syn
Fra : Aragorn25

Dato : 13-11-05 12:31

Hvordan kan det være at, ifølge en sælger er hans bil blevet nysynet for
14dage siden, men inde på nettet står følgende:

Linienr
Tekst

1 1 Til ejeren af Fiat Punto , reg.nr. xxxxxx
2 2 Den 8. november 2004 kl. 07.08 har vi periodesynet Deres køretøj
med følgende resultat:
3 3 Køretøjet er betinget godkendt
4 4 Ved synet konstaterede vi nedenstående fejl ved køretøjet. De skal
selv sørge for at få fejlene rettet, og køretøjet skal ikke til omsyn efter
reparationen.
5 5 Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre
fra synssted til reparatør.
6 8 FEJLOVERSIGT
7 9 06 Overgang i baglygter -
8 9 06 blinklygte(r), farve ukorrekt(e) -
9 9 06 positionslygte(r) virker ikke -
10 9 06 stoplygte(r) virker ikke -

Han siger han har synspapir, hvor der står at den er nysynet 14 dage siden
uden fejl.

Nogen der kan forklare mig?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-11-05 12:32

Hej!

Aragorn25 wrote:
> Han siger han har synspapir, hvor der står at den er nysynet 14 dage siden
> uden fejl.
>
> Nogen der kan forklare mig?

Han lyver

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : vogt- 5750 ringe

Dato : 13-11-05 12:45

> Hej!

> Han lyver
>
> --
ja han lyver

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-05 12:41

Aragorn25 skriver:

> Han siger han har synspapir, hvor der står at den er nysynet 14 dage siden
> uden fejl.
>
> Nogen der kan forklare mig?

Den er også synet, bare betinget.

Se dog papiret.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-11-05 12:46

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Aragorn25 skriver:

> Den er også synet, bare betinget.
>
> Se dog papiret.....

Se dog datoen...

Fra : alexbo

Dato : 13-11-05 12:43

"Aragorn25" skrev i

> Han siger han har synspapir, hvor der står at den er nysynet 14 dage siden
> uden fejl.

> Nogen der kan forklare mig?

Han har været til syn et andet sted end Applus.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-11-05 12:58

> Han har været til syn et andet sted end Applus.

Skal de ikke indrapportere til en central database?. For ellers er det jo
kun den "kvittering" man får, som viser om den er synet og hvor/ af hvem.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-05 13:27

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :

>Skal de ikke indrapportere til en central database?. For ellers er det jo
>kun den "kvittering" man får, som viser om den er synet og hvor/ af hvem.

De indrapporterer til færdselsstyrelsen.

at Applus så har en "offentlig" database, kan man kun håbe på breder
sig, eller at før omtalte styrelse laver noget
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : KNT

Dato : 13-11-05 13:34

Databasen er faktisk fra før Applus blev opfundet. Bilsyn har haft den i
minimum 3 år.

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 20:14

> Databasen er faktisk fra før Applus blev opfundet. Bilsyn har haft den i
> minimum 3 år.

Jamen er det ikke ogs SBI's butik Applus har købt, så har de nok fået båder
server og database med i handlen.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Kasper Christensen

Dato : 13-11-05 13:35

jan@stevns.net wrote:

> De indrapporterer til færdselsstyrelsen.
>
> at Applus så har en "offentlig" database, kan man kun håbe på breder
> sig, eller at før omtalte styrelse laver noget

hvor finder man den database?

--

Multimediedesigner
Kasper Christensen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-05 13:44

Kasper Christensen <"news"@\"FJERN123\"kasperc.dk> skrev :

>hvor finder man den database?

http://147.29.112.249/discoverer6i/synsrapport

(står på gruppens hjemmesider, under "oplysninger" ;)

Fra : alexbo

Dato : 13-11-05 13:27

"Jørgen M. Rasmussen" skrev

> Skal de ikke indrapportere til en central database?.

Jo, men jeg har ikke fundet adgangen til den.
Jeg kender kun Applus side, og den viser de biler de har synet, samt dem de
har overtaget fra Statens Bilinspektion.

mvh
Alex Christensen

Fra : Aragorn25

Dato : 13-11-05 13:02

jeg gidder bare ikke at køre halvdelen af danmark før jeg er sikker på at
den ER synet for 14dage siden.
kan det være fordi han bare har synet den, men den periodiske syn igen skal
fortages nov 2006?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-05 13:03

Aragorn25 skriver:

> [...]
> den ER synet for 14dage siden.
> kan det være fordi han bare har synet den, men den periodiske syn igen skal

Det kan også være at han har fået den synet, men det ikke er kommet på
web endnu...

Han kan vel sende dig en kopi af papirene ?

Fra : alexbo

Dato : 13-11-05 13:44

"Aragorn25" skrev

>jeg gidder bare ikke at køre halvdelen af danmark før jeg er sikker på at
>den ER synet for 14dage siden.
> kan det være fordi han bare har synet den, men den periodiske syn igen
> skal fortages nov 2006?
Det mærkelige er at den er synet, med et år tilbage af perioden skal der
være en særlig grund til det.
Men det kan jo være at han mener den er nemmere at sælge som nysynet, og på
forhånd havde regnet med at den gik igennem uden de store udgifter.
Hvis du alligevel ikke tror på hvad sælger siger, om noget så konkret som at
bilen lige er synet, så find et andet sted at handle, hvor du har mere
tiltro til de oplysninger du får.

mvh
Alex Christensen

Fra : Gl

Dato : 13-11-05 19:19

"Aragorn25" <Aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den ER synet for 14dage siden.
> kan det være fordi han bare har synet den, men den periodiske syn igen

Ja´ det kan godt være han har det, Du skal bare huske at bilen bliver
indkaldt til periodesyn alligevel på godkendelses´datoen der står på reg..
også selvom den har været til syn 2 mdr inden... Altså en nysynet bil, er
ikke ensbetydende med den kører 2 år´
Så skal man udfylde en blanket.. ved synet, hvor man ønsker at ændre
datoen´ for godkendelse.

Mvh. GL

Fra : KubikH

Dato : 13-11-05 21:39

"Gl" <Pruttegøj@fisaf.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> også selvom den har været til syn 2 mdr inden... Altså en nysynet bil, er

Hvis det er mindre end 6 måneder før periodesynsdato at bilen har været til
syn, springes periodesynet over.
Man kan således have 2½ år imellem syn, uden dillerdaller.
Mvh
Niels

Fra : Gl

Dato : 14-11-05 01:26

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> syn, springes periodesynet over.
> Man kan således have 2½ år imellem syn, uden dillerdaller.

Det skal jeg ikke kunne sige,, på den måde.. Men jeg tror det ikke.... Jeg
har prøvet det således.. Et stk bil købt for istandsættelse plader afmeldt,
således at et periodesyn sprunget over. ergo et reg-syn... bil synet og
godkendt-plader købt og monteret. 2 mdr efter dumper der en indkaldelse ind
af brevsprækken til periodesyn... bilen skal til syn, der er ikke noget at
gøre, tro mig... har brokket mig.
Min fejl: Skulle have ønsket ændret godkendelsedatoén i syns papirerne..
øv..

Mvh. GL

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 13:15

> Han siger han har synspapir, hvor der står at den er nysynet 14 dage siden
> uden fejl.
>
> Nogen der kan forklare mig?

Ja den kan være synet 5000 steder andre end applus.. derfor, det vil du jo
nok også se på det papir han har.. !! det er simpel logik !

Mvh
Morten

Fra : KNT

Dato : 13-11-05 13:30

Siden på nettet er vel bare ikke opdateret endnu - netrapporten er jo mere
end 1 år gammel.

Knud

Fra : Aragorn25

Dato : 13-11-05 13:37

Ha haaaaaa klovn, nu kan han ikke "lige finde" synspapirne

Meeen han leder lige lidt mer efter dem.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-05 13:47

"Aragorn25" <Aragorn24@webspeed.dk> skrev :

>Ha haaaaaa klovn, nu kan han ikke "lige finde" synspapirne

Såså - små slag nu - jeg ved da heller ikke hvor alle mine papirer af
slig art gemmer sig ;)

>Meeen han leder lige lidt mer efter dem.

.... se, det vil jo nok være en god ide, hvis han skal sælge bilen.

(ellers ved motorkontoret såmænd nok om den holder syn endnu)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-11-05 13:42

"Aragorn25" <Aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan det være at, ifølge en sælger er hans bil blevet nysynet for
> 14dage siden, men inde på nettet står følgende:

Min bil er også synet, slår man op på nettet er det 2½ år siden. Men jeg var
selv til syn med den for 2-3 måneder siden og det syn er ikke på nettet.

--
Per, Esbjerg