Privat leje af bil. Forsikring osv.?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 13-11-05 23:16

Jeg har behov for at have en bil i nogle få uger.

Jeg kan leje en bil, - ved en privatperson - men er i tvivl om hvordan
jeg er dækket mht. forsikring og f.eks. hvis der kommer større skader i
perioden.

Kan nogen henvise til hjemmesider der fortæller noget om dette.? Eller
evt. tidligere diskussioner i gruppen.

Vi har en mundtlig aftale. (+ Jeg har fået et forslag til en pris i en
E-mail)

Den nævnte privat person er i bilbranchen, (eget lille fritidsfirma) men
det er ikke et firma der udlejer biler.
Derfor mener jeg at det må anses for at være udlejning mellem
privatpersoner.

Mvh. Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 08:31

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> skrev i en meddelelse

> Kan nogen henvise til hjemmesider der fortæller noget om dette.? Eller
> evt. tidligere diskussioner i gruppen.

Jeg mindes ikke der har været nogen.

> Vi har en mundtlig aftale. (+ Jeg har fået et forslag til en pris i en
> E-mail)

Så aftaler I hvad det skal være.

> Den nævnte privat person er i bilbranchen, (eget lille fritidsfirma) men
> det er ikke et firma der udlejer biler.

En brugtvognshaj?, få alt på skrift, de er notorisk utilregnelige ;).

Fra : Tommy Fer

Dato : 14-11-05 19:09

Jørgen Rasmussen wrote:
> [...]
> det er ikke et firma der udlejer biler.
> Derfor mener jeg at det må anses for at være udlejning mellem

Husk at der i hans bilforsikring står at den ikke dækker ved
udlejningsvirksomhed!!! Eller rettere de vil køre regress.

mvh Tommy Fer