Hvorfor?
Fra : Henning Lund

Dato : 13-11-05 19:37

Skal vi nu jokke i det, så er tråden Jeg synes bare lige jeg ville
fortælle jer, og sjusk, egentlig bare at spilde folks båndbredde.
Hvorfor skal man være "en af kliken for at få svar i denne gruppe"?
Jeg synes "inderkredsen" i denne gruppe er ret så "reserveret" og det
kniber med at svare nye folk som starter med at abbonere på denne
gruppe, og det skræmmer folk væk.
Hvis man som jeg, er en ganske normal forbruger som bruger bilen fra
hjem og til arbejde, samt en gang imellem at køre konen i Bilka, så
kniber det med at få svar.
Jeg kan som i der lever og ånder for biler, ligeså få problemer med
mekanikken, men da jeg ikke går op i mellemgasfordelere, slebet
topstykke, eller chiptuning, føler jeg at mine og andres spørgsmål
ignoreres.
Jeg har flere bekendte som har stillet spørgsmål herinde, men er blevet
ignoreret, er det virkeligt formålet med denne gruppe?

Næe jeg har ikke en dårlig dag, men en gennemgang af gruppen samt en
samtale med mine bekendte, gav følgende indlæg.
Prøv selv at kig gruppen igennem.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-11-05 19:49

Henning Lund wrote:
> Jeg har flere bekendte som har stillet spørgsmål herinde, men er
> blevet ignoreret, er det virkeligt formålet med denne gruppe?

Næ, og det er heller ikke noget jeg er stødt på...

Fra : Thomas

Dato : 13-11-05 19:45

> Jeg har flere bekendte som har stillet spørgsmål herinde, men er
> blevet ignoreret, er det virkeligt formålet med denne gruppe?

Brugerne må vel selv bestemme hvad de ønsker at svare på - det skal du eller
nogen anden da ikke bestemme!

> Næe jeg har ikke en dårlig dag, men en gennemgang af gruppen samt en
> samtale med mine bekendte, gav følgende indlæg.
> Prøv selv at kig gruppen igennem.

Så vidt jeg kan se er der svar på de fleste indlæg?!

--
Mvh/TK

Fra : John Sahl

Dato : 13-11-05 19:49

Thomas wrote:
> Brugerne må vel selv bestemme hvad de ønsker at svare på - det skal
> du eller nogen anden da ikke bestemme!

Der er også den mulighed, at ingen havde svaret på spørgsmålene,
eller at spørgsmålet var så dårligt formuleret, at ingen kunne svare
der ud fra.

Jeg har samme opfattelse som Thomas, nemlig at de fleste spørgsmål
besvares, uanset hvem der spørger.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Mogens

Dato : 13-11-05 19:52

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Så vidt jeg kan se er der svar på de fleste indlæg?!

Fra tid til anden går jeg tilabge i gamle indlæg for at se
om nogen er forbigået. Jeg svarer derefter, hvis jeg kan...
--
Mvh Mogens

Fra : Henning Lund

Dato : 13-11-05 19:59

Thomas <tkrath@SLEThotmail.com> skrev:
> Brugerne må vel selv bestemme hvad de ønsker at svare på - det skal
> du eller nogen anden da ikke bestemme!

Ja det er nemlig fremgangsmåden for denne gruppe, det har du ganske ret
i.

Fra : Thomas

Dato : 13-11-05 20:12

> Ja det er nemlig fremgangsmåden for denne gruppe, det har du ganske
> ret i.

Dermed siger du, at følger man denne NG, så skal man svare på alt?? *LOL*

--
Mvh/TK

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-11-05 21:00

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja det er nemlig fremgangsmåden for denne gruppe, det har du ganske ret i.

Undskyld, men er det ikke sådan usenet fungere, ingen er ansvarlig for
noget/nogen?. Jeg kan ikke forstå hvorfor du hyler op, jeg mindes et par
gange du har fået et rimeligt og pænt svar?. Man kan da ikke svare på
noget, man ikke ved en hujende fis om, vel?, når du kommer med mærke/model
specifikt sprgs. kan du let komme i den situation. Ellers er der søster
NG'en "teknik.bil" til det seriøse, denne er til snik-snak vedr. biler ;).
Ellers kan jeg anbefale Google, hvis man forstår at spørge den, får man som
regel et brugbart svar- bruger den selv ;).

Fra : Henning Lund

Dato : 13-11-05 21:22

Jørgen M. Rasmussen <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev:

> Undskyld, men er det ikke sådan usenet fungere, ingen er ansvarlig for
> noget/nogen?. Jeg kan ikke forstå hvorfor du hyler op, jeg mindes et
> par gange du har fået et rimeligt og pænt svar?.

Jo da, ingen problem i det, men skal man absolut fortælle vidt og bredt
om man har fjernet en flue på forlygten, hvad pokker kommer det os andre
ved?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-11-05 21:31

Hej,

On Sun, 13 Nov 2005 21:21:58 +0100, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>Jo da, ingen problem i det, men skal man absolut fortælle vidt og bredt
>om man har fjernet en flue på forlygten, hvad pokker kommer det os andre
>ved?

Lad være med at læse de indlæg, der ikke interesserer dig. Så simpelt
ER det faktisk.

** Lars

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-11-05 21:40

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

og bredt
> om man har fjernet en flue på forlygten, hvad pokker kommer det os andre
> ved?

Hvorfor tager du ikke bare og FUTTER over i dk.teknik.bil?, den er til det
seriøse. Dk.fritid.bil er til snik-snak vedr. biler, derfor blev teknik.bil
lavet, hvis du ikke kan tåle det- lad være med at læse.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-11-05 19:53

On Sun, 13 Nov 2005 19:37:07 +0100, "Henning Lund"
> [...]

>Næe jeg har ikke en dårlig dag, men en gennemgang af gruppen samt en
>samtale med mine bekendte, gav følgende indlæg.

Jeg er langtfra enig med dig.

Nu véd jeg ikke hvornår du har spurgt, eller om hvad, men i det omfang
jeg er hjemme, følger jeg med på dette forum, og kan ikke se at nogen
bliver ignoreret.

Jeg forbeholder mig selvfølgelig ret til kun at svare eller rådgive om
noget jeg har forstand på, og det gælder vel de fleste.

Den der med båndbredden, stammer den ikke tilbage fra forrige
århundrede?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hanne

Dato : 13-11-05 19:57

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]

Jeg er super glad for ald den svar jeg har fået i løbet af daagen, super
lækkert med den hurtige svar og de alsidige svar. Har abb på
nyhedsgruppen i dag så jeg kender ikke klikken hvis der er sådan en. Men
dejligt med de garvede kender. De har formået at svare i et sporg jeg
forstår.

Måske har du bare været uheldig.

Op med humøret

Mvh Hanne

Fra : Mogens

Dato : 13-11-05 20:10

"Hanne" <hanne@lyre.dk> wrote in message

> [...]
> dejligt med de garvede kender. De har formået at svare i et sporg jeg
> forstår. Måske har du bare været uheldig. Op med humøret

Eller prøv dk.teknik.bil
--
Mvh Mogens

Fra : Henning Lund

Dato : 13-11-05 20:37

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev:

> Jeg er langtfra enig med dig.

Ok så vidt, så langt

> Nu véd jeg ikke hvornår du har spurgt, eller om hvad, men i det omfang
> jeg er hjemme, følger jeg med på dette forum, og kan ikke se at nogen
> bliver ignoreret.

Jeg kender flere som jeg desværre har anbefalet at spørge i denne gruppe
om bilproblemer, men ingen ville svare på et så enkelt spørgsmål som,
hjælp til at stille en karburator. Link findes på Google.

> Den der med båndbredden, stammer den ikke tilbage fra forrige
> århundrede?

Næe prøv at åbn nyhedsgruppen efter en dags hvile, tråde op og ned om
sære ting som, se min bil før og efter en flue satte sig på kofangeren,
hvorfor kunne min bil synes?, hvorfor er der ikke samme dæktryk i mine
hjul? , jeg så idag en bilist køre for stærkt osv. osv. Det er noget der
skaber debat!

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-11-05 21:28

Hej,

On Sun, 13 Nov 2005 20:37:23 +0100, "Henning Lund"

>Jeg kender flere som jeg desværre har anbefalet at spørge i denne gruppe
>om bilproblemer, men ingen ville svare på et så enkelt spørgsmål som,
>hjælp til at stille en karburator. Link findes på Google.

Hmm..

http://groups.google.com/groups?q=stille+karburator&start=0&scoring=d&ie=utf-8&oe=utf-8&

Giver ikke lige nogen hits i nyere tid?

> [...]
>hvorfor kunne min bil synes?, hvorfor er der ikke samme dæktryk i mine
>hjul? , jeg så idag en bilist køre for stærkt osv. osv. Det er noget der

Hvad er dit problem? Hvis du ikke bryder dig om tonen herinde, hvorfor
anbefaler du så gruppen? Hvordan i alverden kan du stille
forventninger om at folk SKAL svare på alle indlæg. Helt ærligt, 99%
af dem der skriver herinde skriver her i deres fritid.

Sære ting?? Det særeste indlæg denne weekend, tror jeg faktisk er dit.

** Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-05 19:53

Henning Lund skriver:

> Skal vi nu jokke i det, så er tråden Jeg synes bare lige jeg ville
> fortælle jer, og sjusk, egentlig bare at spilde folks båndbredde.

Hvorfor ?

Dk.fritid.bil er en "hyggesnakkeklub" og ikke andet.

> Hvorfor skal man være "en af kliken for at få svar i denne gruppe"?

Skal man det ?

> Jeg synes "inderkredsen"

Hvem er det ?

> Hvis man som jeg, er en ganske normal forbruger som bruger bilen fra
> hjem og til arbejde, samt en gang imellem at køre konen i Bilka, så
> kniber det med at få svar.

Sådan en forbruger er jeg også...

> Jeg har flere bekendte som har stillet spørgsmål herinde, men er blevet
> ignoreret, er det virkeligt formålet med denne gruppe?

Hvilke spørgsmål ?

Klaus (forhodsvis ny medskribent i d.f.b)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henning Lund

Dato : 13-11-05 20:25

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev:
> Henning Lund skriver:

> Hvorfor ?

Joe

Hvad kommer det andre ved at der ikke er pumpet det korrekte dæktryk i
en bil, det er da ejerens eget problem. Hvorfor spilde båndbredde på det
og på bla. BMW 525 3 gear, VILD kørsel i Øresundstunnel mfl, helt
ærligt, hvad kan vi gøre ved problemet? Lad os dog få nogle seriøse
spørgsmål i stedet.

Skulle jeg fortælle om at vi her i eftermiddags har tjekket knægtens bil
for kølevædske, og med sand gru, erfaret at der mangles 1 cm inden
vandet nåede max i beholderen? Sådan beskrives flere indlæg.

Skulle vi tage billeder af knægtens bil før han kørte gennem en vandpyt,
og efter kørslen gennem vandpytten?

Dæktrykket i vores bil (Xantia) var svundet siden 7/8 med 0,1 bar?
Tyveri?

Den værste var, der blev opdaget en edderkop inde i knægtens bil her i
dag, og hvad gør man ved det, melder det til Politiet eller
skadedyrskontrollen?

Samtidigt så jeg en mand købe 6 Tuborg oppe på vores lokale Shell
station, burde jeg melde ham eller straks smide en brosten i sylten på
ham?

Der er hermed startet en debat uden lige.

Fra : Brian

Dato : 13-11-05 20:36

Henning Lund wrote:

> Skulle jeg fortælle om at vi her i eftermiddags har tjekket knægtens
> bil for kølevædske, og med sand gru, erfaret at der mangles 1 cm inden
> vandet nåede max i beholderen? Sådan beskrives flere indlæg.

Gerne - der skal helt sikkert nok være respons på sådan et indlæg

Som Klaus siger, og som det er blevet debatteret mange gange, er denne
gruppe mere en kaffeklub, end hårde fakta.

Hvis man er teknik-liderlig, og godt kan undvære hyggedel herinde, er der en
gruppe til det. Vil man gerne diskutere trafik politik, er der også en
gruppe til det. Begge emner kan også findes herinde, men trådene ender ofte
ud i noget helt femte.

Det synes jeg er charmen ved denne gruppe - det gør du åbenbart ikke.
Sådan er vi heldigvis så forskellige

/Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-05 20:36

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev :

>Der er hermed startet en debat uden lige.

well - egentligt er det jo dig , der har startet en debat, som vist
savner et bæredygtigt grundlag ?

>Hvad kommer det andre ved .....

Det kan folk vel selv afgøre , eller ?

At der skrives om ting, du ikke finder interesse i, er da bestemt ikke
ensbetydende med at folk skal afholde sig fra det, af skræk for at
enkelte "bøvser" over det.

Det er op til folk selv, at bestemme sig for hvad de gider læse om

>at der ikke er pumpet det korrekte dæktryk i en bil, det er da ejerens eget problem.

Øehhh - nej ikke helt, det kan risikere at påvirke andre liv og
helbred, hvis der er totalt godnat i tingene.

>Hvorfor spilde båndbredde på det

tsk tsk .....

>Skulle vi tage billeder af knægtens bil før han kørte gennem en vandpyt,
>og efter kørslen gennem vandpytten?

For min skyld da ingen alarm - bortset fra at man ikke kan poste
billeder i gruppen ;)

>Den værste var, der blev opdaget en edderkop inde i knægtens bil her i
>dag, og hvad gør man ved det, melder det til Politiet eller
>skadedyrskontrollen?

Hvis han "smakker den" - hører spørgsmålet vist til en en af
dyreværnsgrupperne.

>Samtidigt så jeg en mand købe 6 Tuborg oppe på vores lokale Shell
>station, burde jeg melde ham eller straks smide en brosten i sylten
>på ham?

Det er sgu et svært ?

Hvis det var de sidste 6 øl, ville jeg da også (som dig) blive lidt
fortørnet ;)

Ok - lad gå, når det er Tuborg, jeg er mere sart med mine Blå
Nykøbing'er

(Du pisser mod vinden, Henning ;)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : hanzen

Dato : 13-11-05 21:26

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> fortørnet ;)
>
> Ok - lad gå, når det er Tuborg, jeg er mere sart med mine Blå

Åh ja dem er jeg vokset op på.
Det var tider. Kan af og til findes som blikøl i grænsebutikkerne. Men det
er jo nok OT.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-05 21:41

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev :

>Det var tider. Kan af og til findes som blikøl i grænsebutikkerne. Men det
>er jo nok OT.

;)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-11-05 22:02

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Åh ja dem er jeg vokset op på.
> Det var tider. Kan af og til findes som blikøl i grænsebutikkerne. Men det
> er jo nok OT.
> --
Fred være med det. Blå Nykøbing er langt fra det værste som er opfundet ;).
Jeg syntes, jeg så dem linnet op sammen med div. juleøl i KvicklyExtra?.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 20:51

> [...]
> på bla. BMW 525 3 gear, VILD kørsel i Øresundstunnel mfl, helt ærligt,
> hvad kan vi gøre ved problemet? Lad os dog få nogle seriøse spørgsmål i

Jeg kan anbefale dig at læse fundsatsen for denne gruppe før du dømmer noget
til at være useriøst.
news:dk.teknik.bil er måske stedet du finde dig bedre tilrette?

Desuden har det du brokker dig over ikke noget at gøre med at du eller dine
bekendte ikke får svar.

For mig er spørgsmålet om hvor hurtig en BMW kører i 3. gear lige så
relevant som det måske er for dig med hvor meget man kan forlange for en
Seat Cordoba

--
Tom

Fra : Henning Lund

Dato : 13-11-05 21:15

Tom <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev:

> Jeg kan anbefale dig at læse fundsatsen for denne gruppe før du
> dømmer noget til at være useriøst.

Så kan jeg da se at 80% af spørgsmålene ikke hører hjemme i denne
gruppe, har jeg ret?.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 21:22

> Så kan jeg da se at 80% af spørgsmålene ikke hører hjemme i denne gruppe,
> har jeg ret?.

Hmm døm selv
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.bil

Har svært ved at give dig ret med de 80%

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.teknik.bil
Er måske mere det du søger med kort og kontant svar på noget teknik. Den
blev også oprettet i protest over at nogle her også vil snakke om småting
som behandling af et vaskeskind og lign.

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-11-05 22:10

Henning Lund wrote:
> Så kan jeg da se at 80% af spørgsmålene ikke hører hjemme i denne
> gruppe, har jeg ret?.

Niks.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-05 20:52

Henning Lund skriver:

> [...]
> og på bla. BMW 525 3 gear, VILD kørsel i Øresundstunnel mfl, helt
> ærligt, hvad kan vi gøre ved problemet? Lad os dog få nogle seriøse

Seriøst. Prøv dk.tekink.bil i stedet.

Dette er "kaffeklubben", her diskuteres alt mellem himmel og jord der
bare har en smule med biler at gøre

Klaus (medlem af både den seriøse og kaffeklubben)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 22:23

> [...]
> nåede max i beholderen? Sådan beskrives flere indlæg.
>
> Skulle vi tage billeder af knægtens bil før han kørte gennem en vandpyt,

LOL...gruppen er nok gennemskuet.
Hvor har du ret, basalt set. Rart jeg ikke
er den eneste som synes det hele er så fladt så fladt..

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 22:54

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> LOL...gruppen er nok gennemskuet.
> Hvor har du ret, basalt set. Rart jeg ikke
> er den eneste som synes det hele er så fladt så fladt..

Gruppen er hvad vi gør den til. Med vi...menes også dig. der også deltager
jævnligt...med "flade ting"

--
Tom

Fra : Peter Weis

Dato : 13-11-05 22:17

Henning Lund wrote:

> Hvad kommer det andre ved at der ikke er pumpet det korrekte dæktryk i
> en bil, det er da ejerens eget problem.

Det er indstilling af en karburator da også.

> Hvorfor spilde båndbredde på det
> og på bla. BMW 525 3 gear, VILD kørsel i Øresundstunnel mfl, helt
> ærligt, hvad kan vi gøre ved problemet? Lad os dog få nogle seriøse
> spørgsmål i stedet.

Internettet er i det hele taget spild af tid - en hel masse lort og
meget lidt lagkage. Og desværre er min gamle dansklærer ikke til stede
til at skille skæg fra snot for mig.

Peter

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-11-05 19:57

Hej,

> [...]

>Næe jeg har ikke en dårlig dag, men en gennemgang af gruppen samt en
>samtale med mine bekendte, gav følgende indlæg.

Hvad er det for nogen indlæg du mener "forsømmes"?

Jeg skriver ikke meget herinde, men læser det meste - og syntes da
aldrig det er et problem at få en kommentar med hvis man har noget man
lige vil lufte.

Tror måske ikke der er tale om at "ignornere" - men måske man stiller
et spørgsmål som der ikke lige er nogen der kender svaret på?

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 19:57

> [...]
>
> Næe jeg har ikke en dårlig dag, men en gennemgang af gruppen samt en
> samtale med mine bekendte, gav følgende indlæg.

Sikke da noget underligt noget at skrive. Du har fået svar på alle dine
indlæg så vidt jeg kan se. Du kan vel ikke "skyde" de faste og løse
skribenter på at de måske ikke kender din søns BX.
Jeg fornemmer at de fleste gør et forsøg på at hjælpe så godt som man nu
kan. Bevares en gang imellem kommer der måske endda direkte forkerte svar,
men de plejer hurtigt at blive rettet.
I denne gruppe er der også plads til lidt løs snak som de enkelte tråde
udvikler sig, så noget er måske ikke så relevant til en fejlsøgning.
I det store hele taler folk også ordentligt til hinanden her. Prøv bare at
læse i f.eks fotogruppen hvordan man kan svine hinanden til.
Næsten ALLE tråde har fået svar, men jo mere specielt et spørgsmål er jo
sværere kan det også være, da bilerne på nogle områder kan være temmelig
forskellige.

Så i stedet for denne generalisering så bliv konkret og skriv hvad/hvor den
gal

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-05 19:58

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev :

>Skal vi nu jokke i det, så er tråden Jeg synes bare lige jeg ville
>fortælle jer, og sjusk, egentlig bare at spilde folks båndbredde.

Jok du bare løs ;)

Nu er der jo ikke ligefrem læsetvang i gruppen, så hvis man ikke gider
høre om bestemt ting, så findes der i de fleste browsere / news
programmer en knap der kan bruges til at springe videre med.

At jeg så lige fortæller at brormanden's bil, gik fint gennem syn,
hører nu temmeligt meget ind under gruppen formål - nemlig om det at
have en bil.

>Hvorfor skal man være "en af kliken for at få svar i denne gruppe"?

Det skal man vist heller ikke være - hvis du kigger lidt bedre efter,
så er det en del nye brugere, der vist ikke mangler svar på noget som
helst af det de spørger ind til

>Prøv selv at kig gruppen igennem.

hmmmmm...... kan du ikke prøve at være lidt mere præcis, på hvem du
mener er blevet overset ? Jeg kan kun se ganske få "spørgsmål", der
ikke er svaret på.

(måske fordi nogle ikke har et svar at give)

Fra : alexbo

Dato : 13-11-05 20:09

"Henning Lund" skrev

> Skal vi nu jokke i det, så er tråden Jeg synes bare lige jeg ville
> fortælle jer, og sjusk, egentlig bare at spilde folks båndbredde.
> Hvorfor skal man være "en af kliken for at få svar i denne gruppe"?
Det er ganske enkelt ikke rigtigt.

> Jeg synes "inderkredsen" i denne gruppe er ret så "reserveret"
"reserveret" ? mener du tilbageholdende, det er det sidste jeg ville kalde
dem.

> Næe jeg har ikke en dårlig dag, men en gennemgang af gruppen samt en
> samtale med mine bekendte, gav følgende indlæg.
> Prøv selv at kig gruppen igennem.
Da jeg ikke kender dine bekendte måtte jeg nøjes med at kigge på dine indlæg
og tilhørende svar.
Jeg kan ikke se du er forfordelt der.
Forøvrigt er der en anden NG dk.teknik.bil, den er velegnet til
teknikspørgsmål og risikoen for at drukne i mængden af indlæg ikke så stor.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Friis

Dato : 13-11-05 20:19

Den Sun, 13 Nov 2005 19:37:07 +0100 skrev Henning Lund:
> Skal vi nu jokke i det, så er tråden Jeg synes bare lige jeg ville
> fortælle jer, og sjusk, egentlig bare at spilde folks båndbredde.

Hvems båndbredde? Din, eller de faste i gruppen? Når der er så mange
der poster i de nævnte tråde, må det vel skyldes at de finder dem
interessante, og dermed IKKE synes de er spild af båndbredde.

> Hvorfor skal man være "en af kliken for at få svar i denne gruppe"?

Jeg hører bestemt ikke til i denne gruppe, men er blot kigget forbi,
men jeg synes da bestemt folk svarer på mine indlæg.

> Jeg synes "inderkredsen" i denne gruppe er ret så "reserveret" og det
> kniber med at svare nye folk som starter med at abbonere på denne
> gruppe, og det skræmmer folk væk.

Jeg har kigget med i et par uger nu, og jeg har ikke set noget der har
været ved at skræmme mig væk. Jo, der bliver snakket en masse om biler,
et emne der egentlig ikke interesserer mig - men det er sg* ikke
gruppens skyld.

Ligeledes kan jeg se at hende med Mazda'en har fået masser af
svar, både for og imod. Hun ser ud til at være helt ny både i gruppen,
og hvad angår at have bil.

> Hvis man som jeg, er en ganske normal forbruger som bruger bilen fra
> hjem og til arbejde, samt en gang imellem at køre konen i Bilka, så
> kniber det med at få svar.

Nu har jeg ikke lige lagt mærke til hvilket indlæg der var dit, men
min erfaring fra andre grupper siger at de der brokker sig (som du)
er de der forventede det samme som betalt support (læs: mekaniker),
og ikke tænker på at der er tale om en flok mennesker der sidder
i deres fritid og diskuterer deres foretrukne emne, og hjælper
hinanden så godt de nu kan.

Der er ingen her der er ansat til at besvare dine spørgsmål, og der
er ikke engang nogen garanti for at der er nogen der *kan* svare
på dem. Og hvis ingen kan svare, får man ikke noget svar. Her skal
man ikke forvente at folk skriver "det ved jeg ikke", tænk hvis alle
skrev det hver gang der var noget de ikke kunne svare på... Spild af
båndbredde. Nej hvis man ikke kan svare, hopper man bare videre til
næste indlæg, så er der sikkert nogen andre der kan svare.

> [...]
> mekanikken, men da jeg ikke går op i mellemgasfordelere, slebet
> topstykke, eller chiptuning, føler jeg at mine og andres spørgsmål

Måske dit spørgsmål ikke var interessant nok?

> Jeg har flere bekendte som har stillet spørgsmål herinde, men er blevet
> ignoreret, er det virkeligt formålet med denne gruppe?

Formålet er at diskutere de emner der interesserer deltagerne i
gruppen. Det er ikke et 80-nummer til mekanikeren.

> Næe jeg har ikke en dårlig dag,

Du brokker dig altså sådan hver dag?

Mvh
Kent

Fra : ena

Dato : 13-11-05 20:50

Tja jeg er ikke enig

Der er en del herinde med stor professionel viden og en del amatører - men
alle prøver at hjælpe når de kan/har tid.

Ofte undgår jeg at besvare indlæg hvor der åbenlyst mangler selv basale
oplysninger, det er typisk denne type spørgsmål

"hvor sidder oliepåfyldningen på min bil?? - man undlader at nævne hvad det
er for en bil

eller

"Kan man selv skifte paneler og reparere en rusten vange?
Det kan man hvis man er pladesmed eller har lært det og har udstyret - men
uden at kende en spørgers baggrund er det jo umuligt at svare på et sådant
spørgsmål, sandsynligvis kan spørgerene ikke da han/hun stiller et sådant
spørgsmål

Fra : JS

Dato : 13-11-05 21:14

> [...]
> Jeg har flere bekendte som har stillet spørgsmål herinde, men er blevet
> ignoreret, er det virkeligt formålet med denne gruppe?

Der er ekstremt stor trafik i denne gruppe sammenlignet med mange andre
grupper. Chancen for at få svar på et ikke-klike-inderkreds-sprøgsmål er
vist lige så stor som i andre grupper. Man kan opleve at ens indlæg hurtigt
forsvinder ud af billedet fordi at der kommer så mange nye indlæg hver dag,
men sådan er det nu engang... Usenet er trods alt bygget på interesse og
pligt til at besvare, så du må leve med at ikke alle orker at besvare
"trivielle" spørgsmål. Jeg synes nu at der generelt er en god svarprocent i
denne gruppe uanset om det drejer sig om udskiftning af hjulmøtrikker,
chiptuning, motorlyd på en Scania eller cyklisters opførsel(!)
Hvis man spørger pænt og udviser lidt tålmodighed er der god chance for at
få svar.

Fra : JS

Dato : 13-11-05 21:18

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

Så vidt jeg kan se har du fået fine svar på alle dine indlæg på det seneste.
Hvad er problemet?

Fra : Henning Lund

Dato : 13-11-05 21:26

JS <js_539@hotmail.com> skrev:
> "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
>>
> KLIP
>
> Så vidt jeg kan se har du fået fine svar på alle dine indlæg på det
> seneste. Hvad er problemet?

Klip hvad?

Jeg mangler til din orientering at få svar på et spørgsmål vedr.
vandpumpe i VW, sært nok er det Danmarks 3´dje mest solgte bil, men
ingen ved om der sidder en elvandpumpe i bilen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-11-05 21:37

Hej,

On Sun, 13 Nov 2005 21:26:05 +0100, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>Jeg mangler til din orientering at få svar på et spørgsmål vedr.
>vandpumpe i VW, sært nok er det Danmarks 3´dje mest solgte bil, men
>ingen ved om der sidder en elvandpumpe i bilen

Helt ærlig.. "Ok nå det er det den bliver brugt til, nogen bud på hvor
meget strøm sådan en fætter bruger og hvor mange L den kan smide
afsted i minuttet?"

Bliver du foraget over at der ikke er nogen der ved det? Den sidder i
bilen, og udfører sin opgave - og de færreste bekymrer sig nok om den
bruger 20 watt eller 50 watt eller om den smider 5 eller 50 liter
afsted i minuttet. Den er vel dimensioneret til at fungere som pumpe i
kølesystemet i en VW.....

Hvis man bygger sit eget kølesystem, så ja måske - men det er altså
mit indtryk at de færreste herinde gør det. Det var måske så her du
kunne bidrage med noget til gruppen når du engang har fået det til at
køre?

Hvad er det du skal køle?

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 21:41

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mit indtryk at de færreste herinde gør det. Det var måske så her du
> kunne bidrage med noget til gruppen når du engang har fået det til at

Jeg vile gå så vidt som at sige at laaaangt de fleste biler (også VW) bruger
en mekanisk vandpumpe. Men da vandet kun er 100°C så kan en hvilken som
helst elektrisk pumpe vel gøre jobbet. 100°C er ikke meget varme for en
elmotor med et par tandhjul i kunststof.
Ellers kender jeg heller ikke meget til VW transporter

--
Tom

Fra : Henning Lund

Dato : 13-11-05 21:48

> [...]

> meget varme for en elmotor med et par tandhjul i kunststof.
> Ellers kender jeg heller ikke meget til VW transporter

Har du link til hvilken som helst pumpe?

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 21:57

> Har du link til hvilken som helst pumpe?

Tja, jeg ville prøve med denne
http://cdcardic.e-supplies.dk/ProductInfo.asp?ProductId=0485500

--
Tom

Fra : Henning Lund

Dato : 13-11-05 21:46

> [...]

> Helt ærlig.. "Ok nå det er det den bliver brugt til, nogen bud på hvor
> meget strøm sådan en fætter bruger og hvor mange L den kan smide

Ja.

> Bliver du foraget over at der ikke er nogen der ved det?

Ikke det mindste.

> [...]
> bruger 20 watt eller 50 watt eller om den smider 5 eller 50 liter
> afsted i minuttet. Den er vel dimensioneret til at fungere som pumpe i

Mjae nogen kunne måske vide det.

> [...]
> mit indtryk at de færreste herinde gør det. Det var måske så her du
> kunne bidrage med noget til gruppen når du engang har fået det til at

En specialbygget scooter.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-11-05 06:35

> Mjae nogen kunne måske vide det.

Forventer du så at os der ikke ved det skriver - at vi ikke ved det?

--
Per, Esbjerg

Fra : hanzen

Dato : 13-11-05 21:34

> [...]
> i VW, sært nok er det Danmarks 3´dje mest solgte bil, men ingen ved om der

Så må man vel hellere svare.
Jeg ved det ikke.
Jeg aner ikke en hujende fis om VW.
Så desværre kan jeg ikke hjælpe selvom jeg gerne ville.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-05 21:39

> [...]

>vandpumpe i VW, sært nok er det Danmarks 3´dje mest solgte bil, men
>ingen ved om der sidder en elvandpumpe i bilen

Du må have en noget selektiv hukommelse i så fald - for du fik da et
svar :

citat :

p.jarnbak <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev:

> Mener at der sidder en på passat 1,6 td 80hk.Modelen lige før tdi kom
> på banen.
> Den bliver brug til at køle turboen efter at motoren er
> stoppet.Ellers har MB en de bruger til varmeapperatet.

Ok nå det er det den bliver brugt til, nogen bud på hvor meget strøm
sådan en fætter bruger og hvor mange L den kan smide afsted i
minuttet?

/citat slut

At dine 2 yderligere spørgsmål endnu ikke er besvaret, kan jo meget
vel tænkes har sine årsager, som f.eks at ingen aner det, eller nogen
lige skal måle på tingene

Fra : JS

Dato : 13-11-05 21:42

> Klip hvad?

Er du dum eller keder du dig bare?

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 13-11-05 22:52

Olesen skrev:

> LOL...gruppen er nok gennemskuet.
> Hvor har du ret, basalt set. Rart jeg ikke
> er den eneste som synes det hele er så fladt så fladt..

Bare fordi vi andre mener at du er et vejsvin ?

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 13-11-05 23:28

Henning Lund skrev:

> Jeg mangler til din orientering at få svar på et spørgsmål vedr.
> vandpumpe i VW, sært nok er det Danmarks 3´dje mest solgte bil, men
> ingen ved om der sidder en elvandpumpe i bilen

Det kan jeg svare på.

Ingen af de 4 VW jeg har (haft) havde elvandpumpe

Sjovt nok var elvandpumpen åbenbart i en af de ældre, ikke særligt
solgte, dieselmodeller her i Danmark.

Men er det virkeligt sådan at hidse sig op over ?

Det er da bare at ringe til et VW værksted. De kan da sælge dig en.

Klaus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-11-05 11:46

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppe@post6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:1131920850.582918.6790@g44g2000cwa.googlegroups.com...
Henning Lund skrev:

> [...]

Ingen af de 4 VW jeg har (haft) havde elvandpumpe

Sjovt nok var elvandpumpen åbenbart i en af de ældre, ikke særligt

Jeg tror den var på en 80 HK Golf GTD - den med intercooler.

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-05 14:15

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Jeg tror den var på en 80 HK Golf GTD - den med intercooler.

Åbenbart også på 2,4 l modellen:
http://volkswagen.msk.ru/engine/aab_acv/aab_acv_cooling_syst.pdf

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-11-05 01:18

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev....

> Hvorfor skal man være "en af kliken for at få svar i denne gruppe"?

Det er nemli' rigtigt!

Der er dælme ikke nogen der har fundet det værdigt (heller ikke dig!)
at svare på mit spørgsmål om hvorfor en M-B 600 Landaulet har
luftindtag ved baghjulene, når andre M-B 600 varianter ikke har.

Og det er da ellers et simpelt og ligetil spørgsmål skulle man mene.
Paratviden for enhver bilfreak... jeg mener.... det er da en
klassiker sådden en 600'er.

Røvhuller er de.... hele banden! Hestehandlere! Hundehoveder!
Hængerøve! Skabsnisser! Øh....

Fra : Mogens

Dato : 14-11-05 06:25

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote in message

> [...]
> Og det er da ellers et simpelt og ligetil spørgsmål skulle man mene.
> Paratviden for enhver bilfreak... jeg mener.... det er da en

Tænkte nok at mit svar ikke var godt nok...
--
Mvh Mogens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-11-05 09:33

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og det er da ellers et simpelt og ligetil spørgsmål skulle man mene.
> Paratviden for enhver bilfreak... jeg mener.... det er da en

Bilfreak?
Ja, måske.

Vide noget om biler?
J, måske.

Alt vidende orakel?
NEJ!

<snip>
Enmassegrimmeord
</snip>

PS: Kaptajn Haddock kunne flere af den slags ord, i alfabetisk rækkefølge

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 06:42

> Skal vi nu jokke i det, så er tråden Jeg synes bare lige jeg ville
> fortælle jer, og sjusk, egentlig bare at spilde folks båndbredde.

Det med båndbredden er du vel selv herre over? Det er dig selv der abonnere
på gruppen. Det står dig frit for at købe et bilmagasin og spørge der
istedet.

> Hvorfor skal man være "en af kliken for at få svar i denne gruppe"?

Hmmm....Jeg betegner ikke mig selv som en af "kliken", men jeg har fået
besvaret op flere spørgsmål. Det handler vel at formulerer sig, så
spørgsmålet kan forståes af andre, samt holde det i en sober tone.

> Jeg synes "inderkredsen" i denne gruppe er ret så "reserveret" og det
> kniber med at svare nye folk som starter med at abbonere på denne
> gruppe, og det skræmmer folk væk.

Der er ingen her der skræmmer nogen væk. Hvis man vil blive fornærmet, kan
der altid findes en grund.

> Hvis man som jeg, er en ganske normal forbruger som bruger bilen fra
> hjem og til arbejde, samt en gang imellem at køre konen i Bilka, så
> kniber det med at få svar.

Så er du bedre stillet end undertegnede. Jeg har pt. ingen bil, men derfor
kan man godt diskutere med. Det afhænger i høj grad af hvad det er du
spørger om.

> Jeg har flere bekendte som har stillet spørgsmål herinde, men er blevet
> ignoreret, er det virkeligt formålet med denne gruppe?

Hvis du fortsætter med den holdning, ender det ihvertfald med at du bliver
ignoreret herfra.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-11-05 18:47

Henning Lund wrote:
> [...]
>
> Næe jeg har ikke en dårlig dag, men en gennemgang af gruppen samt en
> samtale med mine bekendte, gav følgende indlæg.

Må jeg spørge dig om en ting ?
Er du villig til at betale for svar på dine spørgsmål herinde ?
I så fald kunne der vel godt ansættes nogle eksperter, som kunne tage sig af
den slags.
Indtil da må du så nøjes med svarene fra alle de frivillige brugere af
gruppen, som netop bruger gruppen fordi de kan lide at rode med biler og
gerne hjælper andre (hvis de kan).
Jeg synes at gruppen fungere helt fint, som den er nu og stort set alle for
svar på deres søgen.
Det sker dog at der engang i mellem ikke bliver svaret på et spørgsmål og
det kan der være flere grunde til.
De 2 mest almindelige tror jeg er:
1: Ingen herinde kender lige umiddelbart svaret.
2: Spørgeren har ikke oplyst godt nok, om f.eks. hvilken bil det drejer sig
om.
Jeg tror ikke at der er nogen, som sidder og tænker "Aha, det er en ny
bruger, så gider jeg sq ikke at svare".
Mht for meget snik-snak, så findes der en "ren" teknik gruppe, som netop
blev oprettet på baggrund af snik-snakken herinde.
Den hedder news:dk.teknik.bil

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport