ud af det, dog synes jeg at
> kæden hopper af ved fronten.

Der er flere der faktisk mener at fronten er for lidt Mazda (standard Mazda)

> Man kan ikke længere genkende den som en Mazda. Det er jeg ikke så vild med.
> Nederste del er dog OK, er det ikke muligt at montere chrom kanten og Mazda
> logoet på den?

Ikke på denne model af fronten. man kan få en anden type front, men så
er det ikke samme serie, og den er med logo og chromekant - men så kunne
jeg næsten lige så godt have beholdt standard...

> Skørter og spoiler ser OK ud - du bør dog undlade at montere sådan en
> topspoiler som der er på den sorte Mazda6. Du bevæger dig på den fine linie
> mellem "eksklusiv" og "Brian".

Topspoileren er fravalgt... det passer fint på den sorte (bedre i hvert
tilfælde) fordi det er en 5 dørs...

> Sort solfilm er jeg heller ikke så vild med, slet ikke på de forreste
> sideruder - det ser lallet ud og pisser mig fuldstændig af når jeg ikke kan
> se chaufføren i en bil.

Man kan nu godt se mig, så mørkt er det heller ikke...

> (Ofte kan man dog ane konturen af en med huen trukket helt ned om ørene,
> eller skyggen på kasketten vendt bagud, samtidig med at man kan fornemme
> nogle glimt fra en stor guldkæde.)

Så er det ikke mig du har set! :)

> Så stop festen med de bagerste ruder - det går an.

Nu er de forreste lavet - så til ordensmagten en dag stopper mig og
spørger om ikke jeg synes det er en god ide at pille det ud foran,
bliver det nok siddende!

> Et interresant indlæg om hvad det sidste der går igennem hovedet på en flue
> inden den rammer forruden på en bil skal da være velkommen.
> Er der nogen der har svaret?

Ja! Det ved jeg! "Dens røvhul" tror jeg er svaret!

Lars B

Fra : Klaus G.

Dato : 14-11-05 22:12

> Mazda 6 2,3L - nu pimped...

Den her er pimped, eller bliver det ihvertfald:
http://www.vagcars.dk/forum/uploaded/basil/2005679334_Billede%201172.jpg
http://www.vagcars.dk/forum/uploaded/basil/2005679641_Billede%201162.jpg

Din er jo en killing ved siden af :D

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-11-05 22:13

Klaus G. wrote:

> Den her er pimped, eller bliver det ihvertfald:
> [...]

Hehehe, ja, det projekt er imho helt ude i hampen!

Hvis jeg på noget tidspunkt finder på noget lignende med min 6'er, må I
gerne opsøge mig, og slå mig hårdt! :)

Lars B

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 15:31

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> skrev :

>På http://www.zulfo.dk/default.asp?side=/mazda/pimp.asp kan man se min
>transformation... er ikke helt færdig endnu, men tæt på!

jeg er lidt sen på den ;)

Jeg vil ikke kalde det pimp, langtfra - men lettere styling, med
behørig hensyntagen til bilen selv

>Lad mig høre - hvor mange synes det er synd

det er det ikke - well, den dobbelte udblæsning ville jeg kalde pjat,
da den jo ikke har noget at ha' det i ;)

>ligeyldigt

Nøehhh - det er det ikke hvis man vil sætte sit eget præg på en ellers
plain_vanilla_hyldevare

>hvor mange synes det er ok

sikkert mange

>..og hvor mange synes at jeg skulle have skrevet et indlæg om fluer på min forrude i stedet?! :)

Fluer - kan den virkeligt kun fange fluer ?

min Rekord har specialiseret sig i noget større fugle :)

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-11-05 16:02

jan@stevns.net wrote:

> jeg er lidt sen på den ;)

Bedre sent end aldrig.

> Jeg vil ikke kalde det pimp, langtfra - men lettere styling, med
> behørig hensyntagen til bilen selv

Det er forsøgt, selv om fronten nok er det mest radikale...

> det er det ikke - well, den dobbelte udblæsning ville jeg kalde pjat,
> da den jo ikke har noget at ha' det i ;)

Hmmm, den har jo standard også dobbelt udblæsning, selv om det ikke er
en V6... så det var da synd at begyndte at pille det af!?! :)

> Nøehhh - det er det ikke hvis man vil sætte sit eget præg på en ellers
> plain_vanilla_hyldevare

Det er det der er forsøgt. Jeg er vild med bilen som standard, men ville
gerne _lidt_ mere.

> sikkert mange

Ind til videre er vandene delte! :)

> Fluer - kan den virkeligt kun fange fluer ?

Fluer og større insekter! :)

> min Rekord har specialiseret sig i noget større fugle :)

Har endnu ikke fanget noget større :)

Lars B

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 16:09

>Har endnu ikke fanget noget større :)

Prøv at se billedet at min fine blå Rekord, med byttet i gabet ;)

(på hvem er vi siderne)
http://www.dkfritidbil.dk/dfbwhois/index.php

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-11-05 16:34

jan@stevns.net wrote:

> Prøv at se billedet at min fine blå Rekord, med byttet i gabet ;)

LOL! Damn! Stakkels fugl! I det mindste har den nok ikke lidt ret længe! :)

Lars B

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 16:42

>LOL! Damn! Stakkels fugl! I det mindste har den nok ikke lidt ret længe! :)

JEg tror den blev så træt af at flakse afsted med 120km/t 1ocm foran
min køler, at den ganske enkelt opgav

Den havde eddermaneme knald på !!

Næehhh du - så skulle du prøve at pelse en fasan med 160 ;)

Det tog fruen en halv krig, at gøre hendes bil ren bagefter

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-11-05 19:00

jan@stevns.net wrote:

> JEg tror den blev så træt af at flakse afsted med 120km/t 1ocm foran
> min køler, at den ganske enkelt opgav

Den tog vel bare kampen op i en gang "Chicken"!? :)

> Den havde eddermaneme knald på !!
>

> Næehhh du - så skulle du prøve at pelse en fasan med 160 ;)

"Pelse"? En Fasan - der er vist nogle skolepenge der kunne være brugt
bedre!?! :)

Men jeg har engang pelset en stor hankat (går jeg ud fra det var) der
havde sat sig i indersporet på Helsingørmotorvejen, en mørk mørk aften -
det sagde bang - men ingen kat at se, og ingen buler i bilen...

> Det tog fruen en halv krig, at gøre hendes bil ren bagefter

Hehehe, Fasaner kan jo spises - men den var måske FOR smadret?! :)

Lars B

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 19:08

>"Pelse"? En Fasan - der er vist nogle skolepenge der kunne være brugt
>bedre!?! :)

Det er et udtryk her på djævleøen ;)

>Men jeg har engang pelset en stor hankat (går jeg ud fra det var) der
>havde sat sig i indersporet på Helsingørmotorvejen, en mørk mørk aften -
>det sagde bang - men ingen kat at se, og ingen buler i bilen...

havde den sat sig fast i dækkene ?

>Hehehe, Fasaner kan jo spises - men den var måske FOR smadret?! :)

*jeg* kunne ikke afgøre om det havde været en fasan, eller en måge,
hun havde ramt

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-11-05 20:30

jan@stevns.net wrote:

> Det er et udtryk her på djævleøen ;)

Vi bruger der også herover - om noget andet ;)

> havde den sat sig fast i dækkene ?

Fandt den aldrig - måske er den bare blevet KASTET væk! :)

> *jeg* kunne ikke afgøre om det havde været en fasan, eller en måge,
> hun havde ramt

Okay, så har den været ret skidt tilredt!

Lars B

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-05 20:35

jan@stevns.net skriver:

> Næehhh du - så skulle du prøve at pelse en fasan med 160 ;)

Gjorde det med 80 engang i min gamle 1'er.

Det sagde "dunk" - "dunk" og så stod der en sky af fjer op bag bilen.
Første "dunk" kunne jeg forstå, det var fronten, næste kunne jeg ikke -
indtil næste gang jeg var under bilen. På forkanten af brønden til
reservehjulet sad der i "undervognssnasken" en lille pæn tot
fasanfjer......så det har været andet "dunk"

Fra : Brian

Dato : 15-11-05 17:08

jan@stevns.net wrote:

> Prøv at se billedet at min fine blå Rekord, med byttet i gabet ;)
>

> (på hvem er vi siderne)
> http://www.dkfritidbil.dk/dfbwhois/index.php

Hehe - en mere moderne bil med smarte deformationszoner, havde nok krøllet
sig sammen omkring fuglen

/Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-11-05 19:04

Lars Jensen wrote:

Jeg vil gerne takke for alt jeres feed-back.

Det er jo tydeligt at vandene er en delt skildte, men det havde jeg godt
nok også regnet med!

En ting er dog sikkert - bilen får en del mere opmærksomhed i
gadebilledet - en del vender sig om, de skal lige se om de kan spotte
hvad det er for en spand.

Nu må vi se om også lovens håndhævere begynder at interessere sig mere
for den... jeg kører til dagligt meget pænt, og overskrider sjældent
fartgrænserne, og da slet ikke i byen.

Men endnu engang tak for feedback.

Lars B
Mazda 6 2,3L Sport
http://www.zulfo.dk/default.asp?side=pimp2.asp

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-11-05 19:17

> Men endnu engang tak for feedback.

Velbekomme - selvom det ikke kun var roser..

Kan du ikke fortælle om forskellene på din 6´er og din Rover.

Jeg formoder, Roveren var langt hurtigere - men hvad kan du ellers fortælle
om at skifte..?

/Jan W Nielsen

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-11-05 19:50

Jan W Nielsen wrote:

> Velbekomme - selvom det ikke kun var roser..

Det skulle det heller ikke være nødvendigvis :)

> Kan du ikke fortælle om forskellene på din 6´er og din Rover.

Meget gerne!

> Jeg formoder, Roveren var langt hurtigere - men hvad kan du ellers fortælle
> om at skifte..?

Nej, Roveren var en 620 (600), så det var en 2.0L motor, til en større bil.

Baggrunden for skiftet var, hmmm, spontanitet og så Roverens alder. Den
var ved at være 7 år gammel (den var fra 98 engang) og jeg var klar over
at det var ved at være tid til at reparationerne begyndte at kommer på den.

Lige inden jeg valgte at skifte, havde jeg fået skiftet køleren. Den
tabte en morgen alt sit vand, og røg til mekaniker. Efter skift af køler
var alt ok igen.

I de år jeg havde Roveren var der aldrig problemer. Den fik sine
regelmæssige services, foretaget på et lille værksted med Roverspeciale
her i Horsens - rigtig flinke mennesker, og ejeren fik da også en flaske
whiskey da jeg hentede Roveren for sidste gang i forbindelse med skiftet
af køler - med beskeden "det var så nok sidste gang du ser min Rover, så
du skal sgu lige have denne flaske, du har været sådan en god hjælp".

Skiftet til Mazda'en var altså ikke driftsomkostninger eller
utilfredshed af nogen art - det var bare tid.

Mazda 6'eren har ca. 37 heste mere end Roveren havde, til en lidt
lettere bil (før jeg smækkede styling på :) - og det er også den største
forskel på de 2 biler.

Roveren var også mere en "flyder", og klart mere stille i kabinen, og
heller ikke plaget af dækstøj som der altså er på Mazda'en. Roveren
havde dejlig læderkabine, og med træindlæg overalt, virkede den mere
eksklusiv - hvor Mazda'en er meget mere sporty. Mazda'en har så mere
komfortudstyr end Roveren. Jeg har fået fuldautomatisk klima, kontra
aircondition, og jeg har fået min nu uundværlige fartpilot.

Den sporty går igen i Mazda'ens undervogn, kontra Roveren. Mazda'en er
mere stiv, uden at være ukomfortabel (heller ikke efter sænkningen), og
indstyring er virkelig en leg! Man drejer på rattet, og bilen følger
efter. Også der var Roveren lidt mere flyder, dog uden at man mistede
kontakten på nogen måde.

Jeg elsker den måde man kan tage rundkørsler med i Mazda'en - og den
måde den reagerer på speederen ud af en rundkørsel, eller et sving. Og
man er aldrig i tvivl om hvad den gør - du får klart besked via rattet!

Hvad plads angår troede jeg faktisk at jeg ville gå fra "godt" til
"nogenlunde", men jeg tog fejl. Pladsen på føresædet og passagersiden er
lige så god som i Roveren - men det var nok det lyse læder der fik
Roveren til at virke større. Og på bagsæderne har jeg fået en balsal
(sådan føles det), kontra Roverens meget knebne plads. Nu kan folk sidde
behageligt på længere ture - alle 3 om det skulle være.

Skal jeg kigge på noget negativt, og det er godt nok svært, så er det
benzinøkonomien. Mine udskrifter fra Statoil er blevet længere :) (kunne
selvfølgelig bare tanke Metax!) men det skyldes nok at Mazda'en byder
mere op til dans. Selv om jeg kører pænt i byen, så ligger jeg nok lidt
hurtigere fra land i kryds, og dermed også med større forbrug.

Tja, det var sådan lidt kort hvordan jeg synes skiftet har været.
Roveren var et "behagelig" bekendskab - Mazda'en er et noget mere "jovt"
bekendtskab!

> /Jan W Nielsen

Lars B

Fra : Brian

Dato : 15-11-05 19:58

Lars Jensen wrote:

> Selv om jeg kører pænt i byen, så ligger jeg nok
> lidt hurtigere fra land i kryds, og dermed også med større forbrug.

Jeg skal holde øje med dig i krydsene, nu jeg ved hvordan du ser ud.
Hvis du en dag får røv af en gammel Vectra uden styling, er det med venlig
hilsen fra mig

/Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-11-05 20:09

Brian wrote:

> Jeg skal holde øje med dig i krydsene, nu jeg ved hvordan du ser ud.
> Hvis du en dag får røv af en gammel Vectra uden styling, er det med venlig
> hilsen fra mig

Haha, du skal være velkommen Brian :) husk at dytte så jeg ved det er dig!

> /Brian

Lars B

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-11-05 20:55

> Mazda 6'eren har ca. 37 heste mere end Roveren havde, til en lidt lettere
> bil (før jeg smækkede styling på :) - og det er også den største forskel
> på de 2 biler.

Tak for spændende fortælling..

Jeg troede, din Rover var en turbo-model....

Lyder ellers lækkert med din 6´er..

/Jan W Nielsen

Fra : Lars Jensen

Dato : 16-11-05 00:06

Jan W Nielsen wrote:

> Tak for spændende fortælling..

Jamen, det var så lidt :)

> Jeg troede, din Rover var en turbo-model....

Se, det er jo en anden historie :)

Da jeg i sin tid begyndte at kigge på en afløser for min Hyundai Elantra
1.8 Gt, som forøvrigt var den værste møjspand jeg nogen sinde har haft,
faldt mit øje på Rover - rimelig til at komme til for penge, okay
udstyr, og så ellers rimelig eksklusiv. Og så kunne den fås som
turbobenzin, med 200 heste - det var jo noget en und mand kunne forstå.

Jeg fandt mig en lækker hvis Rover 620 Ti, med elsoltag og det hele -
den måtte jeg eje. Alt var sådan set på plads, lige til jeg ringede til
forsikringen...

Mig "hej hej, jeg har set på sådan en Råver"
Dame "Nå, den kan vi ikke forsikre"
Mig "Ahva..."
Dame "Det er en specialbil"
Mig "Arh, kom nu"
Dame "Ej"
Mig "Jo"
Dame "Nå, okay, jamen, lad os undersøge det, og vende tilbage, okay?"
Mig "Jaja"
.... en time senere
Dame "Hej, det er dit forsikringsselskab"
Mig "Ja, hej"
Dame "Ja, jeg har et rigtig godt tilbud til dig"
Mig "Ej, det lyder lækkert"
Dame "Ja, det bliver, lad mig se, 25.000 årligt"
Mig "AHVASIGERDUFORENSNEGL"
Dame "Ja, det er jko en specialbil med mange heste"
Mig "Jo, nå, jo, men hvad så hvis det er en 620 Si, altså uden turbo" -
for sådan en havde jeg i mellemtiden fundet
Dame "Jo, så skal den koste... lad mig se.... 12.500 årligt"
Mig "Nå, så napper jeg den - kan den blive pakket ind!?" - det var nedtur.

> Lyder ellers lækkert med din 6´er..

Den ER lækker! :)

Den var der forresten også problemer med, ved forsikringen, dog et andet
selskab. De var ikke vilde med noget der hed 2,3L - men da de undersøgte
det nærmere, og gav mig et tilbud, som de så ikke kunne leve op til, og
så skiftede jeg til et nyt..

> /Jan W Nielsen

Lars B

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-11-05 08:26

> De var ikke vilde med noget der hed 2,3L - men da de undersøgte det
> nærmere, og gav mig et tilbud, som de så ikke kunne leve op til, og så
> skiftede jeg til et nyt..

Lyder spøjst.

Hvad længe har du haft bil, og hvad var det for et forsikringsselskab...?

/Jan W Nielsen

Fra : Lars Jensen

Dato : 16-11-05 15:35

Jan W Nielsen wrote:

> Lyder spøjst.
>
> Hvad længe har du haft bil, og hvad var det for et forsikringsselskab...?

Jeg har haft bil, sådan on og off, siden mit 19 år - men dog i forældres
navn til at starte på. Fik først bil i eget (og kærestes) navn da jeg
var 25, og i en periode havde jeg slet ikke bil, så den ancinitet
forsvandt som dug fra solen. Men nu har jeg haft bil i 8 år, men haft en
par uheldige skader - hvor ingen andre har været blandet ind, men de har
kostet lidt alligevel.

Det var GF der gav mig et tilbud på Mazda'en, men da jeg efter 1/2 år
stadig kunne se at de ikke rettede prisen på forsinkringen til, så den
passede til deres tilbud som de gav mig, så blev jeg træt af min
assurandørs telefonsvarer, og skiftede...

> /Jan W Nielsen

Lars B