Teknisk data på biler, hvor?
Fra : Torben V. Mogensen

Dato : 13-11-05 22:22

Hej jeg vil gerne finde tekniske data på biler, da jeg overvejer at købe
anden bil.
Og vil så gerne vide noget om motor modeller, mål + vægt+ ydelse, og mere.
Har lånt alle Bil Revyen, men der findes ikke den pick-up jeg ser efter.
Er ude efter en Ford Sierra P100 pick-up
Nogen der kender sådan en, og hvor man kan finde data på den?

MVH

Torben

Fra : Brian

Dato : 13-11-05 22:30

Torben V. Mogensen wrote:
> [...]
> ser efter. Er ude efter en Ford Sierra P100 pick-up
> Nogen der kender sådan en, og hvor man kan finde data på den?

Prøv at kigge på www.autoweek.nl eller www.biltorvet.dk
Udstyret som de mener er i de forskellige modeller, passer dog som vinden
blæser i forhold til bilerne i DK.

/Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-05 22:32

"Torben V. Mogensen" <vesettvm@get2net.dk> skrev :

>Er ude efter en Ford Sierra P100 pick-up
>Nogen der kender sådan en, og hvor man kan finde data på den?

Bortset fra karrossen er det en plain_vanilla Sierra

Motoren plejer at være enten den gamle 2 liter OHC maskine, eller en
1.8 diesel

Er det noget specielt du er ude efter at vide ?

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Torben V. Mogensen

Dato : 14-11-05 10:03

Hej Tak for links

Ja, hvad den vejer og hvad den må laste?
Hvad så dieselmotor yder?
Er det gode motore, da der stod nogle i den Blå avis, som havde fået skiftet
motor?
Er der træk på baghjulene, da den så må være temmelig let bagtil, tænker på
vinter, sne og bakker, om den kan klare det, eller om man må fylde meget
vægt på ladet, for at dækkene kan få fat?
Dækstørrelse og bolte antal afstand.
Hvilke bremser den har for og bag.
Når det er en relativ standard Sierra, er så reservedele rimelige i pris?

MVH

Torben

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-11-05 17:10

Torben V. Mogensen wrote:
> [...]
> ser efter. Er ude efter en Ford Sierra P100 pick-up
> Nogen der kender sådan en, og hvor man kan finde data på den?

P100 er en Transit undervogn med et halvt Sierra karrosseri ovenpå.
Den kunne fås med 1,6 benzin (73 HK) meget sjælden, 2,0 benzin (77 HK) og
1,8 TurboDiesel (75 HK).
Den har træk på baghjulene og i modsætning til en "rigtig" Sierra, så har
den stiv bagaksel (fra Transit).
Bremser og andre undervognsdetaljer er også fra Transit, ligeledes er
fælgene (som derfor ikke passer på/fra Sierra).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport