Lorte Citroën: Snydt af en Kjærsgaard Auto
Fra : ReBorn Dude

Dato : 14-11-05 01:34

Jeg har været den (U)lykkelige ejer af en Xara 1,4i som jeg har ejet fra
ny.
Lige fra starten var der en række "små skavanker" som Citroen værkstedet
ikke gad at lave da "det jo var mig der måtte have mishandlet
bilen"...Latterligt...Plastik der knækkede og sæder der ravnede i
betrækket
mm.

Så ville skæbnen at min kone havde en ulykke i bilen og fik højre forskærm
smadret og hjulophæng, styrtøj mm.
Som den "IDIOT" jeg var bad jeg Dansk Autohjælp om at tage bilen til
Citroen
værkstedet i Aalborg. (Kjærsgaard Auto).
Det skulle vise sig at være en GROV fejltagelse.

De lavede bilen efter en "syn og skønsmand" fra forsikringen (GF) havde
kikket på den....Vi fik bilen retur, men allerede på turen hjem fra
værkstedet måtte vi holde ind og checke om vi var punkterede. Det var vi
ikke..Men rattet rystede som en halvdød ko når vi kørte!
Så vi ringede naturligvis ligeså snart vi var komme hjem og informerede
værkstedet og vi aftalte at vi skulle komme forbi næste morgen. Som sagt

gjort. Næste morgen kørte vi en tur med en mekaniker fra værkstedet. Ham
medgav at den rystede en del og de tog den ind på værkstedet igen.
Værkføren ringede og sagde at vi nu kunne hente bilen igen hvilket vi
gjorde
og nu virkede det hele normalt igen.

Forsikringen (GF) sendte papir arbejdet og vi betalte vores selvrisiko og
fik papir retur der sagde at "sagen" nu var over.

MEN....2 Mrd senere "droppede" der sørme en lille regning ind af døren. En
venlig hilsen fra Kjærsgaard Auto Aalborg.
Udskiftning af bremser. Udskiftning af en bolt i styrtøjet mm...
Naturligvis ringede vi og trode at det blot var en fejl, men NEJ....
De mener helt klart at VI skal betale fordi de ikke fik lavet bilen første
gang. Anden gang (Dagen efter) var på vores regning. Som den "kloge"
værkføre siger...
"Forsikringen skal da ikke betale for at du for skiftet slid dele ud...."
Sjovt nok havde jeg 3 mrd inden uheldet fået nye bremser på.....Men
Citroen
påstod at de var "nedslidte og rustne...."
Herligt...

Efter en konsultation med FDM advokaterne måtte jeg sande at det var MIG
der
stod med regningen hvis jeg ikke havde de gamle bremser som Kjærsgaard
havde
udskiftet....Det kunne jeg naturligvis ikke...Det var jo over 3 mrd siden
og
Kjærsgaard var ikke lige frem samarbejdsvillig!

Så det var OP med pengene...."Betale eller....."

Er der andre der har haft et "ubehagelig" møde med Kjærsgaard Auto?

Mvh
Rene Frederiksen

Fra : Q

Dato : 14-11-05 03:27

"ReBorn Dude" <rof@removethisstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er der andre der har haft et "ubehagelig" møde med Kjærsgaard Auto?

Mine forældre havde for 15-20 år siden en del bøvl med dem omkring en bil,
som Kjærsgaard skulle sælge for dem.. Den blev skrottet uden der var lavet
aftale om det!

Jeg kan ikke huske alle detaljerne i den historie andet end at forældrene
fik deres advokat til at skrive et venligt, men bestemt brev til
forhandleren, hvorefter der ret hurtigt kom en check..

Til en anden gang vil jeg foreslå at du bruger Søren Kvists auto, som holder
til få hundrede meter fra Kjærsgaard.. tlf 98160147.. Han har lige høstet
topkarakter i DR Kontant / FDMs test af værksteder..

Jeg (og en stor del af min omgangskreds) bruger Søren hver gang og har
aldrig oplevet andet end god service og rimelige priser..

/peter

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-11-05 11:05

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse news:dySdf.261$Cl2.2344@news000.worldonline.dk...

> [...]
>
> Jeg (og en stor del af min omgangskreds) bruger Søren hver gang og har
> aldrig oplevet andet end god service og rimelige priser..

Enig!

/Jakob

Fra : Brizz

Dato : 14-11-05 04:25

ReBorn Dude skrev:
> [...]
>
> Så det var OP med pengene...."Betale eller....."
>
> Er der andre der har haft et "ubehagelig" møde med Kjærsgaard Auto?

Det lyder da godt nok bizart. Hvis der havde været problemer med
bremserne var du da kommet ind da problemet opstod og ikke kørt rundt
med dårlige bremser som værkstedet hentyder til. Du har jo gjort hvad du
kunne mht FDM osv. Så der er nok ikke meget at gøre men det er da godt
nok en grov behandling du der har fået.

--
Mvh Brian

Fra : BJ

Dato : 14-11-05 04:31

"ReBorn Dude" <rof@removethisstofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Forsikringen (GF) sendte papir arbejdet og vi betalte vores selvrisiko og
> fik papir retur der sagde at "sagen" nu var over.

Har du prøvet at forelægge sagen for GF. Du har jo værkstedsregninger på
tidligere udført arbejde..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christensen

Dato : 14-11-05 06:20

> Så det var OP med pengene...."Betale eller....."

Eller hvad? Lad være med at betale. (det er sikkert for sent nu) Så må I jo
tage den i byretten - hvor dommeren bør hælde til den stakkels ulykkesramte
forbruger og ikke det fede rige kapitalist værksted.

/f christensen

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 14-11-05 08:08

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jo tage den i byretten - hvor dommeren bør hælde til den stakkels
> ulykkesramte forbruger og ikke det fede rige kapitalist værksted.

Det var dog en ynkelig begrundelse - dvs. de "rige kapitalister" har altid
uret ???

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 08:24

> Det var dog en ynkelig begrundelse - dvs. de "rige kapitalister" har altid
> uret ???

I det her tilfælde - mig bekendt har Kjærsgaard famillien deres på det
tørre - og med de forretningsmetoder har man jo en ide om hvordan formuen er
opstået.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 14-11-05 08:46

> I det her tilfælde - mig bekendt har Kjærsgaard famillien deres på det
> tørre - og med de forretningsmetoder har man jo en ide om hvordan formuen
> [...]

Dvs. man kan ikke optjene en formue uden at det er på bekostning af
at man snyder kunderne ???

Tro mig - deres furmue kunne ha' været endnu større hvis de havde
behandlet kunderne ordentligt

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 16:21

> Dvs. man kan ikke optjene en formue uden at det er på bekostning af
> at man snyder kunderne ???

Tilsyneladende! Til en hvis grænse, det er jo ikke hvergang det går galt.

Men jeg har da hørt om en C5 V6 der skulle til 240K km service. Jeg husker
ikke prisen han fik oplyst, men regningen endte over 40.000 kr. som var
flere gange det oplyste, uden at han havde fået tilbud.
Til al held var det en firmabil - sådan en regning kan vælte de fleste
husholdningsbudgetter.

> Tro mig - deres formue kunne ha' været endnu større hvis de havde
> behandlet kunderne ordentligt

Og tro mig - Af en eller anden grund er der i Aalborg et stort ophav af folk
som tilsyneladende tror at service ikke kan være anderledes, eller
billigere.
Da der kun er en Citrobang forhandler (og en VW for den sags skyld) bider
mange i det sure æble og kører derhen fordi de ikke ser andre muligheder. De
lever også i stor grad af firmabilskunder som måske ikke går så højt op i
pris og "first time fix". Modsat andre store byer i Danmark hvor der ofte er
flere mærkeværksteder at vælge imellem. Samtidig kvæles de små værksteder
lige så stille af de store eller importørene.

Personligt brugte jeg til sidst et Citrobang værksted i Hobro = bedre og
meget billigere. Og sidenhen som VW kører bruger jeg Uggerhøj i
Frederikshavn = meget bedre + meget billigere. 30K service kostede 1451,-
kollegaer har givet mellem 23 - 2600 ved SMC. Dvs. at en lang køretur kan
nemt spare en for penge (og ærgelser).

Fra : BJ

Dato : 14-11-05 16:43

KLIP

> [...]
> flere gange det oplyste, uden at han havde fået tilbud.
> Til al held var det en firmabil - sådan en regning kan vælte de fleste

Sådan en regning kunne måske også vælte et (mindre) firma, men det betyder
sikker ikke noget.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 17:11

> Sådan en regning kunne måske også vælte et (mindre) firma, men det betyder
> sikker ikke noget.

Jo selvfølgelig - i dette tilfælde overlevede firmaet.
Jeg har historien fra en bekendt, hvis bedre halvdel arbejder i det
pågældende firma.
Hun har historien fra bogholderen som godt nok studsede lidt over en service
regning på over 40.000 for en bil der egentlig ikke fejlede noget.

Fra : BJ

Dato : 14-11-05 17:15

KLIP

> Hun har historien fra bogholderen som godt nok studsede lidt over en
> service regning på over 40.000 for en bil der egentlig ikke fejlede noget.

Jeg håber firmaet flippede totalt ud så.

Evt. gik til importøren, da en sådan opførsel (forudsat den er troværdig) er
uhørt.

Jeg har selv gjort det samme i hine tider med en Nissan. Jeg kørte ud af
hallen og ringede direkte til importøren fra bilens telefon. Forhandlingen
var frataget dem 3 måneder senere, så jeg har garanteret ikke været den
eneste utilfredse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : ReBorn Dude

Dato : 15-11-05 02:15

> [...]
> kollegaer har givet mellem 23 - 2600 ved SMC. Dvs. at en lang køretur kan

Hej Claus.
Det værksted du omtaler i Hobro har jeg også brugt til Service og har samme
oplevelse som dig.
Godt, effektivt og billigt samt en rigtig god service.

Jeg købte min Xara i Brønderslev.
Fik udført et eftersyn der og skiftede til Aalborg....OG skiftede til Hobro
som lavede de sidste....
Så til jer der bor i Aalborg...Kør turen syd på til Hobro...Det betaler sig!

/Rene

Fra : Christensen

Dato : 14-11-05 17:38

> Det var dog en ynkelig begrundelse - dvs. de "rige kapitalister" har altid
> uret ???

Rolig - det der står skrevet er, at når det er ord mod ord (som i dette
fælde med bremserne) hælder domstolene hen imod _forbrugeren_ - ikke det
fede, rige kapitalist firma.

Det var i hvert fald meningen.

/f christensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-11-05 10:13

> Eller hvad? Lad være med at betale.

....men IKKE uden at skrive til dem, hvorfor man mener, man har ret.

Kontakt en advokat, FØR I evt undlader at betale...

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 14-11-05 10:31

> Eller hvad? Lad være med at betale. (det er sikkert for sent nu) Så må I
> jo tage den i byretten - hvor dommeren bør hælde til den stakkels
> ulykkesramte forbruger og ikke det fede rige kapitalist værksted.

Du skulle prøve at se Peter Kjærsgaard når han truer med "Betal eller....".
Jeg fik lavet service på min AX deroppe og var selv tilstede under hele
serviceeftersynet. Da jeg fik regningen var der påført 800kr ekstra for
adskillelse og rensning af bagbremser. Problemet var blot, at jeg havde
været ved bilen under hele service og jeg så ikke på noget tidspunkt, at
mekanikeren rørte baghjulene. Desuden var det ikke en del af serviceplanen
at bagbremserne skulle ordnes. Vi konfronterede Peter Kjærsgaard med dette
og resultatet blev, at han nærmest skreg os ind i hovedet, at vi skulle se
at betale regningen og så ellers skride væk fra hans grund i en fart. Går
der en gang ild i deres lorteforretning er jeg den første du ser stå og
pisse i asken.

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 16:25

> [...]
> hovedet, at vi skulle se at betale regningen og så ellers skride væk fra
> hans grund i en fart. Går der en gang ild i deres lorteforretning er jeg

Damn! Da jeg kørte Citroen undrede jeg mig over at sådan en dunk skulle have
fixet bremser hele tiden.

Da det var mine første nye biler og aldrig havde prøvet andet tog jeg det
for gode vare.

Nu viser det sig så at jeg er blevt buttf.....

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"mere end jeg
troede.

Fra : John Sahl

Dato : 14-11-05 16:42

Claus Petersen wrote:
> Nu viser det sig så at jeg er blevt buttf.....

Og det hjælper ikke at smøre bag efter!

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 08:14

> Er der andre der har haft et "ubehagelig" møde med Kjærsgaard Auto?

Ja i perioden 90-95 var jeg Citrobang kører, jeg nåede at have tre
forskellige i alt.
I den periode havde jeg så mange tvister om ikke udbedrede fejl og ting de
havde ødelagt på min biler at jeg ikke længere kan huske dem alle. men jeg
kan da huske en gang efter et alimindeligt service der gik bilen kun på tre
cylindre fordi mekkeren havde revet en tændrørsledning i stykker. Den
fiksede de lige på garantien (selvom de selv havde ødelagt den - måtte
Citroen DK betale).

Jeg holdt stort set på værksted med bilerne en gang hver anden månede og
hver gang måtte man tilbage en 1-3 gange for at få udbedret de fejl som det
havde lavet, eller med de ting som de ikke havde udbedret.

En ting er at bilerne har en lidt lempfældig kvalitet, men det hjælper sq*
ikke når værkstedet bare gnider salt i såret.

Jeg er faktisk altid blevet godt behandlet i salgsafd. især af direktøren
Peter Kjærsgaard. Men da jeg det sidst halve år valgte et andet værksted
bare for at kunne få min ZX 16V til at kører, havde han kun skuldertræk til
overs for den tre sider lange klage/beskrivelse af værkstedet som jeg
afleverede til ham.
Jeg synes trods alt han havde krav på at vide hvad der foregik på
værkstedet.
Med den holdning tror jeg ikke der sker nogen forbedring.

Jeg tror det er en famillie svaghed, da hans fatter havde Auto-centralen
(VW) havde den det samme dårlige ry.
En gang efter et indbrud i en firmabil jeg havde skulle der ny tændingslås
i, der glemte de at spænde rattet fast, da jeg rundede det første hjørne
kørte rattet bare rundt. HEldigvis ved jeg godt hvordan en ratstamme ser ud
så jeg fik trykket rattet ned så det fik fat - mit første eneste og sidste
besøg på det værksted.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-05 08:35

ReBorn Dude skriver:

> "Forsikringen skal da ikke betale for at du for skiftet slid dele ud...."
> Sjovt nok havde jeg 3 mrd inden uheldet fået nye bremser på.....Men
> Citroen påstod at de var "nedslidte og rustne...."

Har du dokumentation for udskiftning af bremser 3 måneder inden ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-11-05 08:49

Jeg forstår ikke helt din overskrift - hvor er det mærket Citroen kommer ind
i billedet ?
At du har haft dårlige erfaringer med en forhandler det kan man da ikke
klandre mærket for ? - det er da ikke bilens skyld at du er blevet dårligt
behandlet af et værksted.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-05 11:30

"Andreas M. Hansen" skriver:

> Jeg forstår ikke helt din overskrift - hvor er det mærket Citroen kommer ind
> i billedet ?

At det er en Citroen bil der har voldt problem og at det er en
autoriseret forhandler der har lavet lortet ?

> At du har haft dårlige erfaringer med en forhandler det kan man da ikke
> klandre mærket for ? - det er da ikke bilens skyld at du er blevet dårligt
> behandlet af et værksted.

Har importøren slet intet at skulle have sagt i sådan et tilfælde ?

Jeg oprfordere hermed alle der har haft en dårlig oplevelse med
forhandleren at skrive et brev til Citroen Danmark og bede dem om at
fratage ham retten til at være autoriseret værksted !

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-11-05 12:15

Stadigvæk mener jeg at det ville have været mere korrekt at skrive
"Lorteforhandler XXXXXX)" hvis det nu skal være på det plan.

- Og nej, jeg føler mig ikke trådt på - jeg kører i et VAG produkt nu...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-05 14:17

"Andreas M. Hansen" skriver:

> Stadigvæk mener jeg at det ville have været mere korrekt at skrive
> "Lorteforhandler XXXXXX)" hvis det nu skal være på det plan.

Hvorfor ?

Manden havde også en mening om bilen med en masse småfejl

Fra : ReBorn Dude

Dato : 15-11-05 02:08

> [...]
> "Lorteforhandler XXXXXX)" hvis det nu skal være på det plan.
>
> - Og nej, jeg føler mig ikke trådt på - jeg kører i et VAG produkt

Hej Andreas...Næ hvorfor dog det....
Jeg har jo udtømt ALLE muligheder for at kommunikere med forhandleren, og
jeg har endda fortalt ham at jeg vil gå denne vej...Jeg ser intet galt i
at
fortælle min side af sagen og kalde en spade en spade....
Jeg står ved hvad jeg skriver så hvorfor skulle jeg beskytte ham?
)
/Rene

Fra : Thomas Landberg

Dato : 14-11-05 10:25

> Er der andre der har haft et "ubehagelig" møde med Kjærsgaard Auto?

Det skal du gange op. Magen til lortefirma!

Jeg købte for en del år siden en et år gammel Citroën AX 1.1 hos dem. Bilen
havde kun kørt 16.000km og var næsten som ny. Dog stod der i forruden, at
bilen havde haft en skade. Skaden viste sig at være en bule i den ene
forskærm, som var blevet skiftet, så det generede mig ikke. Men bilen kunne
ikke bremse ordentligt. Igen og igen blev skiverne skæve og Kjærsgaard
fortalte mig igen og igen, at jeg bremsede for hårdt og at det var fordi det
var asbest-fri bremseklodser jeg kørte med. Men jeg kørte kun langture og
bremsede meget forsigtigt. Til sidst besluttede min far og mig os for at
undersøge sagen nærmere, så vi ringede til den tidligere ejer (navnet stod i
instruktionsbogen) og spurgte ham om bilen heller ikke kunne bremse da han
havde den. Det kunne den godt, han havde aldrig problemer. Så spurgte min
fatter om hvordan bilen havde været skadet. Jamen den var blevet påkørt i
højre side. Det undrede os, for jf. Kjærsgaard var det venstre forskærm der
var blevet skiftet. Men den tidligere ejer kunne fortælle os, at de var kørt
ud af et lyskryds som venstresvingende, var kommet til at svinge til venstre
for tidligt og var blevet påkørt af en modkørende. Stort set hele fronten
var blevet smadret. Vi fik derfor fat i taksatorrapporten der viste, at
bilen havde været skadet for 77.000kr - vi købte bilen for 90.000kr.
Kjærsgaard påstod herefter hårdnakket, at de havde fortalt os i detaljer
hvordan og hvor meget bilen havde været skadet. Det havde Peter Kjærsgaard
faktisk personligt gjort - men vi havde aldrig handlet med ham, bl.a. fordi
han var på 14 dages ferie dengang vi købte bilen. Vi fik FDM til at gå ind i
sagen, men eftersom Kjærsgaard havde været så snedige at tilføje i
slutsedlen, at "bilen har været skadet" havde de deres på det tørre og vi
kunne intet stille op. Jeg solgte senere bilen på auktion, da jeg ikke ville
"tørre den af" på en anden forhandler når jeg købte min næste bil. Siden
dengang har jeg hadet Kjærsgaard i særskilt grad og jeg advarer alle dem jeg
kan mod at handle med de røvhuller.

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 14-11-05 15:05

Jeg kan kun tilslutte mig at Kjærsgaard er nogle fjolser.
Har haft 2x citron som firmabiler, de blev begge serviceret hos kjærsgaard.
Den første var en Xsara Coupe 2.0 VTS, da jeg fik bilen skulle de montere et
håndfrit mobilsæt i vognen (billeder postet i dk.binær.motor), se billederne
de behøver vist ikke nærmere uddybning og husk på at bilen var HELT NY
Hver gang (uden undtagelser) når denne bil var til service skulle der
skiftes katalysator. Bilen var til service 3 gange inden den blev solgt,
dette burde betyde at den kun havde været der 3 dage til at få udført alle
de service, men der skulle hvergang afsættes 2-3 gange ekstra på værkstedet
til at udbedre de fejl, som Kjærsgaard havde lavet.
Bil nr. var en C5 2.0 stc. - den var på værksted så mange gang at vi til
sidst skilte os af med den.

/Claus

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:43785807$0$211$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Q

Dato : 14-11-05 23:00

"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan kun tilslutte mig at Kjærsgaard er nogle fjolser.

> Hver gang (uden undtagelser) når denne bil var til service skulle der
> skiftes katalysator.

Blev katten så skiftet eller skrev de det bare på regningen?...

Det lægger sig da tæt op ad svindel uanset... Mit 9 år gamle ex-askebæger
kørte i 7 år før katten knækkede... klarede det med en stump rør og en
svejsning..

/peter

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 15-11-05 12:12

Den blev skiftet alle gange - bilen med polution failure.....

/Claus

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-11-05 12:00

> Er der andre der har haft et "ubehagelig" møde med Kjærsgaard Auto?

Jeg synes altid, det er svært at vide, hvad der er op eller ned i sådanne
historier.

Tilsyneladende er du dog ikke den eneste, der har haft en ubehagelig
oplevelse.

Jeg skrev en mail til ejeren af Citroën i Aalborg (med Cc til det meste af
direktionen i Citroën Danmark), hvor jeg opfordrede til, at man gav sin
version af de sager, der klages over herinde.

Nu må vi se, om der reageres fra enten Citroën Aalborg eller Citroën
Danmark.

/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 14-11-05 15:18

Jan W Nielsen wrote:
> Jeg skrev en mail til ejeren af Citroën i Aalborg (med Cc til det
> meste af direktionen i Citroën Danmark), hvor jeg opfordrede til, at
> man gav sin version af de sager, der klages over herinde.

Godt træk Jan!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-11-05 22:08

> Godt træk Jan!

Tak.

Jeg svarer lige alle her:

Jeg har fået en mail fra Hr Kjærsgaard - han vil meget gerne læse, hvad der
skrives herinde. Mailen var i øvrigt også Cc til de forskellige direktører,
som jeg havde skrevet til, så de kunne se, at han svarede mig.

Af mailen fremgår det, at han ikke er klar over, hvad en news reader er,
eller hvad usenet er.

Jeg har kort forklaret dette og sagt, at han måske kan finde sig en person,
der kan hjælpe ham med at opsætte Outlook Express som newreader.

Det bliver spændende, om vi hører fra dem. Jeg synes personligt, der er
temmelig meget mere brokkeri over denne forhandler, end der plejer at være,
når nogle har noget at udsætte på en.

....vi venter i spænding på Citroën Danmark og Peter Kjærsgaard..

/Jan W Nielsen

Fra : JBH

Dato : 14-11-05 22:30

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> [...]

person,
> der kan hjælpe ham med at opsætte Outlook Express som newreader.

Han kan bare tage den som www på goggle

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/3db6e8e0add
43bfa/07f9bcb100dea5fc?lnk=st&q=citroen+group:dk.fritid.bil&rnum=2&hl=da#07f
9bcb100dea5fc

I kort version

http://makeashorterlink.com/?C1E82282C

mvh
JBH

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-11-05 23:01

> Han kan bare tage den som www på goggle

John Sahl skrev det også til mig - og jeg har sendt linket videre til
direktionen i Citroën Danmark.

....samt naturligvis Hr Kjærsgaard.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 17:14

> [...]
> version af de sager, der klages over herinde.
>
> Nu må vi se, om der reageres fra enten Citroën Aalborg eller Citroën

Godt tænkt/gjort

Så kan de kraft**** lære det, bliver spændende at se om der kommer en
reaktion på det, de ( Citroën Ålborg ) må sq´ da være bilforhandlernes svar
på Per Harms !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 14-11-05 17:17

> [...]
> version af de sager, der klages over herinde.
>
> Nu må vi se, om der reageres fra enten Citroën Aalborg eller Citroën

Ja det bliver spændende at se. Den mest sandsynlige reaktion fra Peter
Kjærsgaard er en trussel om bål og brand hvis vi alle ikke straks dementerer
hvad vi har skrevet. Dengang i 1995 det her stod på var Citroën Danmark også
med inde over, men de kan intet stille op, specielt ikke overfor en af deres
største forhandlere.

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 21:25

> Tilsyneladende er du dog ikke den eneste, der har haft en ubehagelig
> oplevelse.

Jeg kom lige til at tænke på at da jeg i sin tid "forlod" Citroen - lagde
jeg de sider jeg havde skrevet til Kjærsgaard op på mandagsbil.dk.

http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=261

http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=262

Da der tilsyneladende ikke var mulighed for at kommentere Citroen AX, er den
desværre ikke med.
Men den fik de også mishandlet ikke mindst ved en undervognsbehandling, der
fik hjulene så meget pava at de var ude af balance.

> Nu må vi se, om der reageres fra enten Citroën Aalborg eller Citroën
> Danmark.

Mon Peter Kjærsgaard og hans adoptivsøn Per Søborg kan huske mig :)

--
Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Q

Dato : 14-11-05 22:57

"Claus Petersen" <claus_petersen(snabelA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kom lige til at tænke på at da jeg i sin tid "forlod" Citroen - lagde
> jeg de sider jeg havde skrevet til Kjærsgaard op på mandagsbil.dk.

Jeg er villig til at sætte en sixpack på at forhandlerne og deres elendige
service er medvirkende til at man snakker om at franske biler er noget l*rt

Jeg kender et par citroen-ejere som er glade for deres potter, men de bruger
heller ikke Kjærsgaard

/peter

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-05 18:31

> [...]
> l*rt
>
> Jeg kender et par citroen-ejere som er glade for deres potter, men de

Kjærsgaard eller ej så har de Citrobanger jeg har ejet været af en ringe
kvalitet.
Alt for mange fejl IMO

At værkstedet så lader hånt om at man har en kærlighed til sin bil, og
behandler den som skidt.
(engang var de fa..... en mekker der havde røget i min bil) og ofte ikke
magter at løse problemet første gang gør selvfølgelig ikke sagen bedre.

Men faktum est havde jeg efter skiftet til Citroen i Hobro stadig mange fejl
på bilen - som de så magtede at løse første gang, uden at ridse, skramme
eller svine bilen til med oliefingre.

Men da jeg simpelthen ikke kunne afse flere feridedage til at køre på
værksted skiftede jeg til VW.
Og nej VW er ikke fejlfrie, men på lidt over 400.000 km fordelt på 7 VW
biler / 10 år har jeg haft under 10 værkstedsbesøg (kan kun komme i tanke om
6 men der nok et par stykker mere) der har skyldtes reklamationer / garanti
og kun en gang har min bil overnattet på værkstedet pga. manglende stumper.
Alle andre gange har være reel service/oliskift.

Folk har nok en forskellig tærskel for hvad man kan/vil finde sig i. Jeg har
store forventninger til kvaliteteten på en bil - specielt hvis bilen
markedsføres som høj kvaliet som ZX'eren blev det ved introduktionen.

Jeg har flere gang diskuteret det med ejere af andre bilmærker - og ofte
viser det sig at PSA biler har mange småfejl, men at det samtidig ikke
irritere ejeren nævneværdigt. F.eks har jeg en tidligere kollega som kørte
P307 han var Peugeot mand til fingerspidserne og forgudede den bil - men du
tror det er løgn hvad han har haft af problemer med den bil - lige fra
startene - men det går ham tilsyndeladende ikke på.
Andre kollegaer har haft mange fejl på C5 hovedsagligt el fejl som har gjort
bilen ukampdygtig..
Desværre er jeg ikke i besiddelse af er tolerance der kan acceptere det- der
tror jeg den rigtige forskel er.

Og så lige til sidst en lille historie, der afslørede en Peugeot fans
inderste drømme.
En (nu også) tidligere kollega kørte P206, han var helt vild med den bil og
vi havde mange højrøstede diskussioner i kantinen om Pug vs. VW, nogen gange
i en rå men dog hjertelig tone.
Manden bestemte sig så for at imigrere til Spanien og solgte derfor hans
Pug.
Den sidste dag på arbejdet kom han kravlende for at høre lidt om min Golf,
for når hun flyttede til Spanien hvor bilerne var billigere ville han gerne
have - citat: en ordentlig bil.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-11-05 13:31

ReBorn Dude wrote:
> Er der andre der har haft et "ubehagelig" møde med Kjærsgaard Auto?

Ikke med dem, men jeg har haft en del bøvl med Peugeot Viby og
Taksatorringen om en bagskade som skulle dækkes af modparten. Efter
rep. var der problemer med det nye anhængertræk og elruden i den nye
bagklap.
Det vidste sig at de havde sat den gamle rude over i den nye bagklap,
og så var forbindelsen til ruden knækket. Den kunne ikke loddes, så
der skulle en ny rude i.
Allerførst ville Peugeot ikke gøre noget, jeg måtte betale hvis det
skulle laves.
Det brokkede jeg mig selvfølgelig over, elruden virkede inden skaden.
Så forerslog Peugeot at jeg betalte rudem, så ville de betale
arbejdslønnen. Stadig ikke godt nok, forsikringen skulle betale.
Jeg bad om nummeret til taksatoren og ringede til ham.
Så begyndte Peugeot og specielt taksatoren at fable noget om slid og
at der jo var mange biler som kørte rundt med defekte bagruder. Han
fattede ikke helt hvor problemet var, han troede i lang tid at det bare
var en af trådene
Jeg blev ved med at sige at bilen skal vel være i samme stand som
inden skaden, og han blev ved med at fable om slid etc.
Så nævner man Ankenævnet for Forsikring, og pludselig så er der en
mulighed. Efter at taksatoren og Peugeot har snakket sammen ender det
med at taksatoren æder ruden og Peugeot arbejdslønnen.

--

Christian

Fra : Morgan Jones

Dato : 14-11-05 18:37

> Som den "IDIOT" jeg var bad jeg Dansk Autohjælp om at tage bilen til
> Citroen

Du ejer en Fransk bil ?

*suk*

Mvh Morgan

Fra : ReBorn Dude

Dato : 15-11-05 02:19

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> Du ejer en Fransk bil ?
> Mvh Morgan

HE HE....Du har SÅ ret Men NO more my friend...
Idag har vi kun fransk i huset hvis det kan drikkes, spises eller dyrkes i
sengen )))

/Rene

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-11-05 11:10

> HE HE....Du har SÅ ret Men NO more my friend...
> Idag har vi kun fransk i huset hvis det kan drikkes, spises eller dyrkes i
> sengen )))

Det er da ... super :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Basil

Dato : 14-11-05 21:18

ReBorn Dude skrev d. 14-11-2005 i meddelelse
> [...]
> ny.
>
> Er der andre der har haft et "ubehagelig" møde med Kjærsgaard Auto?

Jeg har kigget de fleste af alle de andre svar igennem, og kan give mit
besyv med.
Jeg tror ikke det er forhandleren der er det egentlige problem, men at
Citroën lader dem opføre sig på den måde.
Jeg har nøjagtig samme erfaring med værkstedet i hhv. Herlev og
Glostrup, og så vidt jeg ved opfører de sig stadig på samme måde.
Altid tilbage med bilen dagen efter, endnu en halv fridag som skal
arbejdes ind, for at få dem til at reparere reparationen fra dagen før
+ de ting de ødelagde imens, mens jeg kiggede på.
De var bedøvende ligeglade med hvad det betød af besvær for mig, og de
mente ovenikøbet at det var rimeligt at jeg betalte for lånebiler når
jeg ikke havde tid at vente på at de rettede gårsdagens fejl.
Efter 2 år med temmelig mange besøg på værkstedet, turde jeg ikke mere,
det ville blive for dyrt for mig, så jeg satte mig i en større gæld og
købte japansk, hvilket jeg ikke fortryder.
Jeg havde regnet med at Citroën Danmark selv havde reageret når der var
så mange rep. på min bil, men det var rimelig naivt af mig og jeg
har ikke gidet følge mere op på det.
Jeg er lykkelig fri af den bil, og kommer aldrig nogen sinde til at eje
noget køretøj fra Citroën igen (eller biler med hovedbestandele fra
PSA).
Kai

Fra : Kristian

Dato : 15-11-05 14:54

> Jeg er lykkelig fri af den bil, og kommer aldrig nogen sinde til at eje
> noget køretøj fra Citroën igen (eller biler med hovedbestandele fra PSA).

Synd....synd........vi er faktisk en del mennesker der holder temmelig meget
af vores franske biler.............og naturligvis er der masser af dårlige
værksteder til både Citroén, Ford, Opel, Fiat.............osv. osv.

Det er der også her i Næstvedområdet.
Mollerup der er Citroénmand er helt umulig.........den forrige
Citroénforhandler ...Leif etellerandet blev også frataget forhandlingen.

MEN.........i Fakse er der det lokale Citroénværksted v/Arne Busk, og det
funker bare...........fin service ......ok priser........og flinke
medarbejdere, så jeg kører gerne de 20 km for at bruge ham.

Vil lige tilføje, at vi har ejet en ZX'er som vi havde i 10år, med 420.000km
på bagen...........dejlig bil..............og nu har en Saxo, der har kørt
95.000km uden de store problemer, og en Xantia der har kørt 220.000km stort
set uden problemer................så deeeeeeeee.

Kristian

Fra : C. Caspersen

Dato : 18-11-05 00:00

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:4379e876$0$8804$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> 95.000km uden de store problemer, og en Xantia der har kørt 220.000km
stort
> set uden problemer................så deeeeeeeee.

...men lad os høre om problemerne alligevel !

/Caspersen

Fra : Kristian

Dato : 18-11-05 20:17

> ..men lad os høre om problemerne alligevel !
>
> /Caspersen

De eneste fejl jeg kan komme i tanke om er en airbacklampe der begyndte at
lyse..............det var en ledning under sædet der skulle lodes, og en
ABS-lampe der lyste...........dårlig forbindelse ved venstre baghjul.

Så jeg er godt tilfreds.

Kristian

Fra : C. Caspersen

Dato : 17-11-05 23:59

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse

> Jeg er lykkelig fri af den bil, og kommer aldrig nogen sinde til at eje
> noget køretøj fra Citroën igen (eller biler med hovedbestandele fra
> PSA).

Enig...

/Caspersen